Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 6 maja 2016, 23:27 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam panowie posiadam Mazde 6 2.2 D 2011rok przebieg 120tys mil (około 200tyś km)wersja Angielska pytań mam kilka ale zacznę od problemu jakieś 2 tyg temu zaczełem odczuwać drganie w kierownicy i zarówno w podłodze ale na początku te w kierownicy były bardziej odczuwalne niz te w podłodze teraz na obecną chwilę trzepie w obu przypadkach jednakowo. Na początku drgania odczuwalne były po przekroczeniu 70mph i dodatkowo słyszalne dziwne odgłosy po stronie kierowcy zaznaczam Anglik czyli prawa strona.Nie słychac żadnych pisków czy jakiegoś odgłosu metalicznego. Dzwięk przypomina jakby coś obcierało jakby miało luz,kiedy auto wspina się pod wzniesienie czuć szarpanie,ten odgłos równiez jest słyszalny przy spokojnej powolnej jezdzie. A najbardziej odczuwam kiedy skręcam maksymalnie kierownica w celu zawrócenia w lewą stronę. Podobne objawy miałem jak posiadałem Volvo s80 przez pół roku odiwedzałem warszta po warsztacie aż w koncu wymienino mi prawie całe przednie zawieszenie i układ napędowy. Nawet serwis Volvo poległ. W końcu sam zaczełem szukać i okoazało się że to półośka. Czy te objawy mogą wskazywać na półośkę w mojej Mazdzie? Zapomniałem jeszcze dodać że w wyniku tych wstrząsów i drgań drze mi oponę od zewnętrznej strony.
Kolejne pytanie po prawej stronie jest długa półośka czy krótka?
I czy któś z was już ją wymieniał ale sam nie w warsztacie. Jak przebiega schemat rozbórki jak do niej sie dobrać czy ma ktos jakis schemat co i jak po kolei?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 06:24 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Sprawdź sobie stan drążków. Lub przegub może być padnięty. Tylko pytanie czy przy zawracaniu coś ci trzaska, na maksymalnym skręcie kół ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 06:59 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Drgania Polos wewnetrzna sprawdzic czy prosta , zgrzyt to moze byc przegub , sprawdz dokladnie wszystkie gumy, zdzieranie opony moze wskazywac krzywy wahacz. Polecam stacje diagnostyczna za 20 zeta z trzepaniem amartyzatorow i stan calego zawieszenia. Oni tam maja lepsze pojecie niz wiekszosc mechanikow. Na odleglosc nikt madry nie odwazy dawac ci wskazowek. Za duzo niewiadomych, trzeba wejsc pod auto, zdjac oslony, przejechac sie, podniesc kola, wlaczyc na biegu, obejrzec jak polosie pracuja, i inne ustrojstwa. Najmadrzej stacja, potem mozna myslec dalej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 07:03 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Zgadzam się z kolegą, na stacjach widzieli tego sporo, zawieszenie sprawdzą i luzy, powiedzą co i jak, wyjdą opory toczenia więc dużo informacji będzie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 07:54 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
jarekm0180 napisz jeszcze jakie masz kola, rozmiar opon, kiedy byly ostatni raz wywazane, sprawdz czy ciezarki nie poodpadaly przy okazji alumow, musisz najpierw nazbierac mnostwo informacji, rzetelnych zanim zaczniesz wydawac kase, to nie sprzeglo ze czasem czlowiek musi zaryzykowac wymiane bo nie widac, tu wszystko wyjdzie na aparaturze pomiarowej. Chcesz oszczedzic kase zdejmij oslone silnika wczesniej zeby diagnostyk wszystko ci sprawdzil. Mozna tez na hamownie podjechac. Narazie jezdzij wolniej, sprawdz gumy na przegubach wszystkich jak zdejmiesz oslone, nie rob pelnych skretow z duzym gazem tylko mniejsze i powoli, poki nie bedzie jasno okreslone co jest walniete


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 10:10 
Bywalec
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 278
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Sprawdź czy masz proste tarcze, jeśli są zwichrowane i się nagrzeją a metal ma zdolność do rozszerzalności cieplnej to może gdzieś ocierać, sprawdź hamulce.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 maja 2016, 15:13 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 29.08.2015
Posty: 57
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Jak telepie buda to możesz sprawdzić również gumy które trzymają silnik może któraś jest naderwana i wibracje przenosza sie na karoserię a może spróbuj zamienić koła tył na przód i na odwrót może problem jest tutaj albo tak jak wcześniej koledzy pisali ze problem może być w układzie kierowniczym/zawieszeniu

