Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 08:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 15:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak widzisz, nie jest to temat do tego typu dyskusji.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 15:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Trzymajcie się tematu. Do dyskusji na temat sensu DPFu jest osobny wątek.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 21:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Powtarzam więc, że czyszczenie filtra ma sens jeżeli monolit nie jest uszkodzony, w przeciwnym wypadku żadne czyszczenie nie ma sensu.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 22:57 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Panowie,

Każdy z Was ma trochę racji wg mnie, na pewno jednak lepsza dla wszystkich byłaby konstruktywna dyskusja oparta głównie na realnych doświadczeniach, własnych obserwacjach - z czasem efekty na pewno by się pojawiły.

Co do tematu - od kilkuset km jeżdżę ze środkiem wspomagającym wypalanie sadzy w trakcie regeneracji prod. Liqui Molly. Liczyłem, że skróci troszkę czas potrzebny do wypalań. Po 3 regeneracjach nie zauważyłem, żeby trwało krócej.

Poza tym, okresy między ostatnimi 4 regeneracjami u mnie się wydłużyły z ok. 180 - 200 km do 210 - 240 km ( środowisko jazdy to samo ). Co na to wpłynęło: auto jest po regulacji zaworów i dodatkowo zmieniłem nieco styl jazdy codziennej. Niestety niepotrzebnie zmiany wprowadziłem jednocześnie, więc nie wskażę, co wpłynęło bardziej na wydłużenie interwałów.
Do tej pory jeździłem Mazdą troszkę "wyżej" na obrotach, niż innymi autami diesla, jakimi jeżdżę codziennie - inne diesle 1500 - 2000 rpm, Mazda 1800 - 2300. Zacząłem Mazdą jeździć niżej. Spadło zużycie paliwa, stąd logicznie mniej "dymu" i dłuższa jazda do dopalań. Stawiam jednak, że to regulacja miała większy wpływ na te wyniki, silnik zresztą brzmi "lżej".

Zadanie dla ciekawych: może ktoś, kto nie regulował jeszcze zaworów, zaplanuje taki zabieg i zaobserwuje ( bez wprowadzania innych zmiennych ) czy też wydłużyło to wypalania u niego.

Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 00:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Ja planuję, prawie 140kkm i jeszcze tego nie robiłem.
Dam znać czy będzie jakaś różnica.
Aczkolwiek myślę, że regulacja zaworów ma w głównej mierze chronić gniazda zaworowe bądź same zawory.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 15:31 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To ja mam teraz pytanie od laika.. czyli ode mnie.

DPF skutecznie popsuł mi dwa wyjazdy wakacyjne. Jeżdżę głównie po mieście.
Raz w drodze na Węgry przy załadowanym samochodzie dpf zaczął mrugać potem zapalił się całkiem i nie gasł po akcji z kabelkiem. Wróciłem z wakacji z dusza na ramieniu. Wizyta w Aso. Egr i dpf do czyszczenia bo zapchany powyżej 80%. Zrobione.

Rok później jadąc na kolejne wakacje... podobna akcja. Tym razem w Polskę wiec trochę mniej stresu jak coś się przydarzy z autem. Podobna sytuacja, ale udało mi się w lokalnym zakładzie wymusić wypalanie serwisowe na postoju. Od zeszłych wakacji cisza.
Za dwa tygodnie wybieram się ja szalony do Austrii na narty. Pytanie zasadnicze... dojadę czy znowu akcja z dpf. Nie używam żadnych interfejsów elmow forscan itp. Samochód moim zdaniem nie powinien wymagać od użytkownika takiej wiedzy i metod do sprawdzania co chwile stanu dpf czy czegokolwiek innego.
Jedyne co planuje to podjechać gdzieś gdzie nie wydam dwa tys na czyszczenie, sprawdza dpf przed wyjazdem. W razie konieczności wypalanie serwisowe. Co myślicie ? Ma to sens? Da się zapobiec zapchaniu dpf w trasie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sty 2019, 19:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pomijając uwagi poza samym czyszczeniem, to proponuję aby ktoś z odpowiednią wiedzą zajrzał do zaworu EGR, wyczyścić bądź całkowicie go zaślepić.
Masz 2.0 ja miałem też 2.0, inni również mają 2.0 i kończyło się przeważnie zaslepieniem EGR.
Znajdź proszę odpowiedni temat, i tam szukaj pomocy


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 18:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Jak już wielokrotnie powtarzałem rozwiązanie Mazdy w kwestii filtra cząstek stałych jest beznadziejne, wszystkim sie zapcha, tylko kwestia czasu. Jeżeli masz w tej chwili kontrolkę to wypalanie pomoże na krótko.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 19:03 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wróciłem z Austrii bez akcji z dpf. Prewencyjnie oddalem wcześniej do czyszczenia chemicznego i jechałem po trasie około 2500 obrotów/min. Czyszczenie wyszło mnie około 600 pln. Może to metoda...nie tania, ale raz do roku przeczyścić chemia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 07:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
24 lutego 2019, o 18:36 fabek napisał(a):
Jak już wielokrotnie powtarzałem rozwiązanie Mazdy w kwestii filtra cząstek stałych jest beznadziejne, wszystkim sie zapcha, tylko kwestia czasu. Jeżeli masz w tej chwili kontrolkę to wypalanie pomoże na krótko.

