Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 07:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
szymparamal mamy dokładnie to samo... byłem z tym nawet w dosyć dobrym warsztacie. Siły wspomagania (natężenia prądu się zgadzały), na prostej kierownicy wszystko skalibrowane na 0... tak więc magiel poszedł do dokładnego sprawdzenia, przy okazji wymiana jakichś tam uszczelnień, osłon, po odebraniu wyglądał jak nówka i kosztowało to niemało. Po założeniu efekt bez zmian.
Gdy czasem siadam w auto rodziców lub narzeczonej (oba z grupy VAG) to jestem w ogromnym szoku, aż mi się dziwnie tym kręci :)
Przywykłem w sumie do tego, jedyny minus to, że przez takie męczarnie z kierownicą skóra mi się prawie przetarła :(

Edit:
Mam ochotę znowu jechać z tym do jakiegoś serwisu, bo zapewne coś jest nie tak, ale szkoda mi już na to kasy. Nie jeździłem inną GH - miałbym porównanie.
Nie wiem czy to może przez elektryczne wspomagania (bo wcześniej nie miałem z tym do czynienia) czy nadal jest coś z maglem, ale u mnie przy wyłączonym silniku (bez wspomagania) to na asfalcie czy betonie praktycznie nie da się ukręcić kierownicą, a do słabych i drobnych nie należę. Oczywiście z trudem mogę skręcić kierownicę ale mam wrażenie, że zaraz się urwie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 08:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Nie kręć kierownicą przy wyłączonym silniku!!! Wspomaganie jest elektrycznie i zniszczysz przekładnie w silniku jak będziesz próbował na siłę... To nie jest układ hydrauliczny...
Jeżeli jesteś po regeneracji i nie widzisz różnicy w działaniu to jedź na reklamację albo poszukaj kogoś kto ma GH w Twojej okolicy i spróbuj się przejechać innym autem z takim samym układem kierowniczym, wtedy będziesz miał jakiekolwiek odniesienie.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lip 2018, 12:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Po wymianie sprzęgła mam mały problem ze ściąganiem auta w prawo. Przed wymianą tego nie było. Magiel był rozpinany, kolumna, zawieszenie, opuszczane sanki. Czujnik wałka nie był ruszany (podobno). Po wymianie sprawdzona geometria i ustawiona zbieżność. Wymienione łożysko (prawy przód) i ponownie sprawdzona zbieżność. Rotacja kół miejscami nie przynosi poprawy, nadal delikatnie ściąga. Kierownicą kręci się delikatnie w obie strony, bez oporu, płynnie, z jednakową siłą. Odczyt parametrów czujnika wałka :

Luzowanie śrubek powoduje, że wartości rosną. Maksymalne dokręcenie ich skutkuje tym co na foto. Bliżej zera sie nie da.

Czy pozostaje tylko wymiana czujnika lub pogodzenie się z tym lekkim, aczkolwiek irytującym ściąganiem?

Ma ktoś jakiś pomysł? Tadziol, Millerek?Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lip 2018, 12:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na postoju możesz tak ustawić kierownicę, aby uzyskać jakieś zero "0" bądź bliżej zera?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lip 2018, 14:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ustawiłem kierownicę na wprost, tak jak jest w trakcie jazdy i wynik 0,2Nm. Jak ruszę kierownicą w prawo to wartość zbliża sie do zera i jak trzymam to tak sie utrzymuje. Jak tylko puszczę to wraca wartość 0,2Nm. Jak przekręce kierownicę mocniej w prawo to wartość rośnie ale w "-".

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lip 2018, 14:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jak skręcisz kierownicę w lewo to wartości zbliżają się do zera, ok, wtedy powinno być dobrze tzn nie powinien skręcac do rowu czyli w prawo.
Ale wtenczas kierownica będzie krzywo, i jej na kolumnie przecież nie przestawisz bo jest na wielowypuście.

Coś jest nie halo, przed robotą było ok, po robocie już nie.

Są trzy aspekty wspólne które muszą się zgadzać.
Końcówki drążków kierowniczych (zbieżność)
Poprzeczka kierownicy musi być w poziomie.
FORSCAN i jego pidy na zero.
No i mazda ma jechać prosto.

Myślę, że...:

Ustaw poprzeczkę kierownicy prosto, wkręć śrubki na czujniku aby było zero, Tak zostaw i później ponownie na zbieżność zmienić koła na końcówkach drążków.

Ale, piszesz ze magiel był zdementowany, może jego montaż
jest nie w tym samym dokładnie miejscu jak przed robotą?

Kierownica i wartości pidow, jak będą się zgadzały, czyli poprzeczka w poziomie i wartości na zero, to już prawie finał. Zostanie tylko reg na końcówkach z zachowaniem dwóch powyższych.

