Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 11:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 12 lut 2016, 17:11 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Witam serdecznie, forumowi koledzy. Martwi mnie, to dziwne stukanie w lewym przednim kole w mojej Madzi. Dochodzi do niego podczas najechania na głębsze zagłębienie w ziemi, bądź wyższą krawędź na stacjach, wjazdach do marketów etc. Dochodzi tylko z tej jednej strony i jest niepokojące. Wcześniej tego nie było. Madzia ma komplet nowych amortyzatorów, sprężyn. Wszystko zostało sprawdzone miesiąc temu i wszystko "mechanika zdaniem" - jest w porządku. :/
Miał ktoś styczność z czymś takim?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2016, 11:58 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Czy masz na myśli pojedyncze stuknięcie? Bo jeżeli tak, to ja słyszę to z obu stron, zależy z której strony koło wjedzie w większą nierówność. Dźwięk ten występuje przeważnie raz dziennie, lub po dłuższym postoju. Najczęściej słyszę go rano, gdy wyjeżdżam do pracy. Mam przed domem kawałek nierównego odcinka ulicy z trylinki i wtedy to występuje. Dźwięk jest taki, jakby coś wskoczyło w swoje miejsce. Dodam, że jak zawrócę i przejadę ponownie ten sam odcinek to stuki już nie występują. Więc w moim przypadku nie chodzi o typowe stuki podczas najeżdżania spowalniaczy - które zresztą u mnie też występują.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2016, 12:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
daras404 napisał(a):
Dźwięk ten występuje przeważnie raz dziennie, lub po dłuższym postoju. Najczęściej słyszę go rano, gdy wyjeżdżam do pracy.

U mnie tak samo. Po wyjeździe z garażu na pierwszej muldzie, dziwny głuchy stuk. Na kolejnych już cisza.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2016, 16:14 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Dokładnie Panowie, jest tak, jak piszecie. Czy mam być zaniepokojony?

-- Dodano: N, 14 lut 2016, 16:14 --

daras404 napisał(a):
Czy masz na myśli pojedyncze stuknięcie? Bo jeżeli tak, to ja słyszę to z obu stron, zależy z której strony koło wjedzie w większą nierówność. Dźwięk ten występuje przeważnie raz dziennie, lub po dłuższym postoju. Najczęściej słyszę go rano, gdy wyjeżdżam do pracy. Mam przed domem kawałek nierównego odcinka ulicy z trylinki i wtedy to występuje. Dźwięk jest taki, jakby coś wskoczyło w swoje miejsce. Dodam, że jak zawrócę i przejadę ponownie ten sam odcinek to stuki już nie występują. Więc w moim przypadku nie chodzi o typowe stuki podczas najeżdżania spowalniaczy - które zresztą u mnie też występują.

Tak, są to pojedyncze stuknięcia, szczególnie jeśli wjeżdżam przykładowo z drogi do marketu, które to miejsce zwieńczone jest około 4 cm uskokiem w górę. Wtedy następuje ten głuchy pojedynczy stuk.. Tak więc, o co?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2016, 21:43 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Niestety jeszcze nie wiem, powoli zaczyna mnie to też niepokoić, gdyż wcześniej tego nie było. Kiedyś czytałem, że to amortyzator ustala zakres skoku, czy coś w tym stylu, ale ty masz przecież nowe, wię to na pewno nie to. Jak zdiagnozuję, to dam znać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 18:35 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Dzisiaj byłem na kanale i wszystko dokładnie sprawdzaliśmy. Zajęło nam to ponad godzinę. Wszystko jest w bardzo dobrej kondycji, nie ma jakichkolwiek luzów itd.. Nie mam pojęcia, co to może być. Dodam, że nie zawsze dochodzi do tego puknięcia.

