Teraz jest So, 20 kwi 2024, 06:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 588 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 2 lut 2018, 22:32 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 394
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
fyrtel napisał(a):
21 stycznia 2018, o 10:22 Liverpoolek napisał(a):
nie mailem objawów. Po prostu zaświeciło się wspomaganie.

No z tego wynika, że jednak miałeś objawy, kontrolka wspomagania nie zapala się od tak, chyba żadna kontrolka nie zapala się tak po prostu.

Jeżeli chodzi o tę „wadę” wspomagania, to mam wrażenie, że panuje jedna wielka dezinformacja. Ktoś komu przytrafiło się wyrwanie kierownicy, poradził sobie z tym? Wymienił coś konkretnego, i problem zniknął? Bo na tę chwilę, mamy tylko domysły. Sprawa jest bardzo poważna, problem niestety nie jest jednostkowy, tak jak ktoś wcześniej zasugerował, tylko grupowa akcja może przynieść jakiś skutek.
Pisałem do Aso w tej sprawie. Powyżej są odpowiedzi od Aso i lepiej aby każdy który dotyka ten problem zgłosił to do mmpol. Ewentualnie jakieś grupowe pismo, chociaż zapewne to walka z wiatrakami...

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lut 2018, 16:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
no i dopadło i mnie.masakra prawie wjechałem w płot. nagle brak wspomagania, i po chwili kierownica sama zaczęła sklecać w prawo z taka siła że nie dało się utrzymać kierownicy. teraz auto jeździ bez wspomagania na chwile na chwile jest masakra, co to możne być ktoś rozwiązał problem bo do mechanika dopiero jestem umówiony na sobotę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 lut 2018, 10:57 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Liverpoolek podziel się tym, co się dowiedziałeś. Poniedziałek mamy już dawno za soba..


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 20 lut 2018, 10:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
parior88 daj znac co powie mechanik. Przerazajace sa te historie, widac nie sa to odosobnione przypadki :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 lut 2018, 15:45 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Liverpoolek odezwij sie bo nie wiemy czy żyjesz <czas>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 mar 2018, 17:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.12.2017
Posty: 14
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
U mnie ok. Regulacja zbieżności i ustawienia czujnika. Jak narazie cisza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 11:22 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 123
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ustawienia czujnika? Jakiego czujnika? Jakie ustawienia? Napisz chłopie coś więcej, bo takie informacje niewiele dają.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 15:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Przeczytałem od deski do deski ten wątek i dziwie się, że Właściciele GH nie założą takiego wątku:
viewtopic.php?f=48&t=8402&hilit=pismo+do+MMPOL

Przecież to zagraża życiu pasażerów - włos się jeży po przeczytaniu :mad: :arrow:
Przyznam szczerze, że nie zdecyduje się na zmianę GG na GH, albo GJ albo inna marka.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 mar 2018, 16:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1178
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Masz rację. Może jest na forum jakiś "polonista" i sklecił by parę zdań w tym temacie.

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 mar 2018, 09:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
@Victor, myślę że nie powinieneś zrażać się do GH ze względu na przypadłość układ kierowniczego.

Myślę że nie są to przypadki aut serwisowanych czy bezwypadkowych.

Zwróć uwagę że kolega wyżej, ustawił czujnik kolumny i cieszy się już spokojną jazda.

Przypuszczam że problem dotyczy napraw kolumny związanej z montażem bez wiedzy mechaników.

Moją GH sprawdzałem w FORSCANie i parametry opisywane w temacie mieszczą się idealnie.

Chociaż pewności mieć nie mogę, ale nie myśle aby to był problem masowy generacji GH.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 mar 2018, 12:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.03.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
Panowie. U mnie z kierownica wszystko ok. Widzę w forscanie, że jest procedura kalibracji. czy ktoś z Was ją przeprowadzał? gdy chce ja uruchomić pojawia się informacja, że mam podnieść auto, opuścić je i dopiero wystartować procedurę :idea: Jak Wy to robiliście?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 mar 2018, 13:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
viewtopic.php?p=251681#p251681

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 maja 2018, 07:57 
Świeżak
Offline
Od: 13.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam,
Wczoraj pojawił się u mnie zanik wspomagania, zaświeciła się kontrolka, na szczęście koła same się nie skręcały. Pytanie mam gdzie może być jakiś bezpiecznik od tego? Od czego zacząć zanim odstawię to auto do mechanika?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 maja 2018, 09:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Zacznij od przeczytania tego tematu ....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 maja 2018, 14:15 
Świeżak
Offline
Od: 13.04.2017
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Faktycznie pomogło ponowne przeczytanie tematu (odp była w 3 poście), wczoraj widocznie jak czytałem musiała moja uwaga zostać skupiona na wypadkach gdzie samochód sam decydował o tym gdzie jechać...
Problemem w moim przypadku okazał się luźny przewód zasilający pod akumulatorem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 maja 2018, 14:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
To masz szczęście ;)

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 21:48 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Cześć. Odświeżę i podepnę się pod temat.

Problem taki że przy niskich prędkościach słabo działa wspomaganie (gorzej w lewo). Jadąc szybciej jest ok.

