Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 12 sty 2019, 10:24 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
U mnie też był ok, a check sie pojawiał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 13:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
U mnie przy wyższych obrotach było słychac jakbym pod tunelem środkowym miał grzechotnika. Śmieszne, ale tak faktycznie było ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 13:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Tzn miałeś tam faktycznie grzechotnika ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 14:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Tak. Grzechotnikus katalizatorus.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 sty 2019, 16:52 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Kopek, pierwsza sonda tzn. przed katalizatorem? I ma prosty wykres na składzie mieszanki paliwowo-powietrznej i napięciu? A ta druga za katalizatorem ma falującą linię?

Jeżeli tak, to masz walniętą sondę, obie muszą mieć falujący wykres. Od początku opisywałem ten sam problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 sty 2019, 08:02 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Którą mam walniętą sondę przed katem czy za? obie wymieniałem. Gdybym miał walnięta sonde przed katalizatorem to bym miał inne objawy. Auto normalnie przyspiesza, obroty nie faluja spalanie w normie i nie szarpie silnikiem. Dobrze myślę.?

-- Dodano: 16 stycznia 2019, o 08:01 --

sondy przy 2,500obr/min zdj.1


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 sty 2019, 21:03 
Świeżak
Offline
Od: 03.10.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Świece wymieniłem na takie jak większość pisze IRL5A-13G. zrobiłem na nich 19 tyś km na gazie. Czy już moga byc do wymiany???

-- Dodano: 19 stycznia 2019, o 23:07 --

11 stycznia 2019, o 13:24 jdman93 napisał(a):
Rozsypany katalizator. Ja tak miałem. Sondy dzialały poprawnie natomiast katalizator to był totalny szrot, co w późniejszym czasie skutkowało szarpaniem samochodu. Katalizator został wycięty i jest ok ale check pozostał bo mam pustą puszkę.
Reasumując spradź sobie stan katalizatora.


To też jakiś trop. Bo już ponad rok temu po zakupie, gość na stacji diagnostycznej coś krecił nosem że analiza spalin słabo. Mówił ze na 90 % katalizator sie kończy.

-- Dodano: 20 stycznia 2019, o 21:03 --

Dzisiaj przeczyściłem przepustnicę. Oczywiście była brudna, dokładnie tak samo jak opisujecie na forum. Na czas czyszczenia odłączyłem aku. Po złożeniu wszystkiego zaadoptowałem wg instrukcji. Obroty ok. Po jeździe próbnej okazuje się że nadal delikatnie szarpie w zakresie powyżej 2500 obrotów. Najbardziej jest to odczuwalne na 2 biegu. Na benzynie też to sie pojawia lecz w dużo mniejszym stopniu. Więc pewnie nie wina gazu.
Co robić w kolejnych etapach.?
1. Kupić używaną ale oryginalną sonde, bo może ta chińska nowa jest jakaś lipna?
2. Skupić się na katalizatorze??
3. Sprawdzić działanie układu wydechowego na stacji diagnostycznej, może tam coś znajdą.
Dodam że po wymianie sondy check już nie wyskakuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 08:57 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
piotreksl4 odłącz zawór EGR było na forum jak to zrobić. U mnie było tak samo delikatne szarpanie w okolicy 25000 obr/min.po odłączeniu objawy zniknęły. Którą sondę wymieniłeś ze Tobie chcek nie wyskakuje? miałeś błąd p0420?

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 12:44 
Świeżak
Offline
Od: 03.10.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Wyskoczył check z dwoma bledami PO133 i P2195. Poczytałem forum i wszystko wskazywało na sonde. Auto zaczęło sie dusić, nie miało niekiedy wystarczającej mocy. Kupiłem wiec sonde HBK za 218zł. Wymieniłem tą sonde ta pierwsza licząc od strony silnika. Pózniej jest puszka i druga sonda.
OK. Dzisiaj wieczorem pokombinuje z tym zaworem EGR.
Dam znać co i jak


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 13:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Jak auto zaczyna się dusić to raczek na pewno EGR. Ewentualnie katalizator już dogorywa.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 sty 2019, 20:39 
Świeżak
Offline
Od: 03.10.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Hm. Przepustnicę wyczyscilem. A zawór EGR to znajduje się w tej plastikowej czarnej puszcze, która zeszła mi razem z przeplywką??? Bo szukam na forum i znaleźć nie mogę jego lokalizacji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 sty 2019, 12:19 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
viewtopic.php?f=39&t=923&start=90 post 96

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sty 2019, 21:30 
Świeżak
Offline
Od: 03.10.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dzięki. Rozkminiłem temat. Zdjąłem wtyczke z EGR-u i problem delikatnego szarpania ustał. Pojeżdżę jeszcze kilka dni żeby mieć pewność. Dalej zachowam się podobnie jak inni. Wyczyszczę lub zaślepię lub wymienię. Oczywiście zapalił się check. Ale to chyba normalne.

