Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 9 gru 2018, 22:01 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witam,

Mam pytanie do użytkowników diesli, szczególnie 2.0 : czy ktoś czyścił DPF-a zewnętrznie, zdemontowanego albo w specjalnej maszynie do tego przeznaczonej albo samodzielnie? Jeżeli tak - czy coś to dało - w sensie wydłużenia interwałów między wypaleniami ?
Na forum przyjęto, że interwały wypalania filtra DPF to 150 - 200 km w zależności od stylu jazdy / kondycji silnika. Ja jeżdżę 70/30 trasa - miasto i obecnie mam wypalanie co 180 - 210 km. Średnia wypalań przy przebiegu 170 kkm ( za Forscanem: liczba wypalań / przebieg ) to 189 km ( poprzedni właściciel do 156 kkm jeździł 70 / 30 miasto ).
Przymierzam się do wyczyszczenia DPF w warsztacie, który oferuje mycie DPF w takich "inflatorach" wodnych - na pewno kojarzycie: szafka, w której filtr jest myty wodą + środek chemiczny ). Dzwoniłem do kilku takich miejsc w Polsce. Otrzymałem zbliżone odpowiedzi, że:
- wypalanie co 200 km to za często
- że czyścili DPF z Mazdy GH 2.0 i po czyszczeniu interwały wypalania powinny wynieść 400 - 600 km

Korci mnie samodzielne wymycie filtra po demontażu ciepłą wodą + chemia do rozmiękczenia popiołu, ale bezpieczniej skuszę się na zapłacenie ok. 500 - 800 zł z uwagi na pisemną gwarancję skuteczności wykonania - zawsze w razie problemów można walczyć o swoje, poza tym Ci ludzie myją to regularnie, sprzęt mają więc i garść praktycznej wiedzy na ten temat również.

Z ciekawości zapytam też - jakie najdłuższe dystanse między wypalaniami udało Wam się uzyskać?

Zapraszam do dyskusji - GH 2.0 robią się coraz starsze, przebiegi większe, więc taka wiedza się przyda.

Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 gru 2018, 15:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witaj.
Do mnie przemawia jak najbardziej ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=OevH7a-0OlQ
Nigdy tego nie robiłem w swoim aucie, ale uważam tą metodę za skuteczną jeśli chodzi o odblokowanie filtra.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 gru 2018, 22:17 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witaj,

Jest wiele firm pokazujących swoją pracę z czyszczeniem DPF - racja, filmy robią wrażenie. Ja, oglądając je, nawet już "czuję" jak filtr zaczyna mi się wypalać co 600 km:)) Pytanie ile w tym prawdy a ile marketingu. Najistotniejsze byłyby wypowiedzi użytkowników, którzy jeździli GH MZR-CD 2.0 przy małych przebiegach bądź od nowości i świadomie monitorowali interwały wypaleń filtra lub takich, którzy czyszczenie takowe przeprowadzili. Pozwoli to ustalić, czy filtr silnika RFJ7 w ogóle wypalał się w większych odstępach niż c.a. 200 km. Na chwilę obecną wygląda mi na to, że niestety "ten typ tak ma" i nawet DPF-y zadbanych silników, przy małych przebiegach oczyszczają się programowo we wspomnianych odstępach.

U Ciebie jak z częstotliwością regeneracji?

Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 gru 2018, 22:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego Maniek2017, zanim dyskusja przejdzie do konkretów, zapytam się dlaczego myślisz już o czyszczeniu Twojego DPF.?
Zapobiegawczo? bo coś tam uważasz, czy dodatkowo że specjaliści powiedzieli jak co 200km to za często? czy co...?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 gru 2018, 23:17 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witaj

Millerek,

na chwilę obecną zapobiegawczo właśnie. Wypatruję w tym szansy na wydłużenie przebiegów między wypaleniami. Na podstawie własnych doświadczeń ( od 12 lat używam tylko diesli - kilka z DPF - i żaden nie miał tak częstych regeneracji przy moim trybie jeżdżenia ) i też częściowo wiadmości zdobytych od innych ( mechanicy niezależni, serwisy ASO, "czyściciele" filtrów ) staram się poznawać temat. Wg mnie, warsztatu, w którym naprawiam auta oraz dwóch ASO - silnik i jego osprzęt mam w dobrej kondycji ( nie szkodzącej pracy filtra ). Sądzę, że system wypalania filtra w 6 GH jest wyjątkowo uciążliwy dla silnika - częste wypalania to dodatkowe wysilanie wtryskiwaczy, zanieczyszczenie oleju ON a co za tym idzie pogorszenie właściwości smarnych oleju, częsta praca silnika w wymuszonych, trudnych warunkach, innych od pracy nominalnej. Zwyczajnie szkoda mi jednostki napędowej, tym bardziej że to problemy związane z wpływem regeneracji na ten silnik owiały go złą sławą. Jeżeli wymycie filtra spowodowałoby, że te okresy obciążenia byłyby rzadsze, to sądzę, że warto próbować. Stąd postanowiłem popytać tych, którzy jeździli / jeżdżą tym autem więcej, jak te okresy regeneracji wyglądały u nich i czy ewentualne mycie filtra pomogło je wydłużyć. Jeżeli np. kilka osób stwierdziłoby, że po takim zabiegu nie zmieniło się nic lub niewiele to byłbym skłonny odłożyć pomysł do momentu konieczności ( zatkanie filtra ) żeby z kolei niepotrzebnie nie narażać samego DPF-a ( zbędny demontaż / montaż i mycie ). Jeśli zaś chodzi o "specjalistów" - gdybym uwierzył w zapewnienia "600 km między wypaleniami", bez weryfikacji u innych użytkowników GH, filtr zapewne już bym umył dawno temu. Naprawdę sądzę, że drążenie tego tematu wyjdzie zainteresowanym na dobre.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 gru 2018, 07:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Masz jakiś log z Forscana dłuższy? PIDy: PM_ACC, PM_ACC_DSD, PM_GEN, DP_DPF, REG_DIS, TOTAL_DIST, RPM, REG_REQ_A.

