Teraz jest Cz, 9 kwi 2020, 20:33

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 19 sty 2020, 21:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3279
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Do zrobienia w warunkach garażowych. Warunek to kanał. A teraz po kolei :
1. podnieść przód auta, zabezpieczyć, ustawić na kobyłkach/podpórkach
2. ustawić kierownicę w pozycji centralnej, ramiona w poziomie, zablokować blokadą w kierownicy
3. odpiąć aku i wyjąć, zdemontować podstawę aku, wypiąć wtyczki z modułu EPS na grodzi
4. zdjąć koła, odpiąć drążki kierownicze od zwrotnic z obu stron, odkręcić łączniki od stabilizatora, odkrecić od zderzaka nadkola plastikowe (od spodu), wyjąć dolne spinki małych osłon (od sanek), odkrecić łącznik korektora xenonów (jeśli jest)
5. odkręcić 3 śruby trzymające magiel (od góry z komory silnika)
6. odkręcić krzyżak na wałku wejściowym magla (w kabinie przy pedałach), po odkręceniu pod żadnym pozorem nie ruszać drążkami kierowniczymi oraz nie kręcić wałkiem wejściowym
6. zaznaczyć położenie śrub i nakrętek mocujacych sanki oraz łapy
7. podstawić podnośnik pod sanki, odkrecić śrubę poduszki silnika od sanek, odkręcić śruby i nakrętki sanek (nakrętki z przodu, przy chlodnicach tylko poluzować), opuścić sanki od strony magla
8. jeśli udało się odkręcić śruby magla to sprawa jest prostsza, wypiąć wtyczki od silnika maglownicy oraz zdjąć osłonę z niej
9. odkręcić i zdemontować stabilizator
10. wyjąć magiel, zdjąć czujnik, zaznaczyć położenie wałka względem korpusu, wyjąć seger, zaznaczyć położenie nakrętki i kontry (od regulacji luzu) wzgledem korpusu i odkręcić
11. zdemontować delikatnie wałek uważając, aby nie ruszyć położenia listwy
12. złożyć i zamontować w odwrotnej kolejności
13. czujnik przykrecić delikatnie
14. sprawdzić parametry czujnika i ewentualnie zrobić korektę (dokręcić lub odkręcić śrubki mocujące czujnik), zrobić kalibrację czujnika skrętu, sprawdzić geometrię - ustawić zbieżność

Być może coś pominąłem, o czymś zapomniałem...


Edit:

Polecam zapoznać się z tym :
http://mazda6.ru/m/viewtopic.php?p=3039132#p3039132

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sty 2020, 22:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Dziękuję bardzo, super.
Jeszcze jedno pytanie, co radzisz przy ponownym ustawianiu śruby kasowania luzu listwy,
Muszę śrubę popuścić/odkręcic aby można było wyjąć pin z łożyskiem i czujnikiem, ok to jest jasne ale co dale po włożeniu pinu do przekładni, czy po wymianie wałka trzeba regulować luz na listwie? czy wystarczy śrubę regulacyjną ustawić w tej samej pozycji, jeśli trzeba regulować luz listwy jak to zrobić tak w warunkach garażowych aby było ok, spowrotem dokręcamy śrubę i kasujemy luz przez dokręcanie śruby, czy możesz mi coś podpowiedzieć, jak do tego ponownego ustawiania luzu się zabrać jaki ma być moment dokręcenia tej śruby lub z jakim oporem powinna listwa pracować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 sty 2020, 23:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3279
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Ustawiłem wg znaków, które wcześniej naniosłem. Śrubę i kontrę posmarowałem klejem do gwintów. Jest ok.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 18:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Tomek mam jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość przełożenia samych elementów plastikowych ( beżowy czujnik wzbudzenia i czarny czujnik momentu ) bez wyciągana wałka i pinu z przekładni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 20:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3279
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Tak, jest to możliwe.

Fotki z demontażu samego czujnika przez otwór w podłodze. Od spodu należy wypiąć wtyczkę z czujnika.
Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 20:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1266
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jestem ciekaw ile kosztuje taka wymiana w aso i u normalnego mechanika:). Roboty jest w cholerę ;(.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sty 2020, 18:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Witam ponownie, zestaw naprawczy z czujnikiem GS1F-32-12Y (https://partsouq.com/en/search/all?q=GS1F-32-12Y )
niestety pełnego sukcesu brak, Przed wymianą:
kierownica kręciła się ciężko w lewo i lekko w prawo
Moment na wale kierowniczym 1 -1,1 Nm
Moment na wale kierowniczym 2 -1,1 Nm
Prad silnika -2,4 amper
Prędkość obrotowa koła kierownicy 0,0 °/s
Po wymianie wspomaganie wróciło, działa poprawnie ale:
Moment na wale kierowniczym 1 -0,3 Nm
Moment na wale kierowniczym 2 -0,3 Nm
Prad silnika -0,1 amper
Prędkość obrotowa koła kierownicy 0,0 °/s
Śruby na czujniku dokręcone z momentem 9,8Nm
Kalibracja czujnika nic nie dała, czyli trzeba poluzować śruby czujnika? Tylko pytanie czy wszystkie a może próbować po jednej, z jaką siłą je dokręcić?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sty 2020, 19:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1266
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dokładnie, czytałem ze tutaj trzeba się bawić tymi śrubkami i kontrolować. Potem jak będzie 0 zabezpieczyć je żeby się nie poluzowały, nie wiem jakimś klejem, sylikonem :).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sty 2020, 21:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
ok dzięki za odpowiedź, ale może jakieś rady kogoś kto sam to robił, jakieś praktyczne wskazówki, mam za sobą 2 dni nierównej walki w garażu bez kanału, wymontowałem sanki i wymieniłem zestaw naprawczy, teraz wszystko jest poskładane, ale wartości są ciągle nie optymalne.
Może jakieś podpowiedzi, hej panowie, którzy przerabiali ten temat własnymi rękoma????????


