Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 23:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 19 lut 2017, 09:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.02.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Proszę o radę. Czy można coś zrobić z twardym pedałem sprzęgła? Żona jeździ Grande Punto. Jak przesiadłem się z Punto , to uświadomiłem sobie jak twarde jest sprzęgło w Mazdzie. Pomocy!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lut 2017, 21:28 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.12.2015
Posty: 212
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Może czas na wymianę płynu hamulcowego. Sprawdź czy układ nie jest zapowietrzony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lut 2017, 20:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 30.06.2013
Posty: 153
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: pomorski
Podczas wymiany płynu hamulcowego wymieniłem również płyn w siłowniku pompy sprzęgła przy okazji odpowietrzając go, co wyraźnie poprawiło pracę pedału.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 lut 2017, 14:12 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
tylko i wyłącznie płyn ma być do ESP najlepiej syntetyczny
umnie wyleciał czarny płyn jak olej z silnika przepompowanie z 400ml sprzęgło działa jak nowe :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lut 2017, 21:34 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.04.2016
Posty: 62
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Kurcze mam to samo twarde jakby sprężyna była za twarda, ruszanie pod górkę i w korkach udręka. Biegi wchodzą idealne ale bierze dość nisko co jeszcze bardziej utrudnia.

Myślicie żeby ten płyn w sprzęgle przetłoczyć i pomoże? Bo hamulcowy rok temu wymieniany :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 mar 2017, 22:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.02.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Dziękuję za pomoc


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 mar 2017, 08:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
tak ja u siebie jak robiłem hamulce to wymieniłem płyn hamulcowy na Comma DOT 4 ESP z tego co szukałem to tylko chyba Comma jest syntetyczna TRW czy ATE mineral
przy odpowietrzaniu sprzegła przy nowym płynie z wysprzęglika wylatytwał płyn koloru jak przepalony Olej z Diesla.
poczym ustąpiły wszystkie bolączki sprzęgła
panowie Płyn hamulcowy jest higroskopijny czyt. zbieranie wody/wilgoci z otoczenia także musowo wymieniać raz na 3 lata
płyn może mieć bodajże max 2% wody lecz to jest juz do wymiany.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 cze 2017, 13:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witam,
Mam problem z twardym pedałem sprzęgła, płyn hamulcowy wymieniany pół roku temu przy okazji wymiany klocków i tarcz (przez poprzedniego właściciela).
Podjechałem do autoryzowanego serwisu (nie ASO) i diagnoza zabrzmiała sprzęgło do wymiany - komplet.
Niestety posłuchałem, komplet sprzęgła wymieniony (tarcza , docisk, lozysko - firmy SACHS) , pedał jak był, nadal jest twardy - charakterystyka twardy i bardzo "sprężysty" :(.
Mi twardość nie przeszkadza, niestety żona ze względu na pedał nie chce samochodem jeździć... Poprzednio miałem również mazde 6 GH tyle że 2.0 MZR CD - problem nie występował.
Miał ktoś podobny problem?

Silnik 2.2 MZR - CD 185 KM, rok 2009, przebieg 130 tys. KM (prawdopodobne że realny ;) )
Dzięki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 07:31 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.04.2016
Posty: 62
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
@opoles mam dokładnie taka sama sytuacje i również problem z moja kobieta dla której jest za twardy ^^.

Jeżeli chodzi o mnie w korkach, ruszanie pod górke naprawdę po pewnym czasie jest to meczące - bylem z tym w ASO stwierdzili albo sie przyzwyczaić albo wymiana sprzęgła na wymianę jak na razie sie nie zdecydowałem.

Próbowałem smarować cały osprzęt, wymieniłem płyn hamulcowy oraz płyn w sprzęgle/odpowietrzenie układu wszystko w ASO - nic nie pomogło ;(

