Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 13 kwi 2018, 08:04 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Aktualnie na stronie Eibach, komplet sprężyn do benzyny to 600 zl. Dobra cena?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 kwi 2018, 08:47 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
3 sierpnia 2016, o 13:34 RafalUK napisał(a):
Ja mam zgola odminny problem w swoim autku posadzilem tyl za pomoca zbiornika LPG ok 25kg + ok 50kg gazu przy pelnym a do tego pelen zapas co pewnie jeszcze z 10-15kg wazy. O ile przy dwoch osobach jest gitarrrra to jak zapakuje sie 5 osob a do tego grill+wegiel do bagaznika to blotnik zbliza sie do opony. Szczytem byl powrot z polski 4 osoby+pelen bagaznik+bagaznik dachowy(razem pewnie z 600-700kg) - tyl wygladal jak w citroenie DS :lol: :lol: :lol: (tyl haczyl o ziemie przy wjezdzaniu i zjezdzaniu z promu a w kolejce na prom ludzie komentowali przechodzac obok auta).
Dlatego tez szukam sposobu na wzmocnienie zawieszenia.

Na innym forum czytalem ze standardowe sprezyny maja srednice preta ok 11.5mm a wzmocnione ok 13 jednak w sklepie gdzie oferuja sprezyny
SPIDAN lub SACHS za ok £45-55 za szt
Length [mm]: 314
Outer Diameter [mm]: 133
Diameter [mm]: 13,5
Powiedzieli mi ze sa to standardowe sprezyny a wzmocnionych do tego modelu nie ma wogole w ofercie.

Inne rozwiazanie jakie udalo mi sie znalezc to wzmocnione sprezyny:
MAD Progressive Product code: HV-386348 Przeznaczone do tego modelu specjalnie do aut ktore holuja kampingi ale cena powala: £196.28.

Odnosnie tych pierscieni pod sprezyny nie znalazlem nigdzie takowych pod ten model wiec prosilbym o namiary.

P.S. dzis rozmawialem ze sprzedawca z MotoIntegrator i powiedzial ze Te SACHS ''wydaja mu sie'' wzmocnione bo jest wieksza srednica preta.
A na koncu polecil od diesela bo podobno pasuja a sa silniejsze. :zawrotglowy:
Cena MAD-ow to 1150zl i sa one dokladane do srodka standardowych sprezyn (z takim zestawem mozna palete polbruku wozic :hahahaha: )

Czy mozecie mi podpowiedziec cos w tym temacie?
Macie jakies namiary na tansze wersje sprezyn wzmocnionych?


Mam podobny problem. Jak załadowałem bagażnik z 4 rowerami do tego bagaże i 4 osoby to po kilku wypadach tył obniżył się o jakieś 7 cm - w każdym razie jest to widoczne i sprawdzałem z wymiarem u kolegi (na takim samych gumach).

Pytałem w InterCars o te sprężyny "Sprężyny MAD do zwiększonego obciążenia Mazda 6 Sportbreak Gh 02.08-10." ale odpisali, że aktualnie nie są dostępne u nich. Nie wiem co to znaczy ale na pytanie czy będą nic nie odpisali.

Za chwilę majówka i znowu szykuje się wyjazd i obawiam się, żeby mi te sprężyny nie pierdyknęły.

Pytanie jakie inne wsadzić aby dawały rady??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 sty 2019, 08:32 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Witam,rozgryzł ktoś temat obnizenia kombi w lpg żeby było dobrze?
Skoro sprężyny do diesla sa mocniejsze to moze by je wsadził na tył a przód od wersji do benzyny?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 06:26 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Pytalem o sprężyny do mazdy 6 kombi w motohurcie w Poznaniu i nawet nie maja tej czesci w katalogu. Z informacji z japomoto wyglada na to ze maja jeden rodzaj sprezyn do kombi bez wzgledu na typ silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 12:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Wszystko widać w katalogu na stronie EIBACH'a. Naciski na oś tylną w kombi są o 50 kg większe niż w przypadku wersji HB/Sedan, niezależnie od wersji silnikowej.
Natomiast na przedniej osi różnica miedzy dieselem, a benzyną jest spora, odpowiednio 1180 i 1060 dla każdej wersji nadwozia.

