Teraz jest Pt, 17 sie 2018, 19:56

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwne Wibracje
PostNapisane: So, 1 mar 2014, 22:03 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Czesc, mam troche nietypowy problem. Postaram sie go jak najlepiej opisac.
Od jakiegos czasu moja mazda dostaje dziwnych wibracji.
Wibracje sa odczuwalne na calej karoserii, ale glownie na kierownicy.
Dzieje sie to tylko przy predkosci 60-120 (przy mniejszej i wyzszej nie zaobserwowalem)
nie ma znaczenia jaki bieg, czy dodaje gazu czy tez nie.
Najdziwniejsze w tym jest to, że problem zaczyna sie z dupy (trwa max 1-2minuty) i dalej sam ustepuje niewiadomo czemu.
Moim glownym podejrzanym sa tarcze ktore byly wymieniane 3miesiace temu, ponieważ w momencie gdy wibracje sie uaktywnią to przy gwaltownym hamowaniu wibracje narastaja (odczuwalne na kierownicy) Z drugiej jednak strony gdy wibracji nie ma hamowanie odbywa sie normalnie (brak wibracji)
Nie wiem czy zrozumiale to opisałem, moze ktos ma jakis pomysl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 mar 2014, 22:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 663
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Wyważ opony na początek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 mar 2014, 22:16 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Opony sa caly czas te same, a wczesniej problemu nie bylo. Poza tym przy niewywazonych oponach wibracje narastalyby z predkoscia i byly czas a nie tylko na chwile (przerabialem to juz kiedys)

Letni komplet bede zakladal na dniach (czekam na opony) ale to na 99,9% nie to


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 mar 2014, 23:10 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 678
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Busters, ciężarek mógł spaść, więc wypowiedź theriona miała cel, choć z Twojego opisu nie wynika, że to wywarzenie czy zbieżność.
Coś wpada w rezonans...?
Może przy wymianie opon coś uda się zauważyć.
Czemu uważasz, że tarcze skoro to mija (a tarcze masz te same)?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 mar 2014, 23:25 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
No mogl spasc ciezarek, ale wtedy to by nie przestawalo.
Czy cos wpada w rezonans? Kurde nie wiem

Uwazam, ze to moga byc tarcze, bo po pierwsze bo to ostatnia rzeczy ktora zmienialem, a po drugie gdy jest ten moment ze wibracje sie pojawiaja to przy hamowaniu wibracje sie nasilaja
Kurde nie wiem tak sobie gdybam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 mar 2014, 23:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 678
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Gdyby to były tarcze to raczej zawsze byś tak miał, chyba, że coś tam nie zostało dokręcone...?
Czy to zjawisko pojawiło się bezpośrednio po wymianie tarcz?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 mar 2014, 02:02 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6364
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Mi też się wydaje, że gdyby to były tarcze to byś miał zawsze... jak tarcza jest zwichrowana, to wali przy pewnej prędkości zawsze. A łożyska sprawdzałeś? Pomajtaj kołem, czy luzów nie ma...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 mar 2014, 11:28 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Od wymiany tarcz minelo juz jakies 11-12tys i na poczatku tego nie mialem.
Pojawilo sie to 2-3tys wczesniej. Lozysk nie sprawdzalem dzisiaj moze sprobuje kolo odkrecic moze cos zobacze.
W tygodniu umowie sie do mechanika tylko ciezko cos naprawiac skoro nawet moze nie byc okazji zeby pokazac problem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 mar 2014, 12:23 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 168
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Kto zmieniał tarcze? Jakiej firmy są tarcze?

Ps.: Obstawiałbym zły montaż tarcz.

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 mar 2014, 18:14 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Tarcze sa firmy zimmerman klocki ferodo (polecany tutaj zestaw)
Tarcze zmienial mechanik, patrzylem mu na rece i nie mam zadnych zastrzezen, wszystko bylo dobrze wyczyszczone i nasmarowane.

