Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 20 sie 2022, 14:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.08.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubuski
Witam serdzecznie forumowiczów :)

Własnie jestem póki co, szczęsliwym posiadaczem Mazdy 6 GH 2.5L w Sedanie (i LPG STAGa)

No i własnie "bawiąc się" kroplówką od lubryfikatora (https://allegro.pl/oferta/valve-saver-e ... 6771167576 dokladnie ten płyn i pompka) dokręciłem ją przypadkowo (kontra sie poluzowała) do końca.

I teraz mam problem jak "wyregulować" kapanie kropelek. Póki co mam 1krople/15s na jałowych obrotach, lubryfikator jest "na pajączka" czyli każdy cylinder ma podłączenie.
Opinie ekspertów są podzielone, jedni piszą o 1k/6s inni o 1k/10s, a były własciciel auta nie pamięta ile było ale twierdzi że na jałowych obrotach to wogóle nic nie leciało, tylko dopiero na wysokich obrotach jak dostało ciśnienia.

Przy obecnym ustawieniu 1k/15s i przegonieniu auta (okolice 4-5tyś obrotów) przez pare minut, "ambułka kontrolna" gdzie widać kapanie, uzupełniła się do połowy. Wydaje mi się że powinno być tak, że to co kapnie, to od razu wpada w układ, a nie odkłada się w ambułce (bo z dłuższym czasem mogłoby spowodować rozerwanie?).

Nie mam pomysłu na to, a żaden fachowiec z LPG nie odbiera :P

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 20 sie 2022, 16:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Moim zdaniem powinieneś tą lubryfikację wywalić całkowicie. W niczym to nie pomaga, powoduje tylko zapachanie kolektora dolotowego...
Najważniejsze przy LPG jest regularna wymiana filtrów i regulacja/kontrola map. Jeżeli masz poprawnie dobrane komponenty instalacji i wszystko dobrze wyregulowane to żadna lubryfikacja nie jest potrzebna.

Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sie 2022, 16:27 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 26.05.2021
Posty: 109
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Montowałem w swoim aucie LPG bez żadnego lubrkanta czy jak to tam zwał. Gazownik stwierdził, że do niczego to nie jest potrzebne. Jeżdżę już ponad rok i nic się z autem nie dzieje. Wcześniej też miałem kilka samochodów z LPG i nigdy tego nie używałem a z autami wszystko było ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 sie 2022, 17:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Dokładnie. Lubryfikacja to jakieś dziadostwo które zapycha wszelakie kanały którymi dostaje się do silnika. Do swapa przejechałem na LPG 162k bez tego syfu i nic się z autem nie działo. Dodam, że swap wykonałem tylko dlatego, że oddałem auto na remont silnika z uwagi na pobór oleju i mechanik zaproponował mi większy silnik.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 sie 2022, 07:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.08.2022
Posty: 4
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubuski
No tutaj opinie są zbieżne co do silnika 2.5L 170koni.

Niby jakaś ceramika tam jest (wtryski czy cholera wie co) i akurat w tym silniku lubryfikator jest polecany (zwłaszcza w "pajączku" co odprowadza olej na wszystkie cylindry).

I niby najlepiej go ustawić właśnie tak żeby nie brał nic na "niskich/jałowych", ale przy daniu ognia na tłoki zaczęło smarować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 sie 2022, 21:57 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Jak gazownik nie potrafi instalacji ustawić to zabezpiecza się lubryfikacją.
Poczytaj lpg forum, sam miałem gaz w M6 gh silnik 2.0Pb ponad 100kkm zrobione na lpg bez problemów.
Silnik 2,5 ma tylko większą poj. W tych silnikach trzeb dać dotrysk benzyny przy max. deptaniu i tyle.
Oczywiście kontrola luzów zaworowych co 30kkm. bo idą w dół jak za ubogo będzie i tyle.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sie 2022, 04:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.12.2016
Posty: 151
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: pomorski
Dokładnie jak wyżej kolega napisał. Też mam 2.5 z gazem bez lubryfikacji. Gazownik ustawił że jak cisnę mocniej to jest dotryskiwana dawka benzyny.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 sie 2022, 08:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
21 sierpnia 2022, o 08:59 K41M napisał(a):
jakaś ceramika tam jest (wtryski czy cholera wie co)


Jaka ceramika? Co to są za bzdury...

21 sierpnia 2022, o 08:59 K41M napisał(a):
w tym silniku lubryfikator jest polecany (zwłaszcza w "pajączku" co odprowadza olej na wszystkie cylindry).


Kolejna głupota... Przecież lubryfikacja jest podpięta do układu dolotowego, a nie do układu olejowego.

Masakra, serio polecam zmienić gazownika, bo zajedziesz ten silnik.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 paź 2022, 07:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
dokładnie jak koledzy wyżej piszą
ja wczoraj swoją odstawiłem do serwisu na wymianę zbiornika (mija 10 lat),do tego serwis instalacji
podczas rozmowy pytam jak mam jeździć na tej instalacji bezpiecznie dla silnika ?
instalacja jest bez dotrysku zakladana 10 lat temu przez dawniejszych właścicieli auta (wtedy nie było dotrysku )
zwyczajnie chce dbać o silnik poniważ poł roku temu zrobiłem kapitalny remont i nie chce powtórki z rozrywki za 2 może 3 lata,że zaś bede musiał wywalać kase na remont głowicy i sinika
wyjaśnił mi 2 opcje a włąsciwie 3
1 to podczas remontu głowicy trzeba wstawić stalowe gniazda zaworów i można jeździć bez dotrysku
w moim przypadku woda po herbacie bo głowica juz po remoncie (remont głowicy podobno ze stalowymi gniazdami jest o około 500zł droższy wiec niewiele przy ogólnym wydatku)
2 włączyć dotrysk,na szczeście mam instalacje STAGa i sterownik z wiązką pozwalajacy dołożyć sterownik do dotrysku koszt niewielki w porównaniu z ew poźniejszymi remontami silnika jedyne 600zł
i to jedyne rozsądne rozwiązanie przy stosunkowo nie dużych kosztach na nie się zdecydowałem :)
ma być włączony 20% dotrysk benzyny


