Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 12:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 21:18 
Świeżak
Offline
Od: 22.02.2014
Posty: 17
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Jak w temacie. Zastanawiam sie do czego wlasciwie jest N-eutral w skrzyniach automatycznych jako ze pierwszy raz takim autem jezdze i czy nie powinno sie od czasu do czasu podaczas dluzszego postoju w korku na swiatlach gdy samochody sie na prawde nie przesuwaja, wbijac tego N by sprzeglo "odpoczelo" i trzymac jedynie na hamulcu...

O co chodzi..
Jak wiadomo w samochodach z manualem nie powinno sie raczej jedzic na wcisnietym sprzegle a raczej stac w miejscu z wdepnietym pedalem sprzegla zbyt dlugo tylko wrzucac na luz po to by elementy mechaniczne sprzegla nie musialy wykonywac obciazonej pracy dodatkowej na postoju. Slyszymy czasem przypadki zagotowania sie plynu hydraulicznego czy tez przegrzania sprzegla w korku gdy ktos ma maniere jazdy na sprzegle zamiast wrzucac bieg 1 i neutralny przy dluzszych postojach.
W automatach mysle ze sprzeglo tez prace musi wykonywac te sama jedynie mechanizm wysprzeglajacy jest automatyczny bo sprzezony z pedalem hamulca.. Czuc ewidentna roznicy gdy podczas dluzszego postoju na hamulcu wrzucam N..
Jak to jest u was (jezdzacych automatami) czy dajecie czasem na "Luz"..?? :D
Mysle ze powinno sie to robic dla dluzszego zywota ukladu sprzegla, no i po cos ten bieg jalowy nawet w automatach jednak jest.. Bo podczas jazdy przeciez sie go nie uzywa a na postoj staly daje sie P - parking.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 21:45 
Świeżak
Offline
Od: 20.02.2014
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Nie uzywam neutrala, bo nie ma po co


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 mar 2014, 23:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
W twoim automacie nie ma sprzęgła
Na neutralu się tylko zapala silnik. Na światłach powinno się
Trzymać na D . Też nie powinno się zjeżdżac z górki na
neutralu bo wtedy skrzynia nie ma smarowania
I się może przegrzac. Wtedy tylko remont lub nowa skrzynia. :/
Na dłuższym postoju trzymać na N

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 mar 2014, 18:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Silnik odpalam na P. Szczerze to nie używam N, nie mam takiej potrzeby :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 10:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ze starych czasów posiadania auta z ASB i przejechaniu około 80kkm, dodam ze: -parkujemy na P+ zaciągnięty reczny (najpierw ręczny potem P puszczany nozny i wylaczamy silnik),
-w korku dopuszcza się D lub R i trzymać hamulec nozny do 2minut, normalne,
-w dłuższym korku używamy N+ręczny,
-ewentualnie jak ręczny słaby P+reczny na wyłączonym silniku tylko kto w korku wyłącza silnik, i kto w automacie dopuszcza do stanu słabego recznego,
-P to tylko parking np nocny
-N to tak jak w manualnej luz... oczywiste,
-niedopuszczalne jest gdy auto jedzie i włączany P czy N lub R,
-uruchamiamy silnik na P, nawet zimny, szybciej oliwa dojdzie do odpowiedniej temp. na P niżeli na N
-niedopuszczalne jest uruchamiać na biegach przód tył (niektóre nawet nie pozwalają)
-niedopuszczalne jest przeciąganie na obrotach mając bieg przód/tył trzymając hamulec... (czasem tak się robi ze wzgledu na szybszy start spod świateł...)
-P tylko i zawsze z recznym
-N to taki nie wiadomo po co, stosuje się wtedy kiedy istnieje potrzeba pozostawienia auta u wulkanizatora mechanika etc, kiedy musimy zostawić auto na luzie... ;) a z recznym w długim korku...

