Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 17:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 2 cze 2017, 07:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
zy można coś uszkodzić w silniku gdy obroty spadną za bardzo? Ja ostatnio jechałem na trojce (ok50/h) mazda 6 2L benzyna. Przy zmianie pasa pod górkę obroty spadły do ok 1700 (trwało to kilka sekund) i dałem dwójkę, ale jakoś tak strasznie nieprzyjemnie było przy tym spadku obrotów. Potem ogólnie czułem jakby mniejszą dynamikę silnika (nie wykluczam że ta benzyna którą wlałem 30 km wczęsniej nie była najwyższych lotów). Co o tym myślicie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 cze 2017, 16:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Ogólnie nie wiem czym jeździłeś wcześniej, ale to silnik wolnossący i rozkręca się dopiero powyżej 3,5 tys/obr. 50 km/h na trzecim biegu uważam za coś zupełnie normalnego, bo czasami sam wrzucam 4 bieg przy 60 km/h i nic się nie dzieje dziwnego, ani auto nie szarpie i spokojnie sobie płynnie jedzie. To normalne że gdybym chciał gwałtownie przyśpieszyc jadąc te 60 km/h na czwartym biegu to będzie muł i wtedy tylko ratuje redukcja. Ciężko mi powiedzieć na odległość czy Twoje odczucia to normalna charakterystyka silnika, czy może coś się dzieje i silnik nie ma takiej mocy jak powinien. Ja staram się utrzymywać podczas jazdy te min. 2 tys/obr.

P.s. Piszesz o silniku 2.0 Pb a w opisie masz 1.8?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 cze 2017, 18:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 10
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
zmienilem auto na 2.0 bo 1.8 mi skasowali. opisu nie. jezdze na 2500-3000 obrotów,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 cze 2017, 05:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
No ja też przeważnie w takim zakresie obrotów zmieniam biegi i jest ok. Oczywiście nie porównuję tutaj elastyczności czy momentu obrotowego do diesla, silników z turbo czy nawet wolnossących jednostek ale o dużo większej pojemności. Nawet jak jadę na 4 biegu i zwolnię do 50 km/h to też bez żadnego szarpania czy problemów auto się rozpędza.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 13:46 
Amator
Offline
Od: 20.09.2016
Posty: 66
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Przy 50 km/h to mi automat wrzuca już 5 bieg :) Oczywiście przy toczeniu się z równą prędkością. Dopóki się biegu nie zredukuje, to przyspieszać nie będzie, ale nie ma mowy o tym, aby coś się stało lub by było to szkodliwe dla silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.