Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 23 lut 2019, 07:27 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Drodzy forumowicze, potrzebuję Waszej pomocy w odnalezieniu przyczyny dziwnych stuków, przypominających dźwięk stukającej osłony, co już wykluczyłem. Pojawiają się z prawej strony podczas jazdy a nasilają się na małych nierównościach (brukowane ulice, "tarka"). Przy pokonywaniu większych dołków czy progów zwalniających nic nie słychać. Mam wrażenie, że przy lekkim skręcie kierownicy w lewo hałas ustaje, co więcej po głębszym skręcie w lewo kierownica wraca do pozycji na wprost jakby "skokowo" i może lekko ściąga w prawo. Zaznaczam, że hałas nie jest bardzo słyszalny. Myślałem, że to kwestia zawieszenia, łączniki, tuleje, stworzeń jednak teraz skłaniam się ku układowi kierowniczemu końcówki drążka, sam drążek????? Powiedzcie, co może być przyczyną i jak to zdiagnozować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 mar 2019, 05:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.03.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
witam wszystkich, mam problem bo wystepują w mojej maździe 6 GH nie typowe stuki w prawym przednim kole. Występują na nie równościach a co najlepsze tylko po dłuższym postoju np po nocy. To są pojedyńcze strzały metaliczne jak by sprężyna pękała albo coś było nie dokręcone. Luzów nie ma, wszystko po dokręcane. Pomysłu mi brakuje. Wstawię filmik z telefonu ale słabo to słychać chyba że na słuchawkach albo głosnikach lepszych. Możę ktoś coś podobnego miał i wyeliminował.


Ostatnio edytowano Wt, 26 mar 2019, 05:31 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2019, 05:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
Jeśli chodzi o mój przypadek to jedyne co zdiagnozowano to padnięte łożysko w lewym, przednim kole. Łożysko wymienione, stukania ustały ale zostały minimalne ruchy kierownicą podczas jazdy. Najbardziej występują po całej nocy podczas pierwszej jazdy, później z biegiem kilometrów jakby znikały. Dodam, że zmieniłem już opony na letnie a objaw pozostał. Wydaje mi się słyszalny jakby lekki stuk podczas lekkich, dynamicznych skrętów kierownicą na postoju. Serwis twierdził, że z zawieszeniem i układem kierowniczym wszystko jest ok. (Diagnoza bez ścieżki diagnostycznej)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 11:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.03.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Ja dalejuz jeżdżę bo to nie do wykrycia,ale jedenie mechanik z serwisu powiedział ze to może być maglownica i żebym jeździł dalej i może samo ucichnie albo mocniej i będzie łatwiej zdiagnozować. Tylko ze u mnie to ewidentnie słychać w prawym kole


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 05:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Też mam z tym problem . Podejrzenie padło na maglownice . Zostala zregenerowana A stuki dalej sa. Wymieniane miałem jeszcze wahacze i amortyzatory . Zawieszenie sprawdzane broszka . Wszystko wygląda na sztywne A problem nadal istnieje .


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 kwi 2019, 08:45 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.10.2018
Posty: 47
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: podlaski
W moim przypadku winowajcą okazało się łożysko lewego koła. Po wymianie stuki ustały a pozostały minimalne skręty kierownicą podczas jazdy na wprost. Co ciekawe nasiliły się po wymianie opon na letnie co nie dawało mi spokoju. Przy prędkości powyżej100km/h robiło się naprawdę głośno i drgania kierownicy były coraz większe a przy 140km/h czułem jakbym miał zaraz koła pogubić. Co się okazało podczas wymiany opon źle wyważono koła. Poprzekładanie opon i prawidłowe wyważenie pomoglo i objawy ustały.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 kwi 2019, 13:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.03.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
Ja na razie jeżdżę dalej bo to chyba nie do wykrycia dopóki nie zacznie cały czas szukać a nie tylko po dłuższym postoju szczególnie po nocy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 09:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
Sebqull napisał(a):
Ja na razie jeżdżę dalej bo to chyba nie do wykrycia dopóki nie zacznie cały czas szukać a nie tylko po dłuższym postoju szczególnie po nocy.
Witaj. Mam takie same stuki w mojej Mazdzie co ty. Powiedz, poradziłeś sobie z nimi? Potrzebuje fachowej porady by nie rozbierać i wymieniac połowy samochodu :D

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 1 lis 2021, 19:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Do sprawdzenie gumy stabilizatora przód - u mnie nie wyglądały na zużyte ale tłukły się na poprzecznych nierównościach.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lis 2021, 20:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
U mnie już wymienione gumy stabilizatora, gumy na amortyzatorach, łączniki stabilizatora a dalej jadąc po no kostce czuć jakby coś było luźne, niedokręcone... Sam nie wiem. Wszystko sprawdzane 3razy na stacji diagnostycznej i sam w kanale i nic nie znalazłem. A jednak coś gdzieś, czuć po aucie jakby mocowanie wahacza było luźne, a nic nie jest

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.