Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 20 wrz 2014, 14:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Może się komuś przyda te moje kilka zdań.
Objawy uszkodzonego łożyska były następujące: przy jeździe na wprost było słychać nieznaczne "buczenie" przy skręcie w lewo nasilało się i było wyraźnie słyszalne, natomiast przy skręcie w prawo była cisza. Diagnoza - przednie prawe łożysko. Kupiłem łożysko firmy SFK i oddałem do warsztatu by je wymienili (w trójmieście za taką przyjemność zapłaciłem 100zł).
Dodam jeszcze linki pokazujące instrukcję jak wymienić łożysko i ostrzeżenie bo trzeba pamiętać by łożysko było z pierścieniem magnetycznym. Jeśli ktoś ma odpowiednie narzędzia i umiejętności to może mu się przydadzą te PDFy (część jest do góry nogami)
Instrukcja
Ostrzeżenie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 wrz 2014, 15:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Error 404.

Ja wymieniałem łożysko, również prawy przód. Objawy jak zawsze przy takich dwu bieżnych łożyska.
Zakupiłem NTN u Rikiego, a oryginał był KYOTO, montaż we własnym zakresie tylko na prasę musiałem jechać do mechanika.
Łożysko jak łożysko, wycisnąć stare i wcisnąć nowe.
Owszem jest różnica strony łożyska że względu na pierścień magnetyczny do ABSu, pierścień ten jest łatwo widoczny jako pierścień uszczelniający z boku.
Odróżnia go materiał jak i kolor względem drugiej strony, a z drugiej strony jest zwykła blaszka uszczelniajaca.
Obrazek
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 wrz 2014, 08:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
U mnie linki działają. Czy mógłby ktoś jeszcze sprawdzić czy u niego działają? Jak komuś jeszcze nie będzie działać to postaram się wrzucić w inne miejsce.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 14:41 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Wymieniłem łożyska po obu stronach. W prawym kole było wyraźnie widać że zrobiło się niemal fioletowe, po tym jak podniosłem auto na podnośniku wyczuwalny był już znaczny luz. Lewe było nieco lepsze jednak termin wymiany zbliżał się nie ubłagalnie więc postanowiłem go uprzedzić. Dodam, że sprawa dotyczy przedniej osi i tu pytanie. Po wymianie palą mi się kontrolki ABS, ASF itd. Zadzwoniłem do znajomego i ten mnie informuje że to normalna sprawa. Wymiana łożysk wiąże się też z wymianą czujników ABS. Nie jest to łatwa sprawa, łożyska wymieniłem dwa (koszt około 300 zł za szt.) czujniki podobno dostępne są jedynie oryginalne i koszt za szt. to także około 250 zł. Raczej się tego nie spodziewałem. Czy to może być faktem, że wymiana łożysk wiąże się z wymianą czujników ABS?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 15:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
A dobrze wcisnąłeś łożyska, zgodnie z tym co Millerek wyżej napisał? Tzn dobrą stroną?

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 16:16 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja wymieniałem łożysko to cała zwrotnica razem z czujnikiem ABS była wyciagnieta z auta i dopiero na prasie łożysko było wymieniane. Czujnik wypięty z wtyczki wewnątrz komory silnika, pod maską.

Jeśli natomiast ktoś chce czujnik wyjąć ze zwrotnicy , to lepiej niech zakupi drugi nowy i w oryginale. (czasem niestety uszkadza się )

Aha, jest jeszcze możliwość zakupienia łożyska z poprzedniczki czyli bez pierscienia magnetycznego, pasuje idealnie z GG do GH, ponoć wymiary mają identyczne, a problemy z brakiem sygnału do systemów objawia się tak jak przy uszkodzonym czujniku ABS.

Mnie nic się nie świeciło, nawet przez chwilkę ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 16:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Łożyska wydają się być założone dobrze bo w przeciwnym razie nie nałoży się zabezpieczenia. Ponadto tak jak Millerek napisał były wyciągnięte z całą zwrotnicą. W Bydgoszcz w zakładzie po serwisowym Mazdy powiedzieli że zawsze wymieniają czujnik z łożyskiem bo to naturalna sprawa że czujnik pada kiedy auto ma już jakiś przebieg... :?:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 17:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tomuch2010 napisał(a):
Łożyska wydają się być założone dobrze bo w przeciwnym razie nie nałoży się zabezpieczenia... :

