Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:14

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 06:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Akjab polecam naszego forumowego partnera Rikiego:
viewtopic.php?f=55&t=1169

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 mar 2018, 07:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
wszystko kupujemy u użytkownika Riki (viewtopic.php?f=55&t=1169)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 mar 2018, 00:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.01.2018
Posty: 10
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Dzięki
Teraz ma urlop ale zaraz po będę pisał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lip 2018, 12:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.02.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam,

Podczas mojego pobytu w Chorwacji zapaliła mi się kontrolka silnia oraz zaczął migać DPF. Dobrze że miałem elm 327 i sprawdziłem kod błędu-P0224 – Throttle position (TP) switch B/accelerator pedal position (APP) sensor / switch B -circuit intermittent. Auto podczas powrotu do domu szło w trybie awaryjnym (140 km/h max).
Panowie gdzie mam szukać przyczyny, w czujniku przepustnicy czy pedale gazu, a może jest brudna przepustnica ta niedaleko egr.????


Ostatnio edytowano N, 22 lip 2018, 12:23 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 lip 2018, 08:19 
Amator
Offline
Od: 08.03.2014
Posty: 88
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Witam po dłuższej przerwie.

U mnie sytuacja wyglądała tak... Mazdą jeżdżę głównie w trasy, bardzo rzadko po mieście. Ostatni wypad na wakacje to jakieś 2600 km (autostrady + drogi lokalne). Na autostradach nie pilnowałem wypalania, raczej na drogach lokalnych. Po powrocie przypilnowałem jednak wypalanie, które przebiegło jak zwykle pomyślnie. Po przejechaniu ok 20-30 km od zakończonego procesu zaczęła migać kontrolka DPF. Żadne inne nie, zero utraty mocy. Oczywiście redukcja i jazda 3000-3500 obr. przez jakieś 25 min - zero efektu. Podjechałem do mechanika, podpiął kompa, wyskoczył błąd P2458 - częstotliwość regeneracji filtra cząstek stałych (AKT) - brak możliwości wykasowania. Jako ciekawostka: elektryk zrobił wywiad na temat mojego stylu jazdy i stwierdził, że na autostradzie nie powinienem jechać na 6 biegu lecz na 5 i trzymać obroty na poziomie 3500 :roll: To po co w takim razie jest ta 6.?

W każdym razie... od czego jest forum. Przejrzałem cały wątek i od razu - kabelek, garaż i kasowanie inspekcji. Póki co błąd zniknął i wszystko działa jak należy. Na migającej kontrolce przejechałem ok 200 km i zauważyłem, że mimo wszystko załączyło się kolejny raz wypalanie.

Przy podpinaniu kompa zauważyłem, że ostatnia zarejestrowana wymiana oleju była 20 000 km temu, a w rzeczywistości wymieniałem go jakieś 8 000 km temu. Czyli ewidentnie nie skasowano mi inspekcji olejowej przy wymianie.

Może mój post komuś pomoże, w każdym razie chciałem się podpisać pod tą metodą, że działa i podziękować forumowiczom za przekazaną wiedzę. Pozdro <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 31 lip 2018, 10:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Możesz spróbować jechać po autostradzie na 6 biegu przy 3500 RPM po prostu będziesz wszędzie szybciej, a przy okazji wypalisz DPF :)

Wysłane z mojego XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka
#xiaomilepsze

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 sie 2018, 12:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Hehe, swoją 2.0 to ja już przy 2krpm jeździłem na szóstym biegu .. I jakoś 100kkm przejechałem i nigdy problemów nie było :-) DPF wypalał się zawsze normalnie..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 sie 2018, 07:47 
Amator
Offline
Od: 08.03.2014
Posty: 88
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
U mnie też zawsze normalnie, bez jakiegoś katowanie, jazda w zakresie 2000 - 2500 obr, max 3000. Jak pisałem migająca kontrolka była spowodowana nie skasowaniem inspekcji olejowej. Odkąd skasowałem kablem, jeżdżę i póki co jest ok :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 17:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: małopolski
Witam. Migala mi kontrolka dpf i swiecil sie engine check. Zrobilem wypalanie dpf komputerowo i zalalem dpf chemia z puszki. Po wszystkim kontrolka sie nie swiecila przez tydzien. Po tygodniu zapalila sie znowu razem z engine check. Wiec wyciagnalem caly dpf i zalalem go specialnym plynem i zostawilem na cala noc. Po nocy wszystko wypłukalem myjka cisnieniowa. Caly ten syf wylecial. Zalozylem go znowu na samochod i wypaliłem jeszcze raz komputerowo. Kontrolka wciaz nie znikla a engine check wciaz swiecil. Dzisiaj zrobilem kasowanie inspekcji oleju bo czytalem ze to moze byc przyczyna. Po skasowaniu inspekcji kontrolka dpfu najpierw swieci przez minute a pozniej znowu miga. Ktos jest wstanie mnie naprowadzic co moze byc nie tak ?. Dodam ze egr byl czyszczony a przeplywomierz wymieniany.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 gru 2018, 20:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.10.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: warmińsko-mazurski
witam mam problem takiej natury iz usunolem dpf i co jakis czas zapala mi sie kontrolka auto jakis czas jedzie normalnie pozniej przechodzi w tryb awaryjny wiecie moze gdzie lezy przyczyna tego problemu??


