Teraz jest Wt, 25 cze 2024, 12:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 350 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 24 sty 2020, 09:14 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W innych markach samochodów, jak się toczą na luzie to nie mają widocznego żadnego spalania a tym bardziej w l/km tylko w l/h.
W l/h dlatego bo liczone jest spalanie pracującego silnika na biegu jałowym (na luzie podczas postoju) no i w ruchu tak samo i liczone jest w czasie godziny a ie na km przecież....

W Maździe nie ma l/h.

Więc, można wysnuć wniosek.

Jak nie widać to źle, jak widać, też źle.

A spalanie rzędu 10 czy 13 w mieście to takie graniczne normalne dla tego silnika.
Na trasie i 180km/h będzie więcej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 21 mar 2020, 07:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: podkarpacki
Witam Panowie. Jestem posiadaczem Mazdy 6 gh od kilku dni i martwi mnie spalanie w niej. Na komputerze pokazuje mi średnie spalanie teraz ponad 14l. Na początku było 11. Jazda po mieście.
Zauważyłem tez ze jazda na pierwszym biegu po parkingu pokazuje mi 7 litrów. Podczas ruszania lekko 20-30 a nawet udało mi się przy mocnym depnieciu ponad 60 :| . Co może być nie tak?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2020, 19:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 170
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Kolego cyrek18c jak masz ustawiony komputer na chwilowe spalanie to ci zawsze przy dodaniu gazu pokaże nawet 30 litrów. Najlepiej jak zatankujesz do pełna do wyzeruj licznik i średnie spalanie na komputerze. Jak spalisz ten bak to wtedy sprawdź jakie masz średnie spalanie po przebytym dystansie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 kwi 2020, 09:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.03.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: podkarpacki
Zatankowane za 200 zł, jakieś 80% miasto i 20 autostrada i wyszło 9.6. Czy to normalne spalanie? Wracając jakieś 17 km do domu po lokalnych drogach obchodzac się z gazem bardzo lekko i po przejechaniu 10 km autostrada przy maks 140 na tempomacie pokazało mi 6.4.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 kwi 2020, 18:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 930
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
W przypadku silnika benzynowego rzekł bym, że to w miarę normalne spalanie (przy delikatnym obchodzeniu się z gazem), ale Ty masz diesla :idea: .

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2020, 18:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.01.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: śląski
Posiadam Mazdę 6 GH z silnikiem benzynowym 2.0 MZR DISI, rocznik 2010 od ponad dwóch miesięcy. Jeżdżę głównie w cyklu mieszanym (codziennie jakieś 20 km autostradą, 20 km w mieście i 20 km drogą krajową). Spalanie jak na razie waha się między 7.2 a 8.5 l/100 km w zależności od temperatury powietrza. Wskazania komputera pokrywają się praktycznie w pełni z własnymi obliczeniami na podstawie tankowań do pełna.
Myślę, że to przyzwoity wynik, zwłaszcza że nie jeżdżę jakoś specjalnie eko. Pozdrawiam serdecznie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 mar 2021, 11:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.02.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Siemanko wszystkim jak czytam wasze posty to cos mi nie gra.Kupilem miesiac temu 6 Gh 2.0 DISI.
Zrobilem juz jej wstepny serwis bo auto bylo kupione od handlarza.rok stalo.prowadnice zacisków pozapiekane-zrobione,olej szampon wymieniony-zrobione,filtry-zrobione,swiece tez.
Niedawno przejechalem z wybrzeza na poludnie i z powrotem.
Najlepszy wynik z pełnego baku to 620 km!!!
jazda caly czas 130km/h na tempomacie.czytam rozne watki i nie moge dojsc w czym moze twkic problem.
Panowie jakies sugestie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 7 mar 2021, 18:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2382
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Było jechać 110 zamiast 130... ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 18 cze 2023, 18:02 
Świeżak
Offline
Od: 28.03.2022
Posty: 16
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podlaski
Mazda 6 GH Sedan 2.0 DISI 155 KM.
Spalanie na 100km:
- w mieście bez korków jesień/zima - 12,5l
- trasa ekspresówką, lato, auto załadowane, bez korków jadąc do 120km/h - 7,7l
- trasa w lecie spokojna, bez korków, nie przkraczając 90km/h (raczej ok 80km/h), klima wyłączona - 6,0l (to najmniej ile udało mi się spalić)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 cze 2023, 15:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 170
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
RavP w mieście ile kilometrów robisz? Tzn. jakie dystanse od włączenia do wyłączenia silnika? 3? 5? 20km?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 lip 2023, 16:30 
Amator
Offline
Od: 11.01.2020
Posty: 100
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Wyjazd w Bieszczady. Klima na auto, tempomat na 120. (A1, A4)
Średnie (wyzerowane przed wyjazdem) wskazanie komputera to 6,8 l/ 100km.
Trochę jazdy po bieszczadzkich drogach i wzrost średniego do 7,4 l/ 100 km.
Droga powrotna to spadek średniego wskazania na 7l / 100km.
Cała trasa to 957 km.

Minęły 2 miesiące codziennej jazdy do pracy,
~15 km do i ~18 km z powrotem, (miasto, trochę trasa i znowu teren zabudowany),
oraz kilka wyjazdów ~100 km.
Teraz komputer wskazuje średnie 7,9 - 8,1 l /100km.

Moja Mazda to 6 GH HB 2.0 DISI 155 KM.

Pozdrawiam.