Okay, więc czekam na jakieś sugestie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 18:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.09.2014
Posty: 548
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Może przegub stuka? Sworzeń wahacza ma prawie nie wyczuwalny luz..? Stacja diagnostyczna powinna rozwiać wątpliwości

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mam Japońca bo kręci do końca :bartek:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 18:58 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Półoś lewa (krótka) była wymieniona. Oba przeguby były sprawdzone i są w bardzo dobrej kondycji. To dochodzi tak jakby z górnej części pod lewą stroną maski, a nie z dolnej. I dopiszę, że mimo 2008 roku, moja Madzia jest naprawdę zadbana, więc nie sugerujcie zużycia, czy uszkodzeń elementów zawieszenia. Ja tam mam pół rzeczy nowych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 20:09 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Sprawdzałeś maglownicę

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 20:25 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Tak, to nie ona.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lut 2016, 20:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
jak spr na kanale to nie szukaj dziury w całym poczekaj do wiosny i lepszej temp

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lut 2016, 22:19 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Pod koniec marca będę w profesjonalnym niemietkowym warsztacie i wtedy się zobaczy.

-- Dodano: Pn, 22 lut 2016, 22:19 --

Wyszło na to, że winna jest poduszka amortyzatora.. Wyglądały bardzo dobrze, jednak był niewielki luz..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 lut 2016, 23:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
alphapole gdzie zdiagnozowales w okregowej stacji kontroli pojazdu nie wykryli?

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


Ostatnio edytowano Wt, 23 lut 2016, 19:37 przez antol007, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lut 2016, 18:45 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Zdiagnozowałem to u znajomego kolegi, który jest mechaniorem i ma naprawdę niezły sprzęt. W OSKP, to pracują takie mośki, że szkoda gadać.. Przynajmniej u mnie..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 19:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Minęło już kilka dni od wymiany... Czy od tego czasu, te głuche stuki zniknęły bezpowrotnie ? U mnie się trochę dźwięk zmienił i jak sądzę problem się pogłębia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 19:42 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Powiem szczerze. Absolutnie nic teraz nie słyszę. Wiadomo, że nasz układ zawieszenia jest twardy i nigdy nie będzie, jak w AUDI, czy VW, ale przynajmniej żadnych głuchych stuków nie ma. Warto sprawdzić te podzespoły, jeśli ktoś ma z tym problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 19:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Sprawdzić, sprawdzę. Tylko zastanawiające jest to, że to nie stuka za każdym razem :-/

klepnięte z P8

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 mar 2016, 19:58 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
U mnie też nie stukało za każdym razem. Najpierw obstawiałem jakiś element plastikowy zderzaka, ale sprawdziłem i stwierdziłem, że nie tędy droga.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 19:09 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 04.12.2015
Posty: 107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Koledzy, u mnie też są podobne stuki, najczęściej na poprzecznych nierównościach ale i też nie za każdym razem. Sprawdzaliśmy zawiechę i żadnych luzów, więc chyba taki "urok" skoro tyle osób to zgłasza...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 19:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
U mnie też ten pojedynczy głos występuje wtedy kiedy przejeżdżam rano przez próg zwalniający i z lewej strony słyszę tylko, raz dziennie tylko rano.
Ale gdzie tego szukać to nie wiem :idea:

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 19:57 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
W GG to był standard, ale w GH mieli to wyeliminować...
No u mnie obecnie nic, zero stuków.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 20:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ja sprawdziłem wczoraj całe zawieszenie: silentblocki, sworznie, łączniki stabilizatora, gumy na stabilizatorze. Wszystko sztywne i zero wyczuwalnego luzu. Za dwa tygodnie przegląd rejestracyjny, ale nie liczę że znajdą usterkę. Ma ktoś pomysł jak na aucie sprawdzić poduszki amortyzatora? Bo moim zdaniem bez wyjęcia całej kolumny nie da rady :| , a tak w ciemno wymienić to słabo, bo jedna OE szt. to koszt 275zł.

Ktoś coś ?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 20:16 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Ściągałeś kapsle plastikowe na kielichach i sprawdzałeś, jak to tam wygląda?