Po tym co napisales nie wiem co robic bo myslalem ze wymiana całego sprzęgła to jednak rozwiązanie

rocznik 2009 - 90k przebiegu - realny potwierdzony - 2.0 pb


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 cze 2017, 13:01 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Na nic innego to nie wygląda jak słoneczko w docisku sprzęgło zesztywniało od przegrzania lub druga opcja brak smaru na wałku skrzyni biegów tym po którym porusza się tarcza.
Ja wymieniłem sprzęgło przy przebiegu ok 121 tys bo tamto już delikatnie szarpało po dłuższej jeździe i pedał był też twardy. Na nowym jest pedał dużo lepszy więc nie wiem skąd u kolegów problem z pedałem po wymianie. Jeżeli dobrze poskładane i wymieniony komplet(tarcza + docisk + łożysko) to powinna być poprawa. Osprzętu przy pedale nie brałbym pod uwagę, ewentualnie niedomaganie pompki za pedałem sprzęgła lub jakieś tarcie przy wysprzęgliku, który znajduje się na zewnątrz skrzyni (tam jest taka gumka, która mogła sparcieć i coś się przyciera)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2017, 07:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Dzięki Panowie, będę szukał dalej.

Czy ten brak smaru na wałku skrzyni biegów po którym porusza się tarcza można zdiagnozować bez wyciągania skrzyni?
Ta pompka za pedałem sprzęgła też mnie zastanawia niestety tania nie jest, na szczęście wymiana obyłoby się bez rozbiórki.
Zastanawiam się czy jeszcze raz nie wymienić płynu hamulcowego, może zły typ, może nie został odpowiednio przetłoczony i w zbirocniczku wygląda ok a w układzie syf, nie wiem...

Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś sugestię, będę wdzięczny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 cze 2017, 15:12 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 10.04.2016
Posty: 62
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
@opoles napisz proszę na PW lub tutaj jeżeli uda Ci się rozwiązać ten problem bo również chciałbym sobie z tym poradzić ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2017, 13:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.12.2017
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: lubelski
@Shedlly i jak tam, poradziłeś sobie? :D ja już jeżdze na twardym sprzęgle rok i dosyć tego ,czas to dziadostwo wkońcu naprawić jakoś


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2017, 16:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Ja nadal bez zmian,
Na 8 stycznia mam umówionego mechanika, który będzie działał w temacie.
Jak tylko uda się poprawić napiszę co było przyczyną.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sty 2018, 18:41 
Świeżak
Offline
Od: 14.10.2016
Posty: 20
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
I jak tam sytuacja? W ktorym dokladnie miejscu znajduje sie ten wysprzeglik? Zlecilem ostatnio wymiane plynu w hamulcach i wysprzegliku ale mam obawy co do jakosci uslugi i chcialem sam sprawdzic jak Panowie sobie poradzili ;))


Ostatnio edytowano Pn, 22 sty 2018, 15:34 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 20 sty 2018, 07:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Wysprzęglik jest na ścianie grodziowej, widać go pod maską stojąc przodem do silnika po prawej stronie od pompy hamulcowej.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2018, 10:43 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 16.11.2017
Posty: 199
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Ja miałem twarde sprzęgło w Mazdzie GG, uważam że to kwestia przyzwyczajenia. Kupiłem auto z takim sprzęgłem i przejeździłem 3 lata. Drażniło tylko z początku


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lut 2018, 15:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.04.2017
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
Witam serdecznie.

Jestem po kolejnej próbie poprawy pracy "twardego" sprzęgła.
Niestety po kilkunastu godzinach pracy mechaników brak zmian, sprzęgło nadal względni twarde i sprężyste.

Finalnie począwszy od eliminacji wszystkich innych czynników i elementów, które mogły mieć wpływ na twardość, mechanik spróbował jeszcze raz wymienić komplet sprzęgła na nowe.
Jednakże zmiana nie dała pożądanego rezultatu.
Z tego tytułu mam do sprzedania kompletne sprzęgło SACHS 3000 950 718 w cenie 600 PLN (z paragonem zakupu z przed 2 dni)
Sprzęgło jest nowe, jedynie zostało zamontowane do samochodu po czym zdemontowane (wszystko w profesjonalnym serwisie z odpowiednimi narzędziami etc.)
http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-kom ... 11246.html

Konkluzja mechanika jest taka iż budowa sprzęgła wymusza taką a nie inną jego charakterystykę (widocznie Ten typ tak ma...)
Czy są jakieś osoby z Mazdą 2.2 185 km i mogą potwierdzić twardą, sprężystą specyfikę sprzęgła?

Dzięki, Pozdrawiam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lut 2018, 16:46 
Amator
Offline
Od: 30.11.2017
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Moja Mazda też ma twarde sprzęgło i wszyscy dookoła mi mówili, że tak ma być... na początku jak ją kupiłem, było to dla mnie uciążliwe, dzisiaj się przyzwyczaiłem...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lut 2018, 20:06 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 73
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: kujawsko-pomorski
Muszę zwrócić uwagę jak jest u mnie choć nie mam porównania bo ostatnie kilka lat jeździłem automatami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2018, 09:32 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Witam,

Wymieniłem płyn hamulcowy dolewajac nowy do zbiorniczka i spuszczając stary z odpowietrzników przy każdym z kół, teraz chce to zrobic również przy sprzegle.

Czy spuszczając płyn hamulcowy poprzez odpowietrznik przy sprzegle pompujemy pedałem sprzegła tak samo jak przy wymianie płynu hamulcowego "przy kołach"?
W sensie 'pomocnik' wciska sprzeglo do konca i je trzyma wcisniete a ja luzuje odpowietrznik i czekam az przstanie wypływac stary płyn, potem zakrecam odpowietrznik i 'pomocnik' znówk kilka razy macha pedałem sprzegła po czym trzyma wcisniete a ja znów luzuje odpowietrznik itd.....

Dobrze to rozumiem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2018, 09:43 
Amator
Offline
Od: 30.11.2017
Posty: 93
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: mazowiecki
Tak, robisz to analogicznie, tylko pedał sprzęgła wpadnie Ci w podłogę i trzeba będzie go "ręcznie" wyciągać :P


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 lut 2018, 14:51 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 21.04.2017
Posty: 74
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: małopolski
Jestem po wymianie plynu i odpowietrzeniu hamulcow i sprzegla. Robilem to wczoraj, jezdzilem caly wieczor sprzeglo miod malina. A tu dzisiaj rano zonk wciskam sprzeglo i zostaje w podłodze, wyciągałem go noga spowrotem i teraz chodzi ale jest cos nie tak- jak puszcze pedal nagle to idzie do połowy zatrzymuje sie i pochwili dopiero odbija do konca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 lut 2018, 15:21 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 151
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Jeszcze raz odpowietrz sprzeglo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 cze 2018, 11:54 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 30.06.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Czy ktoś mógłby zrobić fotkę gdzie jest ta kalamitka na wysprzęgligu? Co trzeba zdemontować? 2.5 pb 170km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 lip 2018, 00:11 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Zajrzyj od spodu. Musisz zdjąć tylko osłonę silnika. Ze skrzyni wychodzi łapa w stronę zderzaka, a prostopadle do niej jest bolec wysprzęglika. Szukaj kilka centymetrów w lewo od łapy. Nie jest nigdzie ukryta, na pewno znajdziesz.

Co prawda w dieslu, ale w pb wygląda tak samo:

https://www.google.pl/search?biw=1366&b ... V9Q1lHuulM:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 16:04 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 30.06.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Znalazłem. Nie trzeba nawet od spodu ale dość wprawną rękę. Nic to nie pomogło może za mało spuściłem a może w niewłaściwy sposób bo robiłem sam. Jak by ktoś mógł krok po kroku i ile płynu wylać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 lip 2018, 23:33 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Potrzebne są dwie osoby: jedna w środku auta, druga przy odpowietrzniku. Osoba w środku wciska i puszcza kilka razy sprzęgło i zatrzymuje wciśnięte, wtedy ten przy odpowietrzniku odkręca lekko aż zejdzie powietrze lub raczej trochę płynu z powietrzem i od razu zakręca. Wtedy ten w aucie znowu pompuje kilka razy i zostawia wciśnięte sprzęgło, ten drugi powtarza z odpowietrznikiem to co wcześniej. Powtórzyć całość kilka razy. Ile to nie wiem. Chodzi o to by pozbyć się pęcherzy powietrza z przewodu. Najlepiej przepompować tyle płynu ile jest w przewodzie. Trzeba też przy okazji pamiętać by na bieżąco dolewać płyn do zbiorniczka, tak żeby nie zassało powietrza do przewodu. Dobrze jest założyć na odpowietrznik jakiś przezroczysty wężyk. Po pierwsze po to, by płyn nie pryskał na około, ale też po to żeby obserwować kiedy z odpowietrznika przestaną wydobywać się pęcherze powietrza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 08:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...i, na wyłączonym silniku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 09:20 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Losmateo
Piszesz ze nic nie pomogło, a zasadniczo jaki masz problem ze sprzeglem, jakie sa objawy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.