3 opcja o której nawet nie chciałem słyszeć to własnie lubryfikacja :)) najtańsza opcja
sam powiedział że zdania są podzielone <hahaha>

auto jutro bedzie do odebrania :))

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 paź 2022, 20:05 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 26.05.2021
Posty: 109
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Pierwszy raz słyszę o jakimś dotrysku paliwa. U mnie tego nie ma i auto tak samo na gazie jak i na benzynie chodzi ( instalacja KME )


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 paź 2022, 07:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
U mnie też przy STAG'u nie ma dotrysku i jeździ już 170.000 km.
Można o to poprosić ale ja osobiście nie widzę w tym sensu, no chyba że ma się silnik na bezpośrednim.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2022, 10:56 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
a ja mam teraz dotrysk benzyny i czas pokaże czy się to opłaciło :)

-- Dodano: 14 grudnia 2022, o 10:56 --

generalnie jak ktoś ma instalacje stag-a a już na pewno jeśli jest sterownik Q-generacji to polecam z doświadczenia u mnie kupić sobie interfejs (ja kupiłem CCY) i samemu ogarniać temat ze strojeniem instalacji ,trzeba poświęcić troche czasu żeby wiedzieć jak prawidłowo to zrobić
ja mam już jakiś uraz do druciarzy w tym temacie ,tam gdzie byłem ostatnio w Mikołowie pod Katowicami to jakieś nieporozumienie autoryzowany servis staga ,jeżdziłem tam 5x zapłaciłem w sumie jak prawie za nową instalacje po 5 razie wracam do domu a auto szarpie na trasie ,kuzwa rece opadają
kupiłem interfejs i sam to poogarniałem ,w servisie chłop zrobił autokalibracje skasował pieniądze i wypuścił klienta jak dla mnie jest to niedopuszczalne zwykły druciarz
zagłebiłem się w temat ,przerobiłem sam instalacje ,założyłem 2 stronne zasilanie listwy wtryskowej przy tych KM uważam że jest to niezbędne
wymienił wtryski bo trzeba było na hana gold ,okej takie są odpowiednie ,ale nie z dyszami kalibracyjnymi przy tej pojemności !!!
na szczęście przy hana gold można wykręcić dysze i bedą wtedy hana chyba zielona
tak zrobiłem ,mnożnik gazu spadł prawie książkowo do 1.2-1.3 na początku a jak on to ustawił było po 1.7 wtryski się zapętlały a szkoda nawet gadać
tak jeżdżąc można se zjebać auto
moje podejście co do dotrysków sie trochę zmieniło z nabytą wiedzą śmiem twierdzić że jeśli instalacja jest dobrze dobrana i zestrojona nie ma prawa się nic dziać z silnikiem ja w tej chwili mam ustawione na jakieś minimalne wartości ,ale nie wykluczam całkowitego wyłączenia dotrysków
ważne aby nie było za ubogo w mieszance to sie zawory nie będą wypalać

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 08:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
To bardzo ciekawe co piszesz. Chyba sam zgłębię temat.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 15 gru 2022, 10:17 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
mówię Ci że warto
sam podgląd na prace instalacji w róznych zakresach pracy jest mega pomocny
jak nie masz podglądu nie wiesz jak ta instalacja pracuje
stag akurat daje możliwości ,apka stag mobile w pełni obsługuje instalacje z korektami nastawami itd,to co mają gazownicy jest do ingerencji użytkownika
przeznaczyłem na to sporo kasy zn na instalacje teraz ale mam wszystko pod moja kontrolą
ja śmiem twierdzić że za 200zł za tzw serwis instalacji to mi nawet nie wymienili filtrów gazu już nie mówiąc o ustawianiu,co było konieczne przy wymianie zbiornika ,wtrysków ,sterownika
jak mówiłem auto kalibracja skasowne 2.5 tys zł i kolejny klient odhaczony ,wracam autem po raz 5ty i szok auto szarpie na autostradzie
a jeszcze jak byłem po odbiór to pytałem czy już teraz mogę autem jezdzić spokojnie bez obaw

ja ja wszystko je dograne

kuzwa mać no nie dokońca
postanowiłem sam to zgłębić i wyszły kwiatki

polecam lpg forum sporo fachowych porad na temat instalacji
zeszło mi sie troche z tym wszystkim ale wiem że to teraz działą jak należy

chłop jak odbierałem auto do mnie mówi niech pan przyjedzie za 10 tys na wymiane filtrów
kużwa już nigdy tam nie pojade
producent filtrów jest w rydułtowach czaja ,już tam byłem na wiosne sam se bede dalej wymieniał
spoko właściciel ,nie prowadzą sprzedaży detalicznej ale mi sprzedał wtedy za parenaście złoty ,w rozmowie fan mazdy tak prywatnie :)
podkreślał że zawsze te auta mu się podobały zwłaszcza GH ,coś w tym jest <spoko>

-- Dodano: 15 grudnia 2022, o 10:17 --

np interfejs CCY mam podłączony na stałe do gniazda zwyczajnie wsiadasz do auta jak c hcesz sobie zajrzeć wyciągasz tel z kieszeni i masz za chwile wszystko na tacy :))

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2022, 15:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Rozumiem że masz po BT albo po WiFi tak?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 17 gru 2022, 09:19 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 175
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
tak po BT wziąłem

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.