Teraz jest Śr, 29 mar 2017, 08:25

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 31 mar 2016, 21:46 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 208
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Problem w tym że nie umiem tam ręki wsadzić, co dopiero coś odkręcić :| . Musiał bym rozmontować te rurki przed filtrem, wtedy moooże by poszło :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 158.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 kwi 2016, 00:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2785
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Musisz pożyczyć japonke z małymi dłońmi ;)

Ogólnie dasz radę, po omacku i już, to nie szkło ;)
Chyba że masz korpus bez grzałki, to wtedy nie będzie lżej bo jest przykrecony od góry... chyba ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 kwi 2016, 00:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1074
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Otoz to. Ja demontowalem kilka rzeczy dookola bo nie dalo sie tego wykrecic dwoma palcami :D

Musialem sie tam niezle nagimnastykowac i to przy silniku 2.0 gdzie jest lekko wiecej miejsca

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 kwi 2016, 17:40 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Oto co potrzebujemy
1. Klucz 12 z przedłużką + grzechotka
2. Śrubokręt płaski długi (pomocny przy wypinaniu spinek z blachy mocującej)
3. Szczypce
4. Zaciski do przewodów (opcja)

Obrazek

Zaczynamy od wypięcia terminali z blach mocujących i ich rozłączenia. Podobnie z przewodami paliwowymi.

Obrazek

Następnie odkręcamy 2 śruby 12

Obrazek

Zatykamy palcami  wejście i wyjście z filtra i wyjmujemy cały filtr.

Obrazek

Wymieniamy filtr na nowy I montujemy w odwrotnej kolejności.
Uwaga.
Jeśli macie filtr bez pompki to przed skręceniem zalejcie go paliwem a przed odpaleniem kilka razy przekręcie kluczyk tak, aby pompa paliwowa dobiła paliwa.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 4 kwi 2016, 18:53 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4966
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Dzięki udi1, ja też niedługo spróbuję się do niego dobrać.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 kwi 2016, 11:42 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 208
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Udi1 suuuper przyda się <spoko>
Btw tak z tego opisu wygląda na bardzo prostą czynność :wink: . TAk w ogóle co ile wymieniacie filtry paliwa ??? Wyczytałem że co 60 tyś się powinno wymieniać, mi się wydaje za długo ....ja na moim zrobię za niedługo 20tyś ale minęły już prawie dwa lata od wymiany :-P

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 158.000 km on board
Egr off,
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 kwi 2016, 14:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1935
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Lub co 2 lata.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 18 kwi 2016, 09:27 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4966
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
smok86, udi1 czy ten górny korpus i dolny pływak łatwo się odkręca? Czy trzeba mieć jakiś klucz do filtra?

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 kwi 2016, 09:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 831
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Korpus czasem lubi mocno złapać i wtedy przydaje się imadło, ja jak mam problem to wbijam w filtr duży śrubokręt i już jest łatwo, z dołem nie ma problemów. Filtr wymieniam co roku, profilaktycznie, nie patrze na przebieg.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 kwi 2016, 10:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1074
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Ja ostatnio w rekach to zrobilem w aucie. Akurat kuzyn byl, to poluzowalem go sobie tylko i bez rozpinania wezy we dwoch w rekach odkrecilismy.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 kwi 2016, 12:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2785
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
udi1 napisał(a):
.....
Uwaga.
...
przed odpaleniem kilka razy przekręcie kluczyk tak, aby pompa paliwowa dobiła paliwa.


Ale kluczyk na zapłon? czy na rozruch? w dieselu?!