To jest wątek o GH i nie mam zbytnio wiedzy o GH, ale w GJ normalne interwały wypalania to 200-250km. I to jest dobre w Maździe, bo samo wypalanie nie wymaga żadnych specjalnych warunków, wystarczy zbić o 1 bieg niżej niż normalnie i przejechać 6-8km i filtr wypalony - nie trzeba autostrady i innych specjalnych warunków jak w innych markach samochodowych. Nie ma żadnego wysilania wtryskiwaczy, należy tylko zapewnić odpowiednie warunki i nie pałować na 3500-4000 RPM podczas wypalania jak to niektórzy specjaliści sugerują - przecież w takich warunkach wtryskiwacz nie ma szans podać dodatkowej dawki paliwa. Tego nie unikniesz, paliwo musi iść do wydechu żeby wypalić DPF, sama temperatura spalin z silnika nie wypali sadzy z filtra.

Ja 2 razy czyściłem filtr u siebie. Jedno czyszczenie chemiczne środkami firmy Tunap w serwisie Bosch - gówno warte, wyczyściło filtr PM_ACC_DSD z 3.2 na okolice ~1, aby po miesiącu znów wrócić do ~3. Wywalone w błoto 800 zł - NIE POLECAM. Drugie czyszczenie ciśnieniowe (FCM) - polecam, wyczyściło filtr do 0 (PID: PM_ACC_DSD=0.001, po każdym wypalaniu). Teraz interwały to stałe 200km w mieście i ok 270km w trasie. Wypalanie triggeruje PM_GEN (czyli tak jak powinno być).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 gru 2018, 23:06 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witaj Popielasty,

Dzięki za merytoryczny wpis - już na początku dyskusji wnosi dużo konkretów. Mamy nawet praktyczne porównanie dwóch metod czyszczenia - super. Kilka podobnych wpisów może już zacząć budować wskazówki dla innych forumowiczów.

Moją GH wypalam tak, jak zaleca producent - jak tylko zauważę moment wypalania ( korzystam z licznika małych kilometrów, przy ok. 180 km od zakończenia poprzedniej regeneracji zaczynam sprawdzać chwilowe spalanie ) jeżdżę z obrotami 2200 - 2500. Nie kręcę wyżej ze wspomninych przez Ciebie powodów ( kilka razy próbowałem na wyższych obrotach i nie skróciło to wypalania śledzonego na żywo z Forscanem, więc nie kontynuowałem praktyk ). Moje wypalania trwają 10 - 15 minut, PIDy PM_ACC_DSD i PM_GEN jeszcze ok. 2 m-ce temu schodziły w granice 0, PM_ACC_% w granice - 50%, DP_DPF na biegu jałowym 0,2 - 0,7 kPa. Od tego czasu nie sprawdzałem wyników Forscanem bezpośrednio po wypalaniu. Widzę, że kolejne wypadnie mi za kilkanaście km, więc wrzucę fotę z programu z wynikami zaraz po nim.

Piszesz, że u Ciebie wypalania są niemalże równie częste - można wnioskować, że Mazda ma taką "prewencyjną" politykę wobec PDF-a, nawet w nowszych modelach.

Czy mógłbyś napisać, co było powodem czyszczenia w Twoim przypadku i przy jakich przebiegach? Ile kilometrów minęło od czyszczenia FCM ?

Dzięki, pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 gru 2018, 06:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zajrzyj do tego wątku: viewtopic.php?p=309411#p309411 (kilka postów niżej poprawiłem zdjęcia). Dobrze, jakbyś zebrał dane o których pisałem wcześniej i zrobił wykres (jeśli nie bardzo wiesz jak podeślij mi log a się tym zajmę).

Z ciekawostek, to u mnie przed czyszczeniem na biegu jałowym (uwaga! w automacie sprawdzać tylko na "P") DP_DPF oscylował w granicach ok 1kPa, co nie wydaje się tragedią, natomiast zabawa zaczynała się przy wyższych prędkościach, gdzie DP_DPF dobijało do 60-80 kPa co świadczyło już że DPF stawia mocny opór. Po czyszczeniu przepływ powietrza zwiększył się 2 razy (mam w domu ten wydruk przed czyszczeniem i po - podrzucę).

