Teraz jest N, 23 sty 2022, 06:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 7 lut 2019, 13:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.01.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
Region: zagranica
Skoro producent nie przewiduje wymiany filtra paliwa myslicie, ze warto zastosowac cos takiego:
https://www.amazon.co.uk/dp/B00BPUYPB4/ ... th=1&psc=1


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 mar 2019, 11:58 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.03.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Koledzy,
wymieniłem filtr paliwa, lecz zapomniałem go zalań ON. Silnik na chwilę odpalił, a potem zgasł. Próbowałem może z 10 razy go odpalać, ale teraz się boję, że zniszczę pompkę lub wtryski.
Chciałbym jakoś zassać paliwo z baku, ale nie wiem który z wężyków idzie do pompki, a który do zbiornika. Wężyk z prawej strony oznaczony jest żółtym kolorem, a ten z lewej czerwonym. Którym z nich zassać paliwo?
Czy do pompki też można jakoś wtłoczyć ON?

Wyczytałem też, że można uszczelnić wlew paliwa i wtłaczać powietrze do baku aby wepchnąć paliwo do filtra. Co wy na to?

_________________
Zoom-Zoom :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 28 mar 2019, 13:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5659
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Odkręć jeszcze raz filtr i go zalej.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 mar 2019, 13:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2061
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Kup strzykawkę i trochę paliwa odczep jeden z wężykiem który idzie do filtra i wstrzykuj do przelania :wink: . Ja tak robię przy wymianie filtra, bo z paliwem w srodku nie umiałem go przykręcić jakoś :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 mar 2019, 21:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 08.01.2018
Posty: 146
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: łódzki
A jak wymieniacie filtr w r2aa bo jak na niego patrzę to od razu mi się odechciewa :lol:

_________________
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 mar 2019, 04:21 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 123
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie jest tak strasznie jak się wydaje. No chyba, że masz filtr umieszczony inaczej jak ja.
viewtopic.php?p=197632#p197632


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 07:22 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 27.03.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Ja też podchodziłem do wymiany jak do jeża :) ale idzie ogarnąć temat.
Jeżeli chodzi o napełnianie filtra to ja zmodyfikowałem sposób
Lucasbadboy
Cytuj:
Kup strzykawkę i trochę paliwa odczep jeden z wężykiem który idzie do filtra i wstrzykuj do przelania :wink:

...ściągnąłem oba wężyki z filtra, na jeden z króćców naciągnąłem wężyk z lejkiem i lałem paliwo aż się zaczęło wylewać z drugiego króćca. Auto odpaliło bez problemów za drugim podejściem.

_________________
Zoom-Zoom :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 kwi 2019, 08:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2061
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tam68 można i tak, napewno będzie szybciej :wink: .

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 lip 2019, 16:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.07.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Witam
Właśnie skończyłem samodzielną wymianę filtra paliwa, w swojej 2.2 d;
sama wymiana nie była zbyt trudna, ale nie miałem paliwa, żeby zalać filtr, a że mam wersję z pompką, to sobie nassałem: jednak tą pompeczką się namachałem, a efekt żaden :(
Postanowiłem więc, że wspomogę się rozrusznikiem. Nacheśtałem sporo, a tu nic: ok - myślę sobie, że przyjdzie mi lecieć na stację po parę litrów, i zaleję filtr.
Odkęciłem więc filtr znowu, obróciłem do góry nogami wraz z korpusem, żeby odkręcić pływak/skraplacz i pomyślałem, że zanim odkręcę, spróbuję użyć pompki w tej pozycji i....:

EUREKA!
Okazało się, że po odwróceniu filtra, przewody paliwowe znalazły się na dole pompka od razu zaczęła pracować i po chwili miałem już pełny filtr!
Dodam, że nie wyciągałem przewodów z korpusa.
Także polecam wypróbować ten sposób, jak nie macie przy sobie paliwa do zalania filtra.
Cześć


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 lip 2019, 18:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2061
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie No przy wymianie filtra zawsze zaopatrzanie się w paliwo, to podstawa!!! Poza tym nie, mam wersji z pompką. Masz Anglika ??bo chyba tylko tam była pompka.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 lip 2019, 18:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6647
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pompka jak i podgrzewacz w korpusie, były zależne od wyposażenia i regionu przeznaczenia.

Ja miałem wersję na Włochy, i podgrzewacza oraz pompki nie miałem. Ale to nie przeszkodziło aby zainstalować, więc zainstalowałem i byłem happy

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 lip 2019, 21:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2061
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No jak ja mam wersje sport 2.2 185km skóra+alkantarę, szyberdach itd wersja na Niemcy bo z tamtąd pochodzi i ni ma pompki czyli ze co ?? :lol: . Czyli Millerek, kupiłeś ten korpus z pompką gdzieś na Allegro i pasował?? :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 lip 2019, 22:40 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6647
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Już nie pamiętam jakie rynki w co dokładnie były wyposażone, jeśli chodzi o pompke i grzałke.

Jeśli chodzi o modyfikacje to sprawa rozgrywa się tylko o sam korpus filtra. Instalacja elektryczna do grzałki jest w pobliżu filtra, raczej sama kostka ale z korpusu z grzałka jest kabelek z wtyczką (lub na odwrót).

Zaraz zaraz, ja wsadziłem chyba korpus z samą grzałką..., zaraz sprawdzę.
ObrazekObrazek

.., tak, sama grzałka

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 06:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2061
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dzięki Millerek <spoko> dałeś mi dobry pomysł ze zmianą tego korpusu;),

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 08:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6647
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, a pompke to ja zakładałem sobie chyba w klekocie GF albo w GY

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 09:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.07.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Czy po wymianie filtra, powinno się skalibrować wtryski (kostka+masa)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 09:33 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6647
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Możesz, ale to nie jest wymagane.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.
P-D-C-A, Kejzen, 8D? The future is yesterday.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 20:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.07.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
1 sierpnia 2019, o 10:33 Millerek napisał(a):
Możesz, ale to nie jest wymagane.

Dzięki :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 gru 2019, 13:06 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Panowie,

czy silnik 1.8 też ma taki filtr paliwa? W sklepach widać tylko plastikowe części filtra.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 6 gru 2019, 14:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 2176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
wildrunner w silniku benzynowym nie ma fizycznie filtra paliwa. Jest tylko "sitko" na pompie w baku.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

_________________


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 gru 2020, 14:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.05.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: wielkopolski
Cześć Panowie,
może ktoś podpowiedzieć jak dostać się do filtra paliwa w Mazdzie 6 kombi 2.0 diesel z 2008 r.? Wydaje mi się, że znalazłem go po lewej stronie za silikiem zaraz obok/poniżej webasto, tylko nie mam jeszcze pomysłu jak się do niego dostać żeby go wymontować i wymienić, ma ktoś jakieś doświadczenie z samodzielną wymianą?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lis 2021, 19:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2061
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam panowie
Paczka doszła i tarcze hamulcowe troszkę potłukły mi filtr paliwa. Jak myślicie można montować bez problemów ???

Obrazek

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 10 gru 2021, 10:42 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 633
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Nie powinno byc kłopotu, pokaz od wewnatrz go.

_________________
sterowniki ecu / stage1 / dpf / egr <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google BOT i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.