_________________
Przyjemność z jazdy zaczyna sie tam gdzie kończy sie ekonomia
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 maja 2016, 17:14 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
christtoph napisał(a):
jarekm0180 napisz jeszcze jakie masz kola, rozmiar opon, kiedy byly ostatni raz wywazane, sprawdz czy ciezarki nie poodpadaly przy okazji alumow, musisz najpierw nazbierac mnostwo informacji, rzetelnych zanim zaczniesz wydawac kase, to nie sprzeglo ze czasem czlowiek musi zaryzykowac wymiane bo nie widac, tu wszystko wyjdzie na aparaturze pomiarowej. Chcesz oszczedzic kase zdejmij oslone silnika wczesniej zeby diagnostyk wszystko ci sprawdzil. Mozna tez na hamownie podjechac. Narazie jezdzij wolniej, sprawdz gumy na przegubach wszystkich jak zdejmiesz oslone, nie rob pelnych skretow z duzym gazem tylko mniejsze i powoli, poki nie bedzie jasno okreslone co jest walniete




Ok to więc tak 225/45/17 opony nowe wyważone koła wszystko zrobione przed przeglądem. Lekki luz ma końcówka drążka kierowniczego ale odgłos i drgania przenoszone są z lewej strony czyli jak już coś to lewa półośka walnięta. Wszystko wskazuje na tą półoskę taki sam problem miałem z Volvo s80 AWD. Odnośnie tego drążka to nie on wywyołuje te drgania i dziwne odłosy słyszalne już w każdej formie jazdy na wprost czy skręcając czy jadąc szybko czy wolno,już nie ma różnicy. Dudniący odgłos z lewej strony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 maja 2016, 21:52 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Poloske trzeba sprawdzic w ruchu. A jeszcze zapytam tylko juz nie pamietam czy byla o tym mowa...oponki z przodu rowno sciera bieznik ? I czy koncowki wahaczy nie maja luzów. ? No i dobrze tez kolega ci radzi. W focusie mi telepalo. Poduszke wymienilem i bylo git. Najpierw trzeba wszystko sprawdzic. Przyczyn kilka by sie znalazlo.
Kurcze ale jak piszesz ten dudniacy odglos. Slychac go caly czas z okolic kola ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 maja 2016, 22:12 
Świeżak
Offline
Od: 10.04.2015
Posty: 33
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
No więc tak z tego co wyczytałem z M.O.T czyli z przegldu lekki luz ma tylko jedna końcówka drążka po stronie prawej tak po za tym nic innego nie zauważyli. Oponę ciachało mi po prawej stronie co dziwne z obu krawędzi ale ustawili i jest teraz dobrze. Co do luzów to nic nie stuka ani nie tłucze sprawdzałem nawet celowo jeżdżąc po wybojach i jest cicho. Co do półośki przy skręcaniu nie ma zgrzytów pisków itp metalicznych dzwieków. Jest dudnienie i drgania przy wyrzszych predkościach ale tak jak zaznaczyłem odgłos dochodzi z lewej strony. Jutro albo pojutrze zabieram się za demontaż tylko muszę kupić klucz nasadowy do nakrętki od półośki. Może wiesz z jaką siłą pózniej należy dokręcic ? Jak juz pisałem wcześniej identyczne symptomy miałem w Volvo s80 4X4 tylko tam zanim doszli do tego że półośka to pół zawieszenia mi wymienili fachowcy za dychę.

-- Dodano: N, 22 maja 2016, 23:48 --

I dudni cały czas bez przerwy czy jade wolno czy szybko tylko że przy szybszej jeżdzie jest bardziej wyrazisty i towarzysza mu drgania.

-- Dodano: Wt, 24 maja 2016, 19:41 --

Powiedzcie mi czy w waszych Mazda-ch tarcze hamulcowe są przymocowane jedna srubą do piasty czy są luzne ?

-- Dodano: Wt, 24 maja 2016, 23:12 --

Sprawdziłem dziś półośkę leżąc pod autem chwyciłem za przegub od strony skrzyni i zaczełem nim ruszać ma duże luzy i jest to dośc odczuwalne więc skoro tak czuć tylko ruszając góra dół to co dopiero w trakcie jazdy. Prawa półoś sztywna żadnych luzów . Teraz tylko muszę znalezć trochę czasu na wymianę. Powiedzcie z jaką siłą dokręca się półoś w naszych Mazda-ach?Pytam bo jakis mądrala powiedział mi że kręć do oporu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 07:40 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
polosi do skrzyni się nie przykreca. Podczas montażu musisz energicznym ruchem wcisnąć ja tak zebys poczul delikatny zatrzask , to wszystko. Po wymianie polosi koniecznie porządny zimmering nowy musisz zalozyc bo na 1000 % będzie ciekl olej . Jeśli polos ma luzy przy skrzyni to nie wrozy nic dobrego , ale powodzenia . Po zlaniu oleju bo musisz odpuscic koniecznie nowy olej, nie wlewa się już spuszczanego oleju. Przynajmniej porządny mechanior tego nie robi.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2016, 09:44 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.11.2013
Posty: 74
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Przy wyhamowywaniu samochodu z predkosci ok 100,do 50,60 km /h pojawiaja sie drgania na kierownicy.
Tarcze z przodu i klocki sa nowe , tyl ma ok 100.000
Spotkal sie ktos z podobnym przyladkiem?
Dziekuje za informacje


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.