13 grudnia 2018, o 23:06 maniek2017 napisał(a):
Piszesz, że u Ciebie wypalania są niemalże równie częste - można wnioskować, że Mazda ma taką "prewencyjną" politykę wobec PDF-a, nawet w nowszych modelach.


W GJ/GL to potwierdzone, nowe samochody mają takie cykle 200-250km, więc takie jest podejście producenta - co jak już pisałem moim zdaniem nie jest złe ;)

Dodam jeszcze, że u mnie pierwotnie po zakupie auta (używane), DPF wypalał się co 40-50km - to był problem. Po analizach, poradach z tego forum zaślepiłem EGR i to mi dało zwiększenie interwałów do 120-150km. Jednak tylko przy spokojnej jeździe. Przy agresywnej PM_ACC i PM_ACC_DSD rosło w strasznie szybkim tempie - koreluje to z tym, że moim zdaniem wartości te są liczone dynamicznie i na bieżąco na podstawie DP_DPF i kilku innych wartości (temperatury spalin itp). Gdy jeździłem delikatnie, to dobijałem do tych 150km. Zawsze wypalanie inicjowało PM_ACC i PM_ACC_DSD (PM_ACC jest co jakiś czas synchronizowane do wartości PM_ACC_DSD).

Teraz po czyszczeniu FCM wypalanie triggeruje zawsze PM_GEN - wartość która rośnie liniowo i jest dość przewidywalna.

Jestem póki co tylko 1600 km po czyszczeniu FCM, mam za sobą 8 wypalań, z czego faktycznych 7 (po wyzerowaniu licznika wypalań DPF, po przejechaniu kilku km rozpoczyna się pierwsze wypalanie "na siłę" inicjowane przez PCM, tak aby zaadaptować sobie wszystkie parametry). Średni interwał między wypalaniami wychodzi 228km.

Dla porównania po czyszczeniu chemicznym Tunap, już po 4-5 wypalaniu PM_ACC_DSD sukcesywnie rosło i nie chciało spadać, z kolejnymi wypaleniami jego wartość rosła.

Generalnie przez to że problem mnie dotknął w pewnym stopniu opanowała mnie mania DPF, kontroli tego i analizy, trwało to jakieś pół roku - wręcz maniakalne do tego stopnia że żona się ze mnie śmiała, ale dzięki temu wiele aspektów zrozumiałem, udało się skorelować i połączyć i mniej więcej czuję ten temat - wiadomo, że nie jest to potwierdzone na 100%, bo to by dała jedynie analiza kodów źródłowych softu z PCM (którą bym chętnie zrobił bo siedzę w IT, ale nie interesowałem się jak wyciągnąć soft z PCM, nie mam na to czasu).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 00:13 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witam

Popielasty, po raz pierwszy próbowałem zapisać logi, ale coś źle zrobiłem i zapisał się tylko początkowy urywek, nie ma całego wypalania, poćwiczę w Święta, postaram się dorzucić coś od siebie. Piszesz, że DPF stał się dla Ciebie niemal obsesją - ja niestety czasami też się tym przejmuję za bardzo ( to chyba normalne podejście do tematów, o których się niewiele wie - niepewność, przerażenie itp ), zamiast jeździć po prostu autem.

Wrzucam poniżej dwa zdjęcia: samo rozpoczęcie wypalania oraz kilka chwil po nim. Zostało uruchomione przy 190 km ( cały ten okres to wyjątkowo tylko krótkie dojazdy do pracy, 10,5 km w jedną stronę ). PM_AAC_DSD zeszło do 0.21 g\l, PM_GEN do 0.09 g\l. Wypalanie zajęło ok. 15 minut z jazdą do 2,5 k obrotów.

Też mam zaślepiony EGR - u mnie wydłużyło to interwały regeneracji o ok. 20 - 30 km ( z ok. 150 do 180 km ). Kolejne kilometry ( 10 - 20 ) doszły po wyczyszczeniu intercoolera ( czyściłem kilka w życiu i ten był najczystszym, jaki widziałem - jedynie lekko zapryskany mgiełką olejową ) i części dolotu + czyszczenie i uszczelnienie mocowań węży gumowych dolotu.

Wrócę z logami z wypalań, pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 06:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Coś zdjęcia się nie dodały, podrzuć jeśli możesz.

Co do Forscana, to ja mam interfejs ELM327 na WiFi i u mnie jest dramat, potrafi zrywać co minutę, a potrafi w trasie rejestrować 2 godziny ciągiem ;) jest to związane z nasileniem innych sieci WiFi, w mieście rwie strasznie. Jeśli mam być szczery i jeśli wiążesz z Mazdą jakąś dłuższą przyszłość, to kup sobie wersję na kablu USB i odczytuj z laptopa (przed trasą odpal, połącz, loguj i wrzuć laptopa pod siedzenie pasażera, polecam).

Jeśli PM_ACC_DSD zeszło tak nisko, to moim zdaniem filtr jest ok. Nie masz wrażenia, że auto słabiej jedzie, że brakuje mocy? Może turbo słabo dmucha, mało tlenu, więcej sadzy i szybko się zapełnia?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 07:55 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Maniek, zwróć uwagę że kolega Popielaty opisuje swój silnik, gdzie z twoim jakby się trochę różni...

