Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 13:17

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 19 sty 2015, 20:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Cześć,

mam nie lada problem ze swoją mazdą. Rocznik 2008, 2.0 Pb 150KM, przebieg 158 tys. km, instalacja gazowa AG. Problem miałem następujący:
- użytkuję auto od sierpnia 2014. W miarę zbliżania się niższych temperatur oraz większej wilgotności pojawił się problem, którego przyczyny nie mogę zidentyfikować. Mianowicie: podczas jazdy na benzynie przy zimnym silniku, w momencie wyrzucenia biegu na luz, autko gaśnie (przy spadku obrotów z np 2,5tys). Problem znika sam jak tylko wskazówka temperatury lekko się podniesie. w sobotę zapaliła mi się kontrolka check engine. Pojechałem do mechanika, podpiął pod kompa, wykryło wypadanie zapłonu na dwóch cylindrach, a więc świece wymienione na nowe, błędy wyczyszczone. Nie mniej jednak problem gaśnięcia na zimnym silniku (przy spadku obrotów z wysokich na niskie) w dalszym ciągu nie ustąpił.

Swoją drogą pierwszy raz check engine zapalił mi się na gazie (lekko szarpęło, instalacja się rozłączyła). Tak jak pisałem wyżej po wymianie świec, błędy zostały wykasowane, lecz przy kolejnej próbie przełączenia na gaz znowu zapaliła się kontrolka check engine. Dzisiaj zostawiłem auto u gazownika i zobaczymy jaka będzie diagnoza.

Dodam, że na ciepłym silniku (jeszcze przed zapaleniem się kontrolki i wymianą świec) komputer nie wskazywał żadnych błędów, które mogły być przyczyną gaśnięcia auta na zimnym silniku.

P.S. czy w Waszych mazdach również jest taka dziura pomiędzy zmianą biegu z 1 na 2???

Szanowni Koledzy, jakieś pomysły, wskazówki ? :rozpacz:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 sty 2015, 22:55 
Bywalec
Offline
Od: 30.10.2014
Posty: 305
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witaj, wydaję mi się że masz źle wyregulowaną instalację gazową co skutkuje rozjeżdżaniem się mapy benzyny. Mapa benzyny są to po prostu parametry pracy wtryskiwaczy benzynowych zapisanych w pamięci komputera benzyny i jeżeli gaz źle pracuje to komputer benzynowy uczy się złych parametrów i stąd rozjad parametrów i złe czasy otwarcia/zamknięcia wtrysków co może przekładać się na kontrolkę check engine(nie zawsze). Ja przerabiałem to w Oplu Vectrze i wtedy też miałem dziury w podłodze podczas przyspieszania i czasami wywalało check. Po odczytaniu błąd był "za uboga mieszanka". Moim zdaniem trzeba wyregulować parametry instalacji gazowej następnie zresetować mapę benzynową w komputerze benzyny tzw. współczynnik BLM.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 kwi 2017, 20:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.03.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam taki sam problem jak kolega. Mam instalację LPG Teleflex GFI holenderską i w niej nie ma opcji zgrywania czasów wtrysków Pb - Lpg . Zresztą i mi i koledze dzieje się to wyłącznie na benzynie zanim jeszcze silnik się rozgrzeje i przełączy na Lpg . Czy ktoś miał taki sam problem i w jakiś sposób go rozwiązał . Ja już wymieniłem świece , filtr powietrza i czyściłem przespustnicę i nic

-- Dodano: So, 8 kwi 2017, 21:00 --

Witam wszystkich forumowiczów.
Mam taki sam problem jak kolega. Mam instalację LPG Teleflex GFI holenderską i w niej nie ma opcji zgrywania czasów wtrysków Pb - Lpg . Zresztą i mi i koledze dzieje się to wyłącznie na benzynie zanim jeszcze silnik się rozgrzeje i przełączy na Lpg . Czy ktoś miał taki sam problem i w jakiś sposób go rozwiązał . Ja już wymieniłem świece , filtr powietrza i czyściłem przespustnicę i nic


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 kwi 2017, 06:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.10.2014
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Cześć,

sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych :)

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.