Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 22:38

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 588 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 27 gru 2020, 01:25 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 20.01.2015
Posty: 42
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
LPG: Tak
Region: łódzki
Koledzy a czy ma ktoś jakieś pomysły jak naprawić tą wtyczke z modułu wspomagania? Ta z trzema kablami. Musze jakos to zrobic na stałe może ma ktoś jakueś pomysły. Nie wierze ze tylko ja mam problem z wtyczka:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 17:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Cześć,
rzeczywiście zestaw można już kupić w kilku miejscach i w różnych cenach, ale dzisiaj warsztat od Japończyków w Warszawie powiedział, że nie za bardzo się orientuje o co chodzi w tym problemie, nie spotkali się z tym. Czyli wiedzą mniej niż ja. Czy możecie polecić kogoś - lub siebie - kto zrobił po prostu taką wymianę - chyba całego zestawu naprawczego po prostu.
U mnie ściągało w jedną stronę, w drugą szło najmniejszym paluszkiem. Po kalibracji jest równo, ale na 40% wspomagania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 18:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
A ja muszę znowu zaktualizować - jednak ten czujnik po kalibracji wcale się nie rozkalibrował. Zmylił mnie jednorazowo dziwny dźwięk - ale to z innej przyczyny.
Krótko mówiąc kalibracja pomogła, i warto było zainwestować kilkadziesiąt pln.
Jak o tym czytałem pierwszy raz, to miałem obawy czy się samemu za to brać, ale na prawdę jest to do zrobienia. Największa sztuka to skomunikować kompa z mazdą ;) reszta robi się praktycznie sama.

-- Dodano: 4 stycznia 2021, o 18:01 --

Kolejna aktualizacja. Porównałem mazdę z innymi. Po kalibracji kierownica działa owszem - w obie strony z tą samą siłą, ale wspomaganie działa na jakieś 50%. Moja żona nie dałaby rady tym jeździć. Czujnik kupić to nie problem, ale kto to umie porządnie wymienić i skalibrować? Polecicie coś na Mazowszu lub Podlasiu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 18:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Cześć,
przeczytałem cały wątek 2 razy, ale nie ma chyba konkretnej odpowiedzi na zadane przez kogoś pytanie, może ktoś, kto zna odpowiedź, zechce poświęcić swój czas na odpowiedź, będę ogromnie wdzięczny ( i nie tylko ja):
zanim zlecamy wymianę czujnika, sprawdzamy połączenia:
1) wtyczka przy czujniku - gdzie dokładnie jest, jak się do niego dobrać - czy da się do niego dojść z podłogi pasażera, czy trzeba jednak z kanału? - może istnieje jakiś manual?
2) wtyczka "pod akumulatorem" - jak do niej dojść?
3) sam czujnik - może da się ocenić jego stan właśnie z kanału czy z podłogi kierowcy, zanim pójdziemy w koszty?

Z góry bardzo dziękuję

-- Dodano: 4 stycznia 2021, o 18:05 --

I ostateczne pytanie - są 3 podobne wątki na tym portalu - polecicie jakiś warsztat/osobę, boże sami siebie, kto potrafiłby porządnie zrobić wymianę czujnika w tym maglu? Tak, żeby rozwiązać ten problem bez tłumaczenia, pokazywania linków i zdjęć z internetu? Najlepiej na Mazowszu lub Podlasiu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 23:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.01.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Cześć
Auto Jaksa w Piasecznie Ci to ogarna . Jacuś nich robiłem i jest bardzo dobrze juz rok i niema problemow


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2021, 11:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
27 lutego 2020, o 13:31 SOBOL napisał(a):
Witam wszystkich na forum.
Panowie, co sądzicie o wymianie tylko tej części
...
http://mazda6.ru/m/download/file.php?id ... &mode=view
... <spoko>


No jeśli masz możliwość wziąć swój czujnik, zdjąć tą tulejkę, stwierdzić, że to rzeczywiście ona strzeliła, i na 100% prawidłowo ją wymienić, to jest to najbardziej rozsądne rozwiązanie.
Ryzykujesz tylko, że okaże się, że jest ona cała, a Ty będziesz miał już rozgrzebane pół samochodu. Pytanie na ile możesz sobie pozwolić. Bo skręcanie z powrotem bez naprawy to też wyrzucone trochę kasy. Chyba, że wtedy zostawiasz na kanale i zamawiasz cały zestaw.

