Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 12:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 3 lis 2017, 06:36 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Witam.

Pacjentka to 6 GH w nadwoziu kombi, silnik LF, skrzynia FS5A-EL, rocznik 2009, przebieg 206 tys. km.

Zauważyłem delikatny negatyw na tylnej osi. W sumie już wcześniej to widziałem, ale jakoś bardziej widoczne było to na zdjęciach niż w "realu". Auto prowadzi się doskonale, więc nie zwracałem na to takiej uwagi, zwłaszcza, że również w innych autach w nadwoziu kombi obserwowałem podobny efekt.

Jednak pomacałem opony i okazało się, że są nierównomiernie zużyte. Mianowicie, bardziej zużyte są na zewnętrznej części. Wewnętrzne strony są zużyte mniej - bieżnik jest głębszy. Jak dla mnie, to dziwne, spodziewałem się czegoś dokładnie odwrotnego.

Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć? Różnica w głębokości bieżnika na zewnątrz i po wewnętrznej stronie opony to 1,5-2 mm. Dołączam zdjęcia, przepraszam za brud na aucie, ale robione krótko po dłuższym przebiegu w deszczu.

Czy mam zacząć się martwić? Co sprawdzić? Nic nie stuka, nic nie puka, auto jedzie jak po sznurku.

Obrazek

Obrazek

-- Dodano: 3 listopada 2017, o 06:36 --

Pojechałem na sprawdzenie zawieszenia i geometrii kół.

W zawieszeniu żadnych luzów nie wykryto, wszystko sztywne, w wręcz wzorowym stanie. Natomiast geometria wyszła tak:

Obrazek

Panowie zapytali po co właściwie przyjechałem... Jak widać wstępne pomiary w normie, jedynie prawy przód do delikatnej korekty. Wytłumaczyłem, jednak nie winili zawieszenia za nierównomierne zużycie opon. Podejrzenie padło na zbyt niskie ciśnienie, jednak to mnie nie dotyczy, ponieważ kontroluję je systematycznie. Drugi strzał to szybkie pokonywanie zakrętów na których działa przecież duża siła odśrodkowa. Nie wiem czy to możliwe. Temat raczej do zamknięcia.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 02:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ta różnica 1,5-2mm to tak z głowy czy masz przyrząd pomiarowy do głębokości bieżnika?
Szybkie pokonywanie zakrętów słaba teoria, przecież jeżeli skręcasz w prawo, nawet dynamicznie to prawą oponę powinno "zbierać" bardziej od zewnątrz, ale za to lewą od wewnątrz więc powinno się wyrównać.
Patrząc na ten negatyw to też dziwne, że opony masz bardziej zużyte od zewnątrz skoro ewidentnie widać, że zewnętrzna część opony prawie się odrywa od ziemi, a nacisk jest większy na wewnętrzną część.

Pytanie:
Kupiłeś te opony jako nowe i latasz na nich cały czas?
To są letnie, który ich sezon?
Robisz przekładki - zamieniasz opony osiami przód -> tył, tył -> przód?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 07:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Moja też tak wygląda i to normalne, obserwowałem inne M6 na mieście i taka ich natura

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 07:33 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Dzięki za zainteresowanie tematem.

Przyrząd pomiarowy? Hm, suwmiarka. Najpierw pomacałem opony palcami i zauważyłem różnicę. Potem zmierzyłem głębokość bieznika suwmiarką i pomiar przyniósł takie właśnie wartości.

Teoria może i słaba, ale innej na razie nie mam. Mi również wydawało mi się, że opony powinny być bardziej zużyte wewnątrz. W końcu ile się po tych zakrętach jeździ.

Auto kupiłem w lipcu 2016, opony były praktycznie nowe i tak też wyglądały. Zero oznak zużycia.. Ich data produkcji to końcówka 2015, jedna jest z początku 2016. Raczej niewiele mógłby przejechać u poprzedniego właściciela, bo auto pochodzi z Szwajcarii. Są to opony letnie, to ich drugi sezon, zimą jeżdżę na zimówkach. Nie pamiętam czy zamieniałem przód z tyłem, natomiast pamiętam, że po pierwszym sezonie nie zauważyłem znaczących różnic w zużyciu bieżnika.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 07:34 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 19.07.2016
Posty: 135
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Kamratek napisał(a):
Moja też tak wygląda i to normalne, obserwowałem inne M6 na mieście i taka ich natura

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
No właśnie, kolega ma poliftową GH kombi i też ma taki delikatny negatyw. Czyli to jest normalne. A jak ze zużyciem opon u Ciebie? Masz jakąś różnicę między wewnętrzną i zewnętrzną stroną opony?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 lis 2017, 09:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 04.11.2014
Posty: 752
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nie zauważyłem jakiejś specjalnej różnicy w zużyciu opon...

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.