Ostatnio edytowano Pn, 3 gru 2018, 20:42 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 gru 2018, 21:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wróć do tego zakładu w którym usuwałeś DPF. Źle to zrobili niech poprawiają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 00:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.10.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Witam.

Ja również jestem nowy na forum - tzn śledzę niektóre posty od jakiegoś czasu, ale ten post jest moim pierwszym postem.

Chciałbym podzielić się moim świeżym doświadczeniem z DPF-em. Może komuś się przyda.

Mazdę (Mazda 6 GH 2008 2.0 D 140 KM, wersja SL) kupiłem w połowie października 2018. Od tego czasu miałem bezproblemowe wypalanie DPF-u kilkukrotnie. Nie liczyłem ile razy ale zawsze tak samo: zapala się kontrolka DPF, wyjazd na trasę, 10-15min z obrotami powyżej 2500, wypalanko, relaksik ...... ale do czasu.

W sobotę miałem trasę do Bristolu. Przed samym zjazdem w Bristolu zapalił mi się DPF. A że nie miałem czasu się "przejechać" na wypalanie postanowiłem zrobić to po spotkaniu. Po kilku godzinach wsiadam, odpalam i zaczynam jechać. Po kilku chwilach włącza mi się kontrolka DPF. Po chwili zaczyna mi się palić kontrolka Check engine a kontrolka DPF zaczyna migać. Samochód traci moc ale jedzie. W drodze powrotnej zjechałem na Service sprawdzić czy z silnikiem jest ok - oględziny optyczno-organo-leptyczne ale z silnikiem oki. Chodzi pięknie mięciutko, aż miło. No to wracamy do domu - po autostradzie obroty na 3000 - może DPF się wypali - ale efektu zero, nawet po ok. godzinie jazdy. Madzia śmigała nawet 150km/h i ani dymka nie puściła......

Dobra przynudzam ..... więc do rzeczy.

W niedzielę rano wziąłem się za temat. Na forum "wygiglałem" jak zrobić wypalanie "po kabelku" więc zgodnie z procedurą ruszyłem. I tutaj niemiła niespodzianka. Najpierw procedura nie chciała się rozpocząć. Po kilku próbach zdjąłem klemę "-", po ok minucie założyłem z powrotem. Po kilku sekundach zapaliła się dioda DPF, po następnych kilku sek. zaczęła migać ale procedura wypalanie ruszyła - silnik wszedł na obroty (ok 1800rpm) i wyglądało że będzie ok. Jednak "szczęście" trwało ok 1 minuty, bo ponownie zapaliła się kontrolka Check Engine, obroty spadły i procedura została przerwana. Próbowałem w ten sposób kilka razy ale niestety cały czas to samo. Podjechałem do kumpla który ma kompa - podłączył się pod gniazdo i pokazało 4 błędy - wszystkie DPF (kodów nie pamiętam). Skasował je ale pojawiły się ponownie. Spróbował z komputera rozpocząć wypalanie ale zero reakcji. Wyglądało na to, że tylko serwis Mazdy zostaje ;((

I teraz sedno całej sytuacji: na swoim tablecie kumpel ma oprogramowanie DELPHI. W opcjach do obsługi DPF w Madzi było coś takiego jak "wyzeruj dane dpf" czy "wyzeruj licznik dpf" - nie pamiętam dokładnie. Trochę na ryzyk-fizyk kazałem mu wyzerować. Zgasła dioda DPF ale nadal paliła się dioda "Check Engine". Ale ..... po wyzerowaniu DPF bez problemu ruszyła procedura wypalania, która trwała dokładnie 45 minut. Zniknęły wszystkie błędy DPF-u i można było wyzerować błąd Check Engine. Jak na razie zrobiłem ok 120 mil (ok 200 km) i Madzia śmiga jak wściekła. Dodam, że jeżdzę na Shell Diesel V-Power i jakby ktoś drugie turbo dołożył.

