Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 23:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 29 cze 2021, 18:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Ma być DOT4 i tyle. Nie ma rzadszy czy gęstszy bo to nie olej w silniku.
Jedyne co Ci zostało do sprawdzenia to przewody elastyczne i sztywne oraz czy z pedałem sprzęgła jest wszystko w porządku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 cze 2021, 19:31 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: łódzki
sprawdzę.
a co można sprawdzić w pedale?
są tam jakieś tulejki czy coś, sa jakieś zestawy naprawcze pedału sprzegła ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 cze 2021, 21:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
W pedale sprzęgła jest pare części które mogą się uszkodzić. Czy są zestawy naprawcze to nie wiem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lip 2021, 19:36 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: łódzki
czytałem gdzieś, żeby wymienić płyn na pełny syntetyk , nie wiem który to syntetyk a który mineralny

-- Dodano: 11 lipca 2021, o 20:36 --

aktualizacja 11/07/2021
do dziś nadal to samo zimny mięciutko leciutko
ciepły opornie i ciężko

dziś postanowiłem sprawdzić jak wizualnie wygląda ten elastyczny przewód do pod akumulatorem

wygląda wizualnie dobrze, jak go ścisnąłem ręką i ktoś wciskał sprzęgło zaczął się robić większy

tyle co dziś zauważyłem


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 13 lip 2021, 17:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Płyn masz do wymiany.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 sie 2021, 15:14 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2018
Posty: 18
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
Region: łódzki
płyn wymieniony razem z nowym sprzęgłem kilka miesięcy temu
więc raczej odpada

-- Dodano: 6 sierpnia 2021, o 16:14 --

dziś dodatkowo zauważyłem ze rano na zimnym auto przegło lepiej pracuje w sensie wyżej łapie jest bardziej miekkie i nie szarpie

w trakcie podróży juz coraz gorzej


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 7 sie 2021, 11:39 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 810
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Wygląda jakby nie wysprzęglał. Wymień przewód od wysprzęglika i dobrze odpowietrz.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 21:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Planuję wyczyścić łapę wchodzącą do skrzyni biegów od wysprzęglika i nasmarować tuleją od łożyska oporowego. Po zdjęciu gumowej osłony, łapa okazała się być bardzo brudna. Zamieszczam kilka zdjęć, aby ułatwić innym zlokalizowanie tego miejsca.

Zgodnie z sugestią Lucasbadboy zamierzam też nasmarować linki od drążka skrzyni biegów - dostęp pod podstawką akumulatorem oraz w kabinie po zdjęciu schowka na napoje i mieszka.

Oraz prawdopodobnie wymienić przewód elastyczny do sprzęgła. Na stronie noweczesci.pl znalazłem zamiennik, który pasuje do Mazdy 6 GG, GH, Mazdy 323 F, 626 IV i V, Premacy. Przewód oryginalny do Mazdy 6 GH kosztuje 192 zł w ASO lub 160 zł za granicą z przesyłką, a przewód oryginalny do Premacy 120 zł na Allegro. Długość 297 mm i klucz rozmiaru 17 do montażu są identyczne. Wizualnie różnią się tylko jakby dodatkową osłoną, ale pod maską nie ma niczego co by sugerowało że to przed czymś ma chronić. Jakieś opinie na ten temat?

Ponadto zastanawiam się nad diagnozowaniem i tu mam pytanie do was. Czy jeżeli odkręcę wysprzęglik i wcisnę pedał sprzęgła, to wyskoczy z niego tłok czy może jest to zamknięte konstrukcja? W ten sposób mógłbym zweryfikować występujący opór pomiędzy pedałem sprzęgła, pompką sprzęgła, przewodem elastycznym a wysprzęglikiem, bez udziału skrzyni biegów.

Ponadto założyłem woreczek strunowy na odpowietrznik, kluczem oczkowym 8 poluzowałem go i upuściłem trochę płynu. W ten sposób sprawdziłem jego stan. Był wymieniany 15 tys. km temu (18 miesięcy) i nadal wygląda dobrze również w przewodach sprzęgła.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 22:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Wienilem przewód, płyn, nasmarowałem wysprzeglik,linki.Jedynie po smarowaniu wysprzęglika była zauważalna różnica w pracy pedlau sprzęgła.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 sty 2022, 22:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
beny w jaki sposób mogę nasmarować wysprzęglik? Wystarczy zdjąć z niego gumową osłonę i psiknąć smarem na jakiś tłok? Czy może trzeba go zdemontować i rozłożyć?