Moglbys obstawiac zly montaz tarcz gdyby to one byly problemem, a nie wiadomo czy sa :P

Dzisiaj zrobiłem koło 80km i problem w ogole nie wystapil. Sciagnalem przednie kola i tez nic niepokojacego nie zauwazylem. Coz chyba poczekam az problem sie nasili wtedy bedzie prosciej.


edit: Aha, nie wiem czemu zamiescilem to ogloszenie w dziale gg/gy.
Jesli to mozliwe prosilbym kogos o przeniesienie tego watku do dzialu GH


Ostatnio edytowano N, 2 mar 2014, 21:11 przez TOMASZ, łącznie edytowano 1 raz
Przeniosłem całość.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 mar 2014, 11:38 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Znam juz przyczyne problemu. Powodem byl zle zalozony przedni klocek.
Jak powiedzial mi mechanik (inny niz ten co to montowal) sprawa zachacza o kryminał.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5f ... 8c43e.html

Z jednej strony tloczek nie byl wsadzony do szyny tylko opierał sie gdzieś obok.
Tloczek ktory go dociskal dosc mocno go wygiał, dobrze, ze nic sie nie stalo bo gdyby przy duzej predkosci zablokowalo sie kolo to nie wiem co by bylo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 maja 2014, 20:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: świętokrzyski
:arrow: No i tak można ufać "mechanikom"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 sty 2015, 17:01 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 117
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam wszystkich serdecznie. Podczas jazdy po lekkim skręcie kiedy prostuję kierownicę dziwnie ona pulsuje przy samym końcu. Tak samo się dzieje gdy samochód na postoju dotyka kołami krawężnika i chcę skręcić a koło stawia opór. Bardzo proszę o odpowiedź. Czy to jest normalne?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 15:00 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Witam. Wybrałem się na majówkę. Gdy wyjechałem na a1 zaobserwowałem,że samochód wpada w wibracje. Przy 120 jest jeszcze w miarę ok ale przy 160 fotel pasażera myślałem, że odpadnie . Kierownicą nie szarpie ale wibracje lekkie czuć. Próbowałem trochę różnych prędkości. Jak jechałem trochę szybciej to wibrowalo mniej , jeszcze szybciej i znów wibracje. Od czego zacząć, co może być przyczyną?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 15:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1167
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to wyważenie kół.

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 15:12 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Wymieniane były miesiąc temu. Możliwe, że zrobili to źle? Nawet prosiłem żeby ocenili stan alufelg czy nie są krzywe i stwierdzili , że są ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 15:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1167
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Co było wymieniane?
Jeżeli wymieniałeś opony (na nowe) to czasem jest tak, że po przebiegu np. 1000km opony się ułożą i trzeba ponownie wykonać wyważenie kół. Możesz też spróbować podjechać do innego wulkanizatora, żeby potwierdzić pracę poprzednika.

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 cze 2017, 15:37 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Opony Uniroyal z 2015r. Ale zrobię tak jak piszesz. Pojadę do innego wulkanizatora.

-- Dodano: Pn, 12 cze 2017, 16:37 --

Pojechałem na inną wulkanizację. Koła wyważone , jedna felga wyprostowana a auto dalej łapie wibracje w okolicy 140 km/h. Siedzenia się normalnie trzęsą... Wibruje raz mocniej a raz słabiej. Mogę to być tarcze / klocki ? Na przeglądzie okresowym wyszło iż lewe przednie koło słabiej hamuje. Felgi się nie grzeją.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 12 cze 2017, 16:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1167
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Klocki, tarcze, piasty, przeguby, łożysko półosi. Do wyboru do koloru.
Na rolkach na SKP jak sprawdzają siłę hamowania to jeżeli dobry diagnosta to można sprawdzić czy tarcze są krzywe.

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 cze 2017, 16:31 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Jakiś dobry mechanik jest to w stanie sprawdzić czy w grę wchodzi wymian po kolei ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 12 cze 2017, 21:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1167
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Ja bym od razu nie wymieniał. Najpierw sprawdź dobrze albo na SKP albo u mechanika specjalnym przyrządem do pomiaru bicia tarcze. Jeżeli są krzywe to wymiana.
Na SKP jak auto masz na rolkach przy delikatnym wciskaniu pedały hamulca widać skoki siły hamowania na komputerze jeżeli tarcza jest krzywa u mnie tak było ale na tylnej osi. Na prawej stronie słupek siły hamowania pływał góra dół w trakcie hamowania a lewy pokazywał cały czas tą samą wartość.
Resztę też można sprawdzić albo na SKP albo u mechanika