Podobnie zresztą jest z tym całym zestawem naprawczym - ryzykujemy, że po tej większej inwestycji dalej będzie ściągało/nie działało wspomaganie.

Zatem jak masz czas, i elastycznego mechanika, któremu ufasz to pewnie dobry pomysł z samą tą tulejką na początek a później reagować na sytuację :D

Życie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 sty 2021, 17:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.05.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: pomorski
Witam. W tych Mazdach to chyba tak jest. Mam 2.2 diesel i kiedy jest na oryginalnych 18/225 kręci się ciężko w porównaniu do innych aut. Zimą na 16/205 szczególnie na śniegu jest idealnie. Widocznie szerokie opony i duże koła stawiają jej taki opór, o którym wszyscy wspominają. Trzeba z tym jakoś żyć, co zrobić. Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 12:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jak kolega wyżej. Mam to samo. Teraz na 16” kręci bardzo leciutko. Widocznie ten typ tak ma.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 sty 2021, 12:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Problem powstał nagle, półtora roku temu. Wcześniej kierownica działała leciusieńko, dzisiaj moja żona nie jest w stanie tym samochodem jeździć.
Ten typ tak nie powinien mieć :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 sty 2021, 18:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zachodniopomorski
Witam mam problem jak większość w tym temacie .
Przed kalibracja miałem problem że w lewo ciężko chodzila kierownica a po kalibracji ciężko chodzi w prawa a w lewo bardzo fajnie.
Mam opony zima 16'' 205 a lato 17'' 215 i nie ma znaczenia jakie kola tak samo ciężko
Po kalibracji mam takie odczyt
Co to moze byc?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 sty 2021, 10:59 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam
Wczoraj byłem na kontroli zbierzności, i niestety otrzymałem złą wiadomość. Okazało się że regulacja jest niemożliwa. Do wymiany są śruby do regulacji tyłu, ale najgorsze jest to, że przód jest nie do ruszenia i to obie strony. Nie można poluzować nakrętek kontrujących. Koleś powiedział że są mocno skorodowane i niestety będę musiał wymienić końcówki z drążkami.
Proszę powiedzcie, czy zestaw końcówek i drążków z firmy lemförder będzie dobrym zakupem?
Zakupy online przez AUTODOCK.
Mieszkam w Anglii. Eurocarparts niema wyboru, i jakość ma wiele do życzenia. W GSF niestety nic niema, tylko na zamówienie.

Z góry dziękuję!
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2021, 22:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.01.2021
Posty: 3
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: wielkopolski
Nie działa fizycznie wspomaganie i świeci kontrolka. Kalibracja zrobiona, dzięki czemu zniknął błąd DCS czy jakoś tak ale wspomaganie nadal nie działa i kontrolka świeci.


Ostatnio edytowano So, 13 lut 2021, 22:55 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 mar 2021, 12:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.03.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: lubuski
Witam, jestem nowym użytkownikiem to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.
Od jakiegoś czasu w mojej Mazdzie 6 gh 2010 rok, gdy silnik się rozgrzeje przestaję działać wspomaganie moj mechanik podłączając pod komputer auto stwierdził że jest problem z jakimś czujnikiem wirnika i momentu nacisku skrętu w maglownicy coś takiego nie wiem, bo się nie znam.
Polecił mi wymianę całej maglownicy, także zwracam się do was z pytaniem czy lepiej kupić używana czy regenerowana ? Dodam, że mój mechanik nie jest przekonany do tych regenerowanych i polecą używana. Poradźcie coś proszę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 kwi 2021, 17:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.04.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam,

Jestem tutaj nowy i mam problem. Wychodząc z pracy odpaliłem samochód i zauważyłem, że świeci się kontrolka i nie działa wspomaganie. Czy może to być coś innego niż do wymiany przekładnia elektryczna?

Ps. Jeśli powielam temat, proszę o przerzucenie do włąściwego wątku


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 7 kwi 2021, 19:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Panowie chciałbym zrobić małą aktualizację tematu, myślę, że rozwieje to pewien kłopot.
Zauważyłem, że niektórym osobom kalibracja przechodziła bez problemów, u innych wyrzucało błąd na samym wstępie.