Oj nie jestem pewien :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 18:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Millerek jaki przebieg wytrzymal ten orginal.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 08:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
160kkm, a ile w pamięci wewnętrznej tego nie wiem ;)
Ale, wcześniej około 2 tygodni przed wymiana, chamsko wkleilem się w dziurę tym prawym kołem, w wyrwe na krawędzi jezdni.... a po tygodniu zaczęło szumiec ;) Ale jedno i drugie mogę połączyć to nie wiem. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 10:53 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tomuch2010, ja wymieniałem łożysko przy około 110tys, ale bez czujników. Powiedziano mi też, że z nieoryginalnymi łożyskami potrafią być jaja związane właśnie z czujnikami ABSu, dlatego wziąłem ORI, bo było droższe o kilkadziesiąt złotych tylko...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 12:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Kaczor, a ten oryginał to jakiej produkcji był? Zapewne w pudełku Mazda tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 17:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Po dłuższej rozmowie w serwisie Mazdy w Poznaniu dowiedziałem się że wymiana łożyska nie wiąże się z wymianą czujnika a teoria w serwisie po salonowym w Bydgoszczy to jakaś 'bajka'. Założyłem łożysko BTA bo takiej marki dostarczał do lokalnego warsztatu InterCars. Dowiedziałem się w JapoMoto że to BTA to jakaś porażka: po pierwsze to jest to podróba, po drugie droga- koszt to około 300 zł za szt. Zaproponowali mi JapoMoto KOYO za 250 zł i powinno być dobrze. Pytanie tylko czy InterCars przyjmie to co mi sprzedali i nie działa... <niewiem>
Co by nie było to ABS nie pracuje więc coś z nim nie tak!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 19:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No to lipa z tym BTA, myślę że kod błędu po odczytaniu powinien wskazać na błąd awarii czujnika (można go również sprawdzić miernikiem) lub brak sygnału obrotowego z krążka magnetycznego w łożysku .
Sprawdź błędy, ponadto jednak dobrze pisałem że to bujdy z obowiązkową wymianą czujnika przy wymianie łożyska, tak się dzieje zawsze ale w innych markach aut.
Przypomnę że ta GH to moja szósta Mazda,i już mi się pierdaczy co w której było, a w każdej wymieniałem lozysko/łożyska koła przedniego, zawsze ale to zawsze kupowałem NTN.
Jak nie było NTN to kupowałem u znajomego blueprint, a w pudełku był KYOTO lub NTN, a kiedyś kupiłem dwa od razu i w jednym były dwie produkcje czyli KYOTO i NTN hehe....
Kiedyś było tak że kupione w serwisie w opakowaniu Mazdy wewnątrz było łożysko NTN. Teraz nie wiem jak jest, stary jestem i nie jestem już na bieżąco i trzecie auto zaopatruje w klamoty od kolegi Riki (pozdrawiam) , teraz do GH też tak jest.
A z mechanikami to wiecie jak jest? Każdy się zna a jak się nie zna to sie nauczy, na naszej Mazdzie ;)
Myślę że po montażu będzie trudno udać się z reklamacją, ale ja bym spróbował. Zaplaciles za swoje łożysko tyle co ja za NTN, i kasa nie chodzi po chodniku, a 300zl to pełny zbiornik paliwa....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 20:07 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Millerek napisał(a):
Kaczor, a ten oryginał to jakiej produkcji był? Zapewne w pudełku Mazda tak?

Nie spojrzałem kto je Maździe robi mówiąc szczerze... :\


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 20:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Bta to lipa jest ale sprawdź czujnik. Bo u mnie po wymontowanie 2 czujników z tyłu jeden się uszkodził i podobno nie byłbym odosobniony przypadek. Sprawdź rezystancję czujnika.

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 21:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiec warto poradzić by czujniki wypinac z wtyczki niżeli je demontowac ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 16 paź 2014, 11:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Tomuch2010 napisał(a):
serwisie po salonowym w Bydgoszczy to jakaś 'bajka'.

a z ciekawosci to o ktorym piszesz bo sa przynajmniej dwa :>

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 16 paź 2014, 12:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Millerek napisał(a):
Wiec warto poradzić by czujniki wypinac z wtyczki niżeli je demontowac ;)



Czytnik jest zamontowany w lozysku więc chcąc je wyjąć chciał, nie chciał, musiał.... trzeba go zdemontować żeby założyć do nowego łożyska.

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 paź 2014, 12:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
zielony110 napisał(a):
Tomuch2010 napisał(a):
serwisie po salonowym w Bydgoszczy to jakaś 'bajka'.

a z ciekawosci to o ktorym piszesz bo sa przynajmniej dwa :>


Nie mogę na nich złego słowa powiedzieć. Dotychczas robiłem tam auto i wszystko było <spoko> . Teraz mi wyszła taka historia w trasie i musiałem podjechać gdzieś bliżej. Nie mieszkam w Bydgoszczy... Coś się wydarzyło z tym ABS-em i zadzwoniłem do nich po poradę. Dostałem odpowiedź że wymieniają zawsze łożysko z czujnikiem bo nie sposób go nie uszkodzić... Wcześniej napisałem że w JapoMoto proponowali mi "KOYO" oczywiście chodziło o KYOTO- mój błąd!

