Teraz jest Cz, 17 paź 2019, 21:53

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 09:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5373
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...tez właśnie.
Twardy pedał od zapowietrzonego układu nie będzie....

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 10:05 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 30.06.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Twardy pedał sprzęgła. W korkach noga boli i żona nie chce jeździć. Luzowałem odpowiecznik na rozsptzęgliku wciskałem pedał dokręcałem i wyciągałem pedał z podłogi tak z 3 raz. Robiłem to od góry więc nie widziałem jak wygląda płyn i czy jest powietrze. Dwa tygodnie temu wymieniłem cały płyn w hamulcach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 10:18 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 81
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Rozumiem sprzeglo zaczelo ciezko pracować wiec postanowiles wymienic plyn hamulcowy? tak?

Pytam o to bo wydaje mi sie ze tu moze byc inna przyczyna niz zapowietrzne sprzeglo, gdybys mial zapowietrzone sprzeglo pedał wchodził by bez trudu w podłoge, a powietrze w układzie powodowało by że zmiana biegow odbywala by sie na "półsprzegle", czyli miałbyś trudności z płynna zmianą biegów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 10:51 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 30.06.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
3 tygodnie temu nabyłem ten samochód i od razu było twarde sprzegło. Płyn wymieniłem w ramach pierwszego serwisu czyli płyny oleje filtry. Silnik 2.5 benzyna 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 11:24 
Amator
Offline
Od: 04.11.2017
Posty: 81
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Jaki przebieg ma auto? I czy była już robiona wymiana sprzęgła?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 11:56 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 30.06.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Auto ma 190000 a czy było robione nie wiem. Wiem tylko tyle że w niemczech miało jednego właściciela i że wszystko robił na czas do przebiegu 175000. Przebieg sprawdzony i udokumentowamy. Podejrzewam że mogło nie być wymieniane aczkolwiek sprzegło działa nie ślizga sie nie szarpie biegi wchodzą ładnie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 16:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3254
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Wymiana sprzęgła tylko pomoże. Jeśli zrobisz to czym szybciej to unikniesz pęknięcia grodzi i nabierzesz chęci do jazdy.

Doraźnie możesz prysnąć trochę smaru na mufkę, po ktorej chodzi łożysko wyciskowe . Jak to zrobić, znajdziesz na forum.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 17:24 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 30.06.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Nie zabardo wiem jak szukać. Może jakiś link. <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 lip 2018, 20:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3254
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
viewtopic.php?p=299075#p299075

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 cze 2019, 08:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.03.2019
Posty: 10
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Zgadzam się z TOMASZEM. Ja wymieniłem sprzęgło wczoraj (Sachs). Różnica kolosalna. Komfort wzrósł o 100%.
Stare było tak zjechane, że było widać nity. Auto odzyskało moc. Ogólnie bajka (odpukać, aby nie zapeszyć).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 paź 2019, 19:32 
Świeżak
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 24
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: śląski
Witam

Pacjent 2.2 163km. Jestem po wymianie sprzęgła. Stare sprzęgło nie chodziło płynnie tarcza (słoneczko) strasznie się zużyła co skłoniło mnie do wymiany. Sprzęgło chodzi płynnie, ale dla mnie nadal tak ciężko jak przed wymianą (no może trochę lepiej). Co jakiś czas śmigam brata mazdą 6 gh 2.2 185km polift gdzie sprzęgło mimo dużego przebiegu chodzi bardzo leciutko, dlatego mam pytanie co mogę z tym zrobić? Po przeczytaniu wcześniejszych postów postanowiłem, że na dniach spróbuje odpowietrzyć sprzęgło, chociaż wydaje mi się, że mechanik to robił. Pół roku temu była wymiana płynu, także to wykluczam. Wyczytałem na MS, że można spróbować zdemontować wysprzęglik i gumę ochronną na prowadnicy łożyska wyciskowego co daje dostęp do nasmarowania sprayem wałka po którym przesuwa się łożysko. Czy ktoś próbował tej metody i były jakieś poprawy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 paź 2019, 09:03 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 202
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Raczej lepszym pomysłem jest zainwestować w porządny przewód ciśnieniowy do wysprzęglika.

_________________
pomoc w chiptuning / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 paź 2019, 10:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5373
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A Zwłaszcza elastyczny przewód który łączy sztywne miedziane przewody.
Pozatym, twardość pedału nie ma nic wspólnego z przewodem. Jeśli przewody byłyby stare itp, to efekt byłby odwrotny, pedał byłby miękki i nie byłoby możliwe wbić bieg bądź byłoby to utrudnione.
Przewód elastyczny który robi za łącznik elastyczny, trzeba czasami wymienić na nowy, on potrafi peczniec podczas wystąpienia ciśnienia czyli przy wciśnięciu pedału sprzęgła.

Do kontroli sam wysprzeglik, łapa sprzęgła (wewnątrz skrzyni).

Ale coś mi świta w głowie, że może to być wina złego osadzenia nowego docisku, ewentualnie złego docisku. Skoro przed wymiana było ok, a po wymianie jest problem. Ale tego pewny nie jestem.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 paź 2019, 12:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 202
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
8 października 2019, o 20:32 Arkadiusz napisał(a):
Sprzęgło chodzi płynnie, ale dla mnie nadal tak ciężko jak przed wymianą (no może trochę lepiej).


9 października 2019, o 11:30 Millerek napisał(a):
Ale coś mi świta w głowie, że może to być wina złego osadzenia nowego docisku, ewentualnie złego docisku. Skoro przed wymiana było ok, a po wymianie jest problem.


No raczej nie. Wymiana płynu na porządny np ATE SL6 i kontrola przewodu elastycznego przede wszystkim.

_________________
pomoc w chiptuning / dpf / egr
<pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 paź 2019, 12:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 5373
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, myślałem że ciężej....
Tak nawiasem pisząc, to w GH sprzęgło dość ciężko pracuje, patrząc na inne auta. A GH w dieslu to naprawdę ciężko potrafi pracować.
Jest taki myk... Wewnątrz jest łapa sprzęgła, ona pracuje w obudowie sprzęgła, jest osadzona w dwóch punktach na których pracuje jak wciskamy sprzęgło. Te miejsca potrafią być naprawdę uporczywe i mogą prowadzić do ciężkiej pracy.

Ja kiedyś nawet to smarowalem, zdałem osłonę gumową i na oko wpuscilem smaru w te miejsca.

Efekt był niemalże od razu, sprzęgło stało się lekkie i przyjemnie się używało sprzęgła. Niestety po czasie znowu zaczęło ciężej pracować.

Jak ktoś dysponuje zdjęciem, schematem, bądź widział jak to wygląda, będzie wiedzieć o czym piszę.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...
In God we trust, all others must bring data.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.