W najnowszej wersji Forscan pojawiła się dodatkowa informacja - jeśli wartość momentu CENTER_TRQ jest większa niż 1.6Nm kalibracja zostanie przerwana. I to może być rozwiązanie zagadki dlaczego u niektórych osób dało się wykonać kalibrację u innych nie. Jest także informacja, że przy wartości 1.6Nm i więcej czujnik jest uszkodzony i wymaga wymiany.
U mnie jest równe 1.6Nm i niestety już odrzuca kalibrację. Być może da się trochę skompensować na śrubach aby zejść poniżej 1.6Nm i uruchomić kalibrację, sprawdzę w wolnej chwili.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 kwi 2021, 20:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ooo fajne info sprawdzę u siebie :wink:. Czyli jak nie przejdzie ci kalibrację zabierasz się za wymianę czujnika ?? Miales jakieś objawy typu brak wspomagania czy coś ??
Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 7 kwi 2021, 21:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie ja takich objawów nie mam, tak sobie kontrolnie podłączyłem Forscana aby zobaczyć jak zawszę że nie mam żadnych błędów Przypomniało mi się o EPS i sprawdziłem wartości. Po 100kkm od ostatniej kalibracji jak widać trochę wzrosły.
Z ciekawości chcę sprawdzić czy da się zejść poniżej 1.6 i czy wtedy kalibracja przejdzie.
Auto lekko ciągnie w prawo ale tak jest od kiedy go mam.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 kwi 2021, 06:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Aha rozumiem. No ale masz 1.6 i nie masz żadnych objawów. Możliwe, aby czujnik padł potrzebne są jeszcze większe wartości ale jakie, to musiał by zobaczyć na forscanie ktoś z padniętym czujnikiem.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 8 kwi 2021, 07:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Mam lekkie ściąganie w prawo ale praktycznie nie różni się tym co było od samego początku przy dużo mniejszych ustawieniach. Mam pewną teorię, udało mi się dorwać magiel EU i będę ją weryfikował jak przyjdzie.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 10 kwi 2021, 15:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Chciałbym przedstawić Wam moją teorię dotyczącą problemów z przekładnią kierowniczą. Zaznaczam, że nie mam 100% pewności czy jest poprawna ale po przestudiowaniu internetów wydaje się sensowna - przynajmniej dla mnie

Nasza przekładnia składa się w dużym uogólnieniu z silnika powodującego ruch liniowy listwy zębatej wewnątrz (za pomocą drążków i końcówek drążków przekazujemy ten ruch na koła), sterownika oraz czujnika momentu. Wałek wejściowy z czujnikiem momentu (torque sensor) połączony jest jednej strony z kolumną kierowniczą, z drugiej strony z listwą zębatą wewnątrz przekładni. W momencie kiedy skręcamy kołem kierownicy, sterownik odczytuję sygnał momentu i na podstawie jego wielkości steruję silnikiem elektrycznym, który kręcąc się przesuwa listwę. Zasada działania jest praktycznie taka sama jak przekładni hydraulicznej, tyle że tam medium jest płyn.
Kluczowym a zarazem problematycznym elementem tej układanki jest właśnie wałek wejściowy z czujnikiem momentu. Jego budowa przedstawiona jest poniżej. Zaznaczam że rysunki pochodzą z różnych źródeł i proszę je traktować jako poglądowe.
Obrazek
Wałek składa się z dwóch części połączonych w ten sposób, że możliwe jest ich delikatne skręcanie miedzy sobą. Gdyby rozłożyć wałek – co fizycznie bez destrukcji jest niemożliwe – uzyskalibyśmy dwa elementy. Dolny z zębatką i drążkiem skrętnym idącym do samej góry (1, kolor czarny), górny w postaci tulelki.(2, kolor czerwony). Gniazdo w dolnym elemencie jest w kształcie zaznaczonym na czarno, wypust w górnym jest w kształcie zaznaczonym na czerwono. Kształt wpustu i wypustu różni się w zależności od marki auta. Oba elementy połączone są pinem (3). Kolumna kierownicza połączona jest z górnym elementem, zatem kręcąc najpierw pokonujemy „luz” gniazdo-wypust, i dopiero po zaparciu się wypustu o ściankę gniazda następuję fizyczny ruch kół w wybranym kierunku.

