Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 6 wrz 2014, 00:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 37
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Witam
Aż żałuję że nakłoniłem ojca do tego zakupu (chciał coś niemieckiego, od zawsze miał opla i się cieszył :) mimo to wszyscy nam gratulują "ładnego auta")

Zacznijmy od tego że samochód jest bezwypadkowy był mierzony przez 2 czujniki gr lakieru + 1 na serwisie mazdy, na przeglądzie w mazdzie potwierdzili że samochód jest bezwypadkowy sprawny technicznie do roboty jest sprzęgło i szyba do klejenia (odpryski), z resztą nie ważne

Prowadzony samochód ucieka w prawą stronę, najbardziej lubi podczas ostrego hamowania, czym to jest spowodowane jak to naprawić?
Czytałem o dokładaniu łożysk w mocowaniu MC Phersona no OK ale ma ktoś jakiś numer tego łożyska, wymiary działa to?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 wrz 2014, 01:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja bym zaczą od ustawienia zbieżności. Jak ściąga przy hamowaniu to może coś z hamulcami? U mnie przy hamowaniu jedzie prosto, a jak puszczę kierownicę to lekko w lewo ściąga. Wszystko miałem sprawdzane i niby jest ok. Ściąganie samochodu to temat rzeka, moze być dużo przyczyn. Pojeździj po rożnych mechanikach niech sprawdzają zawieszenie. :/

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 6 wrz 2014, 06:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.01.2014
Posty: 775
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Powodem ściągania przy hamowaniu mogą być zwichrowane tarcze hamulcowe, ale jak pisze KOVAL zacznij od sprawdzenia zbieżności i geometrii sprawdź również czy felgi są proste czy masz prawidłowe ciśnienie w oponach.

_________________
Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 wrz 2014, 12:16 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
W GH nie ma skrętnej kolumny mc phersona i nie ma w niej łożysk.

Jak wszystko zawiedzie - sprobuj przelozyc kola, problemem moga byc same opony...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 wrz 2014, 23:37 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Dowiedziałem się że jest to problem w elektrycznym wspomaganiu kierownicy. Niby wszystko jest na cacy dobrze ustawione a nadal ściąga w prawo to jest wina w wspomaganiu. Odepnij kostkę przy wspomaganiu i wtedy sprawdź czy ściąga w prawo, no ale wiesz wspomagania nie będziesz miał w czasie testu.

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 wrz 2014, 22:25 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2014
Posty: 37
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Gdzie naprawiałeś to wspomaganie?
Gdzie jest kostka od wspomagania (mam m6 od wtorku :P )

Ściąganie w prawo to jeszcze nie rozwiązany temat?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 gru 2014, 15:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Dołączam się do wątku ściągania w prawo. Niestety moja Madzia (83 tyś. przebiegu, bezwypadkowa i I właściciel) również ma ten problem. Problem ten pojawił się ok. 2 lata temu co skłoniło mnie do sprawdzenia geometrii i zbieżności w ASO. Ustawienia były ok ale problem pozostał. Na pewien czas dałem sobie spokój (przyzwyczaiłem się). Niestety kilka miesięcy temu kiedy zrobiłem kilka długich tras, ściąganie stało się irytujące. Jest to dokuczliwe zwłaszcza przy jeździe między 40 a 70 km/h kiedy nawet po lekkim skręcie w lewo po kilku sek. auto zaczyna skręcać w prawo (cały czas muszę kontrować prawą ręką). Dodatkowo pojawiło się buczenie dochodzące z prawej strony. Zrobiłem test jazdy zygzakiem i okazało się, że przy skręcaniu w lewo buczenie narasta a przy skręcaniu w prawo zanika. Wydaje się, że to odgłosy łożyska ale przy okazji wizyty u mechanika z inną sprawą okazało się, że z łożyskami jest ok (żadnych luzów, dziwnych odgłosów). Kiedy zapytałem dwóch różnych mechaników czy ściąganie w prawo może mieć związek z łożyskiem odpowiedź brzmiała NIE (chyba że łożysko jest całkowicie zniszczone). Dodatkowo zamieniłem opony stronami i problem pozostał więc prawdopodobnie nie jest to wina opon. Nasuwa mi się pytanie czy to ściąganie ma jakiś związek z buczeniem?
Przeczytałem już chyba wszystkie wątki i niestety nie napawa mnie to optymizmem na przyszłość. Powodów jest tak wiele, że niczego nie można wykluczyć.
Jutro jadę na ponowne sprawdzenie geometrii i zbieżności.
Byłbym wdzięczny za wszelkie posty, które doprowadzą "Sherlocka Holmesa" do rozwikłania tej zagadki.