Dlatego przy kombi raczej nie ma możliwości "rotacji" sprężynami jeżeli chcemy mieć LPG. Żeby się nie okazało, że po montażu sprężyn od diesla kombi do benzyny z LPG kombi przód będzie mocno w górze, a tył siądzie.

Bardziej szukałbym gum usztywniających do sprężyn (są dostępne od ręki na alledrogo), montowałem to kiedyś do Hondy (też LPG) i świetnie zdało egzamin. Tył ładnie się wyrównał względem przodu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 14:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jeszcze chwilę i coś będę mógł na ten temat napisać,sprężyny czekaja mam kombii i lpg z największą butlą gdzie pod korek leje 66l :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 15:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Czekam na update :)

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 17:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nie wiem nad czym tu się zastanawiać. Sprężyny tylne są takie same w ON czy Pb w tym samym nadwoziu. Także np. w kombi Pb, zakładając na tył sprężyny od kombi ON, nic się nie zmieni.
Jedyna różnica, a raczej przypadek takiej zmiany to jeśli mamy już zmęczone sprężyny i założymy inne używane(mniej zmęczone) lub nowe, wtedy auto może się deko podnieść.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 06:32 
Amator
Offline
Od: 07.07.2017
Posty: 72
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Gumy ktore sa wkręcone w zwoje spręzyny jakos mnie nie przekonuja. Predzej bym pokombinowal z jakimis podkladkami pod spręzyne chyba ze ma ktoś zalozone takie gumy usztywniajace?O Ile mozna w ten sposob podniesc tył?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 07:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Kombi na eibachu,gazu jakieś 50l pb trochę powyżej rezerwy.Czekam aż się ułoży i trzeba myśleć o podkladkach.Przód fajnie tył ok 1cm niżej.Było 69,5 tył 69przod jest 66/67.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 09:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Siema fajnie <spoko> . O jakich podkładkach ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 cze 2019, 11:44 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Albo dedykowane tylko trzeba je od ruskich ściągać albo dorobić.Nad sprężyną myślę wystarczy guma grubości 1cm.Tam z ramy wychodzi taka rura w która wchodzi odboj.Nałożyć na nią i powinno być dobrze,guma nie będZie się przesuwać.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lip 2019, 19:26 
Świeżak
Offline
Od: 04.08.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Chyba jestem pierwaszy co zamawiał od ruskich te podklady pod sprężyny, różnica od serii 20mm.
WhatsApp Image 2019-04-14 at 15.25.09(1).jpeg

U siebie mam to założone na nowych spręzynach Eibach oraz nowych amortyzatorach i siadło auto równo(tył niecocwyżej) przy pełnym baku gazu i paliwa 30l.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 wrz 2019, 12:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
A mógłbyś podesłać jakieś informacje o tych gumach /link, cena, itp/. Chyba że ktoś ma namiary do tych gum lub innych pasujących na polskim rynku.
Ps. sprężyny to te obniżające o 3cm?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 wrz 2019, 18:15 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
W PL nie kupisz,kolega od ruskich sprowadzał,cena samych gum jakieś 120zł.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 17 wrz 2019, 07:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
14 maja 2019, o 07:32 sergio88 napisał(a):
Gumy ktore sa wkręcone w zwoje spręzyny jakos mnie nie przekonuja. Predzej bym pokombinowal z jakimis podkladkami pod spręzyne chyba ze ma ktoś zalozone takie gumy usztywniajace?O Ile mozna w ten sposob podniesc tył?


