Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Olej filtry + wymiana
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=4&t=7654
Strona 1 z 1

Autor:  jaco0l [ N, 18 cze 2017, 09:27 ]
Tytuł:  Olej filtry + wymiana

Witam.
Posiadam M6 kombi z 2009 roku i chciałbym wymienić olej- po raz pierwszy sam. Dlatego zastanawiam się jaki olej i filtry wybrać.
Olej zastanawiam się nad:
- Dexelia Ultra Mazda DPF 5w30
- Millers Oil XF Longlife 5w30

I kompletnie nie mam pojęcia jakie filtry wybrać. Dodam, że filtr paliwa był wymieniany 10 tys km temu.

I chciałbym jeszcze, gdyby była taka możliwość, aby ktoś podrzucił opis wymiany z kontrolą smoka i byłoby super gdyby były jakieś zdjęcia. :)

Pozdrawiam.

Autor:  pawelc [ Śr, 21 cze 2017, 15:08 ]
Tytuł:  Re: Olej filtry + wymiana

viewtopic.php?t=46

viewtopic.php?t=453


Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Autor:  jaco0l [ Pt, 23 cze 2017, 14:32 ]
Tytuł:  Re: Olej filtry + wymiana

Kupiłem Olej Dexelia Mazda Ultra DPF 5W30 i komplet filtrów firmy Blue Print.

Autor:  Stachomir [ Pn, 5 lis 2018, 09:35 ]
Tytuł:  Po zakupie

Witam wszystkich forumowiczów,

Od dnia 3.11.2018 r. zostałem posiadaczem Mazdy 6 II 1.8 mzk combi. Wcześniej 8 lat jeździłem VW passatem B5 2000 r. (przed liftem).
Z uwagi na potrzebę posprzedażowej wymiany części eksploatacyjnych zacząłem przeglądać niniejsze forum i zamówiłem następujące elementy:

1. VALVOLINE SynPower MST C3 5W30 5L DPF;
2. Olej przekładniowy FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 3L;
3. Filtr oleju KNECHT OC 1182;
4. Filtr powietrza KNECHT LX936;
5. Z uwagi na parujące szyby i smród stęchlizny z klimatyzacji wymieniam filtr kabinowy na KNECHT-a oraz robię przegląd klimatyzacji z ozonowaniem;
6. W Alma Auto Wrocław będę zagazowywać samochód Staqiem (dokładną specyfikację dostanę niebawem na maila od gazownika z almy);
7. Po zagazowaniu wykonam konserwację profili zamkniętych oraz podwozia samochodu z uwagi na złą sławę blacharki Mazdy 6 ( ponoć lubi rdzewieć).

Samochód ma 190 tys km przebiegu, sprowadzony z Holandii, zakupiony od dealera samochodowego z Sosnowca. Przed zakupem sprawdzałem samochód na stacji diagnostycznej. Czy warto wymieniać filtr paliwa w zbiorniku? Ponadto czy zmieniać rozrząd skoro łańcuch pracuje cicho i bez zastrzeżeń, rzekomo bezobsługowy?

Autor:  flywin [ Pn, 5 lis 2018, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Olej filtry + wymiana

po co ci do Benzyny Olej z C3
jak chcesz Valvo to SynPower FE 5W30

co do LPG Stag nie za bardzo dobrze sobie radzi z strategia Mazdy z sekwencji na półsekwencje
Polecam, LPGTECH ,Alex Optima lub KME
Wtryski Alex Barracuda , LPGTECH Yeti
Reduktor KME Tur
Filtr Lotny Alex Ultra 360.

Autor:  Stachomir [ Pn, 5 lis 2018, 10:41 ]
Tytuł:  Re: Olej filtry + wymiana

Dostałem maila od gazownika zaproponował:

Sterownik firmy LPG-Tech DUO lub STAG Q-BOX + reduktor ACR01 150 lub KME TUR + wtryskiwacze BARRACUDA

Autor:  krzysiek1980 [ Pn, 5 lis 2018, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Olej filtry + wymiana

Olej jak napisał kolega wyżej, z tym że Synpower jest w wersji FE 5W30 z normą A5 i "zwykły" 5W30 z normą A3. Praktycznie oba mogą być stosowane do tego silnika. Nie rozumiem tylko dlaczego filtry powietrza w wersji 1.8 i 2.0 mają takie same oznaczenia, a filtr oleju już jest inny z tego co podaje kolega? Przecież to bliźniacze silniki? Ja w 2.0 stosowałem KNECHT OC 1063 lub MANN-FILTER - W712/73. Na stronie Mann'a do silnika 1.8 i 2.0 są te same filtry oleju.

Rozrządu bym nie ruszał, podobnie jak filtra paliwa. Ogólnie filtr nie podlega wymianie, chociaż niektórzy rozkręcali pompę i pisali że można wymienić samo sitko.

Pamiętaj że silniki te nie mają hydraulicznej regulacji luzu zaworowego i trzeba częściej na gazie to kontrolować.
W jakiej kondycji jest silnik, oleju nie łyka? Jak bierze olej, to osobiście instalację gazową bym sobie darował, bo może być jeszcze gorzej.

Autor:  Stachomir [ Pn, 5 lis 2018, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Olej filtry + wymiana

Panowie, ale czy ja mogę wlać do silnika ten VALVOLINE SynPower MST C3 5W30 5L DPF??? Już zakupiony na allegro, nie chcę zwracać <oczy>. Na etykiecie jest napisane, że dedykowany do disla, ale można lać do silnika benzynowego. Obiecuję :wink:, że po przejechaniu 20 000 km zmienię na zaproponowany przez was. Teraz drugie pytanie, czy robić po 20 tys. płukankę silnika?

Jeżeli chodzi o branie oleju, etc. Przyznam, że nie mam pojęcia <niewiem>, po pierwsze nawet nie wiem, jaki olej lał Holender. Po drugie, samochodem przejechałem trasę z Sosnowca do Wrocławia plus 20 km po mieście. Nie potrafię obecnie powiedzieć więcej o eksploatacji samochodu. Ponadto, mam problem z przyzwyczajeniem się do jazdy na silniku benzynowym bez turbiny, ponieważ do tej pory zawsze jeździłem 1.9 TDI. Dotychczas turbina po puszczeniu sprzęgła na niskich obrotach zawsze podbijała obroty i samochód ruszał płynnie. Obecnie bez turbiny na benzynie albo ruszam na pół sprzęgle przy zbyt wysokich obrotach albo puszczam sprzęgło za szybko na niskich obrotach, co powoduje szarpanie samochodem. Trochę potrwa zanim się przyzwyczaję, ale co zrobić skoro przejechałem około 300 km na benzynie z czego 90% na piątym biegu po autostradzie.

Autor:  krzysiek1980 [ Cz, 8 lis 2018, 18:35 ]
Tytuł:  Re: Olej filtry + wymiana

No chyba nic nie powinno się stać jak raz zalejesz. Na pewno na żadnym oleju bym nie robił 20 tys km. 12 tys - 15 tys max i wymiana. Co do ubywania to na bagnecie będziesz widział czy Ci znika czy trzyma poziom. Płukanka na pewno nie zaszkodzi, tylko najlepiej by było zrobić ją po zakupie auta i zalać właściwym olejem. Zalej tą oliwą, zrób z 10 tys km, później płukanka i już właściwy olej

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/