Z góry dziękuję za pomoc


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 02:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Tak pod gumkę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 10:03 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Kiedyś jak miałem gh 2.0 benzyne, tez miałem ten problem i najlepiej działało właśnie popryskanie smarem na wałek po którym przesuwa się łapa wysprzęglika. Dobrze też jest uważać żeby nie zapryskać za mocno tarczy i wycisku z wiadomych względów. Trzeba po prostu skierować strumień na wałek za łapą i przed łapą. Jak zajrzysz tam to będziesz wiedzial o co chodzi. Efekt niebył trwały, musiałem co jakiś czas poprawiać. Ale to nie problem bo to prosta rzecz i nie czasochłonna.
Juz nie pamiętem na ile czasu był spokój, chyba kilka tygodni, ale to działało rewelacyjnie. Sprzęgło z twardego i działającego jakby chropowato, zaczynało pracować z taką samą niemal miękkością jak pedał gazu.
Pamiętam jak kiedyś ktoś pisał, że drażnilo go to i zmienił całe sprzęgło, a wtedy się poprawiło. No, ale u Ciebie wymiana nic nie zmieniła. Myslę, że problem jest w tym wałku sprzęgłowym, na którym to pracuje. Nie wiem, może pył, który sypie się ze sprzęgła powoduje te problemy. Albo brud i kurz z zewnątrz. We wcześniejszej gg 2.0 pb też było to samo.
Teraz mam 2.0 diesel i nie ma tego problemu. Przynajmniej na razie. Sprzęgło działa lekko


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 sty 2022, 13:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
U mnie w dieslu tez działa lekko. Jak by czytać tematy na forum, pęknięte grodzie w kabinie to tylko w benzynach. Smarowanie pomaga ale trzeba powtarzać.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 21:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Wczoraj wyczyściłem łapę sprzęgła oraz wysprzęglik przy pomocy zmywacza do tarcz i ścierki. Sporo tego brudu było. Na koniec wszystko nasmarowałem. Niestety nic się u mnie nie zmieniło. Pedał sprzęgła w moim benzyniaku nadal jest twardy, przynajmniej dla mojej żony. W planach mam jeszcze wymianę przewodu elastycznego. Choć zastanawiam się czy twardy pedał sprzęgła u mnie to lekki u was :) Może będzie okazja to porównać na jakimś zlocie :)

