Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 13:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 23:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Odgrzeję kotleta. RVM w ASO kosztuje +/- 10k PLN dla GH.
2x 3.5k radar + centralka + wiązka kabli + robocizna.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 23:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
O kurde, to już wiem dlaczego tak kradną Mazdy.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 05:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
No cenowo strasznie pojechali. Pytałem kilka dni temu, bo właśnie kupuje M6 bez RVMu i chciałem dołożyć. Ale w tej sytuacji po prostu nie będę miał RVM :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 20:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.09.2013
Posty: 27
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Też dzwoniłem o cenę naprawy. Koszt jednego radaru to tak jak piszecie ok 3000 zł. Demontaż zderzaka i założenie radaru ok 200 zł. Kalibracja ok 150 zł. Diagnostyka usterki 250 zł.
Niezłe ceny radaru... Na razie kupiłem na allegro używkę za 100 zł komplet (2 sztuki), zobaczymy czy sprawne :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 22:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Gdzieś czytałem, że jak wymieniasz dwa radary na raz to możesz mieć błędy na kompie. Ale jak wymienisz jeden to jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 cze 2015, 21:54 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.09.2013
Posty: 27
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
W końcu miałem czas na naprawę. Zderzak zdjąłem wg fotorelacji na forum - bez problemów. Wymontowałem swój lewy radar i podmieniłem na zakupiony na allegro (50 zł). Po odpaleniu auta rvm świeci na zielono :D . Poskładałem wszystko z powrotem, skasowałem błąd za pomocą forscana i wszystko śmiga jak należy <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 sty 2016, 15:33 
Bywalec
Offline
Od: 13.09.2014
Posty: 297
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Witam mam problem a mianowicie zauważyłem iż podczas postoju na mrozie wyłącza się system RVM.
Zawsze mam go włączony i nigdy go nie odłączyłem i zAwsze po uruchomienie auta włączał się z automatu ale po ostatnim mrozie po włożeniu kluczyka i odpalenie zauważyłem brak kontrolki RVM na desce zdziwiło mnie to bo przycisku z RVM nie wyłączałem aby dalej działał musiałem włączyć go ręcznie i pracuje poprawnie tak więc o co tu chodzi czy tak ma być ?

-- Dodano: Śr, 6 sty 2016, 15:33 --

Nie macie u siebie RVM?
jak macie po silnym mrozie?
odłacza wam czy ?????
dzisjaj przy -5 po całej nocy było ok załaczył sie z automatu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 sty 2016, 15:39 
Offline
Ja mam kolegoRVM , tylko mrozów takich u mnie nie ma :D więc Ci nie pomogę. U mnie załącza się automatycznie do ok -5 stopni, zimniej tu nie bywa raczej.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 sty 2016, 18:21 
Bywalec
Offline
Od: 13.09.2014
Posty: 297
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
no ciekawe czy jest jakis zabezpieczenie które zabezpiecza system jezeli spadnie troche nizej i go automatycznie odłacza?
Wydarzyło mi sie to w te mrozy dwie noce po kolei(dwa razy odłaczyło w pierwszy i drugi dzien - bo musialem wlaczac recznie rano po uruchomieniu) a temperatura była w tych nocach ok -17 stopni


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 sty 2016, 20:45 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 19.02.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Codziennie rano odpalałem auto przy nocach po -16 stopni i u mnie załączał się zawsze z automatu
Odcięcia żadnego na pewno nie ma


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 sty 2016, 17:40 
Bywalec
Offline
Od: 13.09.2014
Posty: 297
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
wydarzylo mi sie tylko to 2 razy w tych ostatnich mrozach nigdy wiecej nie mialo to miejsca teraz tez obserwuje i wszystko jest okej a minelo juz od tych mrozow jakis tydzien tak wiec dlaczego tak sie dzialo?moze cos tam jest z zabezpieczeniami bo mysle ze ja by cos padało lub było nie tak to nie było by roznicy teraz a w te mrozy

-- Dodano: Śr, 20 sty 2016, 17:38 --

dasior10 napisał(a):
wydarzylo mi sie tylko to 2 razy w tych ostatnich mrozach nigdy wiecej nie mialo to miejsca teraz tez obserwuje i wszystko jest okej a minelo juz od tych mrozow jakis tydzien tak wiec dlaczego tak sie dzialo?moze cos tam jest z zabezpieczeniami bo mysle ze ja by cos padało lub było nie tak to nie było by roznicy teraz a w te mrozy