-- Dodano: Cz, 10 mar 2016, 20:16 --

Zobacz, jak jest na kołach na wprost, a jak zachowuje się na skręconych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 20:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ściągałem, nawet próbowałem łychą wyczuć jakiś luz i nic. Na skręconych ? Nie sprawdzałem, ale przecież przy skręcie poduszka z amorem stoi w miejscu, to nie Kolumna MacPhersona. Tym bardziej , że stuk pojawia się tylko przy przejeździe np. przez garb, góra/dół.
Mimo wszystko sprawdzę na skręconych kołach. Nie zaszkodzi.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2016, 20:34 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Nie byłem przy wymianie niestety, więc nie wiem, jakich metod użył kolega, który mi to robił. Mimo wszystko, poduszki były już wyeksploatowane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 kwi 2016, 11:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witam czy moze pomozecie,w mojej mazdzie cos co stuka mi z tylu od prawie roku doprowadza mnie do szalu,stuka na malych nierownosciach a na duzych nie jest to tyl lewa strona,juz kilku mechanikow sprawdzalo i nic nie znalezli jeden znalazl lacznik wymienilem i dalej stuka,tez jest troche dziwne bo jak bylo np -2 to byla cisza a im cieplej tym czesciej to slychac,normalnie mam juz dosc,juz bylem z 5 razy pod samochodem i szukam i szukam i nic,moze ktos z was cos pospowie plis bo juz mam dosc :mad:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 kwi 2016, 10:01 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 26.03.2015
Posty: 60
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Może tak musi być. Ja mam coś trochę innego.
Przeważnie jak robie jakiś dłuższy ostrzejszy zakręt, np. wjazd lub zjazd z autostrady, to potem przez jakiś czas przy prędkości 50-90 km/h słyszę dziwne stuki z prawej strony, mniej więcej 1 delikatne stuknięcie na obrót koła. Po paru kilometrach ustaje, tak samo jak już przejdę do prędkości autostradowej nic już nie stuka i nie puka. Jest to na tyle delikatne, że do tej pory olewałem to. Generalnie samochód zachowuje się normalnie, na kierownicy nic nie czuć, tylko sam dźwięk mnie wkurza.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 kwi 2016, 08:53 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Zachęcony zdiagnozowaniem problemu przez kolegę alphapole, zabrałem się za moje pojedyncze stuki. Po rozebraniu przedniego zawieszenia okazało się, że przyczyną jest wyrobiony na obwodzie odbój amortyzatora . Podczas jazdy odbój wysuwa się z gniazda poduszki amortyzatora, a następnie podczas przejazdu przez zwalniacze lub głębsze nierówności jest wbijany przez pracujący amortyzator na swoje miejsce. Towarzyszy temu odgłos uderzenia oraz wypychanego powietrza. Odrobina butaprenu na obwodzie i od dwóch dni nic nie słychać. Na pierwszym zdjęciu widać poduszkę zaraz po demontażu z wysuniętym odbojem. Na drugim jego prawidłowe ułożenie.
Dodam tylko, że końcowy górny zwój sprężyny styka się z dolnym. Na pewno też uderzają o siebie wydając dźwięki. Na końcówkę nałożyłem kawałek przewodu gumowego 12mm. W efekcie nie słyszę żadnych odgłosów które przy wolnej jeździe towarzyszyły najeżdżaniu na lekko wystający krawężnik.
ObrazekObrazekObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 kwi 2016, 12:19 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.03.2015
Posty: 236
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Witajcie :) jestem kur.. mega zadowolony,po roku poszukiwan,setkach godzin spedzonych pod samochodem,rozebraniu tapicerki z tylu 18 razy :wink:,no i oczywiscie kilku mechanikow ,udalo sie znalesc przyczyne mojej depresji,tak jak myslalem to nie bylo zawieszenie,a i tu uwaga,klapa bagaznika,juz kiedys przesuwalem ten zaczep do regulacji ale nie zrobilem tego porzadnie,dawalem max w dol bylo lepiej ale jeszcze stukalo,pozniej tzn wczoraj zobaczylem ze po zamknieciu z prawej strony klapa ma wieksza szpare,a wiec dalem zaczep na maxa w dol i max w prawo i KONIEC stukow <metal>to tez by tlumaczylo czemu w zimne dni stuka mniej a cieple wiecej poprostu uszczelka nagrzana robila sie miekka i przez to stukalo mocniej ,jestem mega zadowolony i szczesliwy no i tak jakby od nowa zakochany :) ,cierpliwosc i uparcie daly efekt


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 20:46 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
odkopię trochę temat :)
daras404 ile zajęła Ci cała operacja? do zdjęcia sprężyny potrzebne są ściski jak przy poczciwych McPhersonach? Szukam przyczyny stuków w swojej madzi. Z góry dzięki za odpowiedź !


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: michas30 i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.