Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 20:34

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 6 lip 2020, 08:22 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
W normalnym warsztacie pewnie ze 150zl mysle max.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2020, 08:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 152
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Koledzy, mam pękniętą gumę w tym samym miejscu i chce to wymienić, już drugi raz diagnosta nawet tego nie zauważył, jest tam szczelnie ale chcę to zrobić dla spokoju ducha, w temacie już było tutaj powiedziane że to niby proste, tylko 3 śruby odkręcamy. Na rosyjskim workshop manualu znalazłem takie zdjęcie jak mniemam przy rozkręcaniu tego, i jest tam taki dziwny zacisk zamontowany, bez tego można to rozkręcać? czy to jest w jakimś innym celu, np wymiany sprężyny czy coś.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 lip 2020, 08:21 
Świeżak
Offline
Od: 20.11.2019
Posty: 18
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
to jest ściągacz, jak nie masz to można łapką próbować


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 02:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.12.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Cześć

Także miałem problem z osłoną sworznia wahacza dolnego ale mechanik stwierdził że tego nie dostanę i muszę cały wagacz regenerować albo kupić nowy, wybrałem pierwsza opcję. Ładnie zostałem załatwiony, za niewiedzę się płaci


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 02:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Z ciekawości ile taka "regeneracja" i na czym polegała?

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 maja 2021, 07:28 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Koledzy, na jak długo pomogła wymiana osłony i smarowanie?
Czy warto się w bawić, czy to jednak krótkoterminowe rozwiązanie?
Jedną gumę mam uszkodzoną, i dodatkowo sworzeń skrzypi teraz jak cholerka.
Boję się, że w takiej sytuacji może już być za późno na reanimację...
Luzy są jakieś bardzo delikatne, ale chciałbym to już ogarnąć do porządku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 paź 2021, 07:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.10.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Zdecydowanie warto wymienić, w końcu te gumy kosztują grosze w porównaniu do wahaczy, a prz okazji przesmarować dobrze. U mnie sworznie skrzypiały niemiłosiernie na nierównościach, zero luzów więc strzykawa + olej silnikowy i zapodałem do środka na max i od razu cisza a nie powiem tutaj w ilu warsztatach byłem żeby znaleźć co tak hałasowało bo nie chcę sie tu wyrażać :) 2 lata działało aż tydzień temu przy okazji wymiany płynów okazało się że te gumy popękały. Widać pracują na tyle mocno że wystarczyło je nakłuć żeby w końcu materiał puścił. Będę wymieniał...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 paź 2021, 08:05 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 02.06.2019
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Oby pomogło.
Ja niestety chyba zbyt długo z tym czekałem - kilka m-cy jeżdżenia ze skrzypiącym sworzniem, kilkukrotne dolewanie oleju, w końcu wymiana gumowej osłony sworznia.
Niestety pomogło tylko na kilka tygodni. Widocznie guma musiała być już wcześniej uszkodzona i ten olej po prostu wyciekał i sworzeń chyba uległ uszkodzeniu.
Dosyć miałem już kombinowania, więc zdecydowałem się na wymianę wahaczy - chcąc coś zdroworozsądkowego wybór padł na Moog - w "promocyjnej cenie" 590 zł/szt.
I od kilku miesięcy nastał błogi spokój i cisza :)
Mam nadzieję, że nowe wahacze wytrzymają co najmniej 2-3 lata, do planowanej sprzedaży autka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 maja 2022, 21:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
beny jak wybijałeś sworznie, to robiłeś to na zwykłym podnośniku? Mnie brakuje miejsca aby porządnie zamachnąć młotkiem i chyba bez ściągacza nie dam rady


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 maja 2022, 09:32 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Tak stała na kobylkach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 30 paź 2022, 18:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
dzieki za nr czesci :) akurat szykuje sie wymiana.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 31 paź 2022, 11:17 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Moje wahacze nadal żyją od wymiany gumek na dwóch sztukach, a już przez piach który się dostal do sworzni zgrzyty były grube. Za tydzień mam przegląd to zobaczę czy są całe, przebieg od wymiany 40tys.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 maja 2023, 21:46 
Świeżak
Offline
Od: 04.06.2019
Posty: 15
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: lubuski
Zachęcony opisem z forum jakie to proste jest wymienić gumę sworznia wahacza przystąpiłem dzisiaj do działania. Niestety w moim przypadku nie było tak łatwo jak piszecie. Całość trwała 4 godziny i wymagała demontażu wahaczy i użycia prasy w celu "wybicia" sworznia. Koszt niewielki (około 30 zł za gumy i smar ). Teraz mam spokój. Oczywiście diagnosta przy przeglądzie nigdy nie zwrócić uwagi na pękniętą gumę. Problem zauważyłem przez przypadek przy wymianie oleju. Na całe szczecie sworznie nie miały luzów więc zaoszczędziłem na wymianie nie tanich wahaczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lut 2024, 17:45 
Amator
Offline
Od: 11.01.2020
Posty: 97
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Odkopię trochę temat, mnie też dosięgnął problem pękniętej osłony sworznia wahacza. Zastosowana została osłona Febest MZBJB-551, pasuje idealnie.

Pozdrawiam

_________________
Była M6 GG 2.0 147 KM '05
Jest M6 GH 2.0 DISI 155 KM '10


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lut 2024, 17:50 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
A nie przypadkiem 541, ostatnio już drugi raz wymieniałem i właśnie też dałem Febest MZBJB-541 również pasuje.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lut 2024, 19:42 
Amator
Offline
Od: 11.01.2020
Posty: 97
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Z opisu wynika, że 541 jest do wahacza prostego, a 551 do zagiętego. Obie wyglądają tak samo i pasują. Przeglądając ten wątek wybrałem Febest MZBJB-551.

Jak długo wytrzymały Twoje poprzednie osłony, lat/km?

_________________
Była M6 GG 2.0 147 KM '05
Jest M6 GH 2.0 DISI 155 KM '10


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 lut 2024, 20:38 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jak patrzę na posta str wcześniej to 2020r wymienialem, czyli jakieś 50tys zrobiłem. W sumie jedna była delikatnie nawet nie pęknięta tylko zmarszczona i delikatnie na mrozie zgrzyty się pojawialy to wymieniłem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2024, 14:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.02.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: dolnośląski
Witam,

Miałem zamiar nowy temat zakładać, ale widzę, że jest już jest odnośnie podobnego zagadnienia, więc zapytam tutaj.
Również mam pęknietą osłonę sworznia wahacza dolnego, mój mechanik zauważył podczas wymiany i powiedział, że nie da się samego sworznia wymienić przy tej części.

Czy są gdzieś do kupienia wahacze dolne przednie do Mazda 6GH z możliwością wymiany później samego sworznia czy jedyna opcja to zintegrowana całość z wahaczem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2024, 17:08 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Były kiedyś z febesta same te łapy ze sworzniem przykręcane do reszty wahacza coś 240zl.
Jeśli nie masz luzów zmień gumkę, jak widzisz po moich postach pomaga na długo,a moja mazda lata na 18 zima/19 lato i do tego eibach więc łatwo nie ma a wahacze jeszcze żyją.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.