Teraz jest Pn, 24 wrz 2018, 22:19

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 13:02 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 71
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Witajcie.
Od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy z silnikiem 2.2 185KM i chciałbym Was podpytać jak u Was wygląda eksploatacja...
Tzn. jakie awarie/usterki (większe/mniejsze), Wam się przydarzyły, czy posiadacie filtr DPF czy może oda razu się go pozbyliście aby ograniczyć problemy?

Jeśli chodzi o mnie to zrobiłem serwis pozakupowy - wymiana oleju/filtrów + podkładki pod wtryskami. Przy następnej wymianie oleju (za 10k/km), zamierzam zlecić zdjęcie miski olejowej i sprawdzenie smoka olejowego.

P.S.
Nie ukrywam, że rozważam również "wyrzucenie" DPF'a jednak pytanie czy warto to robić już za wczasu póki na ta chwile nie sprawia problemów?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 20:02 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 389
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Ja mam auto z tym silnikiem od lipca 2016 roku. Dpf na pokładzie, wymiana oleju co 10 tyś i narazie odpukać nic się złego nie dzieje :) Wymienione tylko łożyska na przedniej osi + rzeczy eksplatacyjne. Spalanie w cyklu mieszanym 6.8, nie ma tragedii.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 20:05 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 71
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
dzięki paku88 a możesz coś więcej napisać o przebiegu jaki masz ewentualnie ile robisz rocznie tyś km? Czy jeździsz głównie po mieście czy przewaga trasy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 23:19 
Bywalec
Offline
Od: 03.07.2016
Posty: 389
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Obecnie mam 211 tyś. Zakupiłem auto jak miała przebieg 171 tyś. Zrobione 40 tyś. Czasem w weekend robiłem trasę 800 km, a w tygodniu Mazda kulala się po mieście. Teraz jest trochę więcej miasta, niż takich wypadów.

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek
Więcej informacji priv ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 lut 2018, 23:51 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 71
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
dzięki paku88 <spoko>
Ciekaw jestem historii innych użytkowników :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 13:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Witam. Mam ten samochód ale wersji z 180 KM. Kupiłem w listopadzie2014 z przebiegiem 147 tys. Aktualnie mam 226 tysięcy. Do chwili obecnej nie było żadnych problemów z silnikiem. Jedyne co to zawieszenie i słabe hamulce. Zaciski co jakiś czas trzeba czyścić bo tak to kiepsko działają i dochodzi do krzewienia tarcz. Mam nadzieje ze problemów z silnikiem jak nie było tak nie będzie. Pozdrawiam



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 13:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 4
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Nie mam DPF o czym się dowiedziałem po zakupie u mechanika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 lut 2018, 13:24 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 71
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
dareh dzięki <spoko> bezawaryjności i szerokości życzę.
Kto się jeszcze wypowie odnośnie swojej eksploatacji ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 12:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.01.2015
Posty: 37
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
M6 sport kombi 2010 r. Na chipie 210 km i 490 Nm. Aktualnie 171tys, kupiona pod koniec 2014r z przebiegiem 76tys.
Trasa/miasto 60/40. Spalanie wg komputera 5.7 l/100km a mam czasami ciężką nogę.
Z wymian eksploatacyjnych to wszystko co poprzednicy, czyli klocki, tarcze, filtry, olej. Co do oleju to polecam dopłacić te 50zl i kupić dobrego, ja leje Millers Oils XF Longlife C1 5W30.
Smog czyszczony przy 150 tys.
Z wymian nadprogramowych to 2xlozyska z przodu, przy 80 i 170 tys, moduł bluetooth (nowka 3000 a używka 120zl), 2x przewody podciśnienia od turbo bo kuny mi przegryzły.
U mnie by problem że wskazaniami licznika (zawyzał 15%) ale przy ponownej zmianie łożysk spadł do 6%, jestem w trakcie sprawdzania tego.
Mam DPF i żadnego problemu z nim.
Generalnie auto bezproblemowe.
Planuje zmianę hamulców na m6 mps i obniżenie i tyle.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 13:25 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 71
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
sniper108 <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 lut 2018, 13:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 545
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Witam
Ja posiadam autko już prawie 4 lata. Robię Ok 10tys km rocznie głównie trasy weekendowo :). Po zakupie wymieniłem łożysko prawe bo buczało. W lipcu 2017 dopadł mnie rozciągnięty łańcuch. Robiłem w aso także trochę kasy poszło, przy okazji wymienili mi płyn chłodniczy i hamulcowy:). Czasami wlączał się sam alarm powód czujnik maski. Czyszczę go sporadycznie i od tamtej pory jest cisza :). Poza tym autko nigdy mnie nie zawiodło, mocy tez nie brakuje. Wymieniam olej filtry co roku, paliwa co 2 lata i autko śmiga. Mam dpf, zaczął się wypalać co 150km mimo jeżdżenia w trasy. Po zaślepieniu egr u wypala się co 350-450km wiec narazie mu daruje i go zostawiam, czas pokaże ;). Gratuluje zakupu i Bezawaryjności życzę <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 171.000 km ON board, Egr off.
Dodatki: diesel kleen,archoil AR6800


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 10:02 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 50
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak więc moja Madzia 6 koniec 2011 2.2 180 km, kupiłem wrzesień 2017 z przebiegiem 55 tys mil, obecnie 75 tys mil, wymieniłem oczywiście wszystkie płyny (pełen serwis z wymianą płynu chłodniczego) olej i filtry co ok 10 tys mil czyli 15 tys km, jeżdżę dużo pp autostradach więc nie potrzebuje częściej wymieniać, olej dexelia 5w30 dpf, filtr paliwa Mann, filtr powietrza Blue printa, filtr oleju Mann), dodatkowo rozebralem wszystkie zaciski, z przodu i z tyłu, wyczyścilem dokładnie, plus z tyłu dałem nowe prowadnice, poza tym autko śmiga bez zarzutu, kupiłem z pełną historia serwisowa ASO Mazdy.