-- Dodano: 30 stycznia 2019, o 21:30 --

Walczę dalej, chociaż nie mam już pomysłów. Po wypieciu wtyczki od EGRu odpaliłem auto. Check nie zaswiecił się. To w drogę. Jest bardzo dobrze nie szarpie. Jeżdżę 15 minut i jest ok. Gasze auto, wracam za pół godziny, odpalam a tam wyskakuje check. Jadę - problem powrócił.!?!
Dzisiaj wyjąłem zawór EGR. Ale odkreciłem tylko tą plastikowa czarną góre do której dochodzi wtyczka. Wyjłem środek wg instrukcji przesłanej przez "kopka". Po założeniu z powrotem problem nadal wystepuje.
Czy po tym zabiegu muszę odpiąć klemę aby zresetować kompa???


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 17:36 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Mozę ktoś mądry sie wypowie ;-) błąd P0420 logi z forscan.

===PCM DTC P0420:00-EC===
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)

Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta)
-LOAD: 49.80 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 87 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-SHRTFT1: 2.34 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1)
-LONGFT1: -6.25 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1)
-MAP: 59.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 2734 obr/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 104.0 km/h - Prędkość pojazdu
-SPARKADV: 42.50 ° - Wyprzedzenie zapłonu
-IAT: 8 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 21.95 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 20.78 % - Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 2790 s - Czas od uruchomienia silnika
-EGR_PCT: 61.57 % - Polecenie uruchomienia EGR
-EVAP_PCT: 97.65 % - Polecenie spustu par paliwa
-WARM_UPS: 3 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 224.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-CATEMP11: 600 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-VPWR: 13.93 V - Napięcie modułu sterującego
-LOAD_ABS: 40.78 % - Wartość bezwzględna obciążenia
-EQRAT11_CMD: 14.787 :1 - Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1
-TP_REL: 11.37 % - Względne położenie przepustnicy
-TP_B: 21.18 % - Czujnik położenia przepustnicy 2
-APP_D: 20.00 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 9.80 % - Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 13.73 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
===END PCM DTC P0420:00-EC===

===OBDII DTC P0420-C===
Kod: P0420 - Skuteczność układu katalizatora poniżej wartości progowej (rząd cylindrów 1)

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

-- Dodano: 24 lutego 2019, o 17:36 --

Jakieś sugestie?

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 21:21 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Katalizator niedomaga. Wymiana kata albo tulejka na drugą sondę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 07:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
No to jest to co pisałem w każdym poscie. Sprawdzić kata...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 09:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
orientujecie się jaki otwór w tulejce powinien być.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lut 2019, 10:24 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Otwór w tulejce musimy dobrać indywidualnie. Czasem trzeba kilka razy tulejkę demontować, zaklepać/zaspawać otwór albo go rozwiercić i znowu zamontować z powrotem zanim otwór zostanie dobrany odpowiednio.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lut 2019, 09:20 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
lapa678 które paramerty mówią że kat sie kończy? Dzięki.

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 lut 2019, 12:46 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
kopek, abstrachując od parametrów, błąd p0420 - zbyt niska wydajność katalizatora. Druga sonda sprawdza czy spaliny są wystarczająco wyczyszczone. Jeżeli nie są, pojawia się właśnie rzeczony błąd. A oznacza nie mniej, nie więcej tylko to, że katalizator nie oczyścił wystarczająco tego co silnik wydmuchał. W skrajnych przypadkach sonda może dawać złe odczyty bo jest już zużyta czy zasyfiona albo jak silnik pożera dużo oleju to też kat może nie dawać rady wszystkiego zatrzymać.
Tak czy inaczej, naprawę trzeba zacząć albo od zmiany katalizatora albo założenia tulejki, tzw. emulatora sondy. Niech każdy sam zdecyduje które rozwiązanie będzie dla niego odpowiednie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lut 2019, 20:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W poprzednim aucie miałem ten sam problem. Kilka razy robiłem test spalin na stacji diagnostycznej i wszystko w normie. Nawet przy wiszącym błędzie, gdy komputer/dawkowanie działa wedle z góry założonego algorytmu spaliny w normie. Zamontowałem tulejkę pierwszą z allegro jaką znalazłem. Błąd się nie pojawił, spaliny w normie. Wymiana kata w tym czasie w ASO ponad 4tys. Poza ASO żaden warsztat nie gwarantował, że po wymianie kata u nich, błąd nie powróci.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 mar 2019, 22:00 
Świeżak
Offline
Od: 03.10.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ciągnę temat, bo auto nadal szarpie.
Sprawdziłem auto u znajomego gościa na komputerze. Co prawda specjalizue sie w innej marce, ale zechciał poswiecić kilka chwil. Obstawiał przepustnicę że może w pewnym zakresie otwarcia się zacina lub jej potencjometr. Ale kazał sprawdzić auto na zimnym silniku. O dziwo auto na zimnym NIE SZARPIE!!!. Tym sposobem wyeliminował przepustnicę. Obwinia teraz któryś z czujników połozenia wału lub wałka. Dzisiaj kupiłem uzywki na alle... Wymieniłem ten od wałka rozrządu. Auto nadal szarpie.
Teraz moje pytanie. Gdzie znajduję się czujnik położenia walu korbowego???


