Teraz jest So, 27 kwi 2024, 13:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 590 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: So, 29 lip 2023, 08:31 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
viewtopic.php?p=358808#p358808



Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lip 2023, 10:30 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
... Rzeczywiście... maciekelga rozkminił ten temat znacznie wcześniej i znacznie dokładniej... niepotrzebnie odgrzałem stary kotlet... :oops:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 30 lip 2023, 11:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Potrzebnie, potrzebnie, potwierdza to wcześniejsze rozkminy wszystkich w tym temacie.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 sie 2023, 12:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.08.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Cześć
Odczyt z forscan jak na foto. Kalibracja zostaje przerwana (wartości powyżej 1,6Nm)
Czy takie wartości dają pewność, że czujnik jest do wymiany ?
Pozdrawiam
Mateusz


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 sie 2023, 09:44 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Według mnie rozwiązaniem problemu będzie nie wymiana czujnika, bo on zazwyczaj nie ulega uszkodzeniu ani zużyciu, lecz wymiana całego wałka kolumny kierownicy czyli zastosowanie zestawu naprawczego, o którym mowa we wcześniejszych postach


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 sie 2023, 10:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.08.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Dzięki za odpowiedź. Miałem na myśli zestaw naprawczy. Gdzie obecnie można kupić ? Wisi jeden na allegro. W jakich kwotach chodzą te zestawy ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 20 sie 2023, 11:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2645
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Zestaw naprawczy dostaniesz w Mazparts, Carspeed lub w ASO Voyager - mają sklep na Allegro.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 sie 2023, 13:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.08.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: lubuski
Dzięki za informacje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sie 2023, 16:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.09.2021
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Przeczytałem cały wątek i nic nie znalazłem co mogło by mi nasunąć pomysł co mogło podziać się u mnie.
Wróciłem do domu i wszystko było ok. Wieczorem wsiadam do auta odpalam i zero wspomagania (kontrolka świeci). Sprawdzałem Forscanem parametry (błąd U3000 ) i co mnie zastanawia to że po odpaleniu pokazuje się napięcie zasilania modułu wskakuje takie jakie jest napięcie na aku. i zaczyna spadać stopniowo do zera. Raz udało mi się po którymś odpaleniu z odpiętym silnikiem na maglownicy że napięcie utrzymało się i po podpięciu silniczka wspomaganie działało do następnego odpalenia. Czy znacie kogoś z Częstochowy lub okolic kto by mi zdiagnozował co jest nie tak. A może ktoś zdalnie jest mi w stanie pomóc?
I filmik jak spada napięcie
https://www.youtube.com/watch?v=0-1sMJK_MS0

-- Dodano: 25 sierpnia 2023, o 15:53 --

Podmieniłem moduł na inny używany i zmieniło się tyle że jest zasilanie na moduł.
To napięcie jest mniejsze o około 1V od tego co pokazuje miernik na aku.
I zmienił się też błąd na


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sie 2023, 13:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.06.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
O tą tuleje chodzi
https://allegro.pl/oferta/tuleja-przekl ... 3203687244


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 sie 2023, 10:40 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
No to teraz koszt naprawy zmniejszy się 6-krotnie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 wrz 2023, 20:38 
Świeżak
Offline
Od: 23.01.2023
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ostatnio przeglądając aliexpress natknąłem się na zestaw naprawczy za połowę ceny w PL czyli jakieś 750 zł oraz sam czujnik za coś koło 300 zł, ciekawe czy by pasowały.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 7 wrz 2023, 11:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Wrzucam dla potomnych zrzuty ekranu tej tulejki, bo aukcja już nie istnieje.

tuleja3.JPG
tuleja1.JPG
tuleja2.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 wrz 2023, 11:44 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
czujnika nie ma sensu kupować, bo on raczej nie ulega uszkodzeniu, poza tym kupować totalnego chinola za połowę ceny do swojego auta ja bym odradzał, jeśli już to oryginał, ale najlepszym rozwiązaniem jest wymiana samej tulejki, to ona się zużywa i jest przyczyną problemu, koszt naprawy niewielki a problem ze wspomaganiem rozwiązany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 sty 2024, 15:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.01.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: lubuski
Cześć, mam problem. Kilka dni temu w mazdzie 6 gh 2008 2.0 mzr 147 km benzyna padło mi wspomaganie. Auto było u mechanika. Ten sprawdził maglownice, powiedział że wszystko z nią okej i powiedział abym szukał jakiegoś elektryka. Ma ktoś pomysł co to może byc? Zatarł się silniczek ? Jakiś zimny lut ? Nie było żadnych stuków ani nic. Sprawdzałem też napięcie na alternatorze i wszystko jest git i bez obciążenia i z obciazeniem. Ew jak dostać sie do silniczka wspomagania, gdzie jest on zamontowany ?
Z góry dzięki za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2024, 10:53 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Hubert04 silnik od wspomagania znajduje się na maglownicy, łatwo go zlokalizować bo jest na nim kostka i wpięty do niej przewód, osobiście nie stawiał bym na awarię silnika, przeczytaj ten temat i sam się przekonasz, że problem tkwi gdzie indziej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sty 2024, 22:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.06.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Hubert04 Jak masz możliwość podłączyć się pod OBD2, sprawdź jakimi błędami Ci będzie sypać.
Miałem to szczęście, że oddając podobną do Twojej Mazdę do serwisu, mechanik nie miał czasu.. zdiagnozował problem mechaniczny i odsyłał mnie do warsztatu, który się specjalizuję w regeneracji maglownic. <slabo>

Błąd który sobie odczytałem z komputera , sugerował błąd komunikacji z modułem komfortu (wspomagania).. znaczy problem elektryczny.
Oddałem auto do elektryka i okazało się że problemem była wysunięta końcówka zasilania wchodzącego w moduł, co się przełożyło na dostęp wilgoci i skorodowanie gniazda/styków.
Elektryk oczyścił , zabezpieczył wszystko i wspomaganie działa. <spoko>

Edit: znalazłem kod błędu, który sobie spisałem ku pamięci.. może ktoś będzie po tym szukał
U0131 Magistrala danych: moduł sterujący wspomagania kierownicy – brak komunikacji
https://yei.pl/u0131/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2024, 13:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.11.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Orientuje się ktoś odnośnie dobrego mechanika zajmującego się mazdami w kuj-pom. Najlepiej okolice Torunia ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 kwi 2024, 10:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.04.2024
Posty: 3
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: kujawsko-pomorski
Witam. Posiadam Mazdę 6 gh 2.0 2010r.
Na początku miałem problem, a mianowicie kręcąc kierownicą w lewo szło lekko, a z kolei w prawo ciężej.
Zrobiłem kalibrację i wszystko się poprawiło, tj. w lewo jak i w prawo szło lekko. Po dwóch tygodniach jeżdżenia nagle w obydwie strony kręci się zdecydowanie ciężej, a najśmieszniejsze jest to, że jak parkuję tyłem i kręcę lewo, prawo to kierownica chodzi lekko. HELP :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 kwi 2024, 12:42 
Amator
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 82
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
ninzjah nic nowego... masz do wymiany tuleję przekładni kierowniczej albo zastosować zestaw naprawczy, poczytaj posty powyżej, temat jest dogłębnie przerobiony, czeka Cię wydatek, ale po naprawie wspomaganie wraca w 100%


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 590 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.