Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 16:51

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 31 mar 2022, 05:50 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
U mnie natomiast są dwa niepokojące objawy. Pierwszy: twardy pedał sprzęgła. Tzn. jak go wciskam to przez pierwsze pare centymetrów chodzi bardzo leciutko a po chwili stawia mocny opór aż do podłogi. Juz dwie osoby powiedziały mi że sprzęgło do wymiany. Pracownik serwisu mazdy i mój mechanik. Drugi objaw: przy ruszaniu jak juz sprzęgło zaczyna łapać to mam bardzo często takie szybkie szarpnięcia ze 2 do 4. Dodam że płyn hamulcowy wymieniony, a układ odpowietrzony. Moim zdaniem pedał chodzi tak od samego początku czyli od 4 lat jak posiadam to auto. Ale te szarpnięcia pojawiły sie dość niedawno.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 mar 2022, 06:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
ziomecor72 miałem podobne objawy szarpania i były u mnie spowodowane przez brudną przepustnicę viewtopic.php?p=356611#p356611


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 mar 2022, 07:23 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
piotrmocko przepustnicę mialem czyszczoną i z nia raczej problemów nie mam. W ogóle jeszcze mam mrowienie na pedałach w zakresie 2000 - 2400.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 mar 2022, 10:45 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Mrowienie? <o0>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sie 2022, 11:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
jdman93 dokladnie. Mrowienie, uczucie takie jakby ktos przyłożył mi telefon komórkowy do nogi i włączył wibracje. Te mrowienie czuc wlasnie tylko w zakresie 2 - 2,4 tys. Obrotów. Czuć je na pedałach i na kierownicy, podlodze i trochę na dźwigni skrzyni biegów. Nie wiem czy to ma to coś wspólnego ze sprzęgłem. Jeszcze myslalem nad poduszką od skrzyni biegów co jest pod Aku. Poduchę używkę kupiłem i planuje ją niebawem wymienić żeby sprawdzić czy coś się zmieni.

-- Dodano: 19 sierpnia 2022, o 12:11 --

Jak zaczęły się upały ciężko wchodzi mi pierwszy i wsteczny bieg. Płyn hamulcowy byle niedawno wymieniany. Jutro wymienię wysprzęglik. Jak nie bedzie poprawy czekam wymiana sprzęgła.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 sie 2022, 12:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Przy okazji mógłbyś wrzucić przewód w stalowym oplocie. Ja u siebie mam założony. to mrowienie może też lecieć przez uszkodzoną poduszkę czy cuś w tym stylu. Możliwości jest trochę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2022, 09:54 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
No i wysprzęglik nie wymieniony. Nie mogłem odkręcić nakretki od przewodu przy wysprzęgliku. Nakrętka już powoli się obrabiała i klucz sie ślizgał. Zostawie to mechanikowi, najwyżej trzeba będzie jeszcze ten stalowy przewód wymienić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2022, 12:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
U mnie odkręcił się stalowy przewód przy wysprzęgliku bez problemu. Natomiast nie mogłem odkręcić przewodów hamulcowych. Pomogło grzanie palnikiem nakrętki przez około 2 - 3 minuty. Wówczas nakrętka puściła zwykłym kluczem płaskim


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 sie 2022, 12:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Już te bawienie się pozostawie mechanikowi. Myślicie ile mnie ta "przyjemność" z wymianą bedzie kosztować? Myślę o wymianie i kompletnym sprzęgle bez wysprzęglika i plynu bo te rzeczy mam już zakupione.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 sie 2022, 05:32 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ceny są różne, ja za wymianę sprzęgła u znajomego mechanika 600-700, ale dzwoniłem do bardzo chwalonego serwisu i usłyszałem 400zl. Na fb przy takim pytaniu często przewijała się kwota ~600.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 sie 2022, 06:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Trzeba sanki ściągać? Wczoraj patrzałem i chyba bez ich zdjęcia skrzynia nie wyjdzie.