Wydaje mi się, że magiel został założony z jakimś przesunięciem. Reg zbieżności względem poprzeczki kierownicy, zmieniła wartości pidow. No i ściąganie mamy bo motor zaczyna pracować bo ma sygnał z czujnika skrętu.

Aby można było ustawić poprzeczkę kierownicy w poziomie tak, aby pidy były na zero, wtedy silnik by nie ciągnął czyli byłby bez reakcji na wprost i to załatwiłoby problem, bo ewentualne ściąganie można zmienić już tylko na samych drążka h na prostej kierownicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lip 2018, 15:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dzięki Millerek za odzew. W takim razie muszę wskoczyć pod auto i zobaczyć czy magiel był demontowany czy tylko rozpinany na końcówkach. Samo mocowanie magla jest raczej w stałych punktach bez możliwości przesunięcia w lewo bądź w prawo. Mimo wszystko może da się deko ruszyć.
Śrubki na czujniku wałka, jak odkręcam to wartość rośnie, a jak przykręcam to maleje i zbliża się do zera. Są dokręcone maksymalnie i wartość jest 0,2Nm, bliżej zera nie da rady. Śrubkami na czujniku kręciłem od strony pedałów, przy rozpiętej kolumnie kierowniczej na wielowypuście. Inaczej nie ma dostępu do śrubek.

No nic, trzeba zgłębić ten problem namacalnie

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lip 2018, 15:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dla mnie, jak kierownica będzie w poziomie, a wartości będą na zero, to silnik nie będzie ciągnąć w prawo i wtedy będzie ok.
Tylko trzeba tak zrobić, zbadać dlaczego tak nie jest. Sanki silnika były zdejmowane, one trzymają wahacze, wahacz zwrotnice a zwrotnica z z końcówką przez magiel do czujnika skrętu i też może wyjść różnica....

A magiel jest przykręcony do sanek czy do budy?

Jest tylko wiadomo że przed było ok, a po wymianie sprzęgła już nie jest ok...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 lip 2018, 21:54 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Odgrzebując. Ruscy znaleźli źródło problemu i chodzi o samą konstrukcję czujnika momentu w maglu który pęka przez co pracuje niewłaściwie. Może ktoś widział to nagranie:

Jak jest ktoś kto dobrze zna rosyjski to prośba o przetłumaczenie co dokładnie mówi bo mniej więcej z kontekstu wynika o co mu chodzi :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 09:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
dejwid dzięki za radę :) Jak wspomniałem nigdy nie miałem elektrycznego wspomagania. Dziwne, że aż takiej siły trzeba użyć żeby poruszyć przekładnie silnika elektrycznego.
Tak się zbieram, żeby porównać ale nie mogę się zebrać. Na pewno posmaganie powinno działać być lżej bo z tym moim to kobietka drobnej postury mogłaby mieć poważny problem :)

-- Dodano: 10 lipca 2018, o 10:20 --

Gdyby ktoś miał problemy jak opisałem powyżej. Czyli ściągnie w prawo i słabo działające wspomaganie przy niskich prędkościach pomimo prawidłowych odczytów z czujników skrętu i natężenia prądu układu wspomagania uprzejmie informuję, że w moim przypadku regeneracja maglownicy to był 1000zł wyrzucony w błoto. Jedynie ładnie wyglądała i na papierku działała idealnie.
Wkur***m się, ponieważ narzeczona miała ciężko kręcić kierownicą, a mnie denerwowało ściąganie w prawo więc zaryzykowałem i kupiłem używany, nieregenerowany oryginał i jak ręką odjął. Wspomagania działa prawidłowo, mogę kręcić jednym paluszkiem. Nic nie ściąga...
Dodam jeszcze, że geometria nie miała wpływu na ściąganie, ponieważ w obu przypadkach była ustawiona prawidłowo w najlepszym zakładzie w okolicy.

PS: jakby ktoś potrzebował regenerowanej maglownicy, która na papierku i wizualnie wygląda idealnie oddam za jakieś grosze z ww powodów:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 22:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
8 lipca 2018, o 16:37 Millerek napisał(a):
A magiel jest przykręcony do sanek czy do budy?

Do sanek, przez gumowe tuleje. Punkty stałe, więc ciężko inaczej ustawić maglownicę.

