Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Filtr paliwa - wymiana
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=4&t=253
Strona 4 z 6

Autor:  Michał [ Cz, 21 kwi 2016, 06:30 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Rozpórkę oczywiście zdementowałem, inaczej filtr by się nie przecisnął.
Dodam jeszcze, że pomimo zalania filtra i trzymaniu kilka minut na zapłonie,musiałem wiele razy kręcić silnikiem. Warto sobie przygotować prostownik :)

Autor:  rajek [ Cz, 21 kwi 2016, 07:33 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Brawo za ogarniecie tematu, niedobrze tylko że musiałeś kręcić tak silnikiem, przez takie coś pompa może dostać po doopie.

Autor:  udi1 [ Cz, 21 kwi 2016, 08:18 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Michał napisał(a):
Rozpórkę oczywiście zdementowałem, inaczej filtr by się nie przecisnął.
Dodam jeszcze, że pomimo zalania filtra i trzymaniu kilka minut na zapłonie,musiałem wiele razy kręcić silnikiem. Warto sobie przygotować prostownik :)

I nic dziwnego gdyż miałeś kilka razy przekręcić kluczyk do pozycji ON. Przekręcasz do pozycji ON czekasz parę sekund wracasz i tak kilka razy.
Sama obecność paliwa jest kluczowa dla smarowania pompy Common Rail. Jeśli wszystko zrobisz poprawnie to samochód odpadli po chwili może, ale nie musi zgasnąć i kolejne odpalenie to powinien już pracować normalnie. Wszystko zależy w jakiej skali jest zapowietrzony układ.

Autor:  Millerek [ Cz, 21 kwi 2016, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Zastanawiam się skąd ta informacja (która niby działa) że trzeba kręcić kilka razy kluczykiem na zapłon. Brzmi to tak jakby jakaś pompa się włączala i pompowala paliwo... domniemywam że pompa elektryczna.

Tylko o jakiej dokładnie pompie mowa w naszych silnikach diesla, skoro jest mechaniczna napędzana paskiem rozrządu, która nie posiada pompki elektrycznej...
Wymieniłem już kilka filtrów i wystarczy chwilę zakręcić silnikiem aby pi chwili silnik zaczął normalną pracę bez objawów zapowietrzenia czy braku paliwa czy jak wspomniano, samoczynnie zgasł po chwili

Może ktoś szanowny to tezę rozwinąć?

Ż tego co pamiętam (a czasami się mylę), że jest przed pompą czujnik o zaniku ciśnienia paliwa, on znowu zapobiega pracy wtryskow na sucho.
Wprawiajac w ruch naszą pompe CR, która jest pompą podciśnieniowa, zaciąga paliwo bezpośrednio filtra. On jest już zalany paliwem po wymianie, no ale nie na 100%.

...only by Tapatalk...

Autor:  Michał [ Cz, 21 kwi 2016, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Musi być jeszcze pompa zasilająca (elektryczna) aby dać jakieś ciśnienie na pompę wysokiego ciśnienia CR. Tak mi się przynajmniej wydaje i podobnie jest w innych, większych systemach paliwowych.
Tylko z tego co pisze udi1 działa ona tylko przez parę sekund po przekręceniu kluczyka.

Autor:  Millerek [ Cz, 21 kwi 2016, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Wszystko się zgadza, jakbyśmy pisali o silniku PB a nie ON.

RF7J (nie wiem jak R2) nie posiada pompy wstępnej (elektrycznej).

...only by Tapatalk...

Autor:  rajek [ Cz, 21 kwi 2016, 22:20 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

W takim razie ta pompka musi działać na prawdę cicho. Po przekręceniu kluczyka ja nic nie słyszę, w poprzednich autach które miałem było to wyraźnie słychać, a taka pompka znajdowała się bezpośrednio w baku, u znajomego w Alfie D też to wyraźnie słychać, zaraz po przekręceniu kluczyka.
Millerek ciekawe rzeczy piszesz o tym czujniku i fajnie jakby takie zabezpieczenie było, tylko jak on działa, skoro Michał kręcił silnikiem przez dłuższy czas bez problemu, a ropy nie było bo przecież nie odpalał?

Autor:  Millerek [ Cz, 21 kwi 2016, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

W naszych dieslach pompa CR jest pompą podciśnieniową czyli zasysa paliwo z baku. Stąd przewody są zwykłe ze śmiesznymi opaskami sprężynujacymi a nie grube i wzmacniane.

Inne diesle posiadają pompe elektryczna wstępnego ciśnienia i faktycznie słychać ją .