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 8 mar 2019, 14:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
piotreksl4 czujnik położenia wału korbowego znajduje się w okolicach koła pasowego i napinacza paska wielorowkowego, jak ściągniesz koło PP i te plastikowe osłony to będzie go widać.
Polecam jeszcze ten temat poczytać:
viewtopic.php?f=39&t=837&p=236581

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 mar 2019, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 03.10.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
8 marca 2019, o 14:31 dejwid napisał(a):
Polecam jeszcze ten temat poczytać:
viewtopic.php?f=39&t=837&p=236581

No w tym temacie kilka osób ma problem, ale tylko jedna napisała że po regulacji zaworów przestał szarpać.

Dzisiaj znalazłem ten czujnik położenia wału. Tak jak pisałeś mieści się w okolicach prawego koła. mi udał się go zmienić bez zdejmowania koła. Zdjąłem obudowę silnika i zlokalizowałem.
Niestety wymiana na dobry nic nie pomogła. Dalej szarpie. (((


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 9 mar 2019, 09:05 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Kolego czujnik wałka czy wału jakby robił problem to byś auta nie odpalił.

Odepnij na próbę przepływkę, odpal i daj znać czy szarpie.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 mar 2019, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 03.10.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
9 marca 2019, o 09:05 fabek napisał(a):
Kolego czujnik wałka czy wału jakby robił problem to byś auta nie odpalił.

Odepnij na próbę przepływkę, odpal i daj znać czy szarpie.


Po odpięciu przepustnicy auto nie reaguje na pedał gazu. Łapie swoje obroty i tyle. Mogę nim ruszyć ale tylko na tyle na ile pozwolą wprowadzić w ruch auto samoczynne obroty silnika.
Po wypięciu przepływomierza auto gaśnie.


Ostatnio edytowano Wt, 12 mar 2019, 06:09 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono post.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 12 mar 2019, 06:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
piotreksl4 odepnij TYLKO przepływomierz. Daj przepustnicy spokój, przecież to logiczne, że jak ją odepniesz to auto nie będzie reagować na pedał gazu.... no bo jak ma to robić...
Silnik bez przepływomierza powinien pracować.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 mar 2019, 19:14 
Świeżak
Offline
Od: 03.10.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
12 marca 2019, o 06:08 dejwid napisał(a):
Silnik bez przepływomierza powinien pracować.

Niestety. U mnie jest inaczej. Nie pracuje. Tz odpinam wtyczkę od przepływomierza, auto przydusi się i zgaśnie. Robiłem tak ze 3 raze i a każdym razem tak samo.Czyściłem go przecież, ale może tu trzeba szukać przyczyny??? skoro to nie jest normalna reakcja silnika??

-- Dodano: 13 marca 2019, o 19:14 --

Kontynuuje.
No niestety. Kupiłem dzisiaj przepływomierz i nic. Po podmianie objawy nadal wystepują. Tak od 2500 do 5000 obrotów. :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 mar 2019, 20:15 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.11.2018
Posty: 36
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: dolnośląski
Witam koledzy po dłużej przerwie.
Swoją mazdą po zakupie przejechałem już 6 tys. km i niestety, ale Madzia zeżarła mi 3 l oleju 5w30 Valvoline. Kalkulując, pije 0,5 l oleju na 1000 km, co stanowiło istotny puzzel w mojej układance do pełnej diagnozy silnika.
1.) Od 5 tys. świeci mi błąd wydajnościowy kata,
2.) Na pierwszej stronie niniejszej konwersacji wrzuciłem zdjęcie analizatora spalin, który wyraźnie diagnozuje HC (węglowodory) na poziomie 3-krotnie przekraczającym dopuszczalną normę, co dowodzi spalania oleju.

Pomijając fakt okazjonalnych dolewek, przy następnej wymianie oleju planuję dodać "Ceramizer". Ewentualnie zamiast 5w30 najpierw zrobić płukankę, a potem zalać olejem półsyntetycznym 10w40 i dodatkowo dolać "ceramizer".

Prosiłbym was o podzielenie się swoimi opiniami i doświadczeniami w zakresie przejścia na gęstszy olej. Z jednej strony 5w30 to olej książkowy dla tego silnika,z drugiej przejście na 10w40 może znacznie zmniejszyć pobieranie oleju?

P.S.
Przebieg 230 tys. i nie wiem na czym jeździł wcześniej Holender. Ja po zakupie, bez płukanki wlałem na ślepo 5w30.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 mar 2019, 12:54 
Adept
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 125
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Panowie a czy ktoś wymieniał katalizator na jakiś uniwersalny ze względu na błąd P0420?

-- Dodano: 25 marca 2019, o 12:54 --

Nikt?

_________________
https://t.me/pump_upp


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.