Maniek, według mnie, Twój silnik należy tylko przecierac z kurzu ponieważ nie masz żadnych przesłanek aby cokolwiek robić a tym bardziej patrząc w kierunku DPF.

Nie masz powodów ani do chemicznego czyszczenia, czy siedzenia nad pidami z forscana. Możesz tylko sobie popatrzeć.

W tym silniku RF7J, wypalanie (regeneracja DPF) jest co około 150km, i jest to norma, tak ma być.
Możesz wydłużyć interwał wypalania ale jak czytam zrobiłeś wiele z dobrym skutkiem. Nie jest straszny dla Ciebie diesel, więc tym bardziej powinieneś spać spokojnie.

Bajki specjalistów o interwale 600km dla tego silnika jest totalną bzdurą, nakłaniającą do skorzystania z ich usług.

Jak ja miałem ten silnik, również byłem przerażony. Bo to co czytałem na forach doprowadzalo do gesiej skórki na plecach. Później miałem to głęboko w poszanowaniu i zapomniałem co to DPF.
Przykładowo wypalanie miałem przed ponad tydzień, wypalal się i wypalal. Ale, jeździłem kilka km po mieście dwa razy na dzień. Była zima, wypalanie było inicjowane już zaraz po uruchomieniu zimnego silnika. Silnik warczał, obroty b.jałowego były od razu w okolicy 1300rpm. I tak codziennie...pezez około tydzień.

No i co? Ano forscan pokazywał wartości zapełnienia DPF, gotowego lub w trakcie wypalania. No i z chwili na chwilę silnik ucichł a wypalanie skończyło się powodzeniem.
Ciekawostka taka że trwało to niewiele więcej km jak poza miastem w idealnych warunkach.
No właśnie, i tutaj moje twierdzenie że ten silnik radzi sobie z regeneracja DPF wyśmienicie pod warunkiem że sam silnik jest sprawny.

Nie stosowałem żadnych dziwnych sposobów, żadnych wymyslow, żadnych instrukcji czy procedur... Miałem to głęboko i wyszło mi tylko na zdrowie.

Później zaslepilem sobie egr, było lepiej, owszem. Wypalanie w dobrych warunkach jazdy (jazda spokojna poza miejska ), było nawet po 350km
Ale w zimę było pogorszenie pracy zimnego silnika. Kkekotal warczał dopóki się nie rozgrzal, wiadomo jest ze egr ma też zadanie rozgrzać zimny...

Uważam również, że sam DPF i jego sterowanie, jest tak niejasne że aż bardzo skuteczne. Zwróć uwagę że GH w forscanie nie ma parametru "próba podjęcia regeneracji" tak jak to jest przykładowo w fordach. Nasz DPF jak musi to się wypali, bez różnicy czy stoisz w korku czy jedziesz na zakupy lub na urlop. Musi to się wypala i już.

Ta dodatkowa dawka paliwa w suwie wydechu potrzebna do wypalania DPF, nie szkodzi wtryskom jakoś bardzo jeśli wogole szkodzi. To nie są dawki wielkie jak w fordzie przykładowo.

To że wypala się często, co jakieś 150 km, uważam za duży sukces inżynierów. Myślę że lepiej to działa jak wypalanie DPFu co 1000km, wtenczas wtryski czy silnik naprawdę jest bardziej wysilony aby wypalić DPF.

W GH nie mam (nie miałem) w ogóle żadnych problemów. Inni (jak mój znajomy) po czyszczeniu DPF (Zapobiegawczo) w GH, miał później problemy, p sobie w brodę po co to było....i nie mógł później dojść do ładu i składu...

Jak jest dobrze to nie ruszaj, jak masz podejrzenie to Podnieś maskę a nie czepiaj się samego DPFu, tak myślę...

I jeszcze jedna ciekawostka.
Nie mam pojęcia czy słuszna ale znajomi którzy mieli ten silnik, i mieli problemy z DPF, nie popierali tankowania do pełna, pod korek.
Ja zawsze tankiwalem do pełna, i mimo że DPF wypalił się parę km przed tankowaniem, to zaraz po ntankowaniu miałem ponowne wypalanie DPFu ale nie tak długie jak normalnie. Było krótkie i zawsze mnie to denerwowalo bo podnosilo średnie spalanie które kasowalem przy tankowaniu. Hehe, i, o co biega=OCB?


Ostatnio edytowano Wt, 18 gru 2018, 08:08 przez Millerek, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 07:59 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witam,

Mam ELM na kablu. Co do mocy - byłem na hamowni podwoziowej 6 m-cy temu - wyszły pomiary 136 i 137 koni ( ma być 140 ). Chłopak, który mierzył stwierdził, że widział seryjnie na tych silnikach powyżej 140 koni i u mnie możliwe że coś dławi silnik ( DPF, turbo właśnie, podciśnienie ? ). Temat odłożyłem na półkę z powodu braku czasu, jedyne co zrobiłem po hamowni to czyszczenie intercoolera. Szczerze jednak mówiąc, mając świadomość strat mocy mierzonej na kołach, subiektywnie mam odczucie, że auto jest za słabe ( choć mechanik, który wykonuje bieżące naprawy twierdzi, że dla niego moc w czasie jazdy jest ok jak na takie KM ).