Dla kontroli rozciagniedia łańcucha rozrządu zakupiłem obd2 polskiej dystrybucji na bluetooth, w forscanie wykazało mi rozciagniedia łańcucha 8. 45 stopnia więc spokojnie można jeździć, co jakiś czas sprawdzam łącznie ze zdjęciem przebiegu. Planuję obecnie wymienić profilaktycznie wymienić podkładki pod wtryski u jaksy, otworzyć przy tym miskę olejowa dla kontroli oraz przeczyscic egr, z zawieszenia jeszcze nic nie ruszane aczkolwiek wydaje mi się że w niedalekiej przyszłości będzie trzeba wymienić górny przedni wahacz. Co śmieszne cena części w Anglii w ASO jest niższa niż w Polsce :)

Życzę szerokości i bezawaryjnej eksploatacji:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 mar 2018, 10:10 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 71
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
micgor123 dzięki.
U mnie Mazda jeździ w dalszym ciągu bezawaryjnie ( i oby tak zostało). Niebawem mam dłuższy wyjazd i prawdopodobnie po powrocie ponownie wymienię olej + filtry bo na ta chwilę zrobiłem około 4 tyś. a nie chcę przekraczać 10K od wymiany do wymiany.
Pozdrowienia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 11:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 50
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
10 000 km-dość często zmieniasz olej i filtry, ja też myślałem żeby zmieniać co 7 tys mil aczkolwiek jeżdżę dużo po autostradzie, 90 -/10 autostrada /miasto widać zmieniam co 15 tys km wszystkie filtry, filtr paliwa co 2 wymianę. Myślę że taki interwal jest odpowiedni


Ostatnio edytowano Cz, 8 mar 2018, 17:56 przez dejwid, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 mar 2018, 11:35 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 71
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
micgor123 kwota nieduża a wole spać spokojnie - kto smaruje ten jedzie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 12 mar 2018, 15:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 22.01.2016
Posty: 50
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
8 marca 2018, o 11:35 Arkadia napisał(a):
micgor123 kwota nieduża a wole spać spokojnie - kto smaruje ten jedzie :)


Masz rację poniekąd, zależy od sposobu użytkowania auta, ja zmieniam co ok 15 tys km leje dexelia 5w30 dpf, ani razu nie podniósł mi się poziom oleju, rozciagniecie łańcucha miałem na poziomie 8.32 przy przebiegu 55000 mil. Obecnie mam 75 000 mil i rozciagniecie wynosi 8.38 więc sądzę że ten interwal jest jak najbardziej właściwy:) fakt że zmieniam wszystkie filtry oprócz paliwa który wymieniam co 2 serwis


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 25 kwi 2018, 19:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.04.2018
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Czesc ,jestem nowym uzykownikiem forum.
Jestem wlascicielem mazdy 6 gh 2.2 185 km przebieg 100 tys mil
Chcialem zapytac bo nie wiem co robil poprzedni wlaciciel jak dbac i na co zwracac uwage przy obsludze tych silnikow .
Dodam ze auto jezdzi super zadnych niepokojacych objawowow>pozdro


Ostatnio edytowano Pn, 30 kwi 2018, 10:06 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 08:43 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Ja swoją kupiłem w ciemno, bez żadnej historii serwisowej, 3 lata temu z przebiegiem 87 tys mil.
Na dzień dobry pełny serwis, po miesiącu łańcuch, podkładki pod wtryskami i czyszczenie smoka.
Po roku wymieniłem EGR (czasem wywalał błędy, ale jeździła ciągle normalnie).
Poza EGRem, wysiadł tylko silniczek krokowy sterujący obiegiem powietrza w nawiewie.
(w ASO drogo, na ebayu 80 funtów. z pomocą przyszedł wujek google, który biegle włada japońskim. Zamówiłem bezpośrednio z kraju kwitnącej wiśni za niecałe 30 funtów z przesyłką).

Serwis co 6-8 tys mil (olej millers). Silnik chodzi jak zegarek, tylko trzeba uważać co się tankuje (Paliwo z brytyjskiego BP jej nie podchodzi). DPF zdrowy, wypala się co 250-400 km, zależnie od stylu jazdy.
Obecny przebieg 130 tys.

Przy ostatnim przeglądzie zalecono zabezpieczyć podwozie przed korozją - norma w mazdach.
Najciekawsze co właśnie mi wpisano na ostatnim przeglądzie:
"emission to clean to get readings"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 08:57 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Ja tylko dopytam.
Po czym poznajecie, że DPF się wypala?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 09:04 
Amator
Offline
Od: 30.01.2018
Posty: 71
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: kujawsko-pomorski
Po rosnącycho na biegu jałowym - po zwiększonym spalaniu, które możesz sprawdzić na wyświetlaczu chwilowego spalania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 maja 2018, 09:09 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 41
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Dopiero co ją kupiłem i po zwiększonym spalaniu ciężko sprawdzić bo się micha cieszy i noga ciężka :), ale dzięki za info.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 cze 2018, 22:40 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2015
Posty: 13
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
21 maja 2018, o 09:57 artur0372 napisał(a):
Ja tylko dopytam.
Po czym poznajecie, że DPF się wypala?

Najprostrzy elm z ebay z 3 funty + apka smart control :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.