Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 14 sie 2018, 20:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 551
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: śląski
Niekoniecznie pionierska. Ćwiczyłem takie rozwiązania ale nie dało to efektu na dłuższa metę.
Niech Tomasz napisze jak działa układ gdy nadejdą chłodniejsze dni,a potem mrozy.

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sie 2018, 21:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Czyli czego mam się spodziewać?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 19:08 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 152
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
No tak o tym pisałeś, raczej się zastanawiałem czy Ci lekko kierownica przez to ciągnie do którejś strony o stopień,dwa... Czyli u mnie inne objawy.. szkoda, trzeba z tym żyć

-- Dodano: 24 sierpnia 2018, o 18:05 --

Mam takie odczyty, na szybko dopiero co interfejs przyszedł, auto stało na trawce
Objawy, jak puszcze kierownicę, to po chwili lekko ściąga na pobocze, przy wolniejszych predkościach kierownica sama się przekręca o stopień w prawo.
Obrazek
i zastanawia mnie jeszcze odczyt steer angle
Obrazek

czy takie odczyty wymagają kalibracji? Nie wydaje mi się to tragiczne ani jakaś awaria wspomagania.
Cały czas obstawiam te hamulce lekko obcierające, ale boję się troche sam rozbebeszać je, najpierw chyba kupie wszystkie zestawy naprawcze xP

-- Dodano: 25 sierpnia 2018, o 11:25 --

Po przestudiowaniu całego tematu, doszedłem do wniosku, że jak te napięcie wspomagania jest na 0 to według tadziola nie powinno ściągać, tylko lecieć wymienić prawe łożysko i piaste?

-- Dodano: 25 sierpnia 2018, o 13:03 --

Przeprowadziłem dziś kalibracje ForScanem, bez zmian cały czas te same wartości, więc chciałem zobaczyć te śruby ale po zdjęciu plastikowej osłonki się poddałem tam dalej te gumowe uszczelki są trudno dostępne, jak to zdejmę to pozniej nie włożę, także najpierw może wymienię tą piastę i łożysko(chociaż na szarpakach 0 luzów było), i poszukam kogoś kto mi tam zajrzy w te śruby i pokmini. Jest jakiś spec pokroju "tadziol" w mazowieckim?

Obrazek

-- Dodano: 26 sierpnia 2018, o 19:07 --

Kolejna aktualizacja, zrobiłem test podczas jazdy, i te wartości to tam szaleją aczkolwiek zauważyłem że jak ustawie kierownicę milimetr w lewo i PID steer-angle pokazuje wartość 0% to jadę prosto i nie ściąga, aczkolwiek musze cały czas po prostu miec rękę na kierownicy aby sama nie poszła milimetr w prawo i nie przeskoczyło na 1% samo.


3 raz dzisiaj probówałem kalibrować FOrScanem, jak wy to robicie że wam te wartości się zmieniają? Ja po prostu kalibruję i odczyty zawsze po są takie same jak na screenach.
Jest jeszcze opcja resetu modulu EPS, ale boję się tam kombinować.
Może ktoś się wypowiedzieć kto kalibrował? co zrobił aby odczyty pózniej były poprawione/inne.
Temat niby trup, ale jak czytać forum to każdemu ściąga :D