Pozdrawiam!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 08:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Moja też była hamowana, aby podnieść moc.
Wyniki były różne, kilka hamowan i wyplulo od 133 do 142KM. Padła teza że łopaty zmiennej geometrii turbiny są zatarte bądź nie działają normalnie. Namawiali żebym oddał turbo do zaprzyjaźnionego warsztatu obok. Zostawić miałem mazde i odebrać już po naprawie turbo i zrobionej mapie na około 170km. Zrezygnowałem bo nie miałem pewności co do wyników od strony ich hamowni...olałem temat i już do niego nie powrocilem.

Z DPFem później też nie miałem żadnych problemów, a o czyszczeniu chemicznym..? nie brałem tego w ogóle do świadomości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 gru 2018, 11:16 
Amator
Offline
Od: 30.11.2017
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Kolego, chyba jesteś trochę przewrażliwiony, po 10 latach silnik ma stratę 3-4km od teorii i to Cię martwi? Mi się wydaje, że to dobry wynik...

A co do DPFa, to tak jak Millerek pisze, mam ten sam silnik i nigdy nawet nie wnikałem kiedy i czy robią się wypalania... wszystko chodzi jak ma chodzić, chyba nie ma co się tak tym przejmować.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 19 gru 2018, 06:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
18 grudnia 2018, o 07:55 Millerek napisał(a):
Maniek, zwróć uwagę że kolega Popielaty opisuje swój silnik, gdzie z twoim jakby się trochę różni...


Tak, to prawda, aczkolwiek PIDy są te same i podejrzewam że podejście Mazdy co do systemu nie uległo zmianie między GH a GJ.

18 grudnia 2018, o 07:55 Millerek napisał(a):
To że wypala się często, co jakieś 150 km, uważam za duży sukces inżynierów. Myślę że lepiej to działa jak wypalanie DPFu co 1000km, wtenczas wtryski czy silnik naprawdę jest bardziej wysilony aby wypalić DPF.


Amen, to wyczerpuje temat. W 100% podzielam zdanie Millerka w tym temacie. Mi również mechanik powiedział, że DPF to się wypala co 600km a nawet 1000km - w innych markach może tak być, ale nie w Maździe :P u mnie pierwotnie wypalał się co 50km, byłem załamany. Dopiero jak zgłębiłem temat, poobserwowałem logi, poczytałem na forum, to zrozumiałem, że Mazda inaczej do tego podeszła.

Podsumowując jeszcze raz - jeśli Twój PM_ACC_DSD spada do tak niskich wartości (0,21), a wypalania masz co ok 200km to masz czysty DPF i szkoda pieniędzy na czyszczenie :) Wyluzuj :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 gru 2018, 23:30 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witam,

Millerek, Popielasty,

Panowie dzięki za wyczerpujące opisy własnych doświadczeń z DPF. Mam już więcej powodów, żeby faktycznie wyluzować - ale zwróćcie uwagę na fakt, iż obaj piszecie, że wasze początki z DPF-em Mazdy były podobne do moich ( generalnie fiksacja :) Widać, że faktycznie Mazda ma specyficzny system i że "specyficznie" wpływa on na podejście użytkowników. Co do wypalania właśnie - samo jego pojawianie się mnie nie denerwuje, ale już fakt dostawania się ropki do oleju tak. Dlaczego Mazda nie zastosowała np. dodatkowego wtryskiwacza bezpośrednio do kata lub DPF, co spowodowałoby brak częstej obecnie pracy 4 wtryskiwaczy silnikowych w fazie wydechu ( co za tym idzie ich mniejsze zużycie ) oraz uniemożliwiłoby dostawanie się ropki do oleju - to mnie ciekawi....Myślę, że taki system + częste wypalania byłby petardą - zalety częstego wypalania ( drożny filtr, mało popiołów ) + brak wpływu gorszego oleju na silnik.

Millerek, masz sporą wiedzę o GH, więc w Święta na spokojnie przeglądnę Twoje posty.

Odbiegliśmy w kilku wpisach od rdzenia tematu, ale garść wiedzy dla "początkujących panikarzy" się tu znajduje ( myślę, że wartościowej ). Wątek niech żyje dalej, jak ja się czegoś nowego dowiem - wpiszę uwagi dla mniej doświadczonych.


Wszystkim za uwagi - serdeczne dzięki !


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 gru 2018, 08:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tym rozrzedzeniem oliwy paliwem, to też nie jest tragedia.
Owszem cześć ropy leci do oliwy przez pierścienie i dalej do do dołu. Nie są to ogromne ilości, ale mimo wszystko są.
Tutaj też plus dla Mazdy wypalając DPF dość często, często ale i szybko.
Cześć ropy, szybciej poleci do oleju jak będzie się wypalac w cyklu miejskim, zdecydowanie. Wiadomo jak pierścienie pracują, kiedy się uszczelniają, ale wiemy że nie są zamknięte. Tak jak cześć spalonego i niespalonego paliwa podczas zapłonu poleci na dół do oleju, to tak samo dodatkowa dawka na wydechu poleci w dół do oliwy. Pomijam pisanie jakie dawki i ile ich w sumie potrafi być podczas całego okrążenia tłoka..

