Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 14:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Michał napisał(a):
... ale Millerkowi chodziło, że Manna nie można stosować do Diesla.




 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 15:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
To przepraszam, zafiksowałem się na Knechta i wyszło nieporozumienie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 maja 2014, 14:57 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Jeździ ktoś na K&N ? O knechcie widzę sporo dobrego jest napisane ale nie wiem czy warto inwestować w K&N.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 maja 2014, 16:04 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
W poprzednim samochodzie miałem filtr K&N i byłem zadowolony z czystym sumieniem mogę go polecić. Pamiętaj, że musisz jeszcze dokupić płyn do mycia oraz olej do nanoszenia na filtr. Ja osobiście nie sugerowalem się okresem jaki podaje producent odnośnie nanoszenia nowego oleju, jeśli był już czarny to go myłem i wychodziło to co około 20k kilometrów. Zamierzasz mieć obecny samochód przez 5,6 lat lub robisz duże przebiegi to kupuj.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 maja 2014, 20:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Ja tam jeżdżę dieslem , mam filtr Manna i wszystko jest ok - przecież gołym okiem widać, że to właśnie filtr Manna będzie w stanie przefiltrować większą objętość powietrza w tej samej jednostce czasu, więc spokojnie spełni swoje zadanie w silniku diesla. No ale to tylko moje luźne spostrzeżenia - jeżdżę dieslami od ponad 10 lat, zawsze we wszystkich autach stosowałem filtry Manna i nigdy nie miałem z nimi problemów...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 maja 2014, 07:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
udi1 napisał(a):
W poprzednim samochodzie miałem filtr K&N i byłem zadowolony z czystym sumieniem mogę go polecić. Pamiętaj, że musisz jeszcze dokupić płyn do mycia oraz olej do nanoszenia na filtr. Ja osobiście nie sugerowalem się okresem jaki podaje producent odnośnie nanoszenia nowego oleju, jeśli był już czarny to go myłem i wychodziło to co około 20k kilometrów. Zamierzasz mieć obecny samochód przez 5,6 lat lub robisz duże przebiegi to kupuj.


Czy pisałeś o środkach firmy K&N ? bo znalazłem zestaw z takim opsiem "K&N Zestaw Do Czyszczenia Filtrów Powietrza, Zestaw Zawiera Olejek: 236,5Ml Oraz Płyn Do Czyszczenia: 354,88Ml" o takim czymś napisałeś, czy może osobno się kupuje olejek i płyn innych firm ?


Manna mi w sklepie nawet nie proponowali.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 maja 2014, 10:14 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tak pisałem o oryginalnych środkach K&N. Możesz je kupić jako zestaw (olej +środek do mycia) lub każdy z osobna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 maja 2014, 14:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.02.2014
Posty: 6
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Dziękuje za porady. Dziś złoże zamówienie w sklepie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sie 2014, 12:20 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Panowie zamierzam wymienić filtr powietrza, odpiąłem dwa zatrzaski, wypiąłem wtyczkę, pokrywa delikatnie się podnosi z prawej strony, ale jest opór i boję się, że coś połamię, z tego co zauważyłem pozostały mi tylko dwa zawiasy po lewej stronie. Podnosić na chama, czy coś przeoczyłem?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 29 sie 2014, 12:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Są cztery zatrzaski.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sie 2014, 13:14 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
oka czyli nie zauważyłem, dzięki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 sie 2014, 16:35 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Michał napisał(a):
Są cztery zatrzaski.


Są też obudowy zapinane na dwa zatrzaski + dwa plastikowe "zawiasy" z lewej (które to właśnie w ASO mi wyłamali :mad: )

Obrazek

ZbojMadej, masz zapewne taką obudowę jak na powyższym foto :)

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 paź 2014, 18:44 
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.05.2014
Posty: 158
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Tak zgadza się, trzeba uważać żeby tych zawiasów nie wyłamać, dziś odpuścilem sobie otwieranie pokrywy przy wymianie żarówki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 paź 2014, 10:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Mówicie o obudowie w dieslu czy benzynie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 paź 2014, 17:05 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
O benzynie

