Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 maja 2019, 08:43 
Świeżak
Offline
Od: 24.10.2017
Posty: 31
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Sklep Carfix w Sulejowie polecam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 maja 2019, 15:29 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Zauważyłem już jakiś czas temu, że przy jeździe na wprost do około 80-90 km/h słychać niejednostajne lekkie buczenie. Tzn. Buczy przez 2 sekundy i dosłownie chwila ciszy i tak w kółko. 2-3 sekundy buczenia i chwila ciszy. Powyżej tej prędkości słychać szum kół od asfaltu. Przy jezdzie na rondzie słychać takie jakby huczenie (bardziej słyszalne z prawego przedniego koła). Ciężko jest mi określić czy tak huczy łożysko czy po prostu jest to normalny odgłos opon. Łożyska luzu nie mają. Czy to możliwe że kończy mi się powoli prawe łożysko?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 13:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
ziomecor72 podnieś auto i zakręć kołem, usłyszysz jeżeli łozysko się kończy.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 maja 2019, 18:34 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dzisiaj właśnie podniosłem auto i zakrecilem kołem, lewym jak i prawym. Z prawej strony trochę ciężej koło się kręci i bardziej słychać jak klocek trze o tarcze. Z lewej z kolei klocek nie ociera ale trochę szumi łożysko, tak mi się przynajmniej wydaje. Z tyłu za to cisza. Za parę dni mam urlop to podjadę do mechanika i spytam się co on o tym sądzi. Być może łożysko niedługo będzie do wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 07:51 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Panowie Ratunku, Wymieniałem łożysko w przednim kole, pomijam już fakt ze sensor ABS był tak zapieczony że już tylko nowy wchodzi w grę ale ostatnia śruba mnie zaskoczyła, wkręciła się kawałeczek i klops, kręci się razem z kulką pod poduszką i nijak nie mogę jej przykręcić :/ (teraz wiem dlaczego używają tych specjalistycznych sciągaczy). Obejżałem gwint i nie jest jakoś rozklepany strasznie żeby aż tak nakrętkę przyblokowało.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 13:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Yogi1987gwint jest na 100% uszkodzony, bo pewnie młotkiem od dołu stukałeś :) spróbuj ją dokręcić na maxa i wystajacy fragment nagwintować. druga opcja to klucz udarowy, odkręć ją na nawiększej sile jednym ciągiem. jeżeli nie pójdzie to tnij i wymień sworzeń (jest wprasowany w wahacz).

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 14:35 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Odkręcić mogę palcami nawet :) gorzej z dokręceniem, owszem stuknąłem raz w gwint bo pukaniem w blachę nie chciało odskoczyć (dlatego wspomniałem o tym że rozumiem dlaczego używają klucza specjalnego do tego) ale oglądałem gwint dookoła i naprawdę nie widzę uszkodzonego gwintu czy tego żeby była rozklepana, co do udaru to o tym myślałem bo mam pneumatyka ale jest duży i nie podchodzi mi tam, mam też impaca na baterie makity malutki bo malutki ale akurat nie mam jak przejściówek połączyć by można było nałożyć nasadkę odpowiednią :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 16:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wbij sworzeń od góry a sam się zaklinuje na tyle aby nakręcić nakrętke, lepiej użyj jakiejś nasadki od klucza aby nie zklepać tego kapsla.
Niczym tam nie smaruje, tzn tego klina/stożka...

Chodzi tylko o to aby sworzeń sam się zaklinowal w zwrotnicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 17:24 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Wbić sworzeń od góry?? hmm nie rozumiem chyba, Próbowałem podnosić na lewarku całość tak by ładnie wlazło i doszło z dużym oporem do góry, myślałem że dociśnie i zakleszczy ale jednak nie, obkręca się cały czas. Kuźwa na pewno muszę jakoś spróbować impackiem czy pneumatykiem jakoś spróbować ale może ktoś jakiś patent ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 17:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jesli masz faktycznie problem z nakreceniem nakrętki a powinna sama się nakręcić i dojść do zwrotnicy, to postaraj się właśnie aby nakrętka się dała dokrecić sama. Później samo się zaklinuje i dokrecisz do końca.
Nie wiem, oczyść gwint na sworzniu szczotką drucianą, popraw gwint w nakrętce lub na sworzniu itp...

