Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:28

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 5 wrz 2018, 08:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Witam,
Ostatnio zostałem posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 DISI. Jest to moja pierwsza mazda, więc czuje się trochę nie pewnie w tym aucie, ale do sedna.
Przejechałem od kupna 800km, w cyklu mieszanym. Ostatnio sprawdziłem poziom oleju, bagnet suchy.
W tym momencie zaczęły się moje problemy i wątpliwości czy dobrze zrobiłem zmieniając VAG na Mazde :)
Mazda jeździ na oleju Motul 10w60, przebieg ~120kkm.
Teraz proszę o radę, czy dolać i obserwować dalej? czy wymienić na inny olej, jeśli tak to na jaki najlepiej?
Wymiana oleju była zrobiona 8kkm temu. Czy może oddać auto do dobrego mechanika i próbować to naprawić? Auto pali na zimnym silniku normalnie, nie zauważam żadnych dziwnych objawów poza:
1. lekkie 1s szarpnięcia w okolicach 3kobr/min wyłącznie przy włączonej klimatyzacji.
Wyczytałem na forum, że zdarza się i lepiej nic z tym nie robić.
2. Przy zmianie z "jedynki" na "dwójkę" przy małej prędkości/małych obrotach czasami zafalują obroty, które przy dodaniu gazu uspokajają się. Przy wyższych obrotach na tych samych biegach nie ma czegoś takiego. Bieg jałowy pracuje równo.

W tym aucie odkąd go mam, zrobiona była tylko konserwacja podwozia. Czy podczas tego zabiegu mogli coś zrobić co wpłynęło by na poziom oleju? coś uszkodzić, odkorkować itd.? Dodam tylko, że pod autem jest sucho.
Auto jest dość żwawe na wysokich obrotach >3500 obr/min, a żółw poniżej tego zakresu, pod górę na wyższych obrotach, ale to podobno normalne. Jeździłem do tej pory TDI, więc nie mam odniesienia. Benzyna z takim momentem obrotowych, będzie dla mnie na tym etapie zawsze żółw :)
Auto spala cykl mieszany w granicach 8.7l PB/100km

Prośba o wskazówki, z góry dzięki.
Pozdrawiam,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 wrz 2018, 19:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
5 września 2018, o 09:51 bolcio napisał(a):
Motul 10w60

:arrow:

Pewnie Tomek coś doradzi. Podejrzewam na początek płukankę, jakiś normalny olej i obserwację stanu. Na razie dolej jeśli chcesz gdziekolwiek jechać.
Jak nie dymi na biało to pół sukcesu. Zaglądnij pod korek, czy olej nie dostaje się do płynu chłodniczego (i płyn chłodniczy do oleju), jak to wygląda sobie wygooglasz ;-).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 wrz 2018, 19:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Nie widać żeby się coś przedostawało w ta czy ta stronę.
Jedyne co można zaobserwować to delikatne dymienie