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 cze 2017, 11:45 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 73
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Jeśli auto hamuje płynnie przy prędkości 120 i nie szarpie to chyba nie tarcze ani nie klocki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 wrz 2017, 09:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.09.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: świętokrzyski
Rozwiązałem problem z wibracjami które diagnozowane były jako złe klocki hamulcowe , tarcze hamulcowe itd. Wina leży po stronie sworznia mocowania cylinderka zacisku hamulcowego a mianowicie umieszczona tam gumowa wkładka okalająca sworzeń. W/w wkładka ma tendencje do zacinania samego sworznia co skutkuje nie cofaniem się w odpowiednim stopniu zacisku hamulca . Jest to system jednotłoczkowy więc po zwolnieniu hamulca roboczego następuje nacisk na tarczę hamulcową tylko od strony tłoczka . Efektem tego jest drganie przy większych prędkościach tj. powyżej 60kmh które przenosi się na układ kierowniczy, karoserię i dźwięki tarcia przy małych prędkościach. Rozwianiem tego problemu jest wymiana w/w gumowej wkładki jak również polecam kontrole tłoczka (czy nie ma wżerów na powierzchni ),wymianę wszystkich gumowych elementów(takich małych gumowych marżet okalających sworznie) i posmarowanie obu sworzni tj. zarówno stałego jak i wkręcanego (lub ich wymiana jeżeli są zardzewiałe ). W moim przypadku po wykonaniu w/w czynności a w przypadku lewej strony także wymiany tłoczka wszelkie problemy z uporczywym drganiem zniknęły.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 kwi 2018, 12:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hej,

możesz napisać jakie dokładnie były objawy i jak do tego doszedłes?


Ostatnio edytowano Śr, 11 kwi 2018, 12:39 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 maja 2018, 19:33 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Tarcze, klocki, prowadnice nowe, łączniki stabilizatorów. Przy prędkości powyżej 160 na pedale hamulca wibracje podczas hamowania i lekkie wibracje na kierownicy. W przedziale 120 - 160 pojawiają się wibracje nadwozia.

Tarcze z tyłu mogą mieć coś z tym wspólnego ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 27 maja 2018, 21:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1167
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Jeżeli nie były wymienione to tak, mogą mieć coś wspólnego.
Sprawdź jeszcze bicie piast, szczególnie z przodu.
Chociaż jeżeli masz bicie na pedale hamulca to może wskazywać na tylne tarcze albo piasty.

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 maja 2018, 22:59 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.02.2017
Posty: 169
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Zapomniałem dopisać jeszcze , że wymieniłem również łożyska z przodu . Po tym wszystkim nie ma już duzego bicia na kierownicy ale dalej jest to co napisałem wyżej .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lip 2018, 11:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Witajcie!
Opiszę swój problem z Madzią. Zmagam się z nim praktycznie od samego początku gdy kupiłem auto. Mam drgania na kierownicy a także czasem na karoserii, nie ma reguły kiedy się pojawiają. Nie są to duże drgania ale wkurzajace. Bo kierownica lekko drży, czasem trochę mniej czasem więcej. U mnie pojawiają się one od prędkości 70 km/h wzwyż i nie wzrastają wraz z prędkością. Niedawno wymieniałem tarcze z przodu bo były lekko zwichrowane i biły podczas hamowania z prędkości od 100 wzwyż. Najlepsze jest to gdy mam już te drgania na kierownicy i hamuje z predkosci autostradowej to kierownica w ogóle mi nie drży! Dodam, że opony mam nowe i koła były wyważone. Nie wiem od czego teraz mam szukać przyczyn tych drgań. W moim poprzednim aucie też miałem taki sam problem. Wydałem prawie 3 tysiące na walkę nimi ale bez skutku. Nie chce teraz wydawać tylu pieniądzy na diagnozę.

-- Dodano: 14 lipca 2018, o 12:01 --

Dzisiaj podniosłem auto i zakrecilem kołem i było słychać w pewnym momencie że klocek zaczyna trzeć o tarcze. Normalne to jest? Dodam że z drugiej strony tak samo jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.