Wydarzyło sie jeszcze raz ostatnio:
Zaobserwowałem iż wydarza sie to jak postawie samochod na 3-4 dni na mrozie(ok -15) bez odpalania,po jednej nocy nocy jest okej
Podejrzewam iz może akumulator troszke sie wyładowuje podczas tych mrozów i postoju bez dotykania auta 3-4 dni i automatycznie wyłacza system RVM.
Co o tym sadzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 07:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.04.2014
Posty: 298
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ja jeździłem około tygodnia, bez działającego RVM. Zaniepokojony pojechałem do Serwisu ASO. Powiedzieli że jest jakiś błąd komunikacji miedzy komputerem a radarem i na stan obecny nic nie mogą zrobić, bo mam nie doładowany akumulator. Umówiłem się na ładowanie aku, bo nie mam tego specjalnego prostownika w przyszły poniedziałek wieczorem. We wtorek rano mają się zająć moim samochodem sprawdzić komunikacje i ewentualne błędy.
Ja w miedzy czasie zrobiłem z komputera pokładowego przywracanie fabryczne, czy jakoś tak to się nazywa i po przejechaniu paru kilometrów zaczęło działać. Nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy faktycznie odwilż. Nawet i-stop zaczął lepiej działać. Bym zapomniał, problem zaczął się po odpięciu akumulatora, miałem wymienianą matę grzewczą w fotelu od strony kierowcy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 07:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Takie cuda jak i-stop, to od kiedy w GH zaczeli montować?

Sent from my E6653 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sty 2016, 07:57 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 27.04.2014
Posty: 298
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Nie no miałem ten problem w swojej GJ, pomyślałem że opisze ten problem, bez zakładania nowego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 lip 2017, 22:02 
Amator
Offline
Od: 20.10.2015
Posty: 64
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Co by nie zakładać nowego wątku.

Przestała mi działać prawa strona RVM (brak powiadomienia przy lusterku i brak sygnalizacji dźwiękowej przy włączonym migaczu), lewa strona dalej sprawna. System nie zgłasza żadnej usterki (kontrolka swieci się na zielono). Co może być tego przyczyną? Uszkodzony radar, coś z elektroniką, tylko wtedy chyba system powinien raportować błąd? Zabrudzenie?

Przy okazji, czy jest minimalna prędkość od której system się załącza? Wyczytywałem że w zależności od radarów działa od 60km/h lub od ca. 40km/h, ale dałbym głowę że stojąc na światłach gdy ktoś wymija mnie ze sporą prędkością (>=40km/h) to RVM działa...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2017, 10:50 
Amator
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 84
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
Nie wcześniej niż 60kph


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 lip 2017, 11:49 
Amator
Offline
Od: 20.10.2015
Posty: 64
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Dzięki za info, spróbuję jeszcze raz sprawdzić (choć test prawej strony w polskich warunkach nie należy do najłatwiejszych ;) )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 lip 2017, 09:43 
Amator
Offline
Od: 07.07.2016
Posty: 84
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: mazowiecki
Na luzie,
3 pasmowa jezdnia i jedziesz środkowym wolniej :lol: :lol:
ot wg normy ISO:PL:LeweKolkoRozancowe :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 wrz 2017, 13:09 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Michał napisał(a):
Nie mam pojęcia jaki może to być koszt, ale bardzo chwalę sobie ten system.
Fakt, że jest trochę za czuły, ale to mi nie przeszkadza, tzn. jadę lewym pasem na drodze trzy pasmowej i chcę zjechać na środkowy, a prawym pasem jedzie jakiś pojazd to też zapiszczy.
Dla wiadomości, lampka się świeci jak mijają nas pojazdy z lewej bądź prawej strony, a piszczy gdy mamy włączony kierunkowskaz.
Działa on jak się nie mylę przy prędkości auta powyżej 50km/h (w GJ jest chyba od 30km/h)
Parę razy już mi uratował tyłek, jak się zagapiłem i nie spojrzałem w lusterko ;-)


zgadzam sie w 100%!!! od niedawna jezdze mazda gh z 2011 sport 180 km, poza niesamowitym wrazeniem z jazdy, silnik pracuje naprawde elastycznie, wchodzi na obroty rewelacyjnie, najbardziej urzekl mnie ten system RVM, dziala powyzej 50 km/ h i tak jak kolega wyzej pisal pali sie lampka ostrzegawcza ze ktos jezdzie na pasie obok, jak wlaczysz kierunkowskaz zaczyna piszczec, zwracajac uwage kierowcy, 2 dni ciezko bylo sie przyzwyczaic ale jak ogarniesz temat naprawde system rewelacyjny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 wrz 2020, 21:34 
Świeżak
Offline
Od: 13.06.2016
Posty: 23
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: opolski
Zniszczyliśmy prawe lusterko w Mazda 6 GH 2008 rocznik - Combi, silnik 2.0.

