Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 26 sty 2015, 00:06 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam,

Chcę wymienić płyn hamulcowy ponieważ od ostatniej wymiany przejechane już mam 30 tys. km. Wiem że płyn ma być DOT 4.

Jaki płyn byście polecili ?

Ja zastanawiam się nad ATE SL.6 DOT 4
http://allegro.pl/ate-dot4-sl6-plyn-ham ... 93160.html

lub nowszy ATE DOT 4 TYP 200

http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-ate-do ... 40319.html

Czy to dobry wybór ?

Dodam tylko że ATE SL.6 ma obniżoną lepkość przy -30C i wynosi według specyfikacji max 700mm2

Marek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lis 2015, 12:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.09.2015
Posty: 565
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
ja u siebie mam dot 3 od nowosci i nie zmieniam na inny

_________________
<pucu> do odważnych świat należy <czas>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2016, 13:31 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
antol007 napisał(a):
ja u siebie mam dot 3 od nowosci i nie zmieniam na inny

Właśnie mam pytanko w tej sprawie. U mnie na korku zbiorniczka tez jest dot 3. Lac taki sam, czy zmienic na dot 4?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2016, 14:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Zalej DOT4. Co do marki to już masz w czym wybierać Ja zalałem TRW.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2016, 18:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
powinno się niby lac do układów ESP


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2016, 18:20 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
TOMASZ napisał(a):
Zalej DOT4. Co do marki to już masz w czym wybierać Ja zalałem TRW.

Wlasnie, z ta firma. Zaleje dot4. Warto inwestowac w jakies drogie marki, czy kupic cos posredniego, ale dobrego? Ten trw jest ogolnie polecany? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2016, 18:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nie wiem czy polecany. Nie zawracałem sobie tym głowy :-) Większość osób z forum kupuje ATE.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2016, 18:53 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
TRW i Elfa leją w ASO Gołębiewscy.
Mazda nie ma "swojego" płynu hamulcowego.
U mnie hula w przewodach http://www.czarnepaliwo.pl/sklep/plyny-hamulcowe/54-penrite-super-dot-4-05l.html?.

Wybór jest duży, jak napisał TOMASZ lej dot4,
co do marki myślę że najczęściej stosowane: Ate, TRW, Motul.

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2016, 19:36 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Kupie ATE w takim badz razie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2016, 21:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1563
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Tylko wdł. opinii do układu hamulcowego wyposażonego w ABS, ESP itp stosuje się płyny o niżej lepkości w niższych temperaturach. Natomiast inne opinie mówią że teraźniejsze zwykłe płyny DOT 4 już są dostosowane do tych układów?

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 lut 2016, 22:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
jest różnica miedzy ESP a zwykłym DOT4 ze w niskich temp jest płynny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 lut 2016, 12:23 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ja w końcu wymieniłem na ATE SL.6 i jestem bardzo zadowolony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lut 2016, 18:32 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Ile płynu wchodzi do układu? Kupiłem litr ATE SL.6 i się zastanawiam, czy starczy..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lut 2016, 19:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
1 litr. Ale jak chcesz dokładnie spuścić stary, to kup 2 litry. Podczas odpowietrzania i ściągania starego poszło mi 2 litry.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lut 2016, 19:31 
Bywalec
Offline
Od: 07.12.2015
Posty: 344
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ZBANOWANY!
Nie no, będzie zrobione dokładnie, nawet bardzo dokładnie. ;-)
Dzięki KOVALU!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 10:43 
Świeżak
Offline
Od: 08.09.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
Jaki płyn polecacie? Chodzi o to żeby miał dobre właściwości higroskopijne i wysoką temp wrzenia.. Bo podobno to jest istotne?? Dużo jest tego na allegor, ale trudno się na coś konkretnego zdecydować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lut 2018, 21:54 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
ATE np http://allegro.pl/ate-plyn-hamulcowy-sl ... 21159.html


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lut 2018, 22:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 312
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
ATE typ.200 DOT4. Jestem zadowolony mogę polecić

tutaj porównanie parametrów :
http://www.ate-hamulce.pl/media/3038/pl ... we_ate.pdf


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 lut 2018, 10:58 
Świeżak
Offline
Od: 08.09.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: S
A jak z jego jego pęcznieniem w niskich temperaturach?
Bo jak czytam na forach, to jest to kluczowy wyznacznik...
Tutaj https://nocar.pl/blog/jak-wybrac-plyn-hamulcowy/ też zwracali na to uwage. Że pęcznienie może doprowadzić do rozszczelnienia układu hamulcowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2018, 09:34 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Hej,

Jakiś czas temu wymieniłem płyn hamulcowy w "częsci hamulcowej" poprzez dolewanie nowego płynu do zbiorniczka i spuszczanie starego z kół po kolei.

Pytanie co z płynem hamulcowym, który steruje sprzęgłem...?
Wydaje mi się że tam też przydało by się upuścić troche starego płynu tak zeby napłynął nowy.

W instrukcji znalazłem wzmiankę o odpowietrzyniku :
Capturepdp.JPG

Z racji tego że jest zimno nie szukałem jeszcze gdzie jest on usytuowany, zastanawia mnie jak się do niego dostać, czy musze wjechac na kanał czy da rade zanurkować od komory silnika?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 22 lut 2018, 12:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Da radę od góry ale z tego co pamiętam trzeba zdemontować puszkę filtra powietrza i podstawę tej puszki.
Na dołu dostęp jest bardzo dobry po zdjęciu osłony :) Także w kanale byłoby najwygodniej to zrobić.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 22 lut 2018, 13:07 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 89
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Ok, zrobie to zatem na kanale, nie ma co kombinować ;)

dziekuję za info :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lut 2018, 10:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
nic nie trzeba zdejmować


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 12:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.01.2018
Posty: 59
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A czy jak nie wiem jaki mam w tej chwili płyn to mogę dolać DOT4?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 lis 2018, 17:57 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Tak Można

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.