-- Dodano: N, 28 gru 2014, 15:42 --

Trochę to trwało ale nareszcie dwa problemy rozwiązane. Ściąganie w prawo było związane z uszkodzoną fabrycznie oponą letnią (w serwisie oponiarskim nie przeszła ona testów pod obciążeniem). Po kilku zabiegach ściąganie zostało zminimalizowane natomiast po założeniu opon zimowych zniknęło całkowicie. Co do szumów z prawej strony to z dnia na dzień hałas się nasilał aż w końcu pojechałem po raz kolejny do mechanika (tym razem innego) i okazało się, że to przednie prawe łożysko (poprzednio, kiedy kręciłem koło na podnośniku żadnych dziwnych dźwięków nie usłyszałem, tym razem szum był już znaczny nawet dla osób ze słabym słuchem). Na zdemontowanym łożysku nie było żadnych punktowych uszkodzeń. Jeden rząd łożyska (ten od pierścienia ABS) był po prostu zużyty (suchy bez smaru). Mechanik stwierdził (myślę, że bardzo słusznie), że niestety ten pierścień ABS osłabia łożysko (może nie w sensie mechanicznym ale jeśli chodzi o szczelność). Ponadto, nie jest to dobry prognostyk co do drugiego łożyska (z lewej strony). Myślę, że 84 tyś. przebiegu na jednym łożysku to strasznie mało, tym bardziej, że jest to spory wydatek. Mam również toyotę z przebiegiem 176 tyś. i łożyska są ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 sie 2015, 08:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.06.2015
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Witam ja mam podobny problem proszę pomóżcie...Jak jadę od 60 km/h w zwyższ i na wprost kierownicy nic się nie dziej ani nic nie słychać ale w momencie kiedy skręcam kierownicą w lewo zaczyna mi boczyć w kole (kołach) dosyć głośno i nie wiem co jest przyczyną tego :( Mam nowe opony wyważone z przodu.Byłem na stacji diagnostycznej miałem sprawdzane koła i zawieszenie i niby wszystko porządku ale gryzie mnie fakt ze to może być któreś łożysko no sam nie wiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 sie 2015, 09:53 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.10.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
W Twoim przypadku (tak jak i w moim) obstawiam na łożysko z prawej strony. Zrób jeszcze test łosia (przejedź się gdzieś w ustronnym miejscu zygzakiem). Powinieneś usłyszeć modulowany dźwięk - pojawia się przy skręcie w lewo a zanika przy skręcie w prawo (podczas skrętu w lewo prawe przednie łożysko jest maksymalnie obciążone).
Problem z łożyskami jest taki, że w początkowej fazie uszkodzenia (zużycia) na podnośniku w warsztacie podczas kręcenia kołem czy sprawdzania luzów nic podejrzanego nie słychać i nie widać (tak było w moim przypadku). Po prostu koło nie jest obciążone. Natomiast podczas jazdy już takie obciążenie występuje, zwłaszcza przy skręcie kołem przy konkretnej prędkości. Najlepiej to słychać przy 50-60 km/h kiedy jeszcze ten dźwięk nie jest tak zagłuszany przez szum opon i wiatr opływający samochód.
Dodatkowo, czasami jest tak, że szum łożyska słychać na podnośniku mimo, że nie ma żadnych luzów na kole.
Na twoim miejscu jeszcze trochę pojeździłbym autem sprawdzając od czasu do czasu na podnośniku czy nie ma szumów na kole pod warunkiem, że nie jeździsz zbyt szybko i nie robisz długich tras zwłaszcza na ekspresówkach czy też autostradach. Przy takiej jeździe w przypadku rozsypania się łożyska skutki mogłyby być opłakane. Nigdy nie można mieć 100% pewności, że to właśnie ten element powoduje ten hałas ale ponieważ koszt łożyska wraz z wymianą jest dość spory to tak właśnie postąpiłbym w Twoim przypadku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 paź 2015, 16:45 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
U mnie problemem ściągania zaczął się od założenia przez wydawnictwo sprzedającego nowych chińskich opon na przód. Jazda próbna jak po sznurku, odbiór Mazdy już z nowymi gumkami na przodzie i zonk.
Polecam sprawdzić też opony.

Sent from my A0001 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 paź 2015, 17:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.03.2015
Posty: 19
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
KOVAL napisał(a):
Ja bym zaczą od ustawienia zbieżności. Jak ściąga przy hamowaniu to może coś z hamulcami? U mnie przy hamowaniu jedzie prosto, a jak puszczę kierownicę to lekko w lewo ściąga. Wszystko miałem sprawdzane i niby jest ok. Ściąganie samochodu to temat rzeka, moze być dużo przyczyn. Pojeździj po rożnych mechanikach niech sprawdzają zawieszenie. :/



saaars napisał(a):
U mnie problemem ściągania zaczął się od założenia przez sprzedającego nowych chińskich opon na przód. Jazda próbna jak po sznurku, odbiór Mazdy już z nowymi gumkami na przodzie i zonk.
Polecam sprawdzić opony.

