Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 06:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 23 lut 2014, 11:36 
Świeżak
Offline
Od: 22.02.2014
Posty: 17
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Witam. Wczoraj nabylem Mazde 6 TS2 2.0 155km automat i nie mam pojecia co oznacza wiele ze skrotow wyswietlanych na wyswietlaczu pomiedzy zegarami jak i na przyciskach w kokpicie. Oczywiscie nie mowie tu o auto climie czy kontrolka ABS po wlaczeniu zaplonu ale o tych wszytkich innych dziwnych jak CDC czy jakos tak..
Z samochodem nie bylo niestety instrukcji obslugi i nie bardzo znalazlem w necie skad moglbym taka dostac/pobrac. Mozecie cos podeslac do poczytania..?
Serwis byl prowadzony przez firme dosc starannie choc czasem przeciagali z wymianami bo robili spore przebiegi. Aktualnie ponad 93tys mil na auto z roku 2010 wiec sporo i ostatnie rejestry wymiany olejow i filtrow okolo 75 tys mil potem brak rejestrow. Silnik pracuje ok ale mysle o wymianie oleju oraz filtrow i zastanawiam sie nad wymiana oleju w skrzyni automatycznej tak profilaktycznie bo ostatnia bylo na okolo 60tys mil.. Roznie pisza w internecie jak to jest w tym modelu z wymiana wiec nie jestem pewny czy powinienem to zrobic. Ponoc rejestry byly prowadzone elektronicznie dla tego samochodu i serwis prowadzilo ASO Mazdy. (tak wynika z wydrukow i kwitkow); Samochod chodzi idealnie. Olej nie wykazuje zuzycia jest plynny i nie lepki oraz ma normalne zabarwienie.
Automat to po prostu bajeczny wynalazek w tym aucie.
Prosze o info co powinienem faktycznie wymienic czy sprawdzic w tym aucie a czym sie nie przejmowac i o wyjasnienie skrotow od funkcji czujnikow parkowania i innych bajerow.
Prosze.

Dzieki i sory ze chce link ale na prawde nie moglem znalezc nigdzie na forum.


Ostatnio edytowano N, 23 lut 2014, 13:09 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono nazwę tematu (regulamin, pkt 5.2).


 Zobacz profil  
 

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 23 lut 2014, 12:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tam znajdziesz opis niektorych ikonek :)

viewtopic.php?f=2&t=150

Wymien filtry jak i olej, mozna to zrobic samemu a bedziesz pewien, ze wszystko jest OK.

A tu masz opis kontrolek z instrukcji:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mam nadzieje, ze to pomoze.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 23 lut 2014, 15:15 
Świeżak
Offline
Od: 22.02.2014
Posty: 17
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Dzieki wielkie.. Super..! Wszystko w jednym miejscu. Ale jest tego sporo.. Przypadkiem okazalo sie ze jednak znalazl sie manual eng vers do auta dosc gruba lektura. Sprzedawca sam chyba nie wiedzial ze tam jest.
Zaczalem czytac i sporo tych funkcji. Wiecej bajerow to ma niz wiedzialem gdy kupowalem. Pytanie czy wszystkie dzialaja i jak..? Ale to juz bedzie sie rozkminiac. Auto zdaje sie chodzic doskonale.. Przyzwyczajam sie dopiero do automata ale powiem ze jak na razie w miescie jest to idealne rozwiaznie. Szczegolnie ze ucze sie jezdzic anglikiem i pierwsze auto z right hand drive..
Mam tylko pytanie bo znalazlem ze wymiana oleju w skrzyni biegow byla przy 60tys mil.. Ponoc powinno sie robic co 60tys czyli co 100tys km czy to prawda..? Oraz jaki olej jest do tego auta i tej skrzyni najlepszy (nie znaczy najdrozszy) ale taki ktory nie sprawi klopotow.
I ile wchodzi oleju silnikowego do tego silnika..?

I jeszcze jedno czy kontrolka AT moze zaswiecac sie w razie np juz drobnych problemow ze skrzynia..? (u mnie na szczescie nie swieci nic ale pytam profilaktycznie);


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 23 lut 2014, 15:38 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Kolego wiktor. Tak olej w skrzyni wymienia się co 100 tys km ale ile go jest i jaki wybrać to poszukaj na forum. Odpowiedź znajdziesz w co najmniej dwóch wątkach o ile dobrze pamiętam. Tutaj trzymajmy się tematu zegarów, który już i tak chyba jest wyeksloatowany.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 23 lut 2014, 16:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dokladnie, prosze nie zadawac pytan nie zwiazanych z tematem tego watku bo zrobi sie nam wielki balagan.


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.