:arrow: <hahaha>
180kkm, wypalanie serwisowe jeden raz z powodu przetarcia kabelka od czujnika w IC...
Żadnych problemów. Chyba mamy inne rozwiązania DPF Mazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 9 mar 2019, 09:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
chmooreck oczywiście szanuje Twoje zdanie, ale wspomnisz moje słowa jak pojawisz się w temacie "DPF mrugająca kontrolka" :lol: :lol:

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 9 mar 2019, 11:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
fabek jeśli masz problemy z DPF, to znaczy tylko jedno - jest zapchany, a to zapewne dlatego, że silnik nie pracuje jak powinien (nieodpowiednia mieszanka / wtryski / turbo). Nic nie dzieje się bez przyczyny. Natomiast metodą FCM można wyczyścić każdy filtr.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 9 mar 2019, 14:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
popielasty widać że chyba nie masz pojecia jak działa dpf i każdy w maździe zapcha się bez względu na kondycję silnika.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 10:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
fabek tak? To po jakim przebiegu każdy się z tym spotka? Ja nie mówię że nie, ale nagły problem z DPF zazwyczaj jest skutkiem problemów z silnikiem. Sam czyściłem DPF, przy przebiegu 200k km, bo jego pojemność zmniejszyła się o 50%. Aktualnie jest jak nowy.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 12:48 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Ale czy zdajesz sobie sprawę, że mowa o M6 GH? wiesz w ogóle w jakim wątku piszesz?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 13:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak, zdaję sobie że jestem w dziale GH, ale napisałeś że każdy w Maździe się zapcha - więc chciałem się dowiedzieć po jakim przebiegu następuje zapchanie :) Jeśli chodzi o DPF to GH a GJ wiele się nie zmieniło, więc chętnie poznam szczegóły dotyczące GH.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 10:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolega fabek jakby wychodzi przed szereg z myślami...

Tak, każdy DPF kiedyś się zapcha, taka jego rola.
Ale kiedy się zapcha? 200kkm przykładowo? 400kkm może 700.000km ?

Tak, zapcha się, tak jak każdy z nas kiedyś umrze, pytanie tylko kiedy. ale nie piszemy tutaj że umrze DPF tylko staramy się przedłużyć jego życie, tak?

Bo kolega fabek równie dobrze mógłby napisać w wątku o oponach, że każda się kiedyś zużyje...., bystrzacha hehehe


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 15 mar 2019, 23:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
A czy ktoś jest w stanie ocenić w przybliżeniu jaka ilość paliwa może trafić do misy olejowej po zatrzymaniu silnika podczas wypalania DPF?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 07:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Uwaga, znów będzie że piszę o GJ, ale moim zdaniem proces jest podobny. W GJ nic nie przybywa podczas przerwania wypalania, bo na postoju nie wypala się DPF - nie jest dotryskiwane paliwo. Do sprawdzenia u kogoś z Forscanem w GH czy podczas wypalania kiedy zatrzymamy się np na światłach co pokazuje pid REG_REQ_A. Dopalanie na postoju raczej nie ma sensu, za niska temperatura.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 13:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Nie może być podobnie, bo poziom zwrasta. A przecież tylko przerwanie regeneracji to powoduje, oczywiście zakładając, że wtryskiwacze nie ciekną.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 13:52 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witam

Popielasty ma rację - na Foescanie wyraźnie widać, że na postoju, wolnych obrotach ( np. czekając na światłach, proces wypalania jest przerwywany aż do momentu, kiedy znów pojazd ruszy. Dopiero wowczas następuje dotryskiwanie ropy w fazie wydechu.
Na zatrzymanym silniku nawet przy przerwaniu procesu wypalania żadna ropa nie trafia do oleju, bo nie ma pracy silnika w ogóle. Część ropy trafia do oleju w czasie procesu regeneracji ponieważ dotrysk jest w fazie wydechu i cofajacy się tłok zabiera cześć paliwa ze sobą, ścieka ono zwyczajnie do komory silnika. Pozostała część paliwa leci ze spalinami do filtra dpf i tam zapala się wyalajac sadze. W tym systemie GH zawsze więc paliwo pójdzie w olej.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 mar 2019, 15:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jest dokładnie tak jak pisze maniek2017 ;) zwiększenie poziomu oleju przez rozcieńczenie ropą to efekt częstego wypalania (krótkich interwałów pomiędzy wypalaniami). Sam tak miałem w mojej CX-5 - wypalania co 50km, wyleczyłem to i mam wypalania co 250-300km i wzrost poziomu oleju jest znikomy. Tak czy siak wymieniam olej co 10k km.

