Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 08:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 21:23 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
dzieki

-- Dodano: 10 października 2019, o 20:23 --

a jaka jest roznica pomiedzy tym wypalaniem w aso a na trasie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 21:31 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
popielasty napisał(a):
Też miałem wrzucić. Co prawda jak dla mnie nie trzeba laserów żeby zweryfikować czy jest DPF czy nie :D ale to może rozwiązać problem januszpol'i wycinaczy. Ustawić takie na ruchliwej drodze, następnie jeśli jest podejrzenie że nie ma DPF to kierować na dokładne badanie techniczne (takie jak robią na zachodzie).
Uważam, że badanie emisji spalin powinno być po prostu częścią corocznego badania technicznego.

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 paź 2019, 21:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ale w cywilizowanych krajach tak jest ( mieszkam we Włoszech, badania tech robi się co dwa lata i bada się emisje spalin, co ciekawe, nie ma ścieżki zdrowia, szarpakow itd ;) koszt 57e)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 paź 2019, 18:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.10.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: pomorski
Mam Mazde 6 10 lat i niemiałem z nią problemu dopóki nie zrobiłem wymiany uszczelniaczy wtryskiwaczy paliwa. Wtedy właśnie po przejechaniu 500 km na trasie zapaliła mi sie kontrolka DPF, kontrolka trakcji i silnika. Czyli trzy kontrolki od razu. Auto straciło trochę mocy ale szło jechać. Potem było kilka razy wypalanie i nic to nie dawało. Zdecydowałem więc wymienić DPF na zamiennik. Ale po wymianie znowu po przejechaniu kilkuset kilometrów znowu się zapalił DPF i dwie wyżej wymieniane kontrolki. Nie wiem więc czy nowy DPF może się tak szybko zapchać. Nie wiem więc jaka jest tego przyczyna. Gdybym tych uszczelniaczy nie wymieniał to może do tej pory bym jeżdził bez problemu, tylko dolewał trochę oleju. Teraz jeżdżę z kontrolkami, które świecą a auto jeżdzi normalnie. Byłem nawet w warsztacie zresetować i wykasować błędy, ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu kontrolki się zaświeciły. Może ktoś wie jaka jest tego przyczyna.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 20 paź 2019, 08:35 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
18 października 2019, o 19:57 zygmunt615 napisał(a):
Byłem nawet w warsztacie zresetować i wykasować błędy, ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu kontrolki się zaświeciły. Może ktoś wie jaka jest tego przyczyna.


No tak, bo błędy są po to by je kasować. Chociaż wiesz jakie to błędy były?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2020, 15:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Trochę odgrzeję kotleta. Zastanawiam się, jaki najdłuższy dystans można osiągnąć pomiędzy wypaleniami dpf w naszych mazdach? Jeżdżę codziennie 37km w 1 stronę do pracy. Ok 4 km normalne drogi i ponad 30km autostrady. Filtr wypala się co ok 400km. Czy ktoś ma podobnie albo dłuższe przebiegi między wypaleniami? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2020, 15:08 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To chyba zależy od tego jak zapchany jest Twoj filtr. Im mniej miejsca tym częściej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2020, 16:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dbam o auto, wiec wszystko jest top top. Filtr też na pewno jest w dobrej kondycji i nigdy nie było z nim żadnych problemów. Dziwi mnie, że mimo sprzyjających warunków wypala się i tak dość często.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2020, 16:52 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Cieszę się, że dbasz o auto. Jak nas wielu :P
Z tego co wiem to jak nie dokończy się proces wypalania i zgasisz silnik to pojemność się zmniejsza. Więc jeśli nie jeździłeś od początku tym autem (od qpna w salonie) i nie patrzyłeś co ile się wypala to nie jesteś w stanie powiedzieć w jakim stanie jest filter.

Ale tak na poważnie to myślę, że jest OK. Gdzieś na forum takie wartości ludzie podawali...kilkaset kilometrów. Dodam, że ja specjalistą nie jestem! Więc mam nadzieję, że ktoś mądrzejszy się wypowie.