Tymczasem zamieszczam kolejne zdjęcia z całej akcji dla kolejnych osób, które zastanawiają się jak się dobrać do wysprzęglika. Tym razem zdemontowałem filtr powietrza. Natomiast całe czyszczenie wykonałem od spodu auto na podnośniku - tak było łatwiej. Niemniej jednak od góry też da radę, a szczególnie smarowanie wysprzęglika czy wymiana przewodu elastycznego.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 21:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie wyleciał płyn hamulcowy z wysprzęglika po demontażu gumy?? Nie wiedziałem ze tam w srodku jest coś do smarowania ;). Dobra robota <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 22:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Trochę się obawiałem tego demontażu, czy coś nie wyskoczy, ale szczęśliwie wszystko zostało na swoim miejscu. Natomiast nie ryzykowałem naciskać pedał sprzęgła przy zdjętym trzpieniu :) Wewnątrz gumowej osłony był trzpień jak na poniższym zdjęciu, który wchodzi do wnętrza na głębokość około 2 cm. Do samego czyszczenia i smarowania wysprzęglika wystarczy zdjąć gumową osłonę, natomiast zdjąłem cały trzpień aby mieć lepszy dostęp do wnętrza sprzęgła i łapy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 23:28 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Jak udało Cię dostać tam do środka do łożyska oporowego? Swoją drogą dziwna sprawa, że smarowanie nie pomogło. Sam jestem ciekaw co może byc przyczyną, że dalej jest twarde...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 sty 2022, 23:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Po zdjęciu trzpienia i osłony gumowe z wysprzęglika, mogłem zdjąć całą osłonę gumową z łapy, a następnie odchylić łapę mocno odchylić łapę w stronę wysprzęglika. Do środka psikałem smarem ceramicznym z dozownikiem z rurką. Na koniec jak już wszystko zmontowałem, oprócz osłony gumowej, to poprosiłem żonę aby wcisnęła i trzymała sprzęgło, tak aby łapa odgięła się do końca w stronę od wysprzęglika. Wówczas dodatkowo psikałem smarem do środka w prawo z dala od tarcz sprzęgła. Ze zdjęć wydaje się że chyba udało się dotrzeć smarem we właściwe miejsce, ale na dobrą sprawę ciężko ocenić. Zdjęcia pstrykałem jedno za drugim w nadziei że któreś będzie pod dobrym kątem. Muszę sobie kupić kamerkę inspekcyjną na USB do telefonu, to będzie można to dokładniej sprawdzić raz jeszcze.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 12 sty 2022, 09:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
"Sprzęgło" dalej jest twarde, bo łożysko oporowe jest po prostu zużyte i trzeba je wymienić. Żadne czyszczenie i smarowanie nie pomoże.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 sty 2022, 10:34 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Jest to jakaś myśl. A łożysko w sumie jest tańsze niż przewód elastyczny sprzęgła. Aczkolwiek nie wiem czy dałbym radę sam wymienić takie łożysko. Czy nie potrzeba jakiś specjalnych narzędzi aby je ściągną i założyć nowe?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 sty 2022, 10:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Jaki koszt sprzęgła do 1.8?Wymiana przewodu nic nie daje pozatym że masz jeden słaby element wyeliminowany, jak żonie się źle jeździ to myślę nie ma co kombinować tylko wymienić sprzęgło.
Ja narazie nie ruszam bo jeżdżę sam i bardzo nie przeszkadza,a koszt do 2,5 Pb to ~1200zl za sprzęgło.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 sty 2022, 11:11 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Zestaw sprzęgła (ŁOŻYSKO OPOROWE, TARCZA DOCISKOWA SPRZĘGŁA, TARCZA SPRZĘGŁA) do 1.8 Pb to koszt 450 - 1800 zł. LUK jest za 770 zł. Żona na co dzień jeździ Nissanem Qashqaiem, a twarde sprzęgło jest problemem w dłuższej czasie gdy chcemy się zmienić. Natomiast nie wiem czy zdecyduję się na wymianę całego sprzęgła. Mnie twarde sprzęgło bardzo nie przeszkadza. Biegi zmieniają się dobrze i nie ma oznak psującego się sprzęgła oprócz twardości. Chciałem tylko spróbować czy niedużym kosztem da się to jakoś usprawnić.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 sty 2022, 17:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
To tak jak ja nie wymieniam bo wszsytko dziala, zrobiłem co się dało i jeżdże. Dopóki nie jadę innym autem to wydaje się że jest ok, a jak wracam do Mazdy to nagle jest zdziwienie :-P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 15:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
Moim zdaniem głupotą byłaby wymiana tylko łożyska. Jak już masz zrzuconą skrzynię biegów to warto wymienić komplet, szczególnie, że docisk i sprzęgło też na pewno będą zużyte. Chyba, że nie płacisz za robociznę to wtedy bym się tak bawił. Demontaż i montaż skrzyni biegów to lekko licząc w warsztacie 500 zł.

Jeżeli masz w planach dalej tak jeździć, to możesz się liczyć z tym, ze w końcu pęknie mocowanie pedału sprzęgła oraz ściana grodziowa, a spawanie jej nie jest niczym przyjemnym.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 16:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dzięki za radę. Jeżeli się zdecyduję, to pewnie na całe sprzęgło, bo tarcze pewnie też są mocno zużyte. Niestety nie wiadomo czy i kiedy poprzedni właściciel zmieniał sprzęgło. A jak tak czytam o problemach ze sprzęgłem w benzyniakach, to raczej nie mam za dużo czasu na zastanawianie się, szczególnie że smarowanie nic u mnie nie poprawiło.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 sty 2022, 21:59 
Stały bywalec
Offline
Od: 21.08.2018
Posty: 519
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Nie wiem od czego zależy pękanie ściany,ale w aucie dejvida które kupił szwagier było nalatane 270tys i ściana cała. W sumie sprzęgło chodziło rówie twardo jak u mnie przy 230tys.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 14 sty 2022, 07:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2306
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: śląski
beny wyobrażam sobie, że w tych autach gdzie pęka ściana grodziowa to musi być bardzoooo dużo kilometrów zrobione z twardym sprzęgłem, bo to tak jest jak pisał piotrmocko, ja też tego nie zauważałem dopóki nie wsiadłem do innego auta, a przecież biegi wchodziły idealnie, skrzynia nie szarpała przy ruszaniu itd.
Osoby u których pękała ściana grodziowa miały dużo więcej objawów niż tylko "twardy pedał sprzęgła". Tak ja to rozumiem.

Dodatkowa kwestia to cofanie liczników w autach, 200kkm nie równe innym 200kkm, if you know what I mean.