Rozrzezdnia nie unikniemy, benzynowe też są rozrzedzane paliwem...
.. mogliby dać dodatkową dysze czy wtrysk przed DPF, ale taka dawka byłaby mniej skuteczna, dodatkowe elementy sterowanie, dodatkowe koszty produkcji itd, dobrze że nie ma, widocznie nie ma takiej potrzeby, taka myślub wymysł technologiczy Mazdy, jak coś jest dobre to po co zmieniać, no chyba że Unia wymusi....
Dodatkowa ilość ropy w suwie wydechu daje nam jednistajne rozpylenie, obmywanie turbiny, tłoka czy kolektora, szybszy wzrostu temperatury już przed katalizatorem aby sam właściwy wkład DPF miał już wstępnie gotową sytuację do uzyskania temp powyżej 600stC.
Jak będziesz podglądać pidy na forscanie, to podczas regeneracji, pierwszy czujnik przed katalizatorem będzie pokazywać już około 600stC, następny pomiędzy katem a DPF również powyżej 600stC i ten trzeci za wkładem DPF też powyżej 600stC. Tutaj akurat jest fajna rzecz. Patrząc na trzy odczyty temp, można się już domyślać jak ten cały proces powstaje i przebiega. Wygląda jak tsunami i fale temperatur przechodzące od początku do końca czyli za DPF. Można zauważyć że to są cykle zapłonu aby ostatni był już jednym wielkim samozaplonem całej puszki z katem i DPFem. Mazda w mieście sama potrafi podnieść obroty i to widać, sama otwiera przepustnice i to słychać bo zaczyna warczeć z obudowy filtra powietrza, to też jest fajne. Bo mimo otwartej przepustnicy, potrafi utrzymać jakieś tam obroty i mimo tego dawać dodatkową ilość ropy w suwie wydechu do DPF. Nasiakniecie ropą kata i DPFu, obniża przepływ spalin, ciśnienie wewnątrz robi się większe, temperatura rośnie sama, aż do uzyskania samozaplonu i do spalenia tego co się tam nazbierało przez te około 150km.
Będzie tego naprawdę niewiele, i też niewiele wysiłku potrzeba aby to spalić w temp powyżej 600stC.

I teraz, inne marki mają jeszcze większy problem wypalając co 100pkm przykładowo. Tam warunki muszą być bardziej odpowiednie (miasto czy poza miastem), proces regeneracji trwa o wiele dłużej, i temp wewnątrz jest wyższa. Np w fordzie zaczynają się problemiki w miejscu jak sterownik zaczyna liczyć ile prób podjęcia regeneracji nie doszła do skutku. Mazda takiego odczytu czy informacji nie ma i nie potrzebuje bo jej to Lotto kiedy i gdzie...musi to się wypali i już.
O wartościach z pidow odnośnie różnicy ciśnień, zapełnienia itd nie będę pisać...

No ale miało być o tym rozrzedzeniu.
Niektórzy faktycznie w Maździe potrafią mieć już krytyczny poziom oleju przy 2kkm przebiegu na nowym oleju czyli stan poziomu oliwy na X. Ja nie miałem nigdy powyżej max a tym bardziej X. Dlaczego nie wiem, może silnik wypijał tak dużo że braki uzupełniane były ropą? nie wiem ...

Inni w tym silniku DPF mieli czyszczony, regenerowany w jakichś firmach, chemicznie cisnieniowo i co tam Jeszce to nie wiem, ale problemy przeważnie wracały, czemu? nie wiem, ale wiem że filtr DPF nie jest niczemu winien.
Więcej jeżdżących RF7J jeździ bez problemów, skromna ilość ma tylko problemy, nie dajmy się wpuścić w maliny o historiach że ma się wypalac co 600km, czy Zapobiegawczo wyczyscimy Panu DPF, a drugi raz już będzie w promocji a piąty będzie za darmo...

Fakt że po spaleniu sadzy powstaje popiół który podobno w Maździe zalega, ale ani ja ani nikt tego popiołu nie widział, nie zmierzył i nie pokazał. Niby jest ciśnienie rocznicowe DPF, ale co to w gruncie rzeczy oznacza? Jesteśmy w stanie to na coś fizycznego przeliczyć? jak odnieść się do stanu faktycznego? Czy wypalanie co 80km oznacza koniec życia filtra DPF? nie sądzę, a raczej opre się o słowa że silnik za bardzo dymi czy kopci w wydech...

Widziałem GH z RF7J o przebiegach rzędu 300 czy ponad 400kkm bez żadnych remontów usterek na ciągle sprawnie pracującym DPF i oryginalnym kole 2M.

Pisze bardzo prosto, takie pisanie luźne, często możliwe do poprawy.

