Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 25 lis 2012, 16:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.11.2012
Posty: 1
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam wszystkich to moj pierwszy post.
obiecuje ze juz niedlugo postaram sie zrobic galerie i napisac cos jak to sie stalo ze wybralem mazde.
ale poki co musze zmienic filtr powietrza do 2.2d 163km
zastanawiam sie nad K&N, ale nie wiem czy ta droga bedzie sluszna.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 25 lis 2012, 16:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Myślę ze to dobre filtry i nie ma się nad czym zastanawiać. mann i knecht też będą dobrym wyborem natomiast filtrona po jednej przygodzie raczej bym nie polecał.


I tak dla potomnych numery:

KNECHT: LX 936
BOSCH: 1 987 429 188
MANN: C 3233
FILTRON: AP 113/1

Pozdrawiam
Damian

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 lis 2012, 16:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Oraz K&N 33-2278

http://allegro.pl/kn-sportowy-filtr-pow ... 52917.html

Kumpel założył go w swojej Mazdzie 6 Sport po lifcie i chwali. Mówi, że silnik szybciej łapie od niższych obrotów. Ale raczej nie spodziewaj się jakiejś większej zmiany. Pamiętaj też, że filtr ten jest na lata i wystarczy go wyczyścić preparatem, więc tak drogo nie wychodzi.
Jednym słowem, jeżeli miałbym zmieniać filtr powietrza to na taki.

I zachęcamy to opisania swojej Mazdy w dziale "Nasze Mazdy"

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 25 lis 2012, 16:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ja już jeżdżę na drugim Knechcie LX936 i bardzo sobie chwalę stosunek ceny do jakości ;)

Ew. dobre zdanie mam również o filtrach Hengsta. Do naszych Mazd odpowiedni jest E659L.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 25 lis 2012, 18:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
jeżdzę na K&N i też wydaje mi się, że lepiej bierze od dołu. Poza tym, to normalny filtr, tylko że niby można na nim zrobić ok. 100.000km, z tym że pamiętajcie, żeby go raz do roku czyścić, najlepiej za pomocą odpowiedniej chemii do mycia tych filtrów (też od K&N). Słyszałem też, że K&N przepuszcza więcej śmieci.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 gru 2012, 20:42 
Świeżak
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 31
Ja miałem KN i wyjąłem. Wydawało mi się, że jest jakoś troszkę głośniej, do tego nie polecał mi facet, który robił mi remap-twierdzi, że szybciej zużywa się przepływomierz (właśnie z racji słabszego filtrowania).
Raz w roku zakładam ori.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 28 gru 2012, 08:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
No i jak Pietya, zmieniłeś ten filtr? Zachęcam też do zaprezentowania swojej Mazdy.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 4 lut 2013, 19:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Gdyby ktoś szukał zamiennika z Polski to odpowiednie są:

Filtron AP 113/1
WF Sędziszów WA53-350


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 lut 2013, 03:47 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 21.12.2012
Posty: 120
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja wlasnie jestem swiezo po wymianie. Zamontowalem filtr MANN.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2013, 11:44 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 24.01.2013
Posty: 67
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
witam. własnie wymieniłem filtr ori na knechta lx 936.

kilka luźnych uwag:

1) dostęp w madzi mógłby być lepszy. :-)
2) pośpieszyłem się - ori miał rok i tylko 20kkm (z czego tylko 5kkm w PL) . jak widać na obrazku stan całkiem niezły. żal wyrzucać. będę miał backup.
3) są pewne różnice w budowie - rodzaj papieru, gęstość harmonijki, grubość harmonijki.
4) obrys knechta jest trochę większy (!) co widać na fotkach. (ok 1 mm na szerokości 2-3 mm na długość). a to za sprawą gumowego kołnierza - naprawdę ledwo go upchałem, oby owocowało to świetnym przyleganiem do brzegów.
5) ... po takiej zmianie ... nie czuć żadnej różnicy ;-)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2013, 11:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Też miałem problem z zamknięciem pokrywy.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 15 kwi 2013, 12:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Ta ciasna gumowa lamówka Knechta to jego zaleta. Wchodzi ciasno, ale da się go ładnie upchnąć i myślę właśnie, że dzięki temu nic nie puści bokiem ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 20:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 384
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Witam wszystkich
Wymieniłem filtr powietrza na taki firmy Nipparts
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ale zauwazrzylem ze strasznie szarpie samochodem na niższych obrotach.
Wygladalo tak jakby silnik sie dusil. W sklepie powiedziano mi ze jest to filtr do mojego modelu. Jak go wsadzalem to praktycznie niechcial wejc i mialem problem z zamknieciem obodowy praktycznie musiałem rozszerzyć jeden z zaczasków. Wpisalem w wyszukiwarce czy ktos przerabial temat jedynie Tomek w swojej prezentacji madzi pokazal swoj stary i nowy filtr powietrza, rownierz zaznaczyl ze cieszko sie obudowa zamyka, ale ma 1,8 w benzynie. Wkuzony tym szarpaniem wyciagnalem go i wsadzilem stary firmy blueprint. Szarpanie ustalo co prawda niejezdzilem tak duza jak na tatym ale niezauwazylem szarpania. Pojechalem do skllepu z tym filtrem opowiedziałem cala sytuacje wbił na komputer jeszcze raz i powiedział ze to nie ten dostałem co trzeba.
Wymienił mi na taki :
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Wszedł tak samo jak blueprint i obudowa sie super zamknęła.
Czy ktoś z was koledzy miał styczność z taka sytuacja filtra, czy jest możliwość ze silnik się dusił z braku tlenu, czy slyszeliscie opinie na temat filtra boscha?
W tym samym sklepie zakupiłem filtr Paliwa ale znalazłem wątek z filtrem paliwa wiec zapraszam na spojrzenie tam.