To tak z mojej strony ;) aha, sprzęgło jest, tylko nazywa się hydrokinetyczne które posiada zasadniczo trzy podstawowe elementy, turbinę kierownice (czasami ze zmiennym kątem) i pompe, w dużych maszynach budowlanych nazywa się zmiennik momentu obrotowego, potocznie zmiennik.... A w osobowkach jest poprostu mniejszy, pomijam inne konstrukcje automatów, DSG czy inne jak w Chryslerach czy jeszcze innych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 21:10 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Millerek napisał(a):
P tylko i zawsze z recznym

Dlaczego?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 16 mar 2014, 22:52 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niektóre automaty konwencjonalne z lat 90tych w swojej obudowie posiadały opaskę lub pas sciskajacy lub ściskanie tarcz lub cos takiego... nie pamiętam dokładnej nazwy, w jakiejś ASB był również wykorzystywany do zablokowania czegoś lub zwalniania przy przelaczajacych się biegach.
Efekt zużycia objawiał się szarpnieciem w momencie wyciskania P, lub szarpaniem miedzy biegami.
Nnie napisze Tobie co i jak konkretnie ponieważ to moja piękna młodzieńcza przeszłość posiadania ASB, a jakie rozwiązania posiada GH czy GJ lub inne auciska nowego tysiąclecia.... nie wiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 mar 2014, 21:59 
Świeżak
Offline
Od: 22.02.2014
Posty: 17
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Z tym obowiazkowym zaciaganiem recznego przy stalym postoju (parkowaniu na noc) i z biegiem P to bym nie przesadzal. Reczny tu tak samo jak i w innych samochodach z manualna skrzynia jest po prostu dodatkowym zabezpieczeniem przed samoczynnym stoczeniem sie pojazdy gdy jest np lekko z gorki czy gdyby nam ktos chcial go odcholowac.. Ale nie ma obowiazku zostawiania na zaciagnietym recznym gdy pod domem mamy plasko, przeciez to nie ma zadnego wplywu na dzialanie skrzyni biegow i nic w niej nie popsuje.. to kompletnie osobny uklad. Odpalanie na recznym zatem tez mija sie z celem. W zasadzie powinno odpalac sie tylko na biegu P (kazdy automat) i z obowiazkowo wcisnietym noznym (czyt. post wyzej - hamulec nozny sprzezony z ukladem sprzegla). Nie da sie przeciez zmienic bezpiecznie biegu z P na R lub z R na D czy w jaki kolwiek inny sposob bez wczesniejszego wcisniecia hamulca noznego.. Na sile wcisnie ale to juz moze zaoowcowac uszkodzeniem czegos w moim aucie nawet mnie juz nie wpuszcza by zmieniac biegi bez hamulca noznego..
"Gazowanie" silnika na wysokie oboroty podczas postoju na biegu P jest w tym aucie ograniczone do 4.5 tys obrotow elektronicznie w celu ochrony silnika.. Jest to dobre moim zdaniem rozwiazanie i dzieki temu silnik moze dluzej pozyc.. Nie wiem natomiast kto w dzisiejszych czasach wrzuca na Luz podczas jazdy z gorki..? Trzeba byc lekkomyslnym i nieodpowiedzialnym by robic takie rzeczy w nowej generacji samochodach gdzie wszystko ze soba jest polaczone uklady musza pracowac i po prsotu nie bezpiecznie.. Jezdzi sie na biegu tak w manualu jak i tym bardziej w automacie.. Wtedy mamy hamowanie silnikiem w obu przypadkach.. Kto wyluzowuje jeszcze w tym tysiacleciu..? To nie fiaty z PRL-u by je luzowac w jezdzie z gorki dla oszczednosci czy po co..?

Ja swoj woz zostawiam tylko na P na noc w celu przedluzenia zycia zaciskow hamulca recznego a zaciagam tylko w ciagu dnia gdy zostawiam auto na miescie na pare godzin tu i tam czy pod praca. Tak jest moim zdaniem lepiej bo w ciagu dnia reczny pracuje a na noc nie ma ryzyka ze linki zastygna i zaciski sie pobolkuja co mogloby doprowadzic do jazdy na lekko zblokowanych hamulcach i przegrzaniu tarcz..