Dbajmy w dieslu Mazdy o filtr powietrza, o czystość przepływki, przepustnicy, EGRu i bez usrywania się jak zaczyna się regeneracja albo dlaczego jeszcze nie zaczęła się. Wymieniajmy oliwę i filtr na dobry i sprawdzony co 10 czy 12kkm, pilnujmy luz zaworowy co 60kkm (regulacja ręczna szczelinomierzem), Wymieniajmy podkładki co około 60kkm, trzymajmy odpowiednie obroty odpowiedzialne za optymalne wykorzystywanie naszych Nm, nie kręćmy często powyżej 4krpm czy pow 3.5krpm bo to nic nie daje i jest bez sensu. Jeździmy normalnie a nie sportowo bo to taki fajny dobry dupowoz a nie rajdowa maszyna. Ten silnik jest bardzo prosty, praktycznie żadnego systemu podcisnien, ubogie informacje parametrów silnika, a ilości PIDów w forscanie CZY oryginalnym mazdowskim IDS to śmiech w porównaniu z rówieśnikami grupy VAG.
Prosto przejrzyście skromnie, aż dziw że i tak czasami ktoś ma z tym silnikiem problemy. Cóż...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 02:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Siemka

Według mnie najprostszą definicją głębokich zmian w tym temacie jest
jest usunięcie filtra cząstek stałych ( DPF ) zaślepienie EGR.
Co się z tym
wiąże:
- modyfikację softu silnika (ECU) w celu wyprogramowania DPF / FAP / EGR
- modyfikację oprogramowania sterownika silnika (ECU) w celu podniesienia
mocy i momentu obrotowego (Mapy wtrysków). I tak sterownik musi być
wyjęty tak więc czemu od razu nie "podkręcić " go.

W efekcie:
- auto mniej pali
- podnosisz moc i moment obrotowy silnika

W mojej poprzedniej Mazda 3 I generacji z silnikiem 2.0 MZR-CD 143 KM po usunięciu DPF
zaślepieniu EGR i delikatnej modyfikacji map wtrysków uzyskałem
- wzrost mocy o około 25 KM
- wzrost momentu obrotowego
- spadek spalania o około 1.5 litra na 100 km (średnio w cyklu mieszanym około 4,9l / 100 km )
- nie było problemu z mieszaniem się ON z olejem (Nie przybywa " oleju ")
- auto przechodziło bez problemu przeglądy techniczne.

Nie ma sensu trzymać tego ustrojstwa co nazywają go DPF - gęste sito, przez które
silnik traci moc bo musi przepychać przez nie spaliny zamiast oddawać moc na koła,
oraz EGR który wtłacza gorące spaliny zamiast tlenu do cylindrów ?.

Pewno każdy użytkownik auta z DPF doświadczył jak masakryczne wzrasta poziom
spalania w trakcie wypalania DPF.
A to nie jest proces który odbywa się przez chwilę raz na
kilka tysięcy kilometrów.

Usunięcie DPF to same korzyści. :wink:


Jedyny problem który się pojawiał to trakcja - auto potrafiło na mokrej nawierzchni
zrywać przyczepność z asfaltem na 3 biegu - to akurat mi się podobało :* :D


W moim nowym nabytku - Mazda 6 zrobię podobnie. Nie ma sensu tracić ON na jakieś
wypalanie DPF skoro mogę tą "wachą" napędzać przednią oś. :D
Dbanie o coś ( DPF ) co w samej istocie jest przeciwko nam mnie sensu.
Pewno ekolodzy się z tym nie zgodzą, ale od razu pytam czy to nie prawda
jest taka, że u nas segreguje się śmieci ta co się palą i nie, oraz jak się uzyskuje prąd w PL ?
To truje nasze powietrze setki razy więcej niż oczyszcza DPF :>


Jakie jest Wasze zdanie co do mojej teorii filtra cząstek stałych ( DPF ) ?.
Warto go mieć ?



___________________
Pozdro
Rafał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 09:47 
Amator
Offline
Od: 30.11.2017
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Może i to są teoretycznie same korzyści, największym dla mnie problemem są jednak przeglądy, przepisy się cały czas zmieniają i że dziś przechodzisz przegląd to nie wiem czy przejdziesz jutro, a dzisiaj nie jest tak, że jak nie przejdziesz w jednej stacji to pojedziesz do kolejnej, tylko od razu masz to wpisane do rejestru, ciekawe co byś wtedy zrobił...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 10:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
hexis - ja tylko zapytam o jedno - po co w takim razie kupiłeś samochód z DPF na który Cię nie stać? No bo powiedzmy szczerze - kupujesz samochód i usuwasz coś, co jest niezbędne by był sprawny technicznie. Po prostu Janusz.