WAŻNE: zmieniłem styl jazdy - teraz jeżdzę powyżej 2300-2500 obrotów. Przed przygodą z DPF jeździłem "oszczędnie" - bo nie wiedziałem że Madzia z DPF'em potrzebuje obrotów. No to teraz ma :) <spoko> I co ciekawe - rzeczywiście spalanie wcale nie wzrosło - no może ciut.

Może moja przygoda z DPF będzie dla kogoś pomocna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 08:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
4 grudnia 2018, o 00:12 GorzkiM napisał(a):
Od tego czasu miałem bezproblemowe wypalanie DPF-u kilkukrotnie. Nie liczyłem ile razy ale zawsze tak samo: zapala się kontrolka DPF, wyjazd na trasę, 10-15min z obrotami powyżej 2500, wypalanko, relaksik


Prawidłowe działanie objawia się tym, że wypalanie DPF'a jest praktycznie niezauważalne dla użytkownika. Pozostaje mieć nadzieje, że Twoje problemy wynikały jedynie z eksploatacji na zbyt niskich obrotach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 08:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.10.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Taką mam na razie nadzieję. Przed zakupem Madzia był serwisowana przez poprzednich właścicieli w serwisie Mazdy i 2 razy wypalanie było robione w serwisie (mam na to kwity).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 13:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.10.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: warmińsko-mazurski
Dzięki za podpowiedz właśnie pisałem do nich maila i zastanawiam się nad zaślepieniem Egr i zwiększyć trochę moc myślicie ze to dobry pomysł ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 gru 2018, 08:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Mam pytanie: Czy ktoś próbował profilaktycznie wyczyścić DPF za pomocą np K2 DPF Cleaner? Zastanawiam się czy jestem w stanie zrobić to sam bo nie wiem gdzie go wpstrykać. W mojej 6 GH przy przebiegu 150tys jeszcze nigdy kontrolka DPFu się nie zapaliła ale trochę denerwuje mnie częste wypalanie, co ok 150-170km, chociaż staram się jeździć z obrotami ok 2500. EGR zaślepiony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 gru 2018, 22:43 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witaj

Niedawno otworzyłem wątek o czyszczeniu DPF-a w wersji GH:

viewtopic.php?f=41&t=10357

W jednej z wypowiedzi Popielastego masz kilka zdań nt. czyszczenia filtra, które on zastosował w swojej M ( nie w GH, ale efekty czyszczenia jasno opisał ). Z tego co się orientuję, takie preparaty podaje się przez otwór po wykręceniu pierwszego czujnika temperatury na filtrze ( sam kiedyś o takim myślałem ). Ja w takim samym silniku jak Twój, mam obecnie interwały wypalania co ok. 200 km ( przy przebiegu 170 kkm, też mam zaślepiony EGR ), ale różnie bywało wcześniej - sporo info znajdziesz w linku powyżej.

Sam zgłębiam temat pracy DPF-a w 2.0 GH RFJ7, na forum przyjmuje się, że wypalania co 150 - 200 km to norma. Powolutku szukam sposobów wydłużenia tych okresów. Sam Mazdą jeżdżę na wyższych obrotach, niż w innych dieslach, ale raczej w przedziale 1800 - 2300, na 2200 - 2500 pilnuje tylko w trakcie wypalań.

Pozdrawiam!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 gru 2018, 07:04 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Czy ten pierwszy czujnik temperatury za filtrze to ten przeze mnie zaznaczony? Zdjęcie ściągnięte z neta.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 gru 2018, 21:59 
Świeżak
Offline
Od: 22.12.2017
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
To filtr, o ile dobrze widzę, z 2.2, ale czujnik będzie w podobnym miejscu. W przedniej części, przed wkładem.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 sty 2019, 15:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Region: podkarpacki
Forumowicze potrzebuje pomocy. Po kilku kilometrach jazdy zaczyna pulsowac mi kontrolka DPF. Po wpieciu pod kompa program DELPHI pokazuje blad P2428 blok1 temperatury spalin za wysokie.W danych rzeczywistych:
Temp. Spalin 1-114,3°C
Temp. Spalin 2-129,1°C
Temp. Spalin 3-526,6°C.
Moje pytanie czy to oznacza ze ostatni czujnik za DPF do wymiany?