Ostatnio edytowano Pn, 24 mar 2014, 21:03 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 20:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja kiedyś kupiłem jakiś taki dziwny w eurocarparts nie pamiętam nazwy. Nie mogłem zamknąć obudowy także. Oddałem go z powrotem i zakupiłem filtr Mann. Ten pasuje idealnie.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 20:39 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Z tymi filtrami to już tak jest ze ciężko wchodzą, ponadto zauważyłem ze ten różowy jest dedydokowany do benzyny. Filtr powietrza dla diesla rożni się powierzchnią filtrowania, im większa tym lepiej, diesel ma większe zapotrzebowanie na powietrze i filtrowanie ma znaczącą kwestie.
Reasumując, im więcej blaszek tym lepiej i ten właśnie będzie dla diesla, po założeniu filtra od benzyny silnik będzie głośniejszy i słabszy delikatnie.
Knechta LX 936 lub Mahle LX 936 nie mają?


Ostatnio edytowano Pn, 24 mar 2014, 23:15 przez Millerek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 21:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Millerek napisał(a):
Knechta LX 936


Z tym filtrem również są problemjy z domykaniem obudowy filtra, ale działa już za to poprawnie.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 21:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
zakładałem juz 3 razy mann a i nie było problemu.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 21:27 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Filtr powietrza powinien ciasno wchodzić, ja z knechtami nigdy problemów nie mialem ... Boscha i innych nie stosowałem wiec nie wypowiem i się. Mazdowski czy Knechta i teraz Mahle to jest ten sam filtr.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 23:10 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Knecht wchodzi dosyć opornie, potwierdzam. Ale zamyka się bez problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 mar 2014, 23:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak, Knechta zamyka się klipsami dość ciężko ale czuć ze jest szczelnie zamknięty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 01:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Dzisiaj zmieniłem filtr powietrza. Małe porównanie filtrów: Knecht kontra Mann. Zdjęty Mann, założony Knecht. Jakoś bardziej przekonuje mnie Mann. Jest bardzo zbliżony do oryginału i wydaje mi się, że stawia mniejszy opór. Filtry różnią się materiałem filtrującym: Knecht - papier, Mann - fizelina lub podobny materiał.

Obrazek

Obrazek



Wysłane z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 07:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tomasz, od kogo lub gdzie kupowaleś filterek? Możesz podać oznaczenie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 07:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.10.2013
Posty: 12
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Masz diesla czy benzyne? Nie widzę w tapatalk ;( filtr po lewej jest od diesla, po prawej od benzyny.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 07:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Millerek, kupowałem od kolegi Riki. Knecht LX 936 - ten z lewej.
Roy130, mam benzynę i oba filtry są do benzyny. A czy do diesla pasują to nie wiem.

Wysłane z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 08:31 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Raczej jest tak że do diesla ten prawej nie bardzo może być zastosowany, ale ten po lewej (od diesla) może być zastosowanyndo benzyny <disco>


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 09:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Koledzy nie siejcie zamętu. Oba filtry na zdjęciu u TOMASZa są zarówno do benzyny jak i do diesla.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 09:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Zgodzę się z Millerkiem, ten po prawej raczej do benzyny i nie założył bym go u siebie. Porównajcie z ORY Mazdy.

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 09:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jaki zamęt... proste stwierdzenie i juz. Kolega Michał Riki dobrze sprzedał towar i filtr od diesla może być stosowany do benzyny... nie odwrotnie, koniec, papa


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 11:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
W katalogu Mahle Knecht 936 ma zastosowanie tak do benzyny jak i do wszystkich diesli. Michał również jeździ na tym filtrze viewtopic.php?p=29355#p29355


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 3 maja 2014, 13:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Mam tego Knetcha, ale Millerkowi chodziło, że Manna nie można stosować do Diesla.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.