_________________
Była M6 GG 2.0 147 KM '05
Jest M6 GH 2.0 DISI 155 KM '10


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 maja 2024, 18:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 170
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Hej. Temat spalania 2.0 Disi powrócił do mnie jak bumerang. O ile spalanie w mieście na krótkich dystansach w granicach 11-12 l mogłem przełknąć (dystans do pracy 3 km i jazda wokół komina). To teraz spalanie na poziomie 16 l jest przerażające. Praktycznie pokonywane odcinki nie zmieniają mi się od 4 lat. Strach pomyśleć co będzie zimą, 18,20, 25 litrów? Wcześniej jak mialem spalanie 12 l myślałem już wtedy że to za dużo. Kupiłem wtedy sondę 5 przewodową Ntk. Spalanie bez zmian. Podmiana przepływki. Bez zmian. Stwierdziłem że TTTM. Jeździłem tak sobie nie zawracając tym tyłka. Ale od jakiś 3 tygodni, pomimo że zrobiło się ciepło spalanie wzrosło do wspomnianych 16. Dzisiaj byłem na przeglądzie i sonda w wydech. O2 wyszło 7%, lambda 1,5. Diagnosta powiedział że jest zbyt dużo powietrza i ecu mu podlewa paliwem stąd takie spalanie. Powiedzcie co moge sprawdzić, podmienić, wymienić. Spalanie podaję oczywiście z komputera. Przy takich w wskazaniach jeżdżąc po mieście cały bak starcza mi ledwo na 300km


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 24 maja 2024, 10:09 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 823
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
a korekty LTFT i STFT jakie masz?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 cze 2024, 15:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 170
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Krótko terminowa na ciepłym silniku jest 0%-0.78%,a długo terminowa wynosi 0% na wolnych obrotach

-- Dodano: 30 maja 2024, o 11:08 --

Sprawiłem sobie zadymiarke samochodową żeby sprawdzić szczelność. Wszystko szczelne. ponownie podłączyłem kompa i wszystko wydaje się być w porządku. Afr wynosi +- 14,7. Przepływomierz na wolnych obrotach 2.9 g/s. W czasie jazdy spokojnej do 40 g/s. Ale zauważyłem że afr podczas w hamowania silnikiem przez ok 4 sekundy pokazuje 29. Tak ma być? Po chwili spada do normalnej wartości.

-- Dodano: 5 czerwca 2024, o 15:02 --

Jeszcze mam taką zagwostke. Zakładając że wszystko u mnie jest sprawne (mam taką nadzieję) to jak komputer pokładowy liczy dystans jaki możemy pokonać przy paliwie co mam w baku i spalaniu średnim wg komputera? Aktualnie mam paliwa mniej niz 1/4 baku tak około z 12 litrów. Średnie mi pokazuje 17.7 l/100km. A zasięg pokazuje mi 150 km. Czyli w baku powinienem mieć z 26 litrów. Dobrze rozumuje?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 5 cze 2024, 15:24 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 823
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
moim zdaniem problem jest dalej w sondzie O2 lub przeplywce.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 7 cze 2024, 15:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 170
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Dzisiaj zamontowałem nową sonde ale typowy chińczyk z ali. Kupiłem ją kiedyś dla wtyczek żeby zamontować NTK. Nic się zmieniło w pracy auta i spalania. Dalej jest w okolicach 18 litrów po mieście. Jutro jade w trase 60 km, więc zobacze ile wtedy mi pokaże. Sonde wykluczam. Zamówiłem nową przepływke Magneti Marelli.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 8 cze 2024, 11:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 823
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Nie ma takiej opcji, ze wykluczasz sonde bo zamontowales chinczyka. To tak kluczowe czujniki, ze czasami w gre wchodzi tylko oryginal. Szczegolnie japonskie auta. Tak samo z ta przeplywka.

Moze byc tez nieszczelnosc na wydechu miedzy sondami i bedzie zaburzac prace. To sa rzadkie przypadki, ale juz widzialem kilka.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 cze 2024, 11:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 170
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Sonde wykluczam gdyż na starej ori, na NTK i na wspomnianym chinczyku jest bez zmian. Ani lepiej ani gorzej. Żadnych innych objawów nie zaobserwowałem na tych trzech sondach. Przepływke zamontowałem używkę ori i też bez zmian. Zamówiłem za to nową ale Magneti Marelli. Ale się zastanawiam czy ją w ogóle montować. Dzisiaj za radą kolegi z forum spsikałem kontakt sprayem wszystkie wtyczki koło skrzynki bezpieczników koło lewej nogi. Dzisiaj jechałem trasą 60 km w jedną stronę, zwykła droga krajowa, pare podjazdów pod górkę. Dwie osoby dorosłe i dwojka małych dzieci. Spalanie średnie wyszło wg komputera 7.8l/100. Teraz cały tydzień jazda do pracy po mieście. Zobaczę ile wtedy mi wyjdzie. Jeszcze jutro może dokładnie obejrzeć cały dolot iwydech za pomocą zadymiarki.

-- Dodano: 9 czerwca 2024, o 11:20 --

https://zapodaj.net/plik-jdE0fvQp2E

-- Dodano: 9 czerwca 2024, o 11:23 --

Dzisiaj zauważyłem że dmucha mi od kolektora wydechowego. Jest osmolone. Może to być przyczyną tak wysokiego spalania w mieście?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 9 cze 2024, 22:45 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 823
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wszystko musi byc szczelne.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 cze 2024, 11:29 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 170
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Uszczelka pod kolektorem wydechowym wymieniona. Przy okazji pierścieni uszczelniający między katalizatorem a rurą wydechową. Odkąd spsikałem wtyczki koło skrzynki bezpieczników przy lewej nodze i wtyczkę od przeplywki spalanie tak jakby no normalnym poziomie się zatrzymało. Trasa Słupsk - Gdańsk i z powrotem wg komputera 8l/100.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 350 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.