Tak na marginesie to trochę to denerwujące, że w autach nie ma jakiejś kontrolki która by pokazywała wypalanie. człowiek przynajmniej mógłby nie wyłączać silnika jak wciąż się przepala!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 cze 2020, 20:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Przeciez wypalanie co 400km to jest rzadko. Nie ma się czym przejmować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 04:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
To jest bardziej kwestia ciekawości, niż przejmowania :) W 1.9 cdti filtr potrafi się wypalać co 1000km. A to spora różnica.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 cze 2020, 10:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ok wypalał się po 1000km ale trwało to 30min. Mazda wypala się częściej ale trwa to Ok 10min, czyli mniejsza możliwość przerwania wypalania <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lip 2020, 08:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.05.2018
Posty: 14
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dziwne, że aż tyle. W mojej Vectrze C wypalał się ok 15 min. Nie wiem co to za auto, gdzie filtr wypala się pół godziny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 lis 2022, 09:38 
Świeżak
Offline
Od: 22.07.2022
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Wczoraj zmieniałem olej było go prawie 7 litrów , fabek przekierował mnie tu że mam problem z dpf jak myślicie oddać go do czyszczenia ? Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 lis 2022, 10:16 
Świeżak
Offline
Od: 22.07.2022
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Po wymuszonej regeneracji Obrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 lis 2022, 10:39 
Świeżak
Offline
Od: 22.07.2022
Posty: 17
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
I jeszcze dane :)

I wtryski po kalibracji

ObrazekObrazek

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 gru 2022, 15:00 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2020
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Cześć,
to i ja dorzucę do tematu swoje 3 grosze i na końcu pytanie.
Mazda 2.2, 185KM
Latem 2021 jechałem z Poznania do Wrocławia S5, stałe 120-140kmh, na pewno było wypalanie DPF. Pod koniec jazdy wjechałem w burzę i po paru minutach zaczęła migać kontrolka DPF, po paru min check i M6 w trybie awaryjnym. Wtedy jeszcze nie miałem na stałe OBD ani tym bardziej laptopa ze sobą, co naprawiłem po powrocie i od tego czasu mam na pokładzie forscana lite. W drodze powrotnej jak skasowałem check to na chwilę odzyskiwał moc, aby po paru km znowu się zapalić i zdusić, nie polecam nikomu, 185KM, a do 100kmh w 15-20s :O
Powodem błędów był na pewno zbyt duży poziom PM_ACC_DSD, ponad 13. Pytanie jak do tego mogło dojść pozostawiam wam, czy to błąd czujników spowodowany wodą z burzy? To tylko domysły, jeździłem autem 1,5 roku od zakupu, wiele razy wypalanie w trasie, czy mieście, nigdy nawet się DPF nie zapalił, wartości co wymianę oleju przy okazji sprawdzałem, były w porządku. Do tej pory dla mnie jest zagadką co się stało, ale jak wspomniałem mogę się tylko domyślać teraz, że to był przypadek.
Co zrobiłem? Mogłem jechać na wyczyszczenie DPF, ale wpadłem na inny szatański pomysł, nie wiem czy dobry, okaże się później. Skoro auto po skasowaniu checka jechało jak należy to skasowałem nastawy DPF, tak jakbym wyczyścił, czy wymienił filtr. OK, wiem, ryzykuję, że będę jeździł z zapchanym i w końcu coś większego się wydarzy. Ale jeśli miałem rację i to był przypadek z błędem pomiarów to przy następnym wypalaniu wszystko będzie w porządku, a jak nie to na serwis, czy czyszczenie. Co złego mogło się stać?
Nie stało się nic. Kupiłem apkę, kontrolowałem cały czas DPF, wypalanie co 150-200km w trybie mieszanym, wszystko normalnie, także zostało jak jest. Uznałem, że będzie ok, a jak nie to ryzyk fizyk :) będzie nauka na przyszłość i dla innych.
Dodatkowo z czasem zaślepiłem EGR, jesienią póki jeszcze ciepło było wypalanie koło 300km, a w trasie nawet 450km. Przy okazji auto z dołu jakby chętniejsze do jazdy.

Co do mitów i faktów.
Fakt na pewno, że wartości
PM_ACC_DSD
PM_GEN
itp musza być ponad 5.5 do wypalania, czy to jest 5.8 nie zweryfikowałem, na pewno 5.5+.