Jeśli się nie da poprawić gwintu to stuknij młotkiem lub czymś od góry aby klin się sam lekko zaklinowal. Możesz użyć dwóch mlotkow, jeden na sworzeń drugi pod zwrotnice tzn pod ramię zwrotnicy od strony nakrętki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 17:56 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Gwint mam oczyszczony, już wczoraj małymi szczoteczkami drucianymi czyściłem i nakrętkę. No nic coś pokombinuje. Dzięki Panowie za zainteresowanie. Może ktoś jeszcze coś dorzuci od siebie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 lip 2019, 07:32 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
O ile mnie pamięć nie myli to ja w tej śrubie od sworznia miałem gniazdo na imbus :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 lip 2019, 07:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Albo "torks"?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 30 lip 2019, 07:42 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
ta nakrętka jest samokontrująca, ale ma iść płynnie, łatwo uszkodzić gwint jak za ciężko idzie.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 lip 2019, 09:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
..., swoją drogą, jeśli mnie pamięć nie myli, to ja w swojej GH wyjmowałem całą zwrotnice razem z przewodem od ABS.
Bez ryzykownego demontażu czujnika, a czujnik odpinany był w nadkolu gdzieś.
Prasa i siup siup łożysko nowe na miejscu.
Sworznie były wbijane, lekko, bez pitolenia bez cackania, normalny demontaż i montaż jak każdego sworznia, godzinka i mazda dalej w drodze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 lip 2019, 09:35 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 16
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Tak, to samo zrobiłem, odpiąłem ją z brakietami i za plastikiem była złączka ale lubię mieć wszystko wyczyszczone jak już robię coś, więc delikatnie zacząłem pukać pulsacyjnie przez kawałeczek drewienka aby wyszedł, no ale ukruszył się i dupa, nawet wydłubanie resztek po nim nie było wcale takie proste. Zresztą średnice moich plate-ów do wypychania nie pozwalała mi (nie) zachaczyć o ABS Musiał bym mięć naciętego tak by omijał ABS. No nic stało się i tyle, nowy sensor jedzie już z niemiec bo lokalnie ciężko było coś znaleźć nawet eurocar parts nie miał sensorów.

Tzn teraz tak patrze to w sumie najmniejszą średnicą mógłbym spróbować wypchać go i resztki wydłubać nawet jakby kawałek został z tym paskiem magnetycznym ale jednak wolałem spróbować go wyciągnąć i oczyścić wszystko z rdzy druciakami na wkrętarce.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 15:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Właśnie jestem po wymianie łożyska prawy przód. Trochę czasu z tym zwlekałem, ale na szczęście objawy się zbytnio nie nasilały. Problem jest taki, że świecą mi się kontrolki od abs-u itp. Łożysko zostało zamontowane prawidłowo tzn. magnesem w stronę półosi. Nie pozostaje mi nic innego jak wymiana czujnika abs :-/

-- Dodano: 24 listopada 2019, o 15:51 --

Panowie poratujcie, bo mnie już szlag trafia. Wymieniłem czujnik bo kontrolki mi świeciły po wymianie łożyska. Problem w tym, że ujechalem może ze 200 m i dalej kontrolki świecą :-/ Co może być nie tak? Zły montaż łożyska? Która to jest ta strona z pierścieniem magnetycznym? Ta z brązowym pierścieniem wokół łożyska?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 16:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Sprawdź błędy, spróbuj skasować i zobacz czy wrócą albo przejedź większą odległość 200m to może być za mało na "kalibrację" tak mi się wydaje.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 16:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Właśnie skasowałem błędy i przejechałem się trochę dalej i znów wyskoczyło błędy na desce


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 18:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tutaj nie ma co się kalibrować.
Jeśli błąd będzie przypadkowy, sam znika po przejechaniu kilku metrów.
Jeśli kolega kasuje błąd, i nie wywala go ponownie na samym zapłonie, to błąd nie jest na czujniku (jego brak, czy uszkodzenie przykładowo...).