Ostatnio edytowano Pt, 24 sie 2018, 21:03 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu. Proszę o kontynuację w tym wątku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 13:25 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Raon, kalibracja nic nie daje u Ciebie bo jest coś z tym potencjometrem na przekładni. Przeczytaj co wcześniej pisał Tomasz, a będziesz wiedział o co chodzi. Opisał dokładnie wszystkie czynności, które można tam samodzielnie wykonać przy problemie jaki u Ciebie występuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 sie 2018, 19:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 152
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
No myślałem, że pójdzie troszkę łatwiej, boję się że tam coś spiernicze, oglądałem jakiś ruski filmik o tej części, i tam ta obudowa plastikowa pęka. Zmieniłem dziś koło prawe przód, z lewym tył, ale nie mam równej drogi aby zrobić test. Szukam trochę dziury w całym chyba. Jak już do tych śrub sie dostanę, to jakim klejem je zabezpieczyć, może jakimś ms polimer transparentny.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 17:06 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Jeżeli chodzi o klej to są specjalne do tych celów. Wybierz taki, który w razie potrzeby pozwoli kiedyś tą śrubę odkręcić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 18:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 152
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Specjalne czyli jakie?
W google wypluwa kleje które zabezpieczają śruby przed luzowaniem, ale na zasadzie, posmaruje epoxy gwint wkręcę i już nie wykręcę. haha spoko, chyba nie o takie zabezpiecznie Tadziolowi chodziło.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 20:41 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Np Loctite 222. Ale jak zajdziesz do sklepu metalowego i powiesz że chcesz klej do zabezpieczania gwintów to na pewno coś Ci dobiorą. Niekoniecznie tej akurat firmy. Jest mnóstwo tego artykułów na rynku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 sie 2018, 20:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 25.03.2015
Posty: 631
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Kiedyś uzywalem takiego kleju Loctite i w moim przypadku chodziło o to aby śruba nie wykręciła się sama, można ją odkręcić bez problemu.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sie 2018, 12:39 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 152
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Dzięki, w najbliższym czasie zaopatrzę się w taki klej, urlop się skończył i znowu nie ma gdzie grzebać przy aucie, przetasowałem kołami lewy tył na prawy przód i praktycznie nie ściąga, trzeba by puścić kierownicę całkowicie czego nigdy nie robię, ale przy najbliższej możliwości pokręcę tymi śrubami i zobacze czy uda mi się ustawić TRQ1,TRQ2 na 0.0


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sie 2018, 22:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
14 sierpnia 2018, o 16:05 TOMASZ napisał(a):
Pozostało jeszcze delikatne ściąganie, ale jest już odczuwalna poprawa. Obserwacje trwają, ale jeszcze czeka mnie weryfikacja i ewentualne korekty zbieżności z podpiętym forscanem.

Tak jak pisałem, poprawa jest, parametry czujnika na 0, ale pozostało delikatne ściąganie auta w momencie kiedy puszczę kierownicę. Geometria sprawdzona i jest poprawna. Aby mieć jeszcze pewność czy jest to defekt mechaniczny czy elektryczny, odłączyłem zasilanie wspomagania i w drogę na testy na eSkę. Auto jedzie prosto i nic nie ściąga, a testowałem w dużym zakresie prędkości. Także przyczyna tkwi zapewne w maglu, w wałku wejściowym, który wymaga zestawu naprawczego.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sie 2018, 05:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ciekawe jakby odłączyć magiel od zwrotnic na końcówkach drążków, skręciłby się sam na zapłonie? :-)
...podejrzewam, że cofnąłby się tylko o tę wartość co pokazuje FORSCAN.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sie 2018, 05:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Przy odciążonym przodzie (koła uniesione) kierownica samoczynnie nie skręca.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 31 sie 2018, 05:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok.
...No właśnie. I ciekawe co na to optyka geometrii by wtedy powiedziała....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 12:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.08.2018
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: małopolski
15 maja 2018, o 11:16 parior88 napisał(a):
U mnie maglownica wymieniona na regenerowana w serwisie przekladni ten problem w tych mazdach jest bardzo dobrze znana i sprzedaja naprawde duze ilosci przekladni
Prosze nie pisac za dotyczy to aut wypadkowych.
Bo ja mam gh w 100%bezwypadkowy z potwierdzonym przebiegiem 130tys km i serwisowany w aso do 110tys


parior88 czy w regenerowanej maglownicy wyeliminowany jest problem samoistnego skręcania, coś zostało zmienione w konstrukcji?
W jakim serwisie przekładni jest dostępna taka maglownica?

