Teraz jest N, 22 lip 2018, 13:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015, 19:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Hej, od niedawna jestem posiadaczem 6 GH z 2008 roku. Ostatnimi czasy zauważyłem pewien problem ze wspomaganiem - podczas manewrów na parkingu, a dokładniej podczas skręcania kierownica czasem lekko "odbije". Bojąc się, że może być to coś poważniejszego, zawiozłem samochód do ASO. Tam odrzekli mi, że uszkodzona jest najprawdopodobniej przekładnia kierownicza. Próbowali więc ją najpierw jakoś "skalibrować", co niestety nie pomogło. Za wymianę zażyczyli sobie kwotę w okolicach 7 tys. złotych. Pytanie do was: nie próbują mnie naciągnąć? Ta kwota to normalna cena?


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015, 20:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2493
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Używana 1.5 tys.... Wymiana pewnie w okolicach 300 zł.


Co do Aso to raczej "normalna" cena.

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 mar 2015, 20:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.03.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Chcę tylko powiedzieć, że problem nie występuje podczas normalnej jazdy, można to zauważyć tylko na parkingu. Czy jest możliwość, że ta przekładnia jest sprawna i faktycznie wymaga regulacji zamiast wymiany?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lip 2015, 22:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.01.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: mazowiecki
poczytaj sobie posty z tąd i zobaczysz co może Cię czekać... aczkolwiek nie musi. Druga sprawa ze w serwisie nigdy nie naprawiają tylko wymieniają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 10 gru 2017, 18:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.11.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: wielkopolski
Witam wszystkich
Ja mam inny problem.Jak obracam w lewo-prawo słudze jednostajny dźwięk jak by coś cały czas tarło.Najpierw myślałem że to kierownica trze o obudowę.Jak wysiadłem z auta dźwięk dochodzi z maglownicy.Co może być przyczyną i czy trzeba cała wymieniać.

Za wszelką pomoc będę wdzięczny
PZDR
Kamil

-- Dodano: 10 grudnia 2017, o 18:20 --

Witam
Maglownica zdiagnozowana. Pełka osłona gumowa od strony kierowcy i niestety wlała się woda która zrobiła swoje.

Czy korzystał ktoś z usług firmy maglownice.eu a może ktoś zna dobry zakład w Poznaniu który zregeneruje maglownicę.
Pozdrawiam
Kamil


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 gru 2017, 22:41 
Świeżak
Offline
Od: 10.11.2016
Posty: 32
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Przerabiałem ten temat z wodą w maglu...
Nie kuś się przypadkiem na maglownicę od AP AUTO Michałowice k/Warszawy. Mają wystawioną przekładnie w dobrych pieniądzach na olx.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 17:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Witam wszystkich.

Jestem nowy w maździe i pisze z takim pytaniem. Zakupiłem niedawno swoją 6 GHE z 2010r w wersji sport. Odbyłem jadę próbną ze znajomym mechanikiem. Jeździłem wieloma samochodami u siebie w firmie, volkswagenami, bmw, skodami itd. Kiedy wsiadłem w swoją mazdę przeżyłem szok jeśli chodzi o wspomaganie kierownicy. Nie wiem czy to jest normalne w tych modelach ale chodzi ono bardzo ciężko. Ata nie ściąga na drodze i jeździ generalnie dobrze. Ale stojąc na parkingu muszę nieźle namachać kierownicą. Koła są do pompowane a szerokość opon też nie jest duża (225). Znajomy też się nią przejechał i stwierdził, wszystko jest w porządku. Teraz pytanie do Was, doświadczonych w maździe. Czy tak sztywne wspomaganie jest normalne czy coś jest popsute albo pokrzywione ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 maja 2018, 20:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1103
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Moja mazda jest trochę starsza bo z 2008 roku, ale kierownicą mogę kręcić jednym palcem.

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 00:35 
Adept
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 127
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Potwierdzam lakiego moge krecic jednym palcem :) cos musi szwankowac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 09:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
szymparamal u mnie również kierownica w Maździe chodzi mega opornie w porównaniu do innych marek jakimi jeździłem. Również, nie ściąga, dobrze się prowadzi, koła 215 dopompowane... Kalibrowałem system wspomagania ale to nic nie dało.