Podpiąłem dzisiaj kompa z Forscanem. Zrobiłem kalibrację czujnika, parametry bez zmian. Kierownica ustawiona na wprost. Najniższe wartości siły to 0,2-0,3Nm. Odkręcenie śrubek na czujniku powoduje wzrost wartości, dokręcenie ich spadek do 0,2-0,3Nm. Nie ma opcji aby wartości siły przeszły przez 0 na "-". Tak jak wspominałem we wcześniejszym poście, jeśli delikatnie przekręcę kierownicę w prawo i przytrzymam, to wartość siły spada do zera. Jak puszczę, to kierownica wraca na swoje położenie, a wartości na 0,2-0,3Nm. Przypomnę, że auto ma tendencję do delikatnego ściągania w prawo. Także w trakcie jazdy muszę trzymać kierownicę na wprost lub delikatnie w lewo. Forscan pokazuje, że jak skręcę kierownicę w lewo to wartość siły rośnie na około 0,6Nm.
Jeszcze spróbuję powalczyć z IDS'em. A jak to nie pomoże, to ponowne ustawienie zbieżności wraz z podpiętym forscanem. Choć nie wykluczam, że czujnik mógł ulec uszkodzeniu :/

Brak mi pomysłów...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 lip 2018, 22:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
TOMASZ zajrzyj na ten post,
na filmiku widać pęknięcie na plastikowym elemencie czujnika, co powoduje luz na czujniku, może tak jest u Ciebie?

viewtopic.php?p=300683#p300683

ps. polecam napisy automatycznie generowane angielskie, nie są idealne ale coś tam da się zrozumieć z tego ;)

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 00:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Patrząc na sposób uszkodzenia czujnika (widziałem.wczesniej), przypuszczam że ruszając kierownicą delikatnie lewo prawo, można zauważyć moment bezwladnisci tego kołnierza co można chyba ujrzeć na pidach w FORSCANie.
...innymi słowy, delikatne ruchy kierownicą nie będą widoczne w parametrach pidow SS_TRQ 1 i 2.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 09:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
10 lipca 2018, o 23:54 dejwid napisał(a):
TOMASZ zajrzyj na ten post,

Widziałem to, jeszcze przed moim problemem. Nie wydaje mi się, żeby to tak z dnia na dzień uległo uszkodzeniu, w sensie że tak by popękało.

11 lipca 2018, o 01:45 Millerek napisał(a):
...innymi słowy, delikatne ruchy kierownicą nie będą widoczne w parametrach pidow SS_TRQ 1 i 2.

No właśnie, a u mnie widać nawet minimalny ruch kierownicy.

Mój problem nie jest uciążliwy podczas jazdy, bo nie wymaga użycia siły czy walki z kierownicą. Objawia się tylko tym, że po puszczeniu kierownicy, auto delikatnie zjeżdża w prawo. Wystarczy, że trzymam kierownicę jedną ręką i można powiedzieć, że problem znika. Niestety ryje mi to banię, bo wiem że coś jest nie tak i chciałbym to rozwiązać.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 09:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale wcześniej było przecież dobrze tak?
Po wymianie sprzęgła się pogorszyło przecież...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 09:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Tak i nie przypominam sobie żeby ściągało. A bym to zauważył, bo w zeszłym roku robiłem zbieżność, więc na bank bym wyłapał.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 lip 2018, 09:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Więc coś jest na rzeczy i jest to związane z wymianą sprzęgła, wyjęte sanki magiel itd...

Skoro, na filmie widać uszkodzenie czujnika jego elementu który wprawiany jest w ruch tylko przez kolumnę kierownicza, tam widać pęknięcie i delikatny luz, i dwa elementy są luźne (czujnik kolumna..), Domniemywam że ten luz o którym pisałem jako bezwladnisc, może być wykryty na braku zmian wartości na pidach, delikatny malutki itd ale możliwy... Stąd moja sugestia.
Ale skoro u ciebie nawet delikatny ruch kierownicy zmienia parametry, można przypuszczać że luzu nie ma i czujnik jest cały.

Moim zdaniem, tak przypuszczam, problem może być związany z pracami przy wymianie sprzęgła.
Ale możesz jechać na korektę i poprawkę zbieżności, też tak bym zrobił.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 10:11 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Panowie, mam prośbę. Moglibyście łopatologicznie wytłumaczyć jak dobrać się do śrubek mocujących czujnik skrętu? Wczoraj próbowałem, ale nie mogłem namierzyć tego miejsca. Zdjąłem plastikową osłonę miejsca gdzie kolumna wchodzi w podłogę. Pokazała się okrągła gumowa uszczelka. Ją też zdjąłem, ale śrubek nie widziałem.
Przyczyna, która pchnęła mnie do zajrzenia tam: po kalibracji czujników, odczyty są dalej na takim samym poziomie: 0,1 i 0,3 Nm. Co prawda nie mam problemów ze wspomaganiem i ze ściąganiem w którąś stronę, ale podczas jazdy samochód delikatnie pływa na boki. Podobnie jak przy braku zbieżności. W żony samochodzie była identyczna sytuacja. PO ustawieniu zbieżności jak ręką odjął. Ale tu postanowiłem w pierwszej kolejności zrobić porządek z odczytami pid-ów, zanim pojadę ustawiać zbieżność.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 11:28 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Ciężko dostrzec śrubki od czujnika przez otwór w podłodze. Nasadka 10mm na przedłużce i macanko. Fotki powinny Ci pomóc.

