Teraz jest Śr, 26 wrz 2018, 00:22

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana oleju
PostNapisane: Wt, 22 maja 2018, 09:12 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Temat pewnie wałkowany ale jakimś cudem nie mogę znaleźć na forum.

Zabieram się za wymianę oleju- pierwszy raz. Jako że czynnosc to raczej prosta mysle, że sam dam rade.
Zastanawiałem się jak się do tego zabrać.
- czy muszę odkręcać cała osłonę od dołu czy jest jakaś klapka, przez którą się dostanę do filtra i miski
- macie jakieś praktyczne porady dla mnie. Coś o czym warto wiedzieć robiąc to pierwszy raz

Dziękuje z góry i przepraszam jeśli powtarzam temat.

Grzegorz

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 21:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1356
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Osłonę musisz zdjąć całą, klapka jest tylko do okolic korka. Aby dostać się do filtra trzeba zdjąć osłonę.
Poza tym nie ma niespodzianek.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 05:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1235
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
gr2egor2 nie wiem jaki w 1.8 jest filtr oleju, ale jeżeli masz sam wkład do wymiany, to polecam taką nasadkę do odkręcania tej plastikowej obudowy filtra oleju. Znacznie ułatwia pracę :)
Jeżeli masz puszkę no to inna bajka, wbijasz śrubokręt i po sprawie :)

Obrazek

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 maja 2018, 19:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1501
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Widzisz, to też zależy jaka jest ta obudowa filtra :-P Ja u siebie posiadam taką:
Obrazek

Takimi nasadkami jak na foto i tak bym nie odkręcił. Tutaj chyba tylko zwykły klucz nasadkowy i do przodu.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 06:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1235
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
krzysiek1980 no bo masz Citroena... Tak ta obudowa jest na zwykły klucz nasadowy :P Mój Tata ma taką samą w swoim C5 :D

Ta moja której używam od wewnątrz wygląda tak jak na zdjęciu poniżej dlatego jest potrzebna, bo normalnie nie ma nasadek o takim rozmiarze xd
Pierwszy raz jak zmieniałem olej musiałem użyć takiego ogromnego francuza, bo inaczej się nie dało...
A teraz, z tą nasadką, wkładam grzechotkę 1/2" i ogień z tematem, tak samo do zakręcania przy pomocy klucza dynamometrycznego.
Obrazek

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 09:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2016
Posty: 19
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Dzieki za porady. Mam puszkę, więc obejdzie się bez tych narzędzi. A przy wymianie wystarczy że podniosę przednia oś, czy lepiej by auto bylo na płasko ( wówczas muszę i tył dać na podnośnik).


Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 25 maja 2018, 10:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 01.12.2016
Posty: 1235
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Przy puszcze faktycznie nic nie będzie Ci potrzebne poza śrubokrętem :)
Nie wiem jak jest umiejscowiony korek w misce olejowej w silniku 1.8, jeżeli jest z tyłu miski to wystarczy jedna oś (przednia), jeżeli od dołu to lepiej, żeby był na płasko.

_________________

Obrazek

Forumowe ramki pod tablice rejestracyjne - zapisy w linku


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 11:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Też myślałem, że odkręcę filtr oleju śrubokrętem ale był tak zapieczony, że uratowało mnie dopiero wbicie 40cm wiertła 12mm , które akurat miałem pod ręką i dopiero taką dźwignią dałem radę odkręcić filtr :) Wbijać wiertło musiałem już pod pewnym kątem, bo nie ma tam na tyle miejsca żeby zrobić to na płasko.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 12:01 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 07.04.2014
Posty: 111
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Najlepsze rozwiązanie jakie w mojej ocenie jest dostępne.
https://allegro.pl/klucz-do-filtra-oleyu-63-120-trojramienny-i7283700342.html#thumb/2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 15:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1501
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Dokładnie, też bym taki "pazurkowy"sobie sprawił gdybym miał miejsce do samodzielnej zmiany oleju :wink: Przede wszystkim nie potrzeba dużo miejsca, jak w przypadku odkrecania jakimiś srubokrętami czy kluczami łańcuchowymi.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 15:56 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4193
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ostrzeżenia: 1
Filtr dokręcamy jedną ręką, aby później odkręcić dwoma....

Smarujemy nową uszczelkę świeżym olejem aby nie wkręcić na sucho, i tyle...