Wspomniany serwis jest przy Inowrocławskiej ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 paź 2014, 21:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Damianko, czujnik jest wmontowany w zwrotnice nie w łożysko :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 paź 2014, 11:08 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Wymiana łożyska nic nie dała. Zarówno wszelki przegląd starych łożysk- BTA (ponowne zamontowanie), sprawdzenie wszystkich połączeń. Następnie wymiana na KYOTO też nie przyniosła pożądanego efektu... Wydaje się, że wymiana czujników na nowe będzie konieczne :mad:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 paź 2014, 20:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiec twoje problemy nie są związane z samym łożyskiem, tylko z uwaleniem czujnika podczas wymiany łożyska tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 paź 2014, 11:23 
Nowicjusz
Offline
Od: 23.08.2013
Posty: 53
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Zgadza się. Łożyska pracują pięknie. Jednak w samochodzie mam choinkę bo wszystkie kontrolki się palą (ABS itd.).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 lis 2014, 19:40 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Tak jak poprzednicy napisali wczesniej czujnik radze demontowac z wtyczki.

Skrzywilem piaste wiec musialem zakupic nowa wraz z lozyskiem, piasta jakis zamiennik lozysko koyo. wymiana bez problemow ale z wypieciem czujnika z wtyczki


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 5 lut 2015, 14:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Witam, u mnie przy przebiegu 85587km trzeba było wymienić prawe przednie łożysko. Był słyszalny szum z tamtego miejsca, ale byłem przekonany, że to już zdarty wewnętrzny klocek ociera o tarczę. Miałem dodatkowo zdjętą tapicerkę w bagażniku i ten szumy nakładały się. Dopiero przy wymianie tarcz i klocków hamulcowych zauważono duży luz. Ponadto żona już dwa miesiące wcześniej stwierdziła, że wspomaganie działa ciężko, ale ja to zbagatelizowałem :wink:

Łożysko zamówiłem u naszego partnera Rikiego
któremu bardzo dziękuje za szybką wysyłkę. Podziękowania należą się również Kaczorowi za pomoc w decyzji, bo miałem oferowany jakiś gówniany zamiennik za wyższą kwotę w kiepskim warsztacie co mi tarcze wymieniał.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Po wymianie to jest zupełnie inne auto, wspomaganie działa bardzo lekko, a szum oczywiście zniknął.
Poniżej zdjęcia zużytego łożyska, które było w opłakanym stanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 lut 2015, 15:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na zdjęciach starego łożyska widać sporo rdzy, na moim starym lozysku tyle rdzy nie było.

Szkoda że nie posiadam zdjęcia bo stare też miałem Koyo, napis jak i numer był dobrze widoczny na wewnętrznej bieżni...

Ale, niestety trzeba wymienić i już, przychodzi czas i pacjent znów jest zdrowy;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 mar 2015, 09:41 
Amator
Offline
Od: 08.03.2014
Posty: 88
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
U mnie podobnie jak u kolegi Michała. Przebieg powyżej 85 000 km i szum przy prędkościach 40-60 km/h, który ustępował przy skręcaniu w prawo. Dzięki temu wątkowi szybko zdiagnozowałem problem, mechanik potwierdził, kolega Rikki sprzedał i temat ogarnięty, śmiga aż miło.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 kwi 2015, 17:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
witam panowie
A wiec i mnie chyba to spotkalo :( a wiec od ok 2 tyg mam lekkie buczenie jak jade prosto i jak skrecam w lewo ciagle ten sam dzwieki nie ze sie zwieksza przy skrecaniu czy cos jedynie slychac go o wiele mniej po przekroczeniu 90 km/h natomiast jak skrecam w prawo dziwek znika wiec obstawiam prawe lozysko tylko ktore przod czy tyl ??? w kolach sprawdzalem nie mam zadnego luzu i krecilem wszystkimi kolami slychac tylko leciutkie tarcie o klocki i koniec. Teraz bym chcial zamowic sobie lozysko i nie wiem jakie wrrr jakies inne sposoby na sprawdzenie ktore to??no jedyne co zauwazylem to ze po prawiej stronie przednie kolo duzo ciezej sie kreci od tylnego to normalne ??
pozdro i z gory dzieki za pomoc

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 kwi 2015, 18:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Moja szklana kula niestety się zbiła :(

Trzeba lepiej kręcić kołami.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.