-- Dodano: 9 września 2018, o 12:46 --

Informacyjnie dodam, że w ASO dostępny jest komplet naprawczy przekładni w jego skład wchodzi wałek z czujnikiem momentu po modyfikacji. Koszt zestawu z montażem około 2500.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 wrz 2018, 14:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ooo i to jest dobra wiadomość. Czyli wiedzą o problemie jak jest dostępny zestaw naprawczy. A tak zrobić akcje serwisową i wymienić wszystkimi to nie ??? ;). W końcu to jest poważny problem, jak się zepsuje na autostradzie 160km/h może być problem.
Bartolini po regeneracji maglownicy problem nie może być rozwiązany bo dotyczy czujnika który się wymienia na nowy, w tedy problem zniknie. Nie wiem czy przy regeneracji go wymieniają ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 wrz 2018, 21:25 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Nie sądzę żeby ktoś go wymieniał przy regeneracji bo nie wielu "specjalistów" ogarnia temat. Oprócz auto jaksy to nie słyszałem.

Miałem problem z maglem i z kumplem sami to ogarnelismy. Czujnik kupiłem na partsouq.com ok 1000zł z opłatami. Wymiana nie jest mechanicznie trudna. Potrzebny kanał lub podnośnik, podstawowe narzędzia, forscana i ELM do kalibracji czujnika no i sama część (nr producenta GS1F-32-12Y). Dobrze mieć 2 osobę do pomocy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 wrz 2018, 22:40 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Dla zainteresowanych po wymianie czujnika momentu w maglu procedurę kalibracji udało się skończyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 wrz 2018, 22:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.09.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dobry wieczór, jestem tu pierwszy raz za wszelkie błędy sorki :)
Kupiłem mazdę 6 model gh auto wymarzone dla mnie dlatego sam pojechałem po nie do Niemiec. Autko kupiłem z palącą się kontrolką od wspomagania. Po przyjeździe oddałem autko do mechanika w celu naprawy i stwiedzone były jakieś błędy od wspomagania i czujnika momentu skrętu. Polecono mi żeby zregenerować maglownicę i tak zrobiłem, Problem polega na tym, że po założeniu zregenerowanej maglownicy wspomaganie działało mi przez jeden dzień. Na drugi dzień zapaliły mi się kontrolki od kontroli trakcji i niskiego ciśnienia w oponach ale wspomaganie jeszcze działało. Po kilkunastu minutach dałączyła kontrolka od wspomagania i wszystko szlag trafił, znowu nic nie działa. Mechanik mi powiedział, że przy regeneracji nie ustawili jej poprawnie i trzeba by ustawić zbieżność ale nadal mi nic nie działa. Jutro jestem umówiony na wymiane drążków kierowniczych i ustawieniu zbieżności pomoże to??? Może miał ktoś podobny problem?? wymianiłem dwa czujniki, zregenerowałem maglownice i nic nadal nie działa. Pozdrawiam i proszę o podpowiedź


Ostatnio edytowano Śr, 12 wrz 2018, 22:33 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 wrz 2018, 22:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Bartek86, przeniosłem Twój post do istniejącego już tematu. Poczytaj sobie.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 17:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.09.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: warmińsko-mazurski
Dzięki. Dzisiaj zrobiłem kalibracje programem AUTOCOM i wszystko działa super.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 paź 2018, 17:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Witam.

Orientujecie się Panowie, czy Mazda I generacji posiada moduł EPS ?. Pytam, bo moja Madzia GY ściąga w prawo i chciałem powalczyć z czujnikiem momentu na maglownicy, ale żaden z interfejsów jakie przetestowałem (ELM327, od Viakena, itd.) nie wykrywa modułu EPS. Nie testowałem tylko oryginalnego IDS/VCM.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 9 paź 2018, 18:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Mazda 6 GG/GY ma wspomaganie klasyczne, na pompie hydraulicznej, więc próżno szukać w niej modułu EPS...
(Electronic Power Streering - EPS)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 paź 2018, 19:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
9 października 2018, o 18:36 dejwid napisał(a):
Mazda 6 GG/GY ma wspomaganie klasyczne, na pompie hydraulicznej, więc próżno szukać w niej modułu EPS...
(Electronic Power Streering - EPS)