U mnie co prawda na postoju (parkingu) kręci się dosyć lekko, i bez większych oporów, ale już przy niskich prędkościach rzędu 20 km/h np na rondach i zakrętach układ jakby się usztywniał i trzeba dwoma rękami kręcić dosyć opornie. Nigdy nie miałem wspomagania elektrycznego w aucie ale muszę przyznać, że w mojej Maździe to prawdziwa porażka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 18:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
GangstaMarc, jest dokładnie tak jak piszesz. Jadąc przez rondo kierownica mocno walczy z moimi rękami odbijając w prawo. Na parkingu też jestem w stanie kręcić jedną ręką ale wydaje mi się, że musze używać do tego za dużo siły w porównaniu z innymi markami. Myślę że kobieta by miała problem, żeby zakręcić jedną ręką podczas pakowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 07:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
szymparamal mamy dokładnie to samo... byłem z tym nawet w dosyć dobrym warsztacie. Siły wspomagania (natężenia prądu się zgadzały), na prostej kierownicy wszystko skalibrowane na 0... tak więc magiel poszedł do dokładnego sprawdzenia, przy okazji wymiana jakichś tam uszczelnień, osłon, po odebraniu wyglądał jak nówka i kosztowało to niemało. Po założeniu efekt bez zmian.
Gdy czasem siadam w auto rodziców lub narzeczonej (oba z grupy VAG) to jestem w ogromnym szoku, aż mi się dziwnie tym kręci :)
Przywykłem w sumie do tego, jedyny minus to, że przez takie męczarnie z kierownicą skóra mi się prawie przetarła :(

Edit:
Mam ochotę znowu jechać z tym do jakiegoś serwisu, bo zapewne coś jest nie tak, ale szkoda mi już na to kasy. Nie jeździłem inną GH - miałbym porównanie.
Nie wiem czy to może przez elektryczne wspomagania (bo wcześniej nie miałem z tym do czynienia) czy nadal jest coś z maglem, ale u mnie przy wyłączonym silniku (bez wspomagania) to na asfalcie czy betonie praktycznie nie da się ukręcić kierownicą, a do słabych i drobnych nie należę. Oczywiście z trudem mogę skręcić kierownicę ale mam wrażenie, że zaraz się urwie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 08:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1113
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
LPG: Tak
Region: śląski
Nie kręć kierownicą przy wyłączonym silniku!!! Wspomaganie jest elektrycznie i zniszczysz przekładnie w silniku jak będziesz próbował na siłę... To nie jest układ hydrauliczny...
Jeżeli jesteś po regeneracji i nie widzisz różnicy w działaniu to jedź na reklamację albo poszukaj kogoś kto ma GH w Twojej okolicy i spróbuj się przejechać innym autem z takim samym układem kierowniczym, wtedy będziesz miał jakiekolwiek odniesienie.

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 09:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2018
Posty: 8
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
dejwid dzięki za radę :) Jak wspomniałem nigdy nie miałem elektrycznego wspomagania. Dziwne, że aż takiej siły trzeba użyć żeby poruszyć przekładnie silnika elektrycznego.
Tak się zbieram, żeby porównać ale nie mogę się zebrać. Na pewno posmaganie powinno działać być lżej bo z tym moim to kobietka drobnej postury mogłaby mieć poważny problem :)

-- Dodano: 10 lipca 2018, o 10:20 --

Gdyby ktoś miał problemy jak opisałem powyżej. Czyli ściągnie w prawo i słabo działające wspomaganie przy niskich prędkościach pomimo prawidłowych odczytów z czujników skrętu i natężenia prądu układu wspomagania uprzejmie informuję, że w moim przypadku regeneracja maglownicy to był 1000zł wyrzucony w błoto. Jedynie ładnie wyglądała i na papierku działała idealnie.
Wkur***m się, ponieważ narzeczona miała ciężko kręcić kierownicą, a mnie denerwowało ściąganie w prawo więc zaryzykowałem i kupiłem używany, nieregenerowany oryginał i jak ręką odjął. Wspomagania działa prawidłowo, mogę kręcić jednym paluszkiem. Nic nie ściąga...
Dodam jeszcze, że geometria nie miała wpływu na ściąganie, ponieważ w obu przypadkach była ustawiona prawidłowo w najlepszym zakładzie w okolicy.

PS: jakby ktoś potrzebował regenerowanej maglownicy, która na papierku i wizualnie wygląda idealnie oddam za jakieś grosze z ww powodów:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.