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 16:53 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Wielkie dzięki Tomasz. Teraz wiem gdzie szukać. Powiedz jeszcze proszę, jak później włożyłeś tą gumową uszczelkę na miejsce? Dużo było gimnastyki? Próbowałem ja założyć u siebie, ale odpuściłem i zostawiłem zdjętą bo nie dałem rady.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 17:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Musisz założyć gumę na plastikowy pierścień i potem włożyć całość na plastikowy kołnierz wałka, a następnie w otwór w podłodze.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 18:28 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tomasz, robiłeś ponownie tą zbieżność u siebie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 lip 2018, 21:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Jeszcze nie Czasu brak, w sobotę wyjazd... Dzisiaj podpinałem Forscana oraz IDSa. Co ciekawe Forscan wypluł błąd BCMa - C0051 czujnik położenia kierownicy. Objawów, typu "Check" nie było.

Obrazek


Po skasowaniu błędu, zresetowaniu modułu EPS, przeprowadzeniu kalibracji ukł. kierowniczego... bez zmian. Kolejny krok to podpięcie IDSa. Błędów brak, wszystkie moduły i czujniki sprawne. Kalibracja IDSem przeprowadzona z wynikiem pozytywnym. Efekt finalny... bez zmian. Nadal delikatnie ściąga jak puszczę kierownicę.

Wrócę z urlopu to będę drążyć temat dalej, włącznie z kręceniem przy zbieżności.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 lip 2018, 19:34 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dzięki Tomasz za instrukcje.
Jednak na jakiś czas zawieszam grzebanie z pid-ami bo wykryłem, że mam rozwalone łożysko z przodu. Ma luz tak duży, że koło rusza się we wszystkich kierunkach, więc na pewno to jest powodem zachowania mego auta. Jestem umówiony na wymianę w przyszłym tygodniu, a później zajmę się czujnikiem i resztą.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 25 lip 2018, 05:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Problem naszych układów kierowniczych - woda.
Nie wiem czy już był ten film, ale ta rdza wewnątrz maglownicy to jakiś dramat...

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 sie 2018, 22:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Trochę to trwało...brak czasu, pomysłu co z tym zrobić, a przede wszystkim jak, wertowanie internetu... i dzisiaj zabrałem się za poprawę parametrów czujnika na maglownicy. Trwało cały dzień, krew się polała z lewej ręki, ale o to efekt :


Obrazek

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sie 2018, 04:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ładnie Tobie wyszło, gratulacje, wszystko na zero... a ręka się zagoi ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 14 sie 2018, 05:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
TOMASZ jak w końcu udało Ci się to uzyskać?
Mazda nadal ściąga czy teraz już jest ok?

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sie 2018, 15:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zdemontowałem czujnik z magla i go lekko poprawiłem szlifując jego powierzchnię styku z korpusem maglownicy. Wymagało to kilkukrotnego demontażu i montażu czujnika. Nie jest to wygodne, a do tego ostra krawędź otworu w podłodze może człowieka delikatnie wkurzyć. Za każdym razem po delikatnym liźnięciu pilnikiem powierzchni na czujniku, montaż i sprawdzenie parametrów w Forscanie. Jak widać za trzecim razem się udało.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Szlifowana powierzchnia czujnika :


Obrazek

W moim przypadku tylko takie wyjście było, gdyż parametry były na wartościach dodatnich i po dokręceniu czujnika nie spadały poniżej 0,3Nm (wg forscana na lapku).
Jeśli są wartości ujemne, można zastosować podkladkę zrobioną z blaszki 0,2-0,4mm pod czujnik. W moim przypadku to się nie sprawdziło, bo wartości poszybowały jeszcze wyżej w plus. Dlatego to rozwiązanie jest dla wartości ujemnych.

Obrazek

Obrazek

Efekt końcowy odnośnie parametrów widać na screenie z forscana.
Pozostało jeszcze delikatne ściąganie, ale jest już odczuwalna poprawa. Obserwacje trwają, ale jeszcze czeka mnie weryfikacja i ewentualne korekty zbieżności z podpiętym forscanem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sie 2018, 16:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tomasz! Pionierska robota! Gratulacje ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 587 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.