Próbowałem robić kalibrację zgodnie z opisem maciekelga [url]viewtopic.php?f=88&t=6501&start=61[/url]

Niestety w momencie gdy każe mi włączyć zapłon wyrzuca błąd

Obrazek

Co do wartości wyświetlanych to niby wszystko jest na zero oprócz CENTER_TRQ = -1,6 tak jak u maciekelga - pytanie czy tak ma być?

PS: Do czego słuzy opcja EPS Reset Modułu w Forscanie???


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 22:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Widocznie robisz coś niezgodnie z opisem..w ostatnim kroku wyrzuca Ci błąd?

Parametr Center_trq to chyba był sygnał z czujnika skrętu koła kierownicy czyli samego ustawienia kierownicy. U mnie ktoś ustawiał zbieżność i kierownica była lekko skręcona w lewo w pozycji prostych kół, stąd -1,6. Teoretycznie gdy koła są prosto i kierownica idealnie prosto powinno być 0. Dopóki przy braku kręcenia kierownicą prąd nie jest duży, nie jest źle.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 22:20 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
Nie wiem co mogę źle robić. Próbowałem różne wariacje. Najpierw przy włączonym zapłonie rozpoczynałem procedurę, wyłączałem zapłon i włączałem ponownie zgodnie z tym co wyswietlał Forscan. Potem zaczynałem od uruchomionego silnika i to samo.

Więc sugerujesz żeby szukać przyczyny od strony mechanicznej?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 22:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dziwne, ja postępowałem zgodnie z informacjami, wszystko działało, nie pomogę chyba w takim układzie. Ja chyba łączyłem się na włączonym zapłonie i tak rozpoczynałem procedurę, później chyba kazał odpalić auto.

Nie, nie sugeruję, napisałem Ci tylko skąd prawdopodobnie wynika -1,6.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 22:24 
Świeżak
Offline
Od: 17.02.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podkarpacki
OK dzięki za odpowiedź. Szukam dalej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
U mnie maglownica wymieniona na regenerowana w serwisie przekladni ten problem w tych mazdach jest bardzo dobrze znana i sprzedaja naprawde duze ilosci przekladni
Prosze nie pisac za dotyczy to aut wypadkowych.
Bo ja mam gh w 100%bezwypadkowy z potwierdzonym przebiegiem 130tys km i serwisowany w aso do 110tys


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 11:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Regenerowana w jakim sensie, i jaki znany problem, że sama skręcała?
Napisz więcej, dlaczego regenerowałeś.
I na czym ten problem polega, w sensie ze wszystkim znany...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 14:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: śląski
Auto samo skrecalo



 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 maja 2018, 15:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1178
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Masakra. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 17:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Witam wszystkich.

Jestem nowy w maździe i pisze z takim pytaniem. Zakupiłem niedawno swoją 6 GHE z 2010r w wersji sport. Odbyłem jadę próbną ze znajomym mechanikiem. Jeździłem wieloma samochodami u siebie w firmie, volkswagenami, bmw, skodami itd. Kiedy wsiadłem w swoją mazdę przeżyłem szok jeśli chodzi o wspomaganie kierownicy. Nie wiem czy to jest normalne w tych modelach ale chodzi ono bardzo ciężko. Ata nie ściąga na drodze i jeździ generalnie dobrze. Ale stojąc na parkingu muszę nieźle namachać kierownicą. Koła są do pompowane a szerokość opon też nie jest duża (225). Znajomy też się nią przejechał i stwierdził, wszystko jest w porządku. Teraz pytanie do Was, doświadczonych w maździe. Czy tak sztywne wspomaganie jest normalne czy coś jest popsute albo pokrzywione ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 maja 2018, 20:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1178
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Moja mazda jest trochę starsza bo z 2008 roku, ale kierownicą mogę kręcić jednym palcem.

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 00:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
Potwierdzam lakiego moge krecic jednym palcem :) cos musi szwankowac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 09:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.02.2018
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: świętokrzyski
szymparamal u mnie również kierownica w Maździe chodzi mega opornie w porównaniu do innych marek jakimi jeździłem. Również, nie ściąga, dobrze się prowadzi, koła 215 dopompowane... Kalibrowałem system wspomagania ale to nic nie dało.

U mnie co prawda na postoju (parkingu) kręci się dosyć lekko, i bez większych oporów, ale już przy niskich prędkościach rzędu 20 km/h np na rondach i zakrętach układ jakby się usztywniał i trzeba dwoma rękami kręcić dosyć opornie. Nigdy nie miałem wspomagania elektrycznego w aucie ale muszę przyznać, że w mojej Maździe to prawdziwa porażka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 18:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
GangstaMarc, jest dokładnie tak jak piszesz. Jadąc przez rondo kierownica mocno walczy z moimi rękami odbijając w prawo. Na parkingu też jestem w stanie kręcić jedną ręką ale wydaje mi się, że musze używać do tego za dużo siły w porównaniu z innymi markami. Myślę że kobieta by miała problem, żeby zakręcić jedną ręką podczas pakowania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 588 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.