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 kwi 2015, 19:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.04.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Przymierzam się właśnie do pierwszej wymiany oleju i filtrów. Kupiłem w sklepie już wszystko ale zajrzałem tu i mam wątpliwości co do filtra powietrza. Kupiłem Filtrona AP 113/1. Na kartonie jest, że to odpowiednik Knechta LX 936 i Manna C3233. Z tym, że użytkownik Damianko pisze, że nie poleca Filtrona.
Ma ktoś założony filtr FILTRON AP 113/1? Jest ok, czy jednak wymienić na Knechta lub Manna?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 cze 2015, 21:52 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 30.06.2014
Posty: 47
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam.Założyłem do siebie Filtron AP 113/1 dedykowany do GG/GY.Z tego co u Was czytam do diesla powinien być ten z gęstszą powierzchnią filtrującą.Czy jazda na tym Filtrona nie uszkodzi turbiny lub silnika?Jeśli nie może być stosowany proszę o uzasadnienie dlaczego.Dodam że jestem świeżo po naprawie turbosprężarki a to był niemały wydatek.Bardzo nie chciałbym aby znowu padła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 cze 2015, 18:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
dylos napisał(a):
... Bardzo nie chciałbym aby znowu padła.


To załóż filtr do diesla a nie od benzyny.
Będziesz mieć jeden problem z głowy ;)

Dlaczego?
Ponieważ :
, najważniejsze w obsłudze diesla to najpierw filtr powietrza a później paliwo
, diesel ma większe zapotrzebowanie na powietrze niżeli wolnossace PB
, diesel musi mieć większą powierzchnię filtrująca
, większa powierzchnia gwarantuje dłuższy niezmienny czas pracy filtra i silnika
, mniejsza powierzchnia szybciej i więcej zbiera zabrudzenia, wtedy masz ograniczony przepływ powietrza, silnik dostaje mniej powietrza, robi się większe podciśnienie dla turbiny, ona tego nie lubi, żadna nie lubi,
, silnik głośniej chodzi
, silnik spala więcej paliwa
, ropa Nie spala się lepiej, może kopcic, więcej nagaru na tlokach, większa temperatura silnika, itd itp
, nauczycielem fizyki nie jestem, ale widzę ze jesteś przekonany że to bez różnicy
, dobra rada, zmień filtr ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 cze 2015, 20:28 
Amator
Offline
Od: 29.01.2014
Posty: 94
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
nie żebym się wymądrzał :wink: ale wyszukiwarki filtrona,knechta i manna pokazują że do disla i benzyny jest ten sam filtr :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 cze 2015, 03:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ten sam w sensie wymiarów czy ten sam w sensie filtracji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lip 2015, 18:34 
Adept
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 110
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
A co ile km należy wymieniać filtr powietrza i paliwa?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 11:15 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja kupowałem ten różowy MANN do 2.0 diesela i przejechałem 110 000 km czyli ok 8 razy wymieniany i wszystko ok wiec nie siejcie zametu;) kupiłem dla próby raz ten knechta i wywaliłem go po 2 dniach bo silnik się dusil. .. jakby brakło mu powietrza


Teraz zamówiłem do 2.2 180 diesla filtr blue print od Michała z mazdy parts,będę zakładał w sobotę, jutro przyjdzie mi paczka z polski to podzielę się efektami...


Filtry do 2.2 diesela są te same co do 2.0 nie?;)

Marcinzgdz ja wymieniałem w 2.0 filtry równo co 10 000 mil, zmieniałem zawsze olej na dexelia 5 w 30 , filtr oleju, powietrza a filtr paliwa oraz kabinowy co 2 serwis czyli 20 000 mil, w polsce zalecam wymiane filtra paliwa co każdy serwis - czemu? W polsce jest gorsze paliwo niz w uk i w zimę jedt troszkę chlodniej;p


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 12:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie wiem czy masz odpowiednią wiedzę lub chociaż informacje jaki filtr jest do diesla a który do benzyny.
Owszem obudowy są takie same i wszystkie zamiennie pasują, od diesla pasuje do benzyny i odwrotnie.
Istotą sprawy w kupnie filtra, do diesla przykładowo, jest kupno filtra do diesla a nie benzyny....

Powiedz mi, jaki filtr wywaliłeś po 2 dniach z powodu zamulenia silnika jak piszesz. Nie pytam jaki filtr tobie sprzedali tylko który to był.

Zaznaczam stanowczo, oraz informuje, że filtr do diesla jest inny niż do benzyny.
Widać to od razu po wyjęciu z pudełka, podpowiem że chodzi o powierzchnię filtrującą pod względem zapotrzebowania na powietrze, gdzie diesle potrzebują go więcej niż benzyna.

