Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 6 paź 2017, 12:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.10.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam

Od trzech lat posiadam Mazde 2008 benzyna 2.0 TS2 Sedan. Anglik.

Zauwazylem metaliczne stuki dochodzace od strony prawego przedniego kola. Na wybojach, progach zwalniajacych nic nie slychac. Dzwiek pojawia sie podczas ruszania i zmiany predkosci. Slychac przy dodaniu gazu przy zmianie biegow na 2 i 3. Przy wiekszej predkosci ciezko stwierdzic bo praca silnika zaglusza.

Mieszkam w Wielkiej Brytanii. Wlasnie wrocilem od mechanika. Wymienione obydwa przednie gorne wahacze. 250 funtow wydane a problem dalej jest.


Ktos mial taki przypadek?

Pozdrawiam,
Patryk.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2018, 17:53 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja mam podobnie z tym ze u mnie puknie na progu zwalniajacym albo gdy jest asfalt sfrezowany w poprzek drogi zawsze slychsc prawy przod. Stacja kontroli pojazdow i dwuch mechanikow rozkladaja rece bo wszystkie gumy sa wporzadku wiec sugeruja amortyzator a ja sie tak zastanawiam czy to nie poducha silnika od strony rozrzadu ale jie wiem jak to sprawdzic.... <niewiem>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2018, 20:25 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.08.2017
Posty: 87
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
obstawiałbym bardziej górne mocowanie amortyzatora, ale ciezko to zdiagnozowac bez demontażu amorka. na stacji diagn. tego nie wyłapiesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2018, 23:31 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.11.2017
Posty: 199
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
U mnie znowusz na dziurach przy wiekszych prędkościach taki metaliczne echo się odzywa. Sprawdzałem amortyzatory na stacji i są dobre każdy powyżej 50%. Chciałem obniżyć samochód ale teraz to już niewiem czy się da skoro cos tam na wybojach chaczy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lut 2018, 23:38 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja chyba poczekam do wiosny albo sie cos spsuje do konca albo pogoda bedzie odpowiednia do grzebania przy samochodzie;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2018, 08:56 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
A buda Ci nie drży na postoju? gdzies mi sie obiło o uszy że gdy poducha silnika/skrzyni jest rozklekotana moze tak byc przy przyspieszaniu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 lut 2018, 10:50 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
nie na postoju silnik pracuje rowno, nie trzesie nim pod maska, a obroty nie faluja. Nawet jak jade po polatanym asfalcie to jest cisza. Problem jest zawsze tylko na poprzecznym uskoku typu prog zwalniajacy lub sfrezowany asfalt ;/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 maja 2019, 11:23 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Odświeżę temat bo u mnie pojawił się podobny metaliczny dźwięk z przodu zawieszenia przy pokonywaniu nierówności , szczególnie przy wyższych prędkościach ok 50 - 60 jak jest nierówność poprzeczna na drodze. Na progu zwalniającym jak szybciej przejadę to też nieraz słychać. Może któremuś z was się udało namierzyć co to było ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 17 maja 2019, 09:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
jarkuw możliwości jest dużo, od pierdół typu łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, poprzez tuleje na wahaczach lub sworzeń wahacza, kończąc na górnym mocowaniu amortyzatora. Ciężko się diagnozuje przez internet.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 17 maja 2019, 12:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
U mnie jest taki wlasnie dziwny metaliczny stuk szczegolnie slyszalny przy poruszaniu sie w duzym ruchu z mala predkoscia, jazda typu hamowanie, ruszanie.

Niestety ciezko zlokalizowac co jest przyczyna a co gorsza, przypadlosc pojawia sie i znika. Bylem u mechanika i jak na zlosc przed i po wizycie przez kilka dni cisza.

Pozniej wymienilem laczniki stabilizatora ale to nie rozwiazalo problemu, mimo iz mechanik wlasnie je obstawial.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 17 maja 2019, 14:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
16 maja 2019, o 12:23 jarkuw napisał(a):
Odświeżę temat bo u mnie pojawił się podobny metaliczny dźwięk z przodu zawieszenia przy pokonywaniu nierówności , szczególnie przy wyższych prędkościach ok 50 - 60 jak jest nierówność poprzeczna na drodze. Na progu zwalniającym jak szybciej przejadę to też nieraz słychać. Może któremuś z was się udało namierzyć co to było ?