Śrubokręty wbijać? Klucze jakieś niewiadomo jakie? Łańcuchy?... Jakiej trzeba użyć siły przy wkręcaniu, dajcie spokój... :-)

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 16:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 1501
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: łódzki
Nieraz filtr tak się zassie, że nie ma zmiłuj. Niby dokręcasz z wyczuciem reką, ale później nawet dwoma jest problem.

_________________
Było M6 2.0 Pb 2005r. Jest Citroen C5 2.0 Pb 2008r.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 lip 2018, 16:06 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 4193
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ostrzeżenia: 1
Zwłaszcza jak "miszcz" w drewnianym zakładzie filtr wkręci.....:)
Ja osobiście nigdy nie miałem problemów ;)
Książka podaje raptem kilka Nm siły, musiałbym dokładnie sprawdzić.

_________________
...były; BA B3, GE RFCX, GE F5, GF RF2A, BK Z6, GY RF5C, GH RF7J... No i jest GL PE. Wszystkie to Mazdy? Niemożliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 22:32 
Amator
Offline
Od: 08.05.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Korzystając z wolnego i tego że odwiedziłem rodzinkę w Markach pod Warszawą, gdzie jest kawałek placu, zrobiłem 1 serwis Madzi od zakupu, oraz 1 serwis własnoręcznie w życiu.

Uniosłem auto z przodu i zastanawiałem się gdzie podstawić kobyłki, niby tam na progach są jakieś miejsca ale, dla mnie jakoś nieczytelnie to zrobione, plastiki, kilkumilimetrowe takie wzmocnienia, no po prostu nie miałem pomysłu jak tam tą kobyłkę ustawić.
Pomyślałem że pod wahacze powinno być ok, i tak zrobiłem, stał tak kilka godzin z przerwą na obiad, aż mnie naszła refleksa, że wahacze to są chyba rózne, górne, dolne, boczne itp.
Więc zacząłem mieć wątpliwości czy aby na pewno te miejsce jest ok, podstawiłem kobyłki pod te w bok idące wahacze w miejscu gdzie się tak skręcaja i jest zdrowa blaszka, rozumiem że w takich miejscach nie ma opcji aby coś się zgięło czy rozlegulowało(przedwczoraj robiona geometria :D)

Obrazek

a tak ogólnie to cała zabawa poszła przyjemnie
Zrobiłem płukankę silnika
Olej od czarne paliwo
Filtry od mazparts
Przy filtrze oleju już spanikowałem, próbowałem go odkręcić ręcznie, nic
uzywałem klucza łańcuchowego nic...po godzinie męczarni filtr juz powyginany a mi z tyłu głowy obraz że do mechanika z pomocą będę biegł, masakra.
Gdzieś na forum wyczytałem, że ktoś wbił śubokręt i zrobił dzwignie, byłem już tak zdesperowany,
mówię robię to i tak już ten filtr jest zepsuty, raz kozie śmierć. zabrałem największy śrubokręt i z graciarni taką rurę
wbiłem na wylot młotkiem ten śrubokręt i wsadziłem tą rurę, dzwignia i poszło, uff zeszło ze mnie ciśnienie.
Zrobiłem tak jak powinno być i za rok powinno jedną ręką dać się wykręcić bez problemu, oby :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 sie 2018, 23:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.04.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: śląski
Siła dokręcania filtra oleju to 10Nm. Tak bynajmniej jest w GG. Tak jest napisane na plastikowej nakrętce obudowy. BTW w Citroenie C3 też jest jak w C5. Nasadka i odkręcamy.
Ja używam zestawu z Juli do filtrów.
Ewentualnie musiał bym z dejwidem porównać czy to jest ten sam klucz do odkręcania co w GG 2,3. Bo w 1,8 jest normalna puszka.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 19:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.09.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Witam jestem nowym użytkownikiem forum oraz posiadaczem Mazdy 6 drugiej generacji .Zrobiłem sobie servis czyli olej filter i zerkłem co jest pod miską olejową ,wszystko ok. przebieg auta to 80 00 tys mil .Olej użyty to Millers C3 full synt. A pytanie moje to po zalaniu oleju 4,8 litra na bagnecie stan oleju ukazał mi się 4 milimetry nad minimum czy to jest odpowiedni stan oleju? Dla tego silnika ?


Ostatnio edytowano Pn, 10 wrz 2018, 19:08 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 20:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 546
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Totemboy jak to gh i masz filtr DPF olej C3 nie jest odpowiedni. Masz mieć ACEA C1 albo JASO DL-1. Zawalisz sobie filtr dpf!!!!

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 171.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.