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 kwi 2016, 07:17 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kluczyk przekręcasz do pozycji ON tak jak pisałem powinieneś to zrobić kilka razy. Pamiętaj też aby przed montażem zalać filtr paliwem. Są też korpusy z wbudowaną pompą i wtedy pompujesz do momentu gdy wyczujesz opór.
Co do rozkręcenia korpusu i pływaka to różnie to może być u mnie za pierwszym razem korzystałem z imadła :-P jakiś mięśniak musiał to skręcać. Generalnie nie powinno być problemu jeśli pracujecie z czuciem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 20 kwi 2016, 21:14 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4966
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Udało się :goraco: , dwie godziny się męczyłem z tym dziadostwem. W 2.2 ten filtr jest wyjątkowo schowany i początkowo wymiana filtra wydawała mi się niemożliwa. Po odpięciu przewodów paliwowych (widoczne na pierwszym zdjęciu) , które zabezpieczyłem przed wyciekiem klipsami pożyczonymi z kuchni (ostatnie zdjęcie) i wypięciu dwóch wtyczek (wypięcie wtyczek z uchwytów było jeszcze gorsze niż rozłączenie samych wtyczek) mamy jako taki dostęp do dwóch śrub. Trochę jest mało miejsca na grzechotkę z przedłużką, ale po rzuceniu paru kurew idzie to odkręcić. Dwie nakrętki są zespolone z uchwytem i nie trzeba uważać aby nie upadły. Po wyjęciu filtra miałem oczywiście problem z odkręceniem pływaka i korpusu, ale przeszedłem się do mechanika i mi to odkręcił w imadle.
Tak więc w silnikach 2.2 da radę wymienić ten filtr w warunkach garażowych.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 00:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1074
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Brawo ty :) i jeszcze ta rozporka blokujaca dostep.....

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 06:30 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4966
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Rozpórkę oczywiście zdementowałem, inaczej filtr by się nie przecisnął.
Dodam jeszcze, że pomimo zalania filtra i trzymaniu kilka minut na zapłonie,musiałem wiele razy kręcić silnikiem. Warto sobie przygotować prostownik :)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 07:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 831
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Brawo za ogarniecie tematu, niedobrze tylko że musiałeś kręcić tak silnikiem, przez takie coś pompa może dostać po doopie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 08:18 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Michał napisał(a):
Rozpórkę oczywiście zdementowałem, inaczej filtr by się nie przecisnął.
Dodam jeszcze, że pomimo zalania filtra i trzymaniu kilka minut na zapłonie,musiałem wiele razy kręcić silnikiem. Warto sobie przygotować prostownik :)

I nic dziwnego gdyż miałeś kilka razy przekręcić kluczyk do pozycji ON. Przekręcasz do pozycji ON czekasz parę sekund wracasz i tak kilka razy.
Sama obecność paliwa jest kluczowa dla smarowania pompy Common Rail. Jeśli wszystko zrobisz poprawnie to samochód odpadli po chwili może, ale nie musi zgasnąć i kolejne odpalenie to powinien już pracować normalnie. Wszystko zależy w jakiej skali jest zapowietrzony układ.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 20:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2785
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Zastanawiam się skąd ta informacja (która niby działa) że trzeba kręcić kilka razy kluczykiem na zapłon. Brzmi to tak jakby jakaś pompa się włączala i pompowala paliwo... domniemywam że pompa elektryczna.

Tylko o jakiej dokładnie pompie mowa w naszych silnikach diesla, skoro jest mechaniczna napędzana paskiem rozrządu, która nie posiada pompki elektrycznej...
Wymieniłem już kilka filtrów i wystarczy chwilę zakręcić silnikiem aby pi chwili silnik zaczął normalną pracę bez objawów zapowietrzenia czy braku paliwa czy jak wspomniano, samoczynnie zgasł po chwili

Może ktoś szanowny to tezę rozwinąć?

Ż tego co pamiętam (a czasami się mylę), że jest przed pompą czujnik o zaniku ciśnienia paliwa, on znowu zapobiega pracy wtryskow na sucho.
Wprawiajac w ruch naszą pompe CR, która jest pompą podciśnieniowa, zaciąga paliwo bezpośrednio filtra. On jest już zalany paliwem po wymianie, no ale nie na 100%.

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 21:47 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 4966
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Musi być jeszcze pompa zasilająca (elektryczna) aby dać jakieś ciśnienie na pompę wysokiego ciśnienia CR. Tak mi się przynajmniej wydaje i podobnie jest w innych, większych systemach paliwowych.
Tylko z tego co pisze udi1 działa ona tylko przez parę sekund po przekręceniu kluczyka.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 22:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2785
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Wszystko się zgadza, jakbyśmy pisali o silniku PB a nie ON.

RF7J (nie wiem jak R2) nie posiada pompy wstępnej (elektrycznej).

