Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 08:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 23 paź 2022, 09:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Wymieniałeś tez koło dwumasowe ?? Chociaż objawy dwumasy są drgania przy ruszaniu raczej nie przy większych prędkościach. Jakiej firmy sprzęgło założyłeś ?? Drgania masz przy hamowaniu czy przy normalnej jeździe ?? Przy stałej prędkości występują czy tylko przy przyspieszaniu ?? Poduszki silnika, skrzyni biegów wymieniałeś już ?? Koła kiedy były wyważane ostatnio ??
Miałem tak ze po 3 latach od założenia nowych opon miałem wibracje powyżej 100km/h pojechałem na wyważanie i wszystko wróciło do normy ;). Opony się zużywają i co jakiś czas trzeba pozmieniać te odważniki.
Pozdro

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 kwi 2023, 21:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Wymieniłem u siebie przewód elastyczny sprzęgła na BLUE PRINT 2863 39985 do Mazdy 626 IV i 626 V. Ma takie same końcówki i taką samą długość jak oryginał do Mazdy 6 GH benzyna.

W rezultacie pedała sprzęgła jest nieco lżejszy niż na starym przewodzie :)

Sama wymiana była dosyć prosta. Po zdemontowaniu puszki filtra powietrza i metalowej podstawki jest swobodny dostęp do przewodu. Musiałem użyć palnika i podgrzać górną końcówkę około 30 sekund, aby się rozszerzyła, bo zakrętka nie chciała drgnąć gdyż była zardzewiała. Druga końcówka puściła bez większego problemu zwykłym kluczem płaskim 10.

Polecam poluzować najpierw obie zakrętki. Następnie wysunąć blaszki mocujące przewód. Potem odkręcić całkowicie dolną zakrętkę i podnieść przewód do góry, tak aby z niego nie ciekło. Warto też zawinąć go w szmatę, gdyż płyn hamulcowy będzie prowadził do silnej korozji tam gdzie kapnie. Następnie odkręcić górną końcówkę i szybko wstępnie zamontować nowy przewód.

Nie zakręcaj nowego przewodu do oporu. Najpierw zamontuj go do haków mocujących i wsuń blaszki. Zwróć uwagę, że końcówki przewodu elastycznego na klucz 17, muszę wsunąć się w specjalnie wyprofilowane wycięcia w kształcie sześciokąta w hakach. Wówczas blaszki mocujące wsuwają się bez większego problemu.

Gdy wszystko jest już umocowane, dokręć mocniej zakrętki na przewodach metalowych.

Na koniec pozostaje odpowietrzyć sprzęgło. Otwórz odpowietrznik przy wysprzęgliku (siłowniku), odkręć korek w zbiorniku retencyjnym i spuść tyle płynu ile mieści się od wysprzęglika do końca przewodu elastycznego, tak aby usunąć zgormadzone tam powietrze podczas wymiany przewodu. Teraz potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Przy zakręconym odpowietrzniku jedna osoba wciska pedał sprzęgła, a druga luzuje odpowietrznik na chwilę i zakręca. Powtarzamy tą czynność aż przestanie uciekać powietrze.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 kwi 2023, 15:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No I piekna robota <spoko> .
Ps ile dalej za przewód ??

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 kwi 2023, 19:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dzięki! Koszt przewodu niecałe 60 zł :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2023, 14:38 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam kolegów
Jak smarowaliście u siebie łapę sprzęgła, to też mieliście takie luzy? U mnie nie było słychać żadnych stuków, dopiero jak ściągnąłem osłonę gumową jak na filmiku.
https://www.youtube.com/shorts/pQQkO0UcjAs

Pozdrawiam

-- Dodano: 4 maja 2023, o 14:38 --

Witam ponownie
Mam pytanie do Was .
Czy zestaw sprzęgła tej firmy będzie ok?
https://www.gsfcarparts.com/exemzk2128
Cena jest przestępna jak na Anglię.
Z góry dzieki za pomoc.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 maja 2023, 20:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 446
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
miras81 jak dobrze pamiętam, to u mnie takich luzów nie było. Sprzęgła jeszcze nie wymieniałem to nie doradzę


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 maja 2023, 20:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
5 maja 2023, o 20:27 piotrmocko napisał(a):
miras81 jak dobrze pamiętam, to u mnie takich luzów nie było. Sprzęgła jeszcze nie wymieniałem to nie doradzę
]

Mimo to dzięki piotrmocko. Wczoraj byłem u mechanika umówić się na wymianę, powiedział że te sprzęgła są dobrej jakości. Produkowane są w Japonii i są stosowane na pierwszy montaż w mazdach.
Z tym luzem ,to może wina łożyska, ewentualnie kupię łapę żeby nie było zaskoczenia.
Pozdrawiam <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 lut 2024, 10:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Panowie mi skrzypiało przy wciskaniu sprzęgła, jak stara szafa ;)). Pedał aż tak twardy nie był. Po tym zabiegu w linku pedał chodzi o wiele lżej No i przestało skrzypieć ;)).

viewtopic.php?f=39&t=9518

Przed wymiana sprzęgła radził bym sobie taki zabieg zrobić. Koszt zerowy a będzie na pewno poprawa. Pozdrawiam

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 mar 2024, 22:18 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 12.10.2015
Posty: 9
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: dolnośląski
U mnie twardy pedał sprzęgł był od zakupu (90 tys. przebiegu), ostatecznie po 60 tys takiej jazdy doprowadziło to do rozerwania przewodu elastycznego od nadmiernego ciśnienia, po wymianie przewodu na nowe i od razu wymianie kompletu sprzęgła, totalna zmiana na lepsze, przejechałem 60 tys. kilometrów i pedał nadal chodzi lekko. Aż żal, że tak długo zwlekałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.