Jednakże nie zgodzę się co do samego procesu wypalania.
-rozpoczyna się, gdy silnik osiągnie odpowiednią temp, jednakże jeśli procedura została przerwana i np jedziemy następnego dnia, to wypalanie włącza się nawet gdy temp cieczy jest w graniach 60st. Silnik wtedy dorzuca do pieca paliwa, żeby szybciej temp w dpf urosła i próbuje kończyć wypalanie.
-wypalanie jest możliwe, gdy auto jedzie powyżej 20kmh, wtedy też parametr, chyba REG_REQ (sprawdzę) wskakuje na ON i jeśli jest odpowiednia temp to już widać po spalaniu, że dorzuca paliwa. Gdy wypalanie się rozpoczęło to na światłach, czy postoju REG_REQ jest OFF, ale po wolnych obrotach widać, że próbuje podtrzymać temp w spalinach, obroty zamiast 720 wynoszą 780, czasem nawet 900obr/min.
-Co do obrotów podczas jazdy. Bardzo ładnie wypala się przy obrotach 1800-1900, podczas równej jazdy. powiem, że nawet szybciej niż przy 2400. spalanie sobie rośnie, wrzuca te 2-3l/100km więcej, ale im niższe obroty w okolicach 2000 tym szybciej spada parametr PM_ACC_DSD.

Wartości spadają (u mnie) w takiej kolejności, najpierw leci w dół PM_ACC_DSD, potem PM_GEM a na końcu PM_ACC, z czym dwa ostatnie w równym tempie.
Podczas zwykłej jazdy, gdy wypalania nie ma, z obrotami w okolicy 2000, z równą prędkością PM_ACC_DSD też spada, po wyjeździe z miasta nawet o 0,4, zależnie od długości trasy.
PM_ACC i PM_GEM szaleją gdy się mocno przyspiesza, po depnięciu rosną np o 0,6, żeby za parę minut spaść do tej samej wartości sprzed przyspieszania.
Jeżdżę czasem z odpaloną apką w trasie i patrzę co się dzieje :)

A teraz pytanie, bo tego nigdzie nie znalazłem.
Sytuacja:
widzę, że wartości DPF są blisko wypalania, jadę ostatnie 40km autostradą i wiem, że przez najbliższe kilka dni nie wyjadę z miasta.
Czy da się włączyć jakoś wypalanie w trasie??
serwisowe jest na postoju,
automatyczne musi się włączyć samo na podstawie wartości parametrów.
Czy istnieje trzecia opcja?? Jedynym sposobem jaki znam i nie zawsze działa, jeśli jest blisko granicy wypalania to but w podłogę, żeby przekroczyć granicę, ale nie zawsze się da.

Pozdrawiam
Łukasz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 gru 2022, 06:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
9 grudnia 2022, o 16:00 Mistral napisał(a):
Czy istnieje trzecia opcja??

Jak najbardziej. Olać obserwowanie wypalania i normalnie jeździć. Dopóki nie ma problemu z silnikiem (nadmiarem sadzy) samochód sobie sam poradzi bez naszego udziału.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 sty 2023, 18:45 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2023
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Witam wszystkich

Od miesiąca jestem właścicielem mazdy i po przeczytaniu tego tematu i kilku poprzednich poważnie zastanawiam się nad wywaleniem DPF-a. Decyduję się na taki krok ponieważ poprzedni właściciel miał kilka miesięcy temu nagły przyrost poziomu oleju i w trybie pilnym musiał go wymienić oraz programowo wypalił DPF. Na razie jest ok ale domyślam się że moja radość nie potrwa długo.

Mój znajomy ostatnio wycinał taki sam filtr i sprzedał wkład za 1000 PLN.
Za te pieniądze opłacił wgranie nowego oprogramowania i jeszcze coś zostało na wymianę oleju.

Moje pytanie brzmi.
1) Czy cały Filtr da się wymontować z samochodu bez cięcia szlifierka kontową wydechu.?
2) Czy to prawda że katalizator jest w tej samej puszce co DPF i trzeba uważać aby go nie uszkodzić.
3) Czy wszystkie czujniki da się jakoś odpiąć z wtyczek bez wykręcania, czy trzeba wykręcać z
obudowy filtra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 sty 2023, 20:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Skoro nie jest zepsute, to nie psuj. Jak będziesz mieć jakieś problemy niby z DPF'em, to najpierw zdiagnozuj silnik. Zwykle przyczyna jest gdzieś wcześniej i usuwanie DPF'u nie naprawia problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 140 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.