Obrazek

Znalazłem że gniazdo wypust może być takich kształtów

Obrazek

I ten „luz” jest kluczowy dla działania naszego nieszczęsnego czujnika momentu co przedstawia poniższy obrazek. Na brązowej, ruchomej tulejce zamocowany jest metalowy pierścień (core) natomiast w czujniku zabudowane są dwie cewki jedna nad drugą. W idealnej sytuacji w pozycji zerowej pierścień znajduje się idealnie po środku pomiędzy dwiema cewkami, wtedy sygnały z nich będą miały taką samą wartość, co dla komputera oznacza zerowy moment skrętu. W takiej sytuacji prąd silnika wynosi 0A bo nie ma potrzeby pracy w lewo czy prawo. Gdy skręcamy kierownicą do momentu zaparcia się wypustu o gniazdo następuje skręcenie wałka i podniesienie lub opuszczenie metalowego pierścienia na brązowej tulejce wewnątrz czujnika w zależności od kierunku. Przemieszczenie pierścienia powoduję powstanie sygnału proporcjonalnego do siły z jaką działamy na kierownicę ( w zależności od kierunku sygnał jest dodatni lub ujemny), co dla komputera jest informacją, że kierownica została skręcona i należy wysterować silnik aby uruchomić wspomaganie. Silnik pracuję tak długo aż koła skręcą do wymaganego kąta.

Obrazek

Sam brązowy pierścień osadzony jest na wałku, posiada frezowania i zablokowany za pomocą dwóch pinów od dołu i dwóch pinów od góry – ograniczają one jego skrajne położenia, od dołu wypycha go sprężyna. Niestety po czasie dochodzi do wytarcia plastiku w miejscu styku górnych pinów z plastikiem, w skrajnych wypadkach pęknięcie. Siła pochodząca od sprężyny powoduje wypchnięcie tulejki z pierścieniem do góry. Układ traci balans ponieważ pozycja zerowa zostaje przesunięta do góry, jest to taka sama sytuacja gdybyśmy skręcili kierownicą w prawo. Z tego powodu sterownik wysyła sygnał pracy do silnika co w widać w PIDach – prąd silnika jest różny od zera i kierownica skręca w prawo.
Obrazowo jest to pokazane na rysunku poniżej.
Czerwony to metalowy pierścień, żółty to plastikowa tulejka. W poprawnym przypadku pin opiera się o frez w ściance i uniemożliwia dalsze przesuwanie się ku górze. W czasie eksploatacji ścianka wyciera się i tulejka pod wpływem działania sprężyny jest wypychana ku górze.
Obrazek
Na forach Hondy, Acury i innych aut które mają takie rozwiązanie jednoznacznie informują, że problem wynika ze słabej jakości materiału ale w dużej mierze z powodu wysychającego smaru który powinien być między wałkiem a tulejką, w okolicach pinów, zapobiega on wycieraniu się materiału. Niektóre fora podają jasno, że należy przeprowadzać inspekcję i uzupełniać smar. Faktycznie w wałku który wyciągnąłem z testowego magla jest sucho jak pieprz i ścianki tulejki są wytarte.
Patrząc po przypadkach na forum większość miała problem ze ściąganiem auta w prawo i ujemnymi wartościami momentu – co jest potwierdzeniem, że tulejka z pierścieniem przesunęła się ku górze. W takim układzie pomagało poluzowanie śrub czy danie podkładki pod sam czujnik – przesuwamy w ten sposób czujnik względem pierścienia i teoretycznie przywracamy pierwotny stan, tak, że pierścień znów znajduję się idealnie pomiędzy cewkami. W praktyce zmniejszamy odczyt maksymalnego momentu w lewo co może być odczuwalne jako cięższa praca kierownicy w lewo – prąd silnika jest proporcjonalny do sygnału momentu.
Chyba jedynym odrębnym przypadkiem jest Tomek, gdzie jego wartości były w plusie i musiał szlifować czujnik – na to nie mam pomysłu :D
Na wałku zaznaczyłem czarną kreskę, jeden koniec przymocowany jest na sztywno, drugim obracam obrazując w ten sposób działanie wałka.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W następnym tygodniu mam zamiar rozebrać swój czujnik, sprawdzić stan smaru, uzupełnić, ewentualnie dorobić podkładkę pod czujnik lub chociaż poluzować śruby. Jednym słowem - poeksperymentować