-- Dodano: 29 sierpnia 2022, o 07:22 --

A powiedzcie mi, czy 2.0 Disi ma dwumase?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 sie 2022, 09:33 
Amator
Offline
Od: 11.12.2018
Posty: 67
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Benzyniaki nie mają dwumasy. Jeżeli już to chyba tylko wersja mps.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 paź 2022, 13:02 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
No i stało sie. Wracając dzisiaj z garażu mialem taką sytuację. Wciskam sprzęgło nagle mały trzask i pedał w podłodze. Awaryjne, maska w górę a tu pelno płynu hamulcowego. Okazało się że pękł przewód ten elastyczny od wysprzęglika. Pytanie, czy ten Mazdy 323/Premacy będzie pasował na 100%?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 paź 2022, 14:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dlatego zawsze mówię żeby wymieniać te przewody. 12 lat to szmat czasu.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 paź 2022, 18:58 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
12 lat to kupa czasu, ale kto mógł się tego spodziewać. Dobrze że mi to się stało niedaleko garażu i mogłem auto do niego popchać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 paź 2022, 20:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
O to faktycznie szczęście w nieszczęściu ;). Wymienił bym tez przewody od hamulców. Pewnie tez są w podobnym stanie a nie wyobrażam sobie jak by strzelił przewód hamulca z rodziną na autostradzie :arrow: <nie>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 paź 2022, 07:47 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Lucasbadboy to samo mi dzisiaj przeszło przez myśl, co by było jakby przewód hamulcowy strzelił. Mogłem te przewody za jednym zamachem zrobić jak wymienialem zaciski i tarcze z klockami. Mam nadzieję, że one są w lepszym stanie niż ten od sprzęgła. Tak przynajmniej sobie wmawiam...

-- Dodano: 2 października 2022, o 08:47 --

Tylko nie wiem jaki przewód kupić. Ktoś montował ten od 323/premacy? Będzie pasował?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 paź 2022, 16:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
ziomecor72 wydaje mi się że od Premacy będzie pasować, tak jak pisałem w swoim wcześniejszym poście. Zamów sobie z darmowym zwrotem, to przed rozpakowaniem porównasz na żywo, czy faktycznie końcówki są identyczne


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 paź 2022, 16:39 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
piotrmocko właśnie przewód zamówilem. Zależało mi na szybkiej dostawie. Bo ten do gh to w serwisie i pare dni oczekiwania, a ten praktycznie na już będzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 3 paź 2022, 10:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Teraz sobie przypomniałem ze mam przewód sprzęgła org zamówiony w mazparts tylko ze do diesla 2.2. Został założony na 2-3 miesiące i potem zamieniony na ten w oplocie.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 17:35 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Przewód wymieniony. Przy okazji wysprzeglik też nowy wleciał. Przewód od 323 pasuje, tylko trochę krótszy jest :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2022, 20:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jakiej firmy wysprzeglik dałeś ?? Tez się zastanawiam nad wymiana ale jakiej firmy wsiąść to nie mam pojęcia ;). A.B.S najtańszy 120e.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 04:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Przewód był tani. Wziąłem na allegro oryginał do Mazdy 323/premacy za 120 zł.

-- Dodano: 5 października 2022, o 05:51 --

Lucasbadboydopiero teraz zobaczyłem że o wsyprzeglik chodziło.... Kupiłem blueprinta też za około 120 zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 paź 2022, 05:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ok dzięki ps Ja pisałem w euro :). Mój przewód w aso 300zl :?

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2022, 16:25 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Panowie jestem po wymianie sprzęgła. Teraz pedał chodzi tak leciutko w porównaniu do poprzedniego że masakra. Łożysko oporowe mialem bardzo zużyte. Jak się je zakręcie to robi się grzechotka. Docisk też wywalony. Tarcza już na pograniczu tarcia o nity. Więc nie ma co się zastanawiać jak macie twarde sprzęgło, tylko wymieniać. U mnie jeszcze był objaw szarpania przy ruszaniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2022, 06:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ile płaciłeś za wymianę, sama robota?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2022, 19:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
beny za robotę 650 zł.

-- Dodano: 14 października 2022, o 20:01 --

Obrazek

-- Dodano: 14 października 2022, o 20:02 --

Obrazek

-- Dodano: 14 października 2022, o 20:04 --

Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2022, 08:01 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No zmęczone „lekko” :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2022, 08:37 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.01.2018
Posty: 157
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
205 tys. km zrobiło swoje. Ale jestem teraz mega zadowolony :) aż chce się jeździć


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 paź 2022, 22:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.10.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Witam wszystkich serdecznie.
To mój pierwszy wpis i udział w dyskusji. Czytałem o Waszych problemach z twardym pedałem sprzęgła i z przykrością stwierdzam że też mam ten problem. Mazdę kupiłem gdy miała 7 lat i byłem jestem pierwszym właścicielem w Polsce. Gdy żona jeżdziła w koło komina jej to nie przeszkadzało. gdy ja zacząłem robić trasy po 1000 km na raz i czasem w korkach zauważyłem że pedał jest twardy. w końcu po długich rozmyślaniach wymieniłem sprzęgło przy 350000 tyś km do tej pory mazda jeżdziła na fabrycznym sprzęgle i nie było objawów do wymiany. Wymiana nic nie pomogła, pedał nadal twardy i drgania karoserii które pojawiają się powyżej 100 km/h i wyżej przy przyspieszaniu na piątym i szóstym biegu najbardziej czuć. Auto w środku drży a kierownica nic mogę puścić przyspieszać i jedzie prosto. Drgania pojawiły już nie pamiętam kiedy też nie ustąpiły. Pieniądze wyrzucone w błoto.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.