W Mazdzie jest oryginalny system RVM. Po zdjęciu lusterka mam kabelek 7 pinowy. Chciałem teraz zapytać, czy przy zakupie lusterka musze zwrócić uwagę na ten system RVM, czy nie. Czy jakiekolwiek czujniki z tego systemu znajdują się w lusterku ? .. Oczywiście sprawa oczywista, że kupuję lusterku EU, z 7 pinami.

Dziękuję za odpowiedź.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 30 wrz 2020, 08:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Radary do systemu RVM są w okolicach tylnego zderzaka, a diody sygnalizujące pojazd znajdujący się w martwym polu są wewnątrz auta. W lusterku nie ma nic związanego z tym systemem.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 lis 2020, 12:08 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2020
Posty: 32
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Cześć,
co jakiś czas (głównie na autostradach, czy Skach) wyłączał mi się RVM. Pomarańczowa kontrolka, brak działania, czasem po ok. 50km jazdy dalej (z pomarańczową kontrolką) system całkowicie się wyłączał, a po włączeniu go przyciskiem działał normlanie. Pomagało również zgaszenie i odpalenie silnika jeszcze raz.
Widząc koszty napraw, ew. szukania i kupna części zrezygnowałem i uznałem, że nie mam tej pomocy.

Problem zniknął, gdy niespodziewanie padła ma cela w akumulatorze i już nigdzie nie pojechałem :P po wymianie aku na nowe już nigdy mi się nie zdarzyło, żeby RVM przestał działać (kilka tyś km).
Widocznie kłopot wynikał z uszkodzonego aku, a nie samego systemu.
Informacja na przyszłość, gdyby komuś się też takie cuda działy.
Mazda przedlift (RVM jako kostki pod tylną lampą)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 sty 2022, 17:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Rozważam montaż RVM - Rear Vehicle Monitoring System. Moja wersja Mazdy 6 GH 1.8 Pb Exclusive nie jest wyposażona w RVM, ani nie ma w samochodzie niezbędnych wiązek - sprawdziłem po demontażu tapicerki drzwi oraz boczków w bagażniku. Po rozmowie z Wojti i jdman93 i przeanalizowaniu schematów połączeń RVM, przedstawiam swoje wnioski.

Niezbędna części do montażu RVM
  • Moduły kontrolne systemu RVM z radarem lewym i prawym (RVM Control Module LH i RH). Moduły z "Anglika" są identyczne jak w pojazdach z kierownicą po lewej i są zamontowane identycznie - po tych samych stronach.
  • Zegary z wersji Sport lub pojazdu który był wyposażony w RVM.

Opcjonalne części do montażu RVM
  • Trójkątne osłony lusterek ze wskaźnikiem (RVM Warning Indicator LH i RH) - można zamontować własne LEDy na słupkach A, aby zmniejszyć koszty i uniknąć uciążliwego przeciągania kabli z kabiny do drzwi.
  • Zestaw przycisków pomiędzy kierownicą a drzwiami z przyciskiem RVM (RVM Switch) - można zamontować dowolny przycisk mono stabilny.
  • Wiązki kabli.