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 10:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wow profesjonalna robota Maciek <spoko>. Czyli jak zwykle, posmarowanie przedłużyło by życie czujnika. Szkoda że konstruktorzy nie pomyśleli o dojściu do czujnika ;(. Ciekawe czy dało by się np psiknąć jakimś smarem do czujnika bez demontażu. Czekamy na jakiś info <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 11 kwi 2021, 10:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie ma opcji smarowania bez demontażu, zwłaszcza że smar musi być w konkretnym miejscu a nie wszędzie dookoła

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 kwi 2021, 16:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Maciek, szacun za rozpracowanie tematu

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 kwi 2021, 17:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Czasami koledzy zza wschodniej granicy nie rozpracowali tej usterki z powodu zużycia..., jakieś 6 lat temu?
Była wzmianka w tym temacie, nawet był link do filmu video na YT w ich rodzimym języku.
Dokładnie pokazali co jak i dlaczego powstają bądź mogą powstać takie właśnie problemy z maglownicą i problemem że ściąganiem kalibracją itd...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 maja 2021, 15:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.10.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
@Maciek - super analiza.
Chodzi mi po głowie jeszcze jedna teoria - być może uzupełniająca.

Obecnie po kalibracji - nie tylko u mnie - ale bez wymiany czujnika, kierownica chodzi ciężko w obie strony. Ale za to równo. Przed kalibracją chodziła niemal na dotyk w prawo, a w lewo bardzo ciężko.

Wynika z tego, że silnik byłby w stanie pracować z odpowiednią siłą, ale tak nie jest.

Biorąc Twoją teorię ze stopniowym zużyciem plastiku, potwierdza to moje wrażenie, że ten czujnik po kalibracji wyczuwa mniejszy nacisk z mojej strony. Dlatego też dostaje mniejsze wsparcie ze strony silnika elektrycznego - i w efekcie wspomaganie działa na pół gwizdka.

Czy możesz potwierdzić, że zgadzałoby się to i Tobie?

Ostatecznym potwierdzeniem jednak powinno być pełne 100% działanie wspomagania po wymianie czujnika na nowy. A tutaj głosy są niestety różne.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 17 cze 2021, 20:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jestem po wymianie zestawu naprawczego przekładni.
Wszystkie objawy tj, ściąganie w prawo, mniejsza stabilność auta na autostradzie, okazjonalne buczenie przy manewrowaniu i kręceniu kierownicą w lewo zniknęły.
Auto prowadzi się jak nowe, zero ściągania czy samoistnego dokręcania się koła kierownicy przy małych prędkościach.

@lemat tak, zużycie czujnika powoduje że w jedną stronę chodzi lżej w drugą ciężej, oraz zakres pracy może się zmieniać.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 cze 2021, 07:31 
Nowicjusz
Offline
Od: 30.04.2021
Posty: 48
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Czy zestaw naprawczy GS1F-32-12Y dokładnie pasuje do każdej GH czy były warianty zależne od roku lub przed/polift (gdzies cos takiego wyczytałem...)?
Moja przekładnia to GS1E-32-110C.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 cze 2021, 10:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja z tego co się informowałem jeśli chodzi o przekładnię to było wszystko to samo. Bo jak by było coś zmienione, to nie było by problemów w mazdach poliftowyh :wink: a są…..

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 cze 2021, 13:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
groohaa
z tego co mi wiadomo jest jeden zestaw naprawczy.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sie 2021, 07:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.11.2018
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podkarpacki
elektryczne wspomaganie
Witam mam problem ze wspomaganiem sporadycznie pojawia się i znika kontrolka z żółtą kierownica i tracę wspomaganie zgaszę auto chwilę postoi znika
Odczytałem błąd Forscanem U2011
Błąd U2011 napięcie w obwodzie poza zakresem
pomysły gdzie szukać przyczyny?
Dodam że mam wrażenie że kierownica przy kręceniu w prawo chodziła ciężej


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 588 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.