Teraz jest Wt, 21 lis 2017, 10:55

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 21 lut 2013, 13:00 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 118
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Czy ktos z Was wymienial samodzielnie filtr paliwa?


Ostatnio edytowano Cz, 21 lut 2013, 13:11 przez kornello11, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 21 lut 2013, 13:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3390
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Filtr paliwa w wersjach benzynowych nie istnieje. Jego formę jako tako pełni sitko w baku, które można ew. czyścić po wyjęciu, ale szczerze nie słyszałem żeby ktoś od nas już to robił.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 lut 2013, 13:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 118
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Faktycznie ! Wlasnie doczytalem w Manualu.
Dzieki Tomek :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Cz, 21 lut 2013, 13:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3390
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
kornello11 napisał(a):
Dzieki Tomek :)


;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 13 kwi 2013, 21:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1714
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Panowie wiecie może w którym miejscu znajduje się filtr paliwa w magdzie z silnikiem 2.2? Czy jest on w komorze silnika, czy gdzieś pod podłogą?

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 14 kwi 2013, 08:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2521
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
obok webasto którego chyba nie masz ;) jak otworzysz maskę to po lewej stronie przy ścianie grodziowej :)

_________________
Na nogach mam gumiaki, ale jestem kozakiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 14 kwi 2013, 11:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1714
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Podziękował.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 gru 2014, 22:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3082
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Tomek napisał(a):
Filtr paliwa w wersjach benzynowych nie istnieje.

Do dzisiaj też tak myślałem, ale jednak skłaniam się do tezy, że on istnieje. Szperając na forum z za wschodniej granicy okazuje się, że PB są wyposażone w filtr paliwa. A w sumie dwa.
Jeden to tzw sitko, zamontowane na obudowie pompy (nr mazda LFB6-13-ZE1 ):

Obrazek

Drugi natomiast znajduje się wewnątrz obudowy pompy paliwa (nr mazda L509-13-ZE0): wewnątrz tej białej puszki

Obrazek

Tak wygląda filtr po rozcięciu obudowy:

Obrazek

Inny po 60 tys. km:

Obrazek

Zapewne stan filtra zależy od jakości paliwa.

Myślicie, że jest sens wymieniać? Podobno lepiej zapobiegać niż leczyć...

Odnośniki:
- http://mazda6.ru/m/viewtopic.php?f=108&t=44057 (wątek dot. wymiany)
- https://www.drive2.ru/l/4492380/ (fotorelacja)

Wszystkie powyższe fotki nie są mojego autorstwa, a zapożyczone z powyższych for jak i z sieci.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 gru 2014, 22:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Wymian jakichkolwiek filtrów zawsze ma zasłużony cel i konsekwencje, wiec warto.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 gru 2014, 23:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3082
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Ku temu się skłaniam :)
Ale również chodzi mi o rozwianie wątpliwości na temat, że filtr paliwa w Pb nie istnieje. Wszyscy tak twierdzą, w tym i Ja do niedawna :wink: Jak widać są przesłanki, że jest inaczej.

Ktoś już wymieniał filtry na pompie?

Rosjanie piszą, że po wymianie auto lepiej przyspiesza (być może efekt placebo) oraz spalanie ulega zmniejszeniu.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 20:44 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1109
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Pytanie do kolegow co wymieniali filter w dieslu. Czy po wlozeniu nowego i zalaniu go ropa musieliscie jeszcze dodatkowo go odpowietrzac? Czy wystarczy ze go wloze i wleje mu swiezej ropy?

W Mondziaku jest taki zaworek i trzeba skonstruowac sobie pompke zeby odpowietrzyc.

W innym aucie musialem pompowac kompresorem zeby wypchac powietrze, a jak w Mazdzie?

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 21:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 830
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja wymieniałem już parę razy, nigdy go nie zalewałem, bo normalnie nie mam czystej ropy pod ręką, tylko tą pompką nad filtrem go wypełniałem. Pompujesz na maksa aż poczujesz że grzybek robi się twardy, to dodatkowo wypełnia pompę i powinien odpalić z pierwszego.

Tapnięte z S³


Ostatnio edytowano So, 10 sty 2015, 20:46 przez rajek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 22:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Ale w GH nie ma pompki...
Była ale w GG/GY.

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 23:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 830
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak na szybko znalazłem jak to wygląda u mnie i wszystko powinno być jasne
http://www.ebay.co.uk/itm/2008-MAZDA-6- ... 41892b65b7


Tapnięte z S³


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 23:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
No raczej po mojemu wg manuala w GH zrezygnowano z korpusu wyposażonego w ręczną pompkę.
Są dwa rodzaje, bez pompki i z podgrzewaczem.
Gdzieś jest mój temat/fotorelacja gdzie doskonale widać korpus.

Miałem GY i tam był korpus z ręczna pompką.

W GH filtr już jest w innym miejscu, jest niżej i głębiej i do pompki dostępu raczej byłoby ciężko.