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 sty 2020, 23:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3279
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Odkręć delikatnie śrubki, podepnij Forscana i patrząc na wartości, dokręć śrubki tak, aby były na 0 lub najbliżej zera.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sty 2020, 05:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1266
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ale ci powiem ze -0,3 to chyba nie aż tak złe :)). Może być ciężko trafić 0.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sty 2020, 17:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Przepraszam za ton posta Lucasbadboy, ale wczoraj byłem wykończony robotą bez kanału, chciałeś dobrze, pozdrawiam

-- Dodano: 30 stycznia 2020, o 17:36 --

Dziękuję panowie za pomoc, zrobione, wszystkie wartości, na 0, wspomaganie działa jak nowe, swoją drogą do regulacji tych trzech śrub czujnika lepszy dostęp jest przy drążku kierowniczym.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sty 2020, 19:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1266
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No i super <spoko> gratulacje ze sam to ogarniałeś. Czyli reasumując, wymieniłeś ten czujnik bez demontażu maglownicy i wszystko śmiga jak należy ??:).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 sty 2020, 22:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Niestety, sanki poszły na ziemię, rozprułem Mazdę od spodu, wymontowałem maglownicę i wymieniłem zestaw naprawczy, bez kanału, samemu 14 godzin pracy ( masakra ), dzisiaj tylko geometria, kalibracja czujnika momentu śrubami ( z zabezpieczeniem śrub klejem Loctite 243 ) i na koniec kalibracja czujnika kąta skrętu. Wszystko się udało, co ciekawe, mieszkam na stałe w Belgii, w serwisie Mazdy powiedzieli mi, że owszem mogą mi zestaw naprawczy ściągnąć cena mnie zabiła 570 EUR, a wymiany się nie podejmą bo nie są przeszkoleni, następnie obdzwoniłem chyba z 14 warsztatów i nikt nie chciał się podjąć tej roboty, wszyscy powtarzali jak mantrę, cała przekładnia do wymiany. Więc nie miałem wyjścia zamówiłem część z Emiratów (z cłem) 196 EUR, wziąłem dzień urlopu i zrobiłem sam, i na koniec satysfakcja
Moment na wale kierowniczym 1 0,0 Nm
Moment na wale kierowniczym 2 0,0 Nm
Prad silnika 0,0 amper
Prędkość obrotowa koła kierownicy 0,0 °/s
A przed wymianą
kierownica kręciła się bardzo ciężko w lewo i lekko w prawo
Moment na wale kierowniczym 1 -1,1 Nm
Moment na wale kierowniczym 2 -1,1 Nm
Prad silnika -2,4 amper
Prędkość obrotowa koła kierownicy 0,0 °/s
Wszystko ogarnięte Delphi ds150e
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i porady bardzo mi pomogły, jak by nie patrzeć był to big challenge, bo robiłem to pierwszy raz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 19:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.01.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam
Mam podobny problem co omawiany jak wyżej i chciałbym podpowiedz gdzie moge w Polsce kupic taki zestaw naprawczy z czujnikiem do maglownicy (producent)Ew jakby ktoś był zainteresowany wymiana tego w Wawie lub w okolicach to byłoby super ( oczywiście odpłatnie), chyba ze ktoś ma duże doświadczenie i da mi gwarancje ze zrobi mi to w 1 dzień to skłonny jestem pojechać w Polskę, bo moja cierpliwość do tego auta sięga zenitu. Czy ktoś posiada nr katalogowy oryginału tego zestawu naprawczego?
Byłbym wdzięczny za pomoc i z góry dziękuje


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 20:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 1617
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Kilka postów wyżej kolega podał numer zestawu.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 20:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3279
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Miziol, zadzwoń do mazparts.pl. Zestaw naprawczy o nr GS1F-32-12Y mają od ręki.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 22:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1266
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jaka cena ?? ;)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 180.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6900-D Max


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 22:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3279
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Coś w okolicy 1100 zł

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 lut 2020, 22:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.01.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Kupiłem zestaw naprawczy w ZEA w Dubaju ( https://partsouq.com/en/search/all?q=GS1F-32-12Y ) 140,13 eur + 40% cła, (cło ogarnia UPS płacisz cło do UPS online) + 37.57 EUR wysyłka = 234 eur, zamówiłem w niedzielę wieczorem, w środę po południu już miałem w domu, polecam sklep jest super


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lut 2020, 13:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.02.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Witam wszystkich na forum.
Panowie, co sądzicie o wymianie tylko tej części w związku z problemami naszego wspomagania ?

http://mazda6.ru/m/download/file.php?id ... &mode=view

Z reguły to ona ulega uszkodzeniu. Koszt jest niewielki 150 zł w porównaniu do zestawu naprawczego który kosztuje ok 800 zł. Widzę że macie dużą wiedzę w tym temacie więc proszę o poradę ( przypominam że wciąż Was śledzę i się od Was uczę - dzięki ) <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.