jakby uderzenie metal o metal?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 maja 2019, 19:17 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Dokładnie nawet lekko podchodzi pod zgrzyt. Wiem jak stuka, puka sworzeń, drążek czy łącznik ale to doświadczenia z innych aut. Mazda ma specyficzne twarde zawieszenie na stacji diagnostyczne nawet pobujac było ciężko żeby coś obstawic ale niestety nie było nic słychać. Wymieniać pokolei trochę lipa a nie wypada jeździć z taką wadą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 maja 2019, 21:14 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Kiedyś w pierwszej generacji miałem podobny problem i okazało się, że winny był ten duży wahacz, a dokładniej sworzeń tego właśnie wahacza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 maja 2019, 09:03 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
jarkuw napisał(a):
Odświeżę temat bo u mnie pojawił się podobny metaliczny dźwięk z przodu zawieszenia przy pokonywaniu nierówności , szczególnie przy wyższych prędkościach ok 50 - 60 jak jest nierówność poprzeczna na drodze. Na progu zwalniającym jak szybciej przejadę to też nieraz słychać. Może któremuś z was się udało namierzyć co to było ?



Mialem podobny przypadek. Wymienilem dwa amortyzatory i gorne mocowanie oraz laczniki stabilizatora bo nie dalo sie ich odkrecic i po problemie. Gumy na stabilizatorze tez zmienilem ale dostep jest taki ze mechanior caly wozek opuszczal i robil zbieznosc.

Amory byly w takim stanie ze po wyciagnieciu tlok nawet sie nie wysunal a na stacji diagnostycznej wyszlo po ok 70%.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 maja 2019, 09:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Powaga z tymi amorkami?? To o co chodzi z ta diagnostyka tych amortyzatorów ??czemu to tak przekłamuje ?? Mi tez na diagnostyce powiedzieć ze mam w połowie życia amortyzatory. Szczerze mówiąc, trochę dziwne ze po 170tys km są dopiero w połowie życia :idea:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 maja 2019, 21:08 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Jakbym z kumplem nie demontowal to bym nie uwierzyl.

Wedlug mnie ten pomiar to pic na wode i fotomontaz. Diagnosta szukal luzow w zawieszeniu i nic nie znalazl oraz badal amory i wyszly okolo 70%. Po miesiacu od wymiany pojechalem na przeglad i nowe Kayaby wyszly 76 i 73% czyli podobnie do qashqaia z 2008r mojej siory :idea:

Wedlug mnie jak na progach zwalniajacych puka to amory umarly i zawieszenie dobija. Gdyby jeszcze dzialaly to nie pozwoliby sprezynie na szybki ruch i dobicie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 maja 2019, 14:42 
Amator
Offline
Od: 12.05.2017
Posty: 94
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Może tak być bo mi się wydaje że to właśnie takie dobicie. Mechanik powiedział że może to być właśnie amortyzator. Chyba od tego albo od łączników zacznę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 maja 2019, 18:38 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Laczniki mozna sprawdzic. Wystarczy ze zdejmiesz kolo i poruszasz lacznikiem. Jak bedzie lekko pracowal to do wymiany, zreszta wyrobiony lacznik puka na dziurach a ty pisales o progach zwalniajacych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 cze 2019, 20:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Drodzy koledzy. Ja z kolei dzisiaj zauważylem, że podczas ruszania do przodu/tyłu i przy zmianie biegu z 1 na 2 i trochę bardziej energicznym przyśpieszeniu słychać charakterystyczne "cyknięcie" z lewego przedniego koła. Problem dopiero zauważyłem przy opuszczonej szybie, bo normalnie tego nie słychać. Jak ruszam delikatnie z jedynki i zmieniam bieg na dwa bez mocniejszego wciskania gazu to tego nie słychać. Macie jakiś pomysł, ktoś coś podobnego miał w swoim aucie? Dodam, że z miesiąc temu wymienialem w warszracie łożysko w tym kole a wcześnie j robiłem przegląd zawieszenia podczas poszukiwań. Nie mam pojęcia czy to zawieszenie, układ kierowniczy czy skrzynia....:-\

-- Dodano: 3 czerwca 2019, o 21:22 --

Reasumując. W moim przypadku skończyło się na wymianie przegubu. Wyżej opisane objawy ustały.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 cze 2019, 22:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Witam.Mam identyczne objawy,metaliczne dźwieki dochodzące z okolic lewego koła przy gwałtownym ruszania czy też przy zmianie biegu z 1 na 2.Mam pytanie.Jaki przegub zakładałeś i jaki koszt całej operacji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2019, 04:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Z doborem przegubu to było spore zamieszanie bo 2 z trzech zamówionych nie pasowały. (Nie mam pojęcia dlaczego dwa nie pasowały i nie miałem kogo o to zapytać ani czasu drążyć tematu). Dopiero trzeci był taki jak trzeba (prawdopodbnie chodzi o liczbę ząbków 32/33 czy coś takiego). Łączny koszt 300 pln. Przeglądałem w necie i za 150 pln da się kupić sam przegub.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2019, 08:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: dolnośląski
Dziękuję za informację,powoli zacznę się rozglądać za przegubem i może podrążę trochę temat czemu nie wszystkie przeguby pasują.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 paź 2019, 23:07 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Podepnę się pod ten temat.