Kolega Tadziol, w moim mniemaniu jako znający dogłębnie temat mazdowskich pomp CR, powinien wypowiedzieć się bardziej fachowo.

W skrócie wygląda to tak, że jak nie ma paliwa na czujniku, to wtryski nie pracują i nie dostają powietrza. W takim stanie również szyna i przewody CR są napełnione paliwem, w momencie w którym paliwo pojawi się są gotowe do pracy i normalnego samozaplonu, bez szarpań czkawki zadyszki etc jak to słychać przy zapowietrzonym układzie paliwiwowym diesla.

...only by Tapatalk...

Autor:  rajek [ Pt, 22 kwi 2016, 00:09 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Czyli wychodzi na to że na pompę i tak trzeba uważać. Co do samej wymiany filtra, to najlepszym rozwiązaniem jest korpus z pompką i po kłopocie.

Autor:  udi1 [ Pt, 22 kwi 2016, 09:06 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

To ciekawe co piszecie i z ciekawości zadzwoniłem do mechanika który mi sugerował jak powinienem postępować przy wymianie filtra paliwa. Twierdzi on, że jest pompa elektryczna w baku nawet posłał mi zdjęcie manuala z Workshop gdzie jest faktycznie pompa. Problem w tym, że na owym zdjęciu nie jest napisane czy jest to diesel czy benzyna.

Autor:  Millerek [ Pt, 22 kwi 2016, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Diesel nie ja elektrycznej pompki paliwa, jest tylko pompa wysokiego ciśnienia CR napędzana rozrządem.

Pompa elektryczna jest w benzynach, tzw nurnikowa zanurzona w benzynie.

...only by Tapatalk...

Autor:  tadziol [ Pt, 22 kwi 2016, 20:03 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Po otrzymaniu odgórnych poleceń i stosując sie do nich bezwzględnie spieszę z wyjaśnieniami :
ani Rf7j ani R2 czy to w nadwoziu GH czy tez innym nie posiada wstępnej elektrycznej pompy paliwa. Pompa CR łączy w sobie jednocześnie funkcje zaciągania paliwa ze zbiornika jak i sprężania go do wysokiego ciśnienia kontrolowanego przy pomocy SCV,PCM i FPS.
Znanym mi pojazdem mającym elektryczna pompę w baku i silnik diesla CR jest np. Suzuki Vitara 2.0 diesel (psa).

Autor:  hubert0001 [ So, 23 kwi 2016, 08:08 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

U mnie jak mechanik wymienia filtr, to zauważyłem ,że wpina się taką ręczną pompką w te rurki które idą z przodu silnika i wciąga paliwo .Po takim zabiegu odpala bez problemu. :wink:

Autor:  micgor123 [ Cz, 12 maja 2016, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Dacie jakiegos linka do wlasciwego filtra paliwa do GH ON 2.0 140 km w Anglii;p

Ani filtra kabinowego, powietrza ani paliwa "mechanik" nie wymienil, plynu hamulcowego rowniez....
Żaden ze mnie mechanik i dopiero 2 samochod, ale takie rzeczy zaczne robic sam bo polskim mechanikom w londynie.....szkoda pisac.

Autor:  smok86 [ Pt, 13 maja 2016, 00:04 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Kolego jak mieszkasz w UK to podjedz bo byle motoryzacyjnego, Eurocarparts, GSF, i podaj numer rejestracyjny. Dostaniesz to co potrzebujesz. Pytaj tylko o Mann, Knecht i Mahle bo na tych filtrach nasze Mazdy jezdza najlepiej

Autor:  KOVAL [ So, 14 maja 2016, 06:51 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Albo podjedz do ASO mazdy. Filtry nie są aż takie drogie...

Autor:  Lucasbadboy [ N, 9 paź 2016, 12:41 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Panowie wlasnie wymieniam filtr, z odkręcaniem ok, ale nie mam pojęcia jak wy go przykrej liście :mad: przecież to niemożliwe zeby trzymać ten filtr i trafić w otwory i przykrecic śruby :/ jedną ręka masakra, nie wiem co dalej robic :| przyszło mi do głowy może najpierw przykręcę korpus, potem do niego filtr :idea: chyba jedyne rozwiązanie.

Autor:  Michał [ N, 9 paź 2016, 16:32 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Śmiało odkręcaj, ten filtr Ci tak nie opadnie bo zatrzyma się na kablach. Zresztą zawsze możesz coś pod niego podłożyć. A nakrętki są przyspawane, więc Ci nie wypadną.

