Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 19:34 
Świeżak
Offline
Od: 08.02.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Mazda 6 TS2 kombi 2010r

Zdziera przednie opony na krawędzi z obu stron.
Przednie opony wyglądają jakby miały mało powietrza a maja 2.2. Teraz napompowałem do 2.6 ale nadal wyglądają jakby miały za mało powietrza.
Kierownica nie ściąga na żadna ze stron i auto bezwypadkowe.

Co może być przyczyną?

Fotki opony


Ostatnio edytowano Śr, 4 cze 2014, 21:01 przez kinek82, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 4 cze 2014, 19:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Zostaw ciśnienie zgodnie z instrukcją - 2.2 i jedź na ustawienie geometrii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lut 2015, 13:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.02.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
podłącze się pod temat. Mój problem wygląda tak, że obie tylne opony zdarło mi po wewnętrznej stronie. Jedną do tego stopnia, że była już dziurka i uciekało powietrze. Ostatnio w dobrym warsztacie zleciłem sprawdzenie zbieżności i geometrii i niby wszystko jest ok. co może być przyczyną tego ścierania opon?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 14 lut 2015, 16:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Podjedź do innego warsztatu na geometrię.

Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 14:31 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 223
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Witam.
Wydaje mi się, że zbliża się wymiana opon, chyba na razie przód. A więc tak opony chińskie wielosezonowe Winter Star Performer, są na M6 od 2.5 roku, przejechały około 45.000km. Po zakupie widziałem, że lekko ścięło, przedni rant, bardziej z lewej niż z prawej strony. Ale również zauważyłem, że dosyć szybko ucieka powietrze. Mniej więcej sprawdzam ciśnienie w oponach raz w miesiącu, i właśnie z tego lewego koła, ucieka najbardziej, z 2.2 czasami nawet na 1.4. Teraz właśnie myślę powoli o zmianie ogumienia, i sprawdziłem dokładnie oponki. A więc auto jeździ normalnie nic nie ściąga, itp. Opony można powiedzieć, że się lekko spękane, przód i tył. Myślę nawet, czy nie przełożyć tyłu na przód. Kiedyś tak robiłem przy pierwszym aucie z 88r, no ale teraz to już trochę inne czasy. Jeżeli bym wymieniał to kupił bym dwie na przód, widzę, że jest inny temat o oponach letnich, więc tam będę się radził. Zrobiłem kilka fotek, zobaczcie sami. Na pewno będę musiał geometrię sprawdzić. Ale jestem ciekawy co Wy myślicie, o rotacji opon. Pozdrawiam.

Przód:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/966 ... 9a44f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f5 ... bd553.html

Tył:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a7 ... 7581d.html

_________________
Mazda 6 GH - Ajsmeno


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 19:04 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Wygląda jakby było zbyt niskie ciśnienie w kołach


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 wrz 2017, 20:56 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 04.12.2015
Posty: 107
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Witam, odświeżam temat. Zdziera mi lewą oponę od środka, koleś na stacji diagnostycznej który sprawdzał mi zawieszenie stwierdził, że do wymiany mam dolne wahacze lub tuleje na nich bo sie po porostu rozchodzą przy tej szerokości opon, pytanie czy trzeba wymieniać całe wahacze (mega koszt) czy można same tuleje, da sie je wybić i wbić nowe?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 22 wrz 2017, 05:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Z tego co pamiętam to tuleje są dostępne w sprzedaży także nie powinno być problemów z wymianą. Tylko nowe tuleje radzilbym jednak wprasować w wahacz :)

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 20 sty 2020, 16:48 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Witajcie koledzy. W przyszłym tygodniu będę jechał na ustawienie geometrii zawieszenia w Madzi, gdyż z tyły mam negatyw kół. Widać nawet gołym okiem. Pytanie do was czy da radę jakoś to wyregulowac? Oczywiście przed ustawieniem pojadę na skp sprawdzić czy zawieszenie nie jest wybite.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 00:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jaki konkretnie negatyw masz na myśli i co widać gołym okiem.
Możesz rozwinąć myśl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 04:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Chodzi mi o to, że widać jak koła są pochylone do środka. Dzięki czemu zdziera mi opony od wewnętrznej strony. I strasznie przez to opony mi halasuja.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 07:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jeśli zdziera tobie tylne opony od wewnątrz, musisz sprawdzić geometrię, na SKP nic raczej nie powiedzą chyba że pod kątem zużycia zawieszenia.
Ale cie uspokoję, GH tak ma że tylne koła bardziej Jeżdżą na wewnętrznej stronie opony.
Dlarego lepiej mieć opony które można zamieniać stronami według znaku X.
Konkretów dowiesz się w warsztacie od geometrii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 09:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dlatego pojadę na geometrie żeby mi Sprawdzili i skorygowali, bo będę zakładał nowe oponki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 09:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Opony wybrałeś?
Zwróć uwagę na proponowaną rotacje kół przez mazde. Znajdziesz to w książce instrukcji.
Kiedyś mazda proponowała rotacje na krzyż, obecnie proponuje rotacje już tylko po tej samej stronie przód z tyłem. i. Zwróć uwagę dlaczego, i jakie są konsekwencje patrząc na fabryczne ustawienie geometrii.
Dlatego pytałem czy już wybrałeś opony (nie marka czy rozmiar) ale czy kierunkowe symetryczne oznaczenie Outside... itd...

W sumie to tylko opny


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 12:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Będą to opony wielosezonowe kierunkowe. Więc pozostanie rotacja przód tył.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 21 sty 2020, 12:59 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, sprawdź tą geometrię, szkoda nowych oponek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lut 2020, 10:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Oczywiście tak zrobię, nie popełnię tego błędu drugi raz ;-)

-- Dodano: 4 lutego 2020, o 10:16 --

Opony zmienione, geometria ustawiona. Niestety nie do końca. Pan z warsztatu powiedział, że tył "nie do ruszenia" ale nie jest źle. Kąty wyszły -1.33 lewy tył i -1.46 prawy tył.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lut 2020, 12:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ale co to znaczy nie do ruszenia ?? Że zardzewiale śruby czy z tylu nic się nie ustawia :idea: :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lut 2020, 15:06 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
No właśnie nie wiem. Mogłem się spytać. Mi się wydaje że próbowali ale nie dało rady odkręcić i sobie dali spokój.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.