Opis połączeń systemu RVM
  • Moduły kontrolne RVM lewy (LH) i prawy (RH) są ze sobą połączone dwoma przewodami do komunikacji z magistralą CAN.
  • Każdy moduł kontrolny RVM jest zasilany jednym przewodem z bezpiecznika Meter IG 15A znajdującego się w kabinie przy nogach kierowcy.
  • Kontrolka przy lewym lusterku (LH) jest połączona dwoma przewodami z lewym modułem kontrolnym RVM (LH).
  • Kontrolka przy prawym lusterku (RH) też jest połączona dwoma przewodami z lewym modułem kontrolnym RVM (LH) (nie prawym).
  • Przycisk RVM jest połączony jednym przewodem z prawym modułem kontrolnym RVM (RH). Drugi pin przycisku RVM jest połączony z masą. W Mojej Mazdzie Exclusive do przycisków jest doprowadzony kabel przycisku RVM (filetowy z żółtym paskiem) który kończy się przy wtyczce C-13/14 (Instrument Panel Harness-Rear Harness) gdzieś nad bezpiecznikami w kabinie.
  • Moduł kontrolny RVM prawy (RH) jest połączony dwoma przewodami z magistralą CAN poprzez Data Link Connector-2 (D-01) oraz Check Connector (D-02).
  • Data Link Connector-2 (D-01) znajduje się pod kierownicą, tzw. gniazdo OBD2.
  • Check Connector (D-02) znajduje się pod maską po stronie kierowcy bliżej ściany grodziowej.
  • W bagażniku po stronie prawej może znajdować się wtyczka C-27, która doprowadza magistralę CAN z powyższych wtyczek, fabryczne czujniki parkowania oraz przycisk RVM, zasilanie i masę. Jeżeli nie ma wtyczki lub ma ona 12 pinów, to nie posiada wyprowadzeń magistrali CAN. Jeżeli wtyczka ma 16 pinów, to powinno być wyprowadzenie magistrali CAN. W mojej Mazdzie sedan jest 12-pinowa wtyczka z dwoma przewodami.
  • Wewnątrz zegarów znajduje się mikrokomputer, buzzer oraz kontrolka RVM świecąca na żółto i zielono - analogicznie do CRUISE. System RVM komunikuje się z mikrokomputerem poprzez magistralę CAN. W Mojej Mazdzie Exclusive nie ma kontrolki RVM na zegarach - sprawdziłem świecąc latarką na wyłączone zegary oraz uruchamiając test zegarów

Do montażu systemu RVM trzeba przede wszystkim zdemontować zderzak z tyłu oraz boczki w bagażniku i osłony progów aby przeciągnąć kable do deski rozdzielczej. Przydatne poradniki:

System RVM do działania wymaga aktywowania w mikrokomputerze. Możliwe że sama wymiana zegarów na te z wersji Sport wystarczy. Ale może też okazać się niezbędna wizyta w ASO (w Krakowie mi odmówili) lub u speca od programowania zegarów (zgodnie z rozmową telefoniczną, Norbert może tylko uruchomić same zegary z wersji Sport). jdman93 ma skutecznie zamontowane zegary z wersji Sport.

Do systemu RVM nie trzeba zmieniać lusterek! Nie mają one nic wspólnego z RVM. Jedynie trójkątne obudowy mocowania lusterka wewnątrz kabiny posiadają LED informujący o wykryciu przeszkody w martwym polu. Ponieważ, jest to tylko i wyłącznie LED informacyjny, można zrezygnować z tych osłon i zamontować dowolny LED w dowolnym miejscu w pojeździe (w zegarach, na słupkach A, itp.).

Również nie ma potrzeby montażu przycisków obok kierownicy z przyciskiem RVM. Wystarczy dowolny przycisk zwierny monostabilny domyślnie otwarty. Gdy naciśniemy i trzymamy przycisk wciśnięty, to dwa piny są zwarte - połączone. Gdy puścimy przycisk, to wraca on do stanu domyślnego, czyli dwa piny są rozwarte - niepołączone. Musi działać analogicznie do przycisku DSC.

Podsumowanie
Uruchomienie RVM wydaje się możliwe, ale aktywacja systemu - o ile jest potrzebne - może okazać się trudna lub niemożliwa.

Alternatywy
Na AliExpress można teoretycznie kupić dużo nowsze i bardziej zawansowane systemy wykrywania pojazdów w martwym polu oraz ruch poprzeczny przy cofaniu. W zależności od zaawansowania i zasięgu wahają się od 400 - 2000 zł.

Legenda
  • BSD - Blind Spot Detection
  • RCTA - early warning of reverse crossing
  • LCA - intelligent parallel lane change assistant
  • AOA - active overtaking warning
  • DOW - door opening warning


-- Dodano: 21 stycznia 2022, o 18:40 --

Pozostałe zdjęcia


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 sty 2022, 18:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Sprzedaj auto i kup polifta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 sty 2022, 18:22 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
chmooreck za dużo już modyfikacji, aby kupować kolejną GH :) oraz to było by zbyt proste aby zdobyć RVM :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.