Również w mojej Mazdzie występuję metaliczny dźwięk głównie przy przejazdach po małych poprzecznych nierównościach. Generalnie to od jakiegoś czasu mi się wydaje, że jakoś tak głośniej jest w kabinie podczas pokonywania nierówności.
Mechanik spędził trochę czasu i nic nie znalazł w zawieszeniu więc zaproponował wymianę amortyzatorów wraz z mocowaniami. Zrobione, ale nic nie pomogło. Według niego kolejnym krokiem jest wymiana maglownicy. Potem zacząłem grzebać na forum i dzisiaj zrobiłem mały test. Te stuki metaliczne nie występują gdy przejeżdżam te nierówności z wciśniętym pedałem hamulca. Tknęło mnie, aby to sprawdzić, bo te dźwięki zaczęły się mniej więcej w tym samym czasie, kiedy wymieniane zostały zaciski, tarcze i klocki.

Teraz pytanie do znawców, czy idę dobrą drogą, czy coś w systemie hamulcowym może tak hałasować (dodam, że hałas jest dość głośny bo nawet przechodnie się czasem oglądają co tak hałasuje) i co powiedzieć mechanikowi, żeby sprawdził/wymienił?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 paź 2019, 07:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ale to powinno być na odwrót, to mechanik powinien nam powiedzieć co jest do wymiany :)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 paź 2019, 08:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kolego magic, podejdź na stację SKP i poproś aby diagnosta podniósł przód auta i sprawdził wahacze przedniego zawieszenia.
Czasami sworzeń może się tak zużyć, że będzie to widoczne dopiero po podniesieniu. Breszka pod oponę itd...

A jeśli chodzi coś bliżej hamulców, możesz mieć luźny zacisk na śrubie.
Luźny klocek przykładowo nie może zrobić takiego hałasu żeby piesi na chodniku to usłyszeli.
Bądź ogólnie coś jest skopane po naprawie...

Amortyzatory pewnikiem miałeś dobre, sprawne... A wymiana w sensie stare dobre na nowe dobre, no ale to amortyzator, ważny element.

Maglownica też może stukać, ale to na końcu śledztwa tajemniczych stukow


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 paź 2019, 10:36 
Świeżak
Offline
Od: 31.01.2018
Posty: 35
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Lucasbadboy
Świetnie powiedziane ale tak jak opisałem...on już maglownice chce ogarniać (mówi że to na 190% to!) a ja myślę że to coś przy hamulcach.

Millerek
Auto bylo podniesione i sprawdzane. Chyba podajde i powiem żeby sprawdzili ew. rozebrali hamulce i sprawdzili czy coś nie tak. Przy okazji sprawdzili jeszcze raz wahacze.

Dzieki za szybkie podpowiedzi. Na pewno napisze jeśli rozwiąże przyczyny. Szperając po forum dość wiele osób tego nie robi a szkoda.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 paź 2019, 10:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Panowie metaliczne głuche stuknięcie na progach zwalniających lub poprzecznych nierównościach (koło nagle wpada i za chwilę idzie w górę) to górny wahacz który uderza o nadkole. 100% potwierdzone info. temat znam od podszewki.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 paź 2019, 13:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
magicqueen napisał(a):
Te stuki metaliczne nie występują gdy przejeżdżam te nierówności z wciśniętym pedałem hamulca.


No to po co ruszać maglownicę. Możliwe że klocki stukaja i jak naciskasz hamulec to jest cicho. Może przy montażu klocków nie zostały założone blaszki które mają za zadanie trzymać je nieruchomo w zacisku (nie mam pewności czy w tym modelu występują). A takie stukanie najbardziej będzie słychać na kostce brukowej. I na bank jest to słyszalne jak otworzysz okno w samochodzie. Jak po naciśnięciu hamulca robi się cicho to masz winowajcę.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 paź 2019, 14:37 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Fabek - wahacz górny tzw trójkąt o nadkole ? niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 paź 2019, 15:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Rebus wykręć sobie mcpersona i zobacz w jakim zakresie pracuje ten wahacz to zmienisz szybciutko zdanie :)

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.