Ale jednak na dluzszym postoju na swiatlach czy w korku ktory sie nie przemieszcza trzymanie na hamulcu noznym bywa uciazliwe.. moze lepiej wtedy wrzucic N-eutral i ewentualnie zaciagnac lekko reczny dopuki sytuacja na drodze sie nie zmieni anizeli ryzykowac ze zapomnimy sie, popuscimy nozny i auto ruszy samo powodujac stluczke..??

To chyba lezy w gestii kazdego indywidualnie w zaleznosci od upodoban i stylu jazdy... Ja tam nie lubie zbyt dlugo pedalu przyciskac nie zaleznie ktorego..

pzdr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 mar 2014, 23:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Manualną na parkingu na noc na chwile na biegu używamy raczej z recznym, ręczny po to by oszczędzić skrzynie silnik przeguby itd... ręczny hamulec jest tańszy raczej.
Automatyczną raczej bardziej wskazane wspomagać z ręcznym, takie są podstawy. Bieg P działa jak blokada... ( np rozwiazanie ppegajace zwalnianin sprężyny na tasmie spinajacej) ...tak jak w ręcznej którykolwiek bieg na wyłączonym silniku, nikt nikomu nie narzuca co ma robić, czy z ręcznym czy nie.
Uruchamiać nawet można na N bez ręcznego z noznym...
Ogólnie hamulec ręczny jest dla bezpieczeństwa, używanie jest tym bardziej wskazane niż próba jego oszczędzania na jakąś tam linkę czy zaciski. Hamowanie biegami owszem, ale myśli się o ekonomi czy zużyciu klocków, ale pomyśleć o dużych siłach czy przeciążeniach podczas hamowania silnikiem juz nie bardzo.

....zresztą, to juz chyba nie na temat....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2015, 19:55 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 31
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
Sorrki za odgrzanego kotleta.
Jak jest z holowaniem. Można czy nie można holować na N?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 maja 2015, 20:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przy uruchomionym silniku można.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 lut 2019, 16:29 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
A można uruchomić auto na R, jeżeli pierwszy ruch po uruchomieniu będzie odbywać się do tyłu?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 15 lut 2019, 17:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Prawdopodobnie auta nie będzie dało się uruchomić, skrzynia powinna być w pozycji P żeby uruchomić silnik.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 11:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
A co uważacie na temat zaciągania ręcznego stojąc na D ? Spotkałem się z opiniami że stojąc na D należy trzymać hamulec nożny, a nie należy stać tylko na zaciągniętym ręcznym... Ale osoby które tak uważały nie potrafily mi tego uzasadnić :)
Według mnie to w niczym nie przeszkadza. Hamulec to hamulec. A czy ręczny czy nożny to co za różnica.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 13:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jak tył jest na śliskim to auto potrafi pojechać. Jak mam wjechać/wyjechać z garażu to włączam ręczny żeby nie wachlować skrzynią i zdarza mi się, że jak jest oblodzone to auto się ruszy o pare cm.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 14:54 
Amator
Offline
Od: 14.06.2018
Posty: 79
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Zaciągasz ręczny - mając D na wybieraku automatu ????????? i wychodzisz z auta ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 15:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No coś Ty! Jak mogę wyjść z auta mając D zapięte...
Chodzi mi o sytuację gdy stoisz na światłach, w korku ...
Wychodząc z auta zawsze P.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 lut 2019, 16:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 15.04.2015
Posty: 989
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W GJ odpali się auto na D i na N.
Stojąc na światłach, czy przejeździe kolejowym zdarza mi się, że zaciągam ręczny gdy skrzynia jest na D.
W GJ można jeszcze zgasić silnik i-stopem, zaciągnąć ręczny, zmienić na N i puścić hamulec. Silnik nie odpali. Dopiero w momencie naciśnięcia hamulca, czy zmiany na D silnik odpali, ale to w GJ i podobno nie warto trzymać skrzyni na N gdy pracuje silnik bo ciśnienie oleju w krzyni jest mniejsze.

_________________
Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie, po pewnym czasie zauważysz, że świni się to podoba.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.