Autor:  Lucasbadboy [ N, 9 paź 2016, 19:04 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Michał ja nie mogłem go przykręcić, było niemożliwe przykrecic filtr z korpusem bo musiał bym jedna ręka go trzymać, a druga przykrecic śruby a to niemożliwe bo nie ma miejsca na drugą rękę :/ . Więc odkręciłem filtr od korpusu, przekręciłem korpus potem filtr, tak było łatwiej. Nie odbyło się bez zgrzytów, wypadł mi filtr z ręki :D masakra panowie nikomu nie życzę go wymieniać. Po zamontowaniu, auto uruchomiło się odrazu zgasło, przy ponownym uruchomieniu pokręcił troszkę i odpalił :oops: , zrobiłem już małą przejażdżkę dla świetego spokoju, wszystko ok. Następna wymiana myśle ze będzie u mechanika :wink:

Autor:  maciejmacku [ N, 23 paź 2016, 10:44 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Panowie gdzie mogę kupić filtr paliwa do mojej Madzi GY 2.0 benzyna 147?

Autor:  Beauce [ N, 13 lis 2016, 23:48 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Witam. Mam podobny problem co do wymiany filtra paliwa w benzynie. Dzwoniłem do serwisu Mazdy we Wrocławiu mówią że się nie wymienia, również dzwoniłem do Henpol Wrocław części do aut japońskich także usłyszałem że się nie wymienia jak i pisałem do mazparts.pl także odpisali że się nie wymienia. Instrukcja obsługi przestudiowana i znalazłem taką ciekawostkę że filtr paliwa ulega wymianie po 60 tyś km w silniku benzynowym a co 40tyś km w silniku diesla. Serwis we Wrocławiu nie odniósł się do tego w żaden sposób tylko sugerowali sie tym co wyświetlał im system, czyli że się nie wymienia. I kto teraz ma rację???????? Pozdrawiam

Autor:  TOMASZ [ N, 13 lis 2016, 23:56 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

viewtopic.php?p=118785#p118785

Autor:  Beauce [ Śr, 16 lis 2016, 14:14 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Tak już widziałem wcześniej na tym forum te zdjęcia i dlatego zacząłem drążyć temat co Serwis ASO i Sklepy z częściami do Mazdy mi powiedzą co najlepsze to nawet nie maja w sprzedaży, nie wiem jak na iparts musze zadzwonić i zapytać. Ufam Producentowi i to co napisał w instrukcji obsługi niemieckiej nie wiem jak w innych instrukcjach czy też sa wzmianki o tej wymianie.

-- Dodano: Śr, 16 lis 2016, 14:14 --

Witam Koledzy. Dzwoniłem do iparts.pl w sprawie filtra paliwa do silnika benzynowego na stronie są wyświetlone a fizycznie ich nie mają nawet u dostawcy i znowu usłyszałem że się nie wymienia tych filtrów.

Autor:  maselek [ Śr, 16 lis 2016, 17:27 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Beauce, ale o co biega :)
TOMASZ wysłał Ci odnośnik gdzie umiejscowiony jest filtr paliwa.
Wymienić czy nie wymienić? Zrobisz jak zechcesz, wymienisz.... nie zaszkodzi :wink:
Oficjalnie "stanowisko" MMP jest takie:
..."Filtra paliwa w silniku benzynowym M6 GH nie wymienia się..."

Autor:  arecki [ Śr, 16 lis 2016, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

maselek, myślę, że problem jest w tym, że nawet jeśli chce wymienić, to nie ma gdzie kupić :)

Autor:  Wojtas14 [ Cz, 17 lis 2016, 09:37 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Panowie czy filtr paliwa do Mazdy 2.2 GH ON
Może być filtr Mazdy R2L1-13-ZA5B-9­A
Czy polecacie jakiś inny?

Autor:  maselek [ So, 19 lis 2016, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Nie, to jest filtr do GG.

Do GH 2.2 to:
> R2N-13-ZA5
> R2N5-13-ZA5
> R2N5-13-ZA5 9A
> R2N5-13-ZA5A 9A

arecki napisał(a):
maselek, myślę, że problem jest w tym, że nawet jeśli chce wymienić, to nie ma gdzie kupić :)


Jak nie ma, jak ma :wink: Obrazek

Autor:  maciekelga [ Śr, 24 maja 2017, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Czy ktokolwiek czyścił sitko w pompie paliwa w wersji PB?

Autor:  Michał [ Śr, 24 maja 2017, 14:13 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Chyba Tomasz. Poszukaj na forum, cytując jego :wink:

Autor:  TOMASZ [ Śr, 24 maja 2017, 15:37 ]
Tytuł:  Re: Filtr paliwa - wymiana

Chyba jednak nie

Strona 4 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/