Jak przyjdzie do ciebie paczka od Michała, poinformuj nas, czy poprzednie filtry wyglądały tak samo jak ten właśnie od Michała, bo on wie co sprzedać i zawsze dobrze dobiera towar.


Tak, do diesla 2.0 czy 2.2 jest ten sam filtr.
Do każdej benzyny tez jet ten sam filtr, ale już inny niż do diesla.
Jak będą dalej z tym problemy to załącze stosowne obrazki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 22:03 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
czyli filtr paliwa w 2.0 i 2.2 jest ten sam tak? bo zapomnialem zamowic filtra paliwa od michala,

po 2 wywalilem ten filtr knechta, ten pomaranczowy, bardzo ciasno wszedl w obudowe filtra..niestety ale zauwazylem ze silnik sie dlawil, nie wiedziec czemu, jakby sie przycinal, moze filtr byl trefny...
pojechalem do euro car parts wzialem filtr mann ten rozowy, wrzucilem za tego knechta lx 9cos tam i wszystko wrocilo do normy...jak pisalem przejechalem na tych filtrach 100 000 km i nie bylo problemow


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2017, 22:54 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Filtr powietrza do benzyny
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filtr powietrza do diesla.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widać różnice?
Ilość żeber odpowiada powierzchni filtrujacej oraz odpowiada za odpowiednią ilość przepływu powietrza.
Wspominałem że diesel powietrza potrzebuje więcej?
Przez który filtr więcej powietrza przeplynie w tym samym czasie?

Odpowiedz sobie teraz, które filtry zakładasz, a rozwiązanie osłabienia silnika już masz ;)

Oliwy ci nie bierze? turbo sprawne? Nie za dużo Ci pali?.... Nie jest ciągle słaby?

Rozwiń sobie oba rodzaje filtra, policz ilość metrów kwadratowych powierzchni, zobaczysz że to nie takie tam pitu pitu odnośnie filtrów między Pb a ON.

Diesel na filtrze od Pb będzie mieć mocno ograniczoną ilość dostarczonego powietrza w jednostce czasu. Silnik Pb na filtrze od ON, może jeździć bez problemu a nawet może jeździć dłużej niż przewiduje to serwisowka.

Koniec prostego i krótkiego wywiadu, zresztą kila stron tematu a czytać się nie chce :)

A filtr paliwa w dieslu 2.0 czy 2.2 jest ten sam, niezmiennie stosowany w dieslach 2.0 od generacji 626 GF jak i w 2.2 w GH, ale to inny temat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 wrz 2017, 07:23 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.05.2017
Posty: 386
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: MPS
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Ja ostatnio wymieniajac filtr powietrza zakupiłem wlasnie Knechta i trafiło na tego od Diesla (nieświadomie), przy wymianie zdziwiłem się, że ten co siedział miał właśnie tak mało żeber - pomyślałem że to jakieś chińskie dziadostwo, kultura jazdy wyraźnie się poprawiła, ciekawe czy w związku z faktem wymiany czy wymiany konkretnie na dieslowski, teraz będę zakładał tylko dieslowskie :-P
micgor123 u mnie podobnie ale to dobrze jak ciasno wchodzi :oops:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 wrz 2017, 08:33 
Amator
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 74
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Dzięki chłopaki mam jeszcze ta mazde 2.0 i założę ten filtr blue printa i przejdę się w weekend. Chyba rizwiaxaliscue moja zagadkę kopcenia przyonym wciśnięciu gazu na 5 i 6 biegu. Brakło mu powietrza to silnik nadrabiam paliwem i dlatego kopci na czarno....


Dobrze rozumuje?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 22:36 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Będą OK?
Niby w tabeli jest mój silnik, ale facet się zabezpiecza żeby sprawdzić wymiary.
Dlatego wolę zapytać bardziej doświadczonych.
http://allegro.pl/meyle-filtr-kabinowy- ... 14934.html
http://allegro.pl/oe-mazda-filtr-powiet ... 22504.html
Chyba, że macie inne propozycje?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 23:06 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.05.2014
Posty: 174
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: lubelski
ok.zamawiaj.beda pasowac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 cze 2018, 21:29 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 23.03.2018
Posty: 102
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Do mojej 6-tki wjechał filtr powietrza K&N 33-2278. To chyba sentyment :) W motocyklu mam już przez drugi sezon i naprawdę nie narzekam, a po drugie wyszedłem z założenia, że skoro mam wersję wyposażenia Sport to i sportowy filtr się przyda. Filtr pasował idealnie w fabryczne miejsce <spoko>

Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.