Zgadza się, ale ta hydraulika musi otrzymywać informacje o momencie wywieranym na kierownicę, więc jakaś elektronika tym zarządza. Pytanie, czy na maglu jest czujnik (EPS torque sensor), który można skalibrować.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 9 paź 2018, 20:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Właśnie, że nie.
Tak działa układ hydrauliczny, bez żadnych czujników. Ty kiedy kręcisz kierownicą zęby w przekładni kierowniczej (maglownicy) obracaja się, a pompa (napędzana paskiem klinowym) pompuje płyn, którego ciśnienie wspomaga skręcanie kołami. Dlatego taki układ nazywamy HYDRAULICZNYM wspomaganiem kierownicy.

Podobnie działa układ hamulcowy tylko tu jest wykorzystywane podciśnienie z silnika benzynowego lub podciśnienie generowane z pompy podciśnienia w silniku diesla.

Wysłane z XIAOMI MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 paź 2018, 09:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 5
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: pomorski
Przy najbliższej okazji sprawdzę, czy na maglownicy faktycznie nie ma żadnego czujnika, tak jak jest to w II generacji i powyżej. Ale jeśli faktycznie sterowanie wspomaganiem jest tylko mechaniczne przez zawory, to rozwiązanie problemu ściągania w prawo pozostaje tylko siłowe, tzn. przestawianie wózka i wymuszenie innych kątów WSZ.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 10 paź 2018, 14:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Ściąganie spowodowane może być przez wiele różnych czynników. Opony, złe wyważenie kół, hamulce, łożyska, piasty, elementy zawieszenia, zbieżność, geometria... Można tak wymieniać jeszcze długo... Akurat w przypadku hydraulicznego układu nie szukałbym problemów w maglownicy, chyba, że auto jest po wypadku i przestawione ma podłużnice albo sanki do których jest mocowane wszystko to zmienia postać rzeczy.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 paź 2018, 20:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.09.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Proszę o pomoc, kupiłem Mazde 6 GH 2.0 155 km, okazało się, że mazda dziwnie ciężko reaguje na skręt w prawo a w lewo w miarę normalnie, coś na zasadzie 100% w prawo i 70% w lewo swojej mocy. Udałem się do mechanika z Mazdy(prywatnie) i po sprawdzeniu samochodu dał diagnozę, że były wadliwe/niespasowane części w okładzie kolumny kierowniczej i była akcja naprawcza kiedyś w mazdzie z tego co pamieta, ale nie byli informowani klienci bo podobno nie występowało to w każdej mazdzie. Aktualnie w salonie mazdy koszt naprawy to 2700 zł. Dlaczego w takim wypadku poprzedni właściciel który serwisował auto do 2017 roku nie dostał takiej informacji i dlaczego to nie zostało to wymienione? Czy ktoś zna temat? Nie wiem za bardzo co robić pomimo, że mam wszystkie faktury z mazdy do 2017.


Ostatnio edytowano So, 13 paź 2018, 20:12 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 paź 2018, 20:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.01.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam

Wczoraj w autoryzowanym serwisie wymienilem maglownice, przez to ze kierownica skrecala sama w lewo i ciezko skrecala w prawo.

Po wymianie kierownica juz nie skreca sama, jedzie prosto, ale gdy skrecam w lewo ciezko idzie i wraca sama do prostego bardzo mocno/szybko, czy to jest normalne? Gdy skrecam w prawo idzie lagodnie, a w lewo musze uzyc wiecej sily.

Mechanik mnie zapewnial ze tak ma byc.


Pozdrawiam


Ostatnio edytowano Cz, 18 paź 2018, 21:11 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 18 paź 2018, 21:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Kierownica musi pracować równo w każdym kierunku.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.