To że po wycięciu spełnia normy - spełnia normy zadymienia które aktualnie są do zbadania przez policję lub diagnostę, ale nie składu spalin. Aktualnie nie ma możliwości zbadania składu spalin w warunkach ulicznych i to jest ból. Za granicą policja ma sposoby na wykrywanie tego (wykrywanie emulatorów, kontrola cykli wypalań przez złącza diagnostyczne) i życzę Ci podróży przez Europę i żeby Cię zaprosili na stację diagnostyczną w Niemczech, myślę że 5 tyś euro wyleczyłoby Cię skutecznie.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 12:02 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Kolego popielasty, nie rozumiem Twojego sposobu myślenia. Wątek dotyczy czegoś innego niż wymiana poglądów o tym na co kogo stać, więc daruję sobie n/t/t rozmowę. Napiszę tylko, że uważam, za mocno niestosowne życzenie komuś wysokiego mandatu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 12:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wątek dotyczy czyszczenia DPF a kolega wyjeżdża z całą filozofią odnośnie jego usuwania, czyj post jest tu nie na miejscu?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 13:24 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Mocno nie na miejscu jest życzenie komuś złych rzeczy ( wysoki mandat )


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 29 gru 2018, 13:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie na miejscu to jest świadome trucie ludzi. Gdybym mu życzył utraty zdrowia, to bym zrozumiał Twoje oburzenie, ale mandatu? Najmniej bolesny sposób aby zastanowić się nad swoimi poglądami.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 02:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
29 grudnia 2018, o 09:47 Sniko napisał(a):
Może i to są teoretycznie same korzyści, największym dla mnie problemem są jednak przeglądy, przepisy się cały czas zmieniają i że dziś przechodzisz przegląd to nie wiem czy przejdziesz jutro, a dzisiaj nie jest tak, że jak nie przejdziesz w jednej stacji to pojedziesz do kolejnej, tylko od razu masz to wpisane do rejestru, ciekawe co byś wtedy zrobił...


Sniko Korzyści z wycięcia DPF to nie żadna teoria a fakty i liczby które przedstawiłem.
Kto zaprzeczy, że udrożnienie układu wydechowego auta z turbiną nie zwiększa efektywności pracy silnika.
No może fanatycy DPF
Kto zaprzeczy, że po wycięciu DPF nie masz strat ON aby wypalać PDF którego nie ma. To nie teoria ?.
Kto zaprzeczy, że rozrzedza się olej silnikowy olejem napędowym w wyniku wypalania DPF którego nie ma.
A wiadomo rozrzedzony olej to gorsze smarowanie silnika.
I wiele innych zalet z usunięcia DPF.

Jeśli masz wątpliwości pisz PW.

Tak samo z EGR - który wtłacza spaliny do komory spalania (cylindrów) - a tam powinien dochodzić tlen a nie spaliny (m.in. dwutlenek węgla). No chyba, że masz inne zdanie co do chemicznego procesu spalania.


PS : Pozdrowienia dla popielasty który i tak nie wie jak działa DPF i co się dzieje
z tym co się z niego wydobywa i jaki to ma ostateczny koniec.

Neutralizacja efektów spalania ON za pomocą zwiększonej ilości spalania ON do czyszczenia DPF ?
jaki to ma sens ? Ktoś mi to wyjaśni ?
Katalizator DPF spali pewne cząstki na popiół które gdzie się wydobędą po jego utylizacji ?
Podczas chemicznego czyszczenia do ścieków a potem do wody która pijemy.


Zapraszam fanów DPF do konstruktywnej dyskusji a nie na zasadzie " życzę Ci abyś dostał
mandat 5000 EUR "









______________
Pozdro
Rafał


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 07:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Panowie..
Czy to jest temat o słuszności stosowania filtrów DPF? Nie.
Czy to jest temat o ekologii czy finansach? Nie.
Więc proszę się trzymać treści zawartej w tytule tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 4 sty 2019, 08:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Millerek ale przecież widzisz kto zaczął tę dyskusję, we wcześniejszych postach udzielałem rad na podstawie własnych doświadczeń do czasu kiedy hexis wjechał ze swoją wspaniałą teorią i lekiem na wszystko co związane z DPF.

hexis bardzo fachowe materiały przedstawiasz jako usprawiedliwienie Twojego podejścia <spoko>

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 10:14 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Obserwuje wątek i jedyne co mogę dodać, że tak uwielbiane tu Mazdy mają jedno z najgorszych rozwiązań DPF i nie ma takiej, w której problem nie wystąpi, jest to kwestia czasu. Czyszczenie chemiczne ma sens, gdy wkład filtra nie jest uszkodzony, a po wiecznie uruchamianych dopałach zazwyczaj filtr jest już uszkodzony i stopień jego zapchania wynosi 100-120% i wtedy już tylko wymiana lub dpf delete.

Mało tego, przytkany dpf: 1) skraca życie silnika przez rozrzedzenie oleju 2) zmusza do stosowania gównianych olejów typu dexelia 3) skraca życie turbiny z powodu zbytniego obciążenia 4) skraca życie wtryskiwaczy zbyt częstym przeciążeniem

Millerek nazywasz uruchamianie dopału co 150km sukcesem, a to jest właśnie konstrukcyjna porażka w porównaniu do innych marek, gdzie obecności dpf-a praktycznie się nie odczuwa

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 11:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgodzę się tylko z punktem 1, 2, 3 i 4... i z tym, że każdy DPF kiedyś umrze.... Cokolwiek to znaczy
Reszta to bzdury niewiadomego pochodzenia, chyba że z opinii na Onecie lub w komentarzach na iście profesjonalnych filmach pokroju YouTube...sama prawdziwa prawda przecież


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 13:28 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Co konkretnie nazywasz bzdurą? Możemy przedyskutować sprawę.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.