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 22:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 831
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W takim razie ta pompka musi działać na prawdę cicho. Po przekręceniu kluczyka ja nic nie słyszę, w poprzednich autach które miałem było to wyraźnie słychać, a taka pompka znajdowała się bezpośrednio w baku, u znajomego w Alfie D też to wyraźnie słychać, zaraz po przekręceniu kluczyka.
Millerek ciekawe rzeczy piszesz o tym czujniku i fajnie jakby takie zabezpieczenie było, tylko jak on działa, skoro Michał kręcił silnikiem przez dłuższy czas bez problemu, a ropy nie było bo przecież nie odpalał?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 kwi 2016, 23:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2785
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
W naszych dieslach pompa CR jest pompą podciśnieniową czyli zasysa paliwo z baku. Stąd przewody są zwykłe ze śmiesznymi opaskami sprężynujacymi a nie grube i wzmacniane.

Inne diesle posiadają pompe elektryczna wstępnego ciśnienia i faktycznie słychać ją .

Kolega Tadziol, w moim mniemaniu jako znający dogłębnie temat mazdowskich pomp CR, powinien wypowiedzieć się bardziej fachowo.

W skrócie wygląda to tak, że jak nie ma paliwa na czujniku, to wtryski nie pracują i nie dostają powietrza. W takim stanie również szyna i przewody CR są napełnione paliwem, w momencie w którym paliwo pojawi się są gotowe do pracy i normalnego samozaplonu, bez szarpań czkawki zadyszki etc jak to słychać przy zapowietrzonym układzie paliwiwowym diesla.

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 00:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 831
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czyli wychodzi na to że na pompę i tak trzeba uważać. Co do samej wymiany filtra, to najlepszym rozwiązaniem jest korpus z pompką i po kłopocie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 09:06 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 53
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
To ciekawe co piszecie i z ciekawości zadzwoniłem do mechanika który mi sugerował jak powinienem postępować przy wymianie filtra paliwa. Twierdzi on, że jest pompa elektryczna w baku nawet posłał mi zdjęcie manuala z Workshop gdzie jest faktycznie pompa. Problem w tym, że na owym zdjęciu nie jest napisane czy jest to diesel czy benzyna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 13:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 2785
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Diesel nie ja elektrycznej pompki paliwa, jest tylko pompa wysokiego ciśnienia CR napędzana rozrządem.

Pompa elektryczna jest w benzynach, tzw nurnikowa zanurzona w benzynie.

...only by Tapatalk...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 kwi 2016, 20:03 
Bywalec
Offline
Od: 17.12.2014
Posty: 269
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Po otrzymaniu odgórnych poleceń i stosując sie do nich bezwzględnie spieszę z wyjaśnieniami :
ani Rf7j ani R2 czy to w nadwoziu GH czy tez innym nie posiada wstępnej elektrycznej pompy paliwa. Pompa CR łączy w sobie jednocześnie funkcje zaciągania paliwa ze zbiornika jak i sprężania go do wysokiego ciśnienia kontrolowanego przy pomocy SCV,PCM i FPS.
Znanym mi pojazdem mającym elektryczna pompę w baku i silnik diesla CR jest np. Suzuki Vitara 2.0 diesel (psa).

_________________
Nieautoryzowany, niezależny, niezbyt drogi Serwis Samochodów Mazda w Katowicach –> tel. 601-436-706
Po wybraniu tego numeru łączysz się z Tadziolem :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 kwi 2016, 08:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.07.2013
Posty: 268
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: małopolski
U mnie jak mechanik wymienia filtr, to zauważyłem ,że wpina się taką ręczną pompką w te rurki które idą z przodu silnika i wciąga paliwo .Po takim zabiegu odpala bez problemu. :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 maja 2016, 22:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Dacie jakiegos linka do wlasciwego filtra paliwa do GH ON 2.0 140 km w Anglii;p

Ani filtra kabinowego, powietrza ani paliwa "mechanik" nie wymienil, plynu hamulcowego rowniez....
Żaden ze mnie mechanik i dopiero 2 samochod, ale takie rzeczy zaczne robic sam bo polskim mechanikom w londynie.....szkoda pisac.


Ostatnio edytowano Cz, 12 maja 2016, 22:32 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 maja 2016, 00:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1074
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Kolego jak mieszkasz w UK to podjedz bo byle motoryzacyjnego, Eurocarparts, GSF, i podaj numer rejestracyjny. Dostaniesz to co potrzebujesz. Pytaj tylko o Mann, Knecht i Mahle bo na tych filtrach nasze Mazdy jezdza najlepiej

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 maja 2016, 06:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1935
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Albo podjedz do ASO mazdy. Filtry nie są aż takie drogie...

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.