Obrazek

Bez pompki i podgrzewacza:
Obrazek

Z podgrzewaczem :
Obrazek

I pompki tu nie upchniesz.;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 23:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 830
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tylko że na UK podgrzewacza nie ma, tak samo jak websto i dlatego w jego miejscu(podgrzewacza) jest pompka, taka jak z linku który zapodałem
Ja żeby wymienić filtr muszę wyciągać akumulator i jest wystarczająco miejsca aby po wymianie sięgnąć i podpompować.

Tapnięte z S³


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 23:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
No tego nie wiem jak tam na UK ale to nie zmienia faktu że może nie być podgrzewacza tak jak w mojej GH bo ja zmieniłem korpus na ten z grzalką.
Korpus w GH nie jest wyposażony w ręczną pompkę, możesz mnie zapewnić że u ciebie jest pompka w GH? może your real foto? ;)
Bo kupić GG/GY z 2008 roku też można;)
Aha, ja podałem swoje real foto w poście powyżej. Bo w UK wszystko jest inaczej....;)
Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sty 2015, 23:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 830
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Millerek zapewniam Cię że wiem jakie auto posiadam
Jutro zrobię foto i wszystko będzie jasne

Tapnięte z S³


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 00:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Ok, ponieważ nie mam manuala do GH UK jestem w stanie pość na taki kompromis.
Ale jak musisz wyciągać akumulator to może wierze na słowo :)

Jeszcze pięć pensów.
Ale, myślę że napewno korpusy w GH są zmienione względem GY i sam posiadałem korpus z poprzedniej GY aby wsadzić do mojej GH, i niestety bez gróbych przeróbek by się nie obeszło, a szkoda bo taka pompka jest rewelacyjna <spoko>
W GY korpus jest przykręcany śrubami ułożonymi w pionie do mocowania/do blachy i całość do kielicha Mc'persona.
W GH śruby są poziomo wkręcane do tej blachy a blacha do auta która jest głęboko pod Mc'personem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 01:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1109
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
No cholera ale zadalem pytanie :D w zeszlym roku jakos zapomnialem o filtrze paliwa i go nie wymienilem. Widze ze dobrze ze zapytalem. Mam niemile wspomnienia z odpowietrzaniem ukladu poprzez "pchanie" ropy kompresorem a tu nawet nie mam warunkow wiec nie chce sie naciac ze bede musial pozniej M6 holowac na warsztat.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 12:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 830
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Millerek specjalnie dla Ciebie
Pompkę widać jak na dłoni
Obrazek
Obrazek
Na UK filtr w gh znajduje się za aku, bezpośrednio za nim przykręcony jest do ściany grodziowej. Widać go bez problemu, ale aby go wymienić trzeba wyciągnąć aku. Tak to wygląda u mnie i naprawdę wątpie abym miał jaką przeróbkę
Smoku dla potwierdzenia napisz jak to wygląda u Ciebie.


Tapnięte z S³


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 13:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Kłaniam się bardzo nisko i błagam o wybaczenie :(

Faktycznie, pompka korpus identyczny jak w GG/GY, nic tylko pogratulować;)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.9.5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 13:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 894
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Tak dla informacji w silniku 2,2 diesel filtr paliwa znajduje się w tym samym miejscu, wiem bo ostatnio wymieniałem

_________________
Zoom Zoom


Nie lubimy robić Lubimy się wozić!!!!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 16:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 830
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Millerek luzik, w taki sposób przynajmniej można wyłapać różnice. Pompka naprawdę pomocna i dobrze że jest ona a nie grzałka
Gerwazy w 2.2l filtr też jest z pompką?

Tapnięte z S³


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 18:01 
Offline
Mam silnik 2.2 i u mnie jest z pompką.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 19:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1714
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Potwierdzam potwierdzone jest z pompką. Po wymianie filtra wystarczyło tylko podpompować i auto odpaliło od drugiego strzała.

Sent from my GT-I9505

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sty 2015, 20:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1109
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Sprawdzone, mam pompke na gorze filtra :)

Odkrywamy roznice miedzy tym samym autem, w sumie na tym samym kontynencie a jednak tu pompka jest a u was nie.

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 26 lut 2015, 09:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 19.10.2012
Posty: 2576
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wymienialem i moge potwierdzic, ze pompka jest i dzialala.

Natomiast samo umiejscowienie filtra jak i meczarnie jakie trzeba przejsc aby to dziadostwo odrecic to juz przesada. Nie wiem co za debil umiejscowil filtr paliwa w tak trudno dostepnym miejscu.

Ogolnie stwierdzam, ze moj filtr paliwa nie byl nigdy wymieniany, a troszke syfu w nim bylo :arrow:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lut 2015, 09:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 3089
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: łódzki
Szczęściarze z wysp :)

Sent from my Sony Xperia Z1 using TT 4.11.4


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 26 lut 2015, 11:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 19.10.2012
Posty: 2576
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
zaskakujace jest jakie mamy roznice w tych samych modelach :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.