_________________
Honda Civic VI MA8 1.4 90KM -> Mazda 6 GH 2.5 170KM TOP -> Citroen C5 -> Honda Accord VII CL9 2.4 i-VTEC 190KM 5AT Executive


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 sty 2022, 08:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Tak jak pisze dejwid. Nie ma sensu wymiana łożyska bo prócz zużytego łożyska dam docisk robi się twardy i to jest winowajca. Ja miałem tak samo i po wymianie sprzęgła na LUK oraz spawaniu ściany grodziowej sprzęgło chodzi bardzo lekko.
Z resztą dejwid miał okazje to sprawdzić ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 sty 2022, 18:45 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Też uważam, że to raczej docisk robi sie twardy. Nie wiem w jaki sposbób to się dzieje, ale nie wyobrażam sobie co może stać się z łożyskiem, że nagle sprzęgło ciężko sie wciska. Jeżeli w jakiś sposób zaciera się na wałku to powinno byc to widoczne podczas zaglądania przez dziurę albo przy zdjętej skrzyni, a chyba niekt tego nie zaobserwował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 mar 2022, 07:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.02.2020
Posty: 441
Rok produkcji: 2007
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Dzisiaj miałem okazję porównać miękkie fabryczne sprzęgło wg właściciela w Mazdzie 6 GH 2.0 Pb po lifcie. Dla mnie to jednak było jeszcze twardsze sprzęgło niż u mnie.

Czekam na okazje porównania sprzęgła z kimś kto wymieniał na nowe i jest z okolic Krakowa

-- Dodano: 5 marca 2022, o 11:13 --

Przy okazji regeneracji zacisków hamulcowych i wymiany płynu hamulcowego postanowiłem zdemontować wysprzęglik (siłownik sprzęgła) i go wyczyścić. W rezultacie nareszcie sprzęgło pracuje lekko jak w samochodzie żony Nissan Qashqai J11 2017 :)

Regeneracja wysprzęglika

Jeżeli ostatnio wymieniałeś płyn hamulcowy i został ci nadmiar, to odessij strzykawką płyn ze zbiornika pod maską, aby go później ponownie zalać. Jeżeli płyn jest stay i zamierzasz go i tak wymienić, to pomiń ten krok. Pamiętaj, aby nie naciskać hamulca po spuszczeniu płynu z układu sprzęgła, aby nie zapowietrzyć hamulców w wyniku braku płynu w zbiorniczku.

Na początek trzeba odkręcić dwie śruby mocujące wysprzęglik. Następnie wyciągnąć metalowy trzpień, który trzyma się jedynie na gumowej osłonie kurzowej.

Gumową osłonę pozostaw założoną na wysprzęglik. Podstaw miskę. Wciśnij pedał sprzęgła. Z wysprzęglika powinien wyskoczyć tłok i zatrzymać się w gumowej osłonie, a płyn hamulcowy spłynie do miski.

Jeżeli planujesz zdemontować wysprzęglik, aby go wyczyścić z rdzy, to możesz pominąć poprzednie kroki i zacząć całą procedurę od odkręcenia stalowego przewodu z płynem hamulcowym. Wówczas jednak będziesz musiał wypchnąć tłok przy pomocy pompki. Ja skorzystałem ze starego przewodu hamulcowego od którego uciąłem metalową końcówkę mocowaną do zacisku i przykręciłem ją do wysprzęglika, a następnie podłączyłem pompkę rowerową.

Zdejmij osłonę gumową i wszystko wyczyść. Nasmaruj wnętrze wysprzęglika oraz tłok pastą do tłoczków hamulcowych, która nie wchodzi w reakcję z płynem hamulcowym. Nie używaj innych smarów!

Miejsce styku tłoczka z metalowym trzpieniem posmaruj smarem miedzianym lub tym do tłoczków. Smarem miedzianym posmaruj również łączenie tego trzpienia z łapą ze skrzyni biegów.

Złóż wszystko. Załóż wężyk na odpowietrznik i odkręć go, a drugi koniec włóż do miski. Zalej płyn hamulcowy do zbiorniczka pod maską. Gdy zacznie wypływać płyn z wężyka, to zakręć odpowietrznik i przystąp do odpowietrzania.

-- Dodano: 19 marca 2022, o 08:25 --

Niestety po dłuższym czasie, sprzęgło wróciło do normalnej twardości :( Natomiast na podstawie regeneracji wysprzęglika można potwierdzić że ma on istotny wpływ na twardość pracy sprzęgła. Porównywałem sprzęgło w innych Mazdach 6 GH i moje przy nich jest miękkie, ale nie aż tak jak w Nissan Qashqai. Dlatego jak masz twarde sprzęgło to warto spróbować regeneracji wysprzęglika :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.