Są lepsze niż te nad sprężyny, bo zmieniają także charakterystykę pracy sprężyny.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lis 2019, 08:44 
Świeżak
Offline
Od: 04.08.2018
Posty: 30
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Zgodzę się z tym że proponowane Twoje zmienia charakterystykę pracy zawieszenia, ale na LEPSZE?! Równie dobrze wciśnij między zwoje kij od miotły, efekt ten sam. Trudno nazwac ograniczanie pracy sprężyny na jej wysokości lepszym roziązaniem. Jestem przerażony takim podejściem, widziałem już kiedyś ten patent ale dla mnie on w ogóle nie przemawia.

Kupowałem, tutaj:
https://polimer-nsk.ru/product/460
Cena to 1710 rubli/ na dziś około 104PLN

Koszt wysyłki to 1850 rubli/ na dziś 112PLN

Płatność przelew bankowy albo PayPal. Ja korzystalem z PayPala, zdecydowanie tańszy sposób bez większych barier.

Całościowo wydaje sie dużo, ALE jeżeli ktoś myśli na poważnie o poliretanach to w Rosji są one dużo tańsze. Bo na oś(nie wiem teraz który przód, który tył) 520 i 720RUB, co daje 1240RUB/ jakieś 75PLN. Za tyle to w Polsce się kupi jedną sztukę :> :> :>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sie 2022, 08:09 
Świeżak
Offline
Od: 05.05.2021
Posty: 23
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: podkarpacki
Cześć,
Czy udało się może komuś znaleźć i może polecić jakieś sprężyny utwardzone ale żeby nie obniżały autka?
Zależy mi na rozwiązaniu bez żadnych gumowych podkładek itp. same sprężyny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2023, 13:01 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam Kolegów.
Czy moglibyście doradzić mi jakiej marki sprężyny kupić na tył oraz amorki
Lesjofors, Kayaba czy Sachs?
Moja Madzia to Hatchback.

Pozdrawiam i dziękuję za każdą podpowiedź <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2023, 09:24 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
kayaba

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2023, 09:46 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Wielkie dzięki fabek <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2023, 11:09 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Co do amortyzatorów to nie polecam wymiany jeśli z nich nic nie cieknie. Ja zmieniłem na Kayab i zawieszenie pracuje tak samo dobrze i z taką samą sprawnością 82% jak na starych oryginalnych. Zostały mi teraz na sprzedaż amortyzatory Mazda OE ze sprawnością 82%


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2023, 11:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
To wymienię narazie sprężyny. Mam tak, że po załadowaniu 4 worków cementu tj. 100kg tył siada jakby miała startować.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 kwi 2023, 13:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
5 kwietnia 2023, o 11:09 piotrmocko napisał(a):
Co do amortyzatorów to nie polecam wymiany jeśli z nich nic nie cieknie. Ja zmieniłem na Kayab i zawieszenie pracuje tak samo dobrze i z taką samą sprawnością 82% jak na starych oryginalnych. Zostały mi teraz na sprzedaż amortyzatory Mazda OE ze sprawnością 82%


testy amortyzatorów na stacjach diagnostycznych są kompletnie niemiarodajne. także dobrze, że zmieniłeś na nowe.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 maja 2023, 01:55 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam Kolegów
Sprężyny tył wymienione. Wymieniłem też amortyzatory, ponieważ po zdemontowaniu okazało się że są w fatalnej kondycji, w ogóle nie trzymały. Widząc w jakim stanie były tylne, wymieniłem też amory z przodu. I to była bardzo dobra decyzja bo też były w fatalnej kondycji. Po wciśnięciu nie chciały się wysunąć. Wszystko było jeszcze oryginalne Mazdy, teraz jest Kayaba. Dodatkowym pozytywem jest to, że po wymianie amorków z przodu, zniknęły metaliczne stuki podczas przejeżdżania przez progi spowalniające

Dziękuję za pomoc w wyborze
Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.