Ostatnio edytowano Śr, 9 sty 2019, 15:15 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lut 2019, 22:53 
Amator
Offline
Od: 23.11.2017
Posty: 91
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Witam
Panowie posiadam Mazdę 6 2.2 GH 163KM 2010r.
Mam z nią problem, otóż od kilku dni po ruszeniu autem zapala się kontrolka DPF i świeci aż do wyłączenia silnika. Z tego co się zorientowałem to chodzi o zapchany Filtr DPF. Panowie moglibyście mi powiedzieć jak wypalić filtr DPF za pomocą komputera ? Posiadam program Forscan, czy w tym programie jest taka opcja ?
Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano Pt, 15 lut 2019, 22:53 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 lut 2019, 18:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
W Forscanie jest taka opcja. Auto musi być rozgrzane i brak błędów (o ile dobrze pamiętam). Z tyłu pusta przestrzeń. Proces trwa ok 40-60min.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 lut 2019, 13:29 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
9 stycznia 2019, o 15:15 Sebbur7225 napisał(a):
Forumowicze potrzebuje pomocy. Po kilku kilometrach jazdy zaczyna pulsowac mi kontrolka DPF. Po wpieciu pod kompa program DELPHI pokazuje blad P2428 blok1 temperatury spalin za wysokie.W danych rzeczywistych:
Temp. Spalin 1-114,3°C
Temp. Spalin 2-129,1°C
Temp. Spalin 3-526,6°C.
Moje pytanie czy to oznacza ze ostatni czujnik za DPF do wymiany?


Czujnik pewnie jest dobry, ale dpf pewnie tak zabity popiołem że cły czas robi dopał aby pozbyć się zatoru.


15 lutego 2019, o 22:53 mateusz8 napisał(a):
Witam
Panowie posiadam Mazdę 6 2.2 GH 163KM 2010r.
Mam z nią problem, otóż od kilku dni po ruszeniu autem zapala się kontrolka DPF i świeci aż do wyłączenia silnika. Z tego co się zorientowałem to chodzi o zapchany Filtr DPF. Panowie moglibyście mi powiedzieć jak wypalić filtr DPF za pomocą komputera ? Posiadam program Forscan, czy w tym programie jest taka opcja ?
Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.


w przypadku zapchania ponad 100% żadna procedura wypalania kabel/forscan nie zostanie uruchomiona.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lut 2019, 22:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 06.11.2013
Posty: 608
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Gdzie w Warszawie wywalę DPF???


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 mar 2019, 21:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
28 grudnia 2018, o 07:04 dominik146 napisał(a):
Czy ten pierwszy czujnik temperatury za filtrze to ten przeze mnie zaznaczony? Zdjęcie ściągnięte z neta.
Dzisiaj próbowałem odkręcić ten czujnik samodzielnie ale ani drgnął. Chcialem wpuścić profilaktycznie K2 DPF Cleaner. Muszę chyba do jakiegoś mechanika podjechać bo dojście do niego jest tragiczne.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 09:18 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
dominik146 nie odkręcisz tego czujnika tak łatwo, zresztą szkoda zachodu na tego typu preparaty.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 10:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
23 marca 2019, o 21:13 dominik146 napisał(a):
Chcialem wpuścić profilaktycznie K2 DPF Cleaner


To nic nie da. Jedź na czyszczenie maszyną FCM - woda pod ciśnieniem, usuwa cały osad i filtr jest jak nowy, przerabiałem to ;) czyszczenie chemiczne to strata kasy, nic to nie daje.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 06:36 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Chyba faktycznie dam sobie spokój z tym preparatem. Niepokoi mnie ostatnio wypalanie mojego dpf-a. Kiedyś włączało się po ok 170km i trwało ok 10-11 kilometrów. Od kilku wypaleń włącza się mniej więcej po takim samym czasie ale trwa ok 18 kilometrów. Stylu jazdy nie zmieniłem, staram się pilnować obrotów podczas wypalania żeby nie były niższe niż 2200 chociaż czasami ciężko to zrobić bo przejeżdzam głownie przez małe miejscowości do pracy codziennie 17 km w jedną stronę. Czy może to być spowodowane zapychającym się filtrem? Jeszcze nigdy kontrolka dpf mi się nie zapaliła.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 12:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
dominik146 tak będzie problem z dpf niebawem.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 kwi 2019, 14:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dominik146 a masz Forscana? Musiałbyś zmierzyć PID PM_ACC_DSD od razu po wypaleniu filtra (takim normalnym wypalaniu, nie serwisowym). Ten PID określi w jakim stopniu zapełniony jest filtr.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 694 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.