Ale, kolega kasuje błąd, na zapłonie go nie ma, uruchamia silnik i jedzie te 100 metrów i dalej błędu nie ma i pokazuje się dopiero po większym odcinku, to...

To błąd jest prawdziwy i pochodzi od łożyska z jego pierścienia. Czujnik źle liczy bo łożysko albo nie ma pierścienia, albo założony jest odwrotnie.
Ewentualnie jakiś kiepski zamiennik był w pudełku.

Czy zaświeca się tylko kontrolka od ABS?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 18:45 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Łożysko było dobrej firmy bo Ntn. Na desce świeci mi się abs, dsc, rvm i kontrola trakcji.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 18:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Dokładnie tak jak Millerek napisał :)
Tylko ja nie umiałem ubrać tego w słowa :D

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 19:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Błąd i Kontrolki od systemów tradycyjnie...., pochodzące od pierścienia/łożyska.

To że kupiłeś NTN, niekoniecznie musi być NTN.

Przyjrzałeś się łożysku? NTN jest wybite na pierścieni, yyy, na bieżni zewnętrznej, a numer katalogowy na bieżni wewnętrznej.

Byłeś przy wymianie? Sam to robiłeś? Pierścień zegera ten zabezpieczający wszedł i zapiął bez problemu?

Znajdę zdjęcia mojego łożyska z GH, też był NTN, chyba.


Post nr 32 i 36 odnośnie pasujacego łożyska z pierścieniem ale bez magnetycznego z M6 GG GY.
.

Więc, albo masz dwa czujniki złom, albo łożysko od GG GY, chyba że od GH ale odwrotnie wsadzone. Wybór należy do...., do weryfikacji


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 19:49 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Łożysko na pewno ntn, bo na stronie której zamawiałem było napisane że jest z pierścieniem magnetycznym i na opakowaniu również było to napisane. Numer jak i nazwa ntn były wybite na lozysku. Robiłem to razem z kumplem i jeszcze drugiemu koledze też w Madzi Gh to samo łożysko i zwrotnice zawozilismy do mechanika. Kolega też musiał wymieniać czujnik i mu wszystko działa.a wątpię żeby mechanik w dwóch takich samych zwrotnicach źle zamontował łożysko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 19:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, skoro tak mówisz.
Jak widzisz, coś jest na rzeczy.
Czujnik możesz zmierzyć miltimetrem miernikiem uniwersalnym, ciągłość obwodu czujnika, jego zmienna rezystancja na kręcącym się kole.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 19:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dodam, że jak dzisiaj wymienialem ten czujnik to od strony czujnika było widać ten brązowy pierścień.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lis 2019, 20:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, jak wymieniłem łożysko w GG, to do GG Łożysko też ma pierścień plastikowy, do złudzenia przypominający ten magnetyczny w GH. Chyba tak to było, nie pamiętam.

Sprawdź sobie stary miernik który masz przy sobie, który wyjąłeś.
Podepnij miernik na rezystancje, przyłożyć magnes i sprawdzić czy zmienia się rezystancja.
Jeśli tak czujnik jest sprawny.
Dokładne wartości są opisane w serwisówce, zerknij, bądź niech ktoś mnie wręczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 lis 2019, 10:02 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Wejdz w forscana, auto w góre i ustawi PIDy na prędkość obrotową koła (do wyboru wszystkie) - zakręć kołem i zobacz czy pokazuję prędkość lub które nie pokazuję i tam szukaj błędu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 gru 2019, 14:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Panowie, dzisiaj w końcu zdjąłem zwrotnice żeby sprawdzić czy jakiś syf nie wpadł między łożysko a czujnik. Jakiś tam paproch był. Zostało to wyczyszczone i z powrotem założone. Ale niestety kontrolki dalej się palą. Uruchomiłem forscana i zakrecilem kołem żeby sprawdzić jego prędkość tak jak poradził kolega Rebus. Jakąś prędkość pokazywał, więc chyba czujnik sprawny. Natomiast nie sprawdziłem jego miernikiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 gru 2019, 14:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Podczas jazdy co pokazuje Forscan na przedniej osi? Na obu kołach?
Będziesz mieć porównanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.