Sent from my OnePlus One using Tapatalk




Sent from my A0001 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 maja 2016, 18:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.01.2016
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Witam. w sumie to mój pierwszy post na tym forum - sytuacja wygląda tak...auto niby nie jest uderzone sprawdzane czujnikiem lakieru, przyjechałem autem na kołach zimowych, nie odczuwałem jakoś tego ściągania lecz pojechałem na zbieżność żeby było idealnie , panowie poprawili i było nawet ok, problem się pojawił jak założyłem 18stki letnie - masakra ze ściąganiem w prawo, okazało się że opony dwie na złom ,kupiłem nowe są na przodzie , ściąga nadal , pojechałem na geometrie , wymieniłem na tyle tuleje na wahaczach i śruby ustawiania zbieżności , nic nie dało, zamieniłem koła z przodu prawo - lewo, poprawiło się ale słabo.
co jest Panowie ? o co kaman z tym autem ? łapy opadają...w dodatku zauważyłem że kierownica na postoju jak i podczas jazdy skręca się w prawo z łatwością i przyjemnością a w lewo ciężej pracuje, żadnych odgłosów nie zaobserowowałem ...zna ktoś taki przypadek ? pomógłby ktoś ? czy powinienem jednak jechać do "MAZDY" ...z góry dzięki za rady pozdrawiam...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 15:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.05.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Witaj jestem posiadaczem trzeciej mazdy w tym drugiej 6stki i one wszystkie miały tendencję do ściągania w prawo.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 7 maja 2016, 15:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Moja GH też sciągała na 18 i 17 letnich i to od wyjazdu z salonu. Na zimówkach 16 tego nie było. Jakoś się przyzwyczaiłem i przemęczyłem przez 5 lat, w GJ tego nie ma. :)

Aha, jak zmieniałem pas na lewy to już nie ściągała. Więc myślę, że GH jest po prostu wrażliwa na pochylenie jezdni. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 12:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.05.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Podbijam temat - u mnie to samo, ściągnie w prawo, szczególnie przy lekkim hamowaniu np. na dojeździe do świateł.

Auto nie uderzone na 120% - jest u mnie od nowości - 225k przebiegu. Opony sprawdzane, koła przekładane, zbieżność ustawiana. Nadal ściąga, i to do tego stopnia, że puszczenie kierownicy na 2 sekundy skutkuje łapaniem pobocza.
Na początku myślałem, że może prawy zacisk hamulcowy się zestarzał bidak i zaczyna łapać koło. Nie, jednak nie to, zacisk zdrowy. Okej, zawieszenie nie było wymieniane od nowości, to prawda. Tylko pytanie czy to może być przyczyna, stare zawieszenie? Dodam, że zdarzyło się wpaść w dziurę, że aż dziw, że koła i auto całe. Jakieś pomysły...?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 maja 2017, 13:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.05.2017
Posty: 7
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Witam mam również ten sam problem. na wymianie opon mieli mały problem z ich ściągnięciem oś tylnia, tam też wymienione zostały tarcze i klocki.
srkęca w prawo przy dużych prędkościach to czuć najbardziej ale też przy małych przy hamowaniu lub po jeździe przy nierównej nawierzchni. opony mam do wymiany to wiem ale na dobrych zimówkach było podobnie. myślałem o przekładni, łożyskach albo o samych tarczach hamulcowych przednich? przy hamowaniu od nich piszczy i nie wiem czy były wymieniane ale na przeglądzie powiedziano że są dobre


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 sty 2022, 15:18 
Świeżak
Offline
Od: 12.04.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Z naszych doświadczeń z trzema 6 - (2 x GG i obecna GH) moge potwierdzić, ze każda ściągała na prawo. Jednak w GG po lifcie było to przez sprzedającego na tyle dobrze wyregulowane, że w momencie sprzedaży i jeszcze przez prawie dwa lata użytkowania nie było żadnego problemu, ogólnie auto jeździło jak nowe jeśli chodzi o zawieszenie.
Niestety problem w GH jest póki co nierozwiązany i w dodatku wiąże się z problemem z prawą przednią tarczą. Gdy uda mi się zdiagnozować, napiszę tutaj o wynikach.
Ogólnie właściwości jezdne w szybkich ostrych zakrętach i ogólnie hamowanie uważam, że są w GH gorsze niż w GG, więc coś musi być nie tak.
A jak wypada to porównanie u Was?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 lut 2022, 10:07 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2019
Posty: 8
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: podlaski
Witam.
Podpinam się do tematu.
6 GH dawno nikt nic nie pisał w w/w temacie. W mojej M również ciągnie w prawo. Dodam, że jest też jeden dodatkowy objaw. Przy ruszaniu spod świateł także ciągnie w prawo... Jak Wam właściciele Mazd 6 GH udało się rozwiązać ten błąd? Ktoś wróci z receptą jak wyleczyć pacjenta?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 27 lut 2022, 11:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Problem z przekładnią. Do kalibracji/ wymiany czujnik kąta skrętu w przekładni.

viewtopic.php?f=40&t=2875&start=480

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 lut 2022, 16:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2019
Posty: 8
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: podlaski
Wielkie dzięki za szybką podpowiedź, gdzie szukać. Jutro umawiam mechanika. Dam znać jaki efekt działań.
pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 27 lut 2022, 22:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Do sprawdzenia Forscanem PIDy przekładni, przejrzyj wątek który podałem, widać tam gdzie szukać.
Jeżeli czujnik nie jest mocno uszkodzony da się skalibrować na jakiś czas, jeśli jest już za późno tylko wymiana zestawu naprawczego. Wszystko opisane w wątku.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.