Dodatkowo, sugeruję podczas wypalania utrzymywać obroty pomiędzy 2200-2500 RPM. Większe raczej nie mają sensu, paliwo jest i tak potrzebne do wypalenia DPF, większe obroty mogą powodować, że wtryski nie będą w stanie pomiędzy normalną fazą pracy dotryskiwać dodatkowe paliwo. Dodatkowo większe obroty powodują duże obciążenie silnika i dodatkowo generowane jest znacznie więcej sadzy, więc niepotrzebnie się to nakręca ;)
To info akurat mam z forum Audi A6, tam pisał o tym gość który pracuje jako inżynier w branży motoryzacyjnej, więc może mieć taką wiedzę.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 kwi 2019, 21:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.04.2019
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Witam wszystkich,

Moja Madzia: GH 2.0 140 KM, rocznik 2009, przebieg około 213 000 km.

Kupiona ponad dwa lata temu, nic się nie działo, kilka tygodni temu pojawiła się kontrolka Check Engine, potem DPF, auto przeszło w tryb awaryjny. Pojechałem do warsztatu w którym zawsze wszystko robiłem (Wrocław), diagnoza = DPF zapchany na amen, czyszczenie chemiczne jakimiś specjalnymi środkami, wypalanie komputerowe, czyszczenie EGR, wymiana filtru oleju i samego oleju. Zapłaciłem jakieś 1400 zł za całość, wyjechałem z warsztatu.

Przejechałem może z 10 kilometrów, check engine znów się świeci. Diagnoza = uszkodzony czujnik temperatury filtra DPF. Wymiana na używkę, 300 zł, kontrolka gaśnie.

Przejechałem 150 kilometrów (ponad 100 w trasie), kontrolka dpf powraca - najpierw świeciła się "ciągle", potem zaczęła mrugac. Pojechałem do tego samego warsztatu - diagnoza "przerwał pan wypalanie", błąd skasowany. Wyjechałem, wracałem autostradą trzymając wysokie obroty przez dłuższy czas. Kilka dni później odpaliłem auto, DPF znów się zaświecił, po pewnym czasie znów zaczął mrugać.

Wygląda na to że po 100, może 120-130 kilometrach DPF za każdym razem wyskakuje i po pewnym czasie zaczyna "migać". Co może być przyczyną? Czyszczenie nieskuteczne? Filtr do wymiany?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam
Maurycy


Ostatnio edytowano Cz, 25 kwi 2019, 21:27 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 kwi 2019, 13:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Jedyna jak dla mnie słuszna osoba to Pan Tadziol który ma warsztat w Katowicach i jest użytkownikiem tego forum.
Napisz i umów się z nim. Na pewno wyleczy twoją Madzię.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 kwi 2019, 14:24 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie ma czegoś takiego jak przerwanie procesu wypalania, to nie jest żadna przyczyna ani diagnoza.
Podejrzewam specjalistę, wciska byle powód.
Ważne są błędy, jakie są konkretnie, a kontrolka DPF świadczyć może o innych przyczynach, w sensie DPF się zbuntował z jakiegoś powodu....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 maja 2019, 19:50 
Świeżak
Offline
Od: 09.03.2018
Posty: 32
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Witam ,panowie moja madzie ma na blacie 360.000 i zero problemów z dpf,wypalanie co około 180 km i tak ma byc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 21:27 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Posiadam Mazde 6 2.2 163KM GH 2010r.
Panowie dziś oddałem filtr DPF do czyszczenia i Pan który to robi powiedział ze po takim czyszczeniu trzeba wyzerować adaptacje DPF w komputerze.
W domu posiadam komputer do tego samochodu oraz oprogramowanie Forscan.
Czy orientuje się ktoś z Was czy za pomocą tego programu Forscan zrobię akie coś ?
Czy wystarczy to tylko zresetować ? a zaadoptuje się samo ?


Ostatnio edytowano Śr, 26 cze 2019, 21:27 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 04:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Potwierdzam, przy pomocy forscana da się wykonać adaptację DPF.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 08:59 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Problem w tym że odebrałem auto od mechanika, zrobiłem reset tych adaptacji, kontrolka od DPF się nie pali ale w komputerze jest cały czas błąd P2458 - czas trwania regeneracji filtra cząstek stałych w pojeździe Diesel.
Za nic nie mogę usunąć tego błędu. Panowie wiecie może co jest przyczyną ? czy mechanik mógł coś źle poskładać ? Odstawić mu auto do poprawy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 09:20 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Trzeba zrobić reset, nie adaptacje.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.