Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Xenon i Bi-xenon
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=4&t=4313
Strona 1 z 2

Autor:  szpon2 [ Pt, 23 paź 2015, 14:50 ]
Tytuł:  Xenon i Bi-xenon

Witam!
W mojej wersji powinny znajdować się Bixenony, mówię że powinny ponieważ tylko prawy sie rusza, lewy zaś tylko po odpaleniu przekręca się w prawo (poziomuje sie) i to na tyle. AFS zbiera informacje z różnych czujników w samochodzie, i np gdy jade do 50-60km/h światła bixenonowe, opadają dając lepsze widzenie przy samochodzie i w jego obrębie. Więc prawy opada a lewy nie.. Wydaje mi się że zostałem zrobiony w przysłowiowego H.. ponieważ podmieniono mi lamy bądź wymontowano silniczek obracający lewą soczewkę.. Czy można coś jeszcze z tym zrobić? Dodam iż samochody nie mam od nowości, a komputer nie wywala żadnego błędu oraz nie mam żadnej pulsującej ikonki na desce..
pozdrawiam

Autor:  Marrud [ Cz, 29 paź 2015, 08:43 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

A czy kolega nie myli pojęć? Bi-xenon to nie światła adaptacyjne. Jak jedziesz na światłach mijania to żarnik świeci z jednakową mocą jedynie poziomuje się przy nierównościach, ta sama zasada jest jak włączysz światła drogowe. Przy drogowych nie jestem pewien, czy działa poziomowanie. W GH przynajmniej przed liftem nie ma Bi xenonu skrętnego tylko są dodatkowe żarówki doświetlające zakręty. Nie wiem jak jest po lifice bo u mnie w 3 z 2011 roku Bi-xenion skręca.

Autor:  arecki [ Pt, 30 paź 2015, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

W GH po lifcie bixenony są skrętne, czyli mają dodatkowo funkcję doświetlania zakrętów.

Autor:  Marrud [ Pt, 30 paź 2015, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Czyli tak jak w 3 :-)

Autor:  szpon2 [ Pn, 2 lis 2015, 19:21 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

OK, już w końcu miałem dokładny czas na przyjrzenie się całej sytuacji, okazuje się, że mój lewy bixenon skręca ale, nie opuszcza się, wygląda to tak że on cały czas jest lekko uniesiony mimo iż prawy odpowiednik jest opuszczony tak jak by nie współgrali. Skręt lewego zauważyłem dopiero po wjeździe na naprawdę ciemną uliczkę i włączenie długich i skręcają się w lewo :)
Czy silniczek który reguluję pozycję świateł jest częścią rozłączną, czy lampa może być nie wyposażona w ten system?

Co do systemu AFS załączam filmik


pozdrawiam

EDIT
Dodaje real foto..
Obrazek
na górze..

Obrazek
na dole

Autor:  arecki [ Pn, 2 lis 2015, 21:31 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

szpon2, rzeczywiście trochę się rozjechały te światła.
A co zrobiłeś, że światła poszły w dół (przynajmniej prawe)?

Autor:  szpon2 [ Pn, 2 lis 2015, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

wystarczyło że otworzyłem drzwi :)
jak tylko ruszę to światło opada, a lewe bez zmian

I oczywiście jak jadę powyżej 50km/h światła sie jak by zrównują i świecą tak jak lewe, jutro dodam zdjęcie..

Autor:  paku88 [ Pt, 4 lis 2016, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Panowie,
Jak wygląda sprawa z samopoziomowaniem ksenonow w przed lifcie? Czy po włączeniu zapłonu powinna nastąpić jakas korekcja? U mnie chyba nic takiego nie ma miejsca, jednak gdy podjadę pod ścianę, usiądę na progu bagażnika światła się obniżaja - czy mają zrobić jakiś ruch w dół i później w górę? Gdy wstanę z progu światła automatycznie się unoszą. Czy mógłby ktoś opisać jak u niego to wygląda?

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Autor:  maciekelga [ Pt, 4 lis 2016, 11:14 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Dokładnie tak samo miałem w Fordzie.

LG G2 mini

Autor:  glowasiek [ Pt, 4 lis 2016, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

paku88 w przedlifcie xenony nie robia zadnego skosnego ruchu itp rzeczy. Dopier po zaladowaniu bagaznika badz jazdy pod gorke, z gorki korekta/poziomowanie nastepuje w czasie jazdy/postoju.

Autor:  chmooreck [ Pt, 4 lis 2016, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

glowasiek napisał(a):
badz jazdy pod gorke, z gorki

No chyba żartujesz... Zależy od stopnia załadowania auta (różnicy wysokości zawieszenia przed/tył), a nie jazdy z górki / pod górkę :P

Autor:  glowasiek [ Pt, 4 lis 2016, 11:43 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

NIe zartuje, u siebie juz kilka razy zauwazylem, ze po jezdzie po i z wzniesien swiatla sie obnizaja podczas postoju na najblizszej sygnalizacji.

Czyli musza sie korygowac przy takowej jezdzie bo w bagazniku nic mi nie przybylo :)

Autor:  chmooreck [ Pt, 4 lis 2016, 12:17 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

To może po hamowaniu (i nurkowaniu przez to przodu) ?

Autor:  paku88 [ Pt, 4 lis 2016, 12:27 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

glowasiek napisał(a):
paku88 w przedlifcie xenony nie robia zadnego skosnego ruchu itp rzeczy. Dopier po zaladowaniu bagaznika badz jazdy pod gorke, z gorki korekta/poziomowanie nastepuje w czasie jazdy/postoju.

Czyli spokojnie mogę przyjąć że mam wszystko ok,skoro po odpaleniu nic się nie rusza, a dopiero gdy usiądę na progu bagażnika? :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Autor:  glowasiek [ Pt, 4 lis 2016, 12:49 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

chmooreck nie, normalnie spokojna jazda.... stoje i wtedy jest korekta xenonow.... w nocy nawet przy powolnej jedzie pod stroma gorke mozna zaobserwowac jak sie podnosza.

Paku tak, wszystko na to wskazuje, ze jest OK.

Autor:  paku88 [ Pt, 4 lis 2016, 13:41 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Dzięki za odpowiedź :)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

Autor:  arecki [ Pt, 4 lis 2016, 18:50 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

glowasiek napisał(a):
w nocy nawet przy powolnej jedzie pod stroma gorke mozna zaobserwowac jak sie podnosza
Nie czaję tego. Po co się podnoszą? Przecież mogą razić innych. Poza tym co za różnica, czy jedzie się pod górkę, czy z górki, to niczym się to nie różni od jazdy po płaskim. I tak światła powinny świecić na taką samą odległość.

Autor:  Beauce [ Pn, 14 lis 2016, 00:13 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Witam. Zna ktoś lub słyszał gdzie dobrze regenerują Bi-xenony w okolicy Wrocławia, ponieważ mam już wypalone odbłyśniki nie daja juz tyle światła co kiedyś. Dzięki za info Pozdrawiam

Autor:  Kittelsen [ Wt, 15 lis 2016, 07:47 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Nie chcę tworzyć nowego tematu, bo moje pytanie dotyczy biksenonów właśnie... Czy ktoś może dokonał swapa reflektorów z przedliftowych biksenonów ze statycznym AFS na poliftowe biksenony z dynamicznym AFS, czyli skrętną soczewką?

Co potrzeba do takiej zmiany i czy jest ona wykonalna?

Autor:  maciekelga [ Cz, 17 lis 2016, 22:49 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Mam pytanie dotyczace poziomowania. W polifcie przy skretnej soczewce w zależności od prędkości soczewka podnosi sie przy szybkiej jeździe i opuszcza przy wolniejsze. Czy w przedlifcie jest jest taka funkcja?
Czy poziomowanie jest dynamiczne ? Czy zauważyliście ze nastepuje korekcja podczas jazdy pod górę lub ostrego hamowania?
Czy korekcja odbywa sie tylko na postoju?

Dodatkowo w rozumiem ze po zaladowaniu bagaznika tylne zawieszenie sie ugina i to jest wykrywane przez tylny czujnik, co sie w tym czasie dzieje z przodem? Też sie ugina? Pytam ponieważ jestem ciekawy roli przedniego czujnika...

Autor:  Kittelsen [ Pt, 18 lis 2016, 08:06 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Nie zauważyłem, żeby podczas zmian prędkości soczewka podnosiła się lub opuszczała. Koledzy wcześniej pisali o korekcji podczas jazdy pod górkę, ale tej również nie zauważyłem. Dodam, że poziomowanie u mnie działa (sprawdzałem wchodząc do bagażnika).

Autor:  maciekelga [ Pt, 18 lis 2016, 08:08 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Czyli pewnie poziomowanie działa tylko na postoju, wtedy poziomuje reflektory.

Autor:  glowasiek [ Pt, 18 lis 2016, 10:39 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

A spojrzcie na strone 24 tej broszurki..

http://www.mazda.co.uk/assets/uk/usedca ... e_2006.pdf


"Adaptive Front lighting System (AFS)
AFS boosts visibility by
illuminating the area on the
inside of a bend not covered by
the high and low beams, while
Bi-xenon headlights improve
things even more by illuminating
the road further ahead
."

Tylko nie jestem pewien jak to rozumiec :) Moim zdaniem, lampy adaptuja sie w czasie jazdy a nie tylko przy postoju co nieraz zaobserowalem. A czy reaguja na zmiane predkosci nie wiem, swego czasu widzialem broszure w ktorej bylo napisane, iz polifty maja taka funkcje niby. Mozliwe, ze jestem w bledzie.

Autor:  udi1 [ Pt, 18 lis 2016, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Raczej nie sądzę aby układ poziomowania w naszych mazdach byl na tyle dynamiczny aby reagować podczas nagłego hamowania czy przyśpieszenia. Bardziej chodzi tu zniwelowanie różnicy obciążenia przód/tył. W trakcie podjazdu pod wzniesienie owszem będzie to korygowane gdyż dociąża się tył pojazdu oczywiście jeśli podjazd jest odpowiednio długi.

Autor:  Damianko [ Pt, 18 lis 2016, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

I masz absolutną rację

Autor:  maciekelga [ Wt, 29 lis 2016, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Ok znalazłem w workshop manualu potwierdzenie, ze jest tak jak piszecie. Zastanawia mnie tylko czy przy dlugim hamowaniu dociazajacym przod nastapi podniesienie? Przy hamowaniu dociazony przod powoduje skrocenie zasiegu reflektorów.

LG G2 mini

Autor:  Magdelyn6 [ Pn, 27 mar 2017, 13:05 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Witam.

Szukam dobrej strony z żarnikami oraz dobrego modelu żarników do Madzi :)

Autor:  dejwid [ Wt, 28 mar 2017, 05:54 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Nie łatwiej kupić na allegro od polecanego sprzedawcy? np. w oficjalnym sklepie philipsa.

Autor:  Piotrek007 [ Cz, 23 sie 2018, 08:25 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Witam. Jak powinna zachować się soczewka w bixenonie skrętnym po lifcie. Czy powinna się poziomować "góra" i "dół" czy tylko wykonywac ruch prawo lewo podczas uruchomienia silnika.

Autor:  arecki [ So, 25 sie 2018, 11:46 ]
Tytuł:  Re: Xenon i Bi-xenon

Piotrek007, robi tylko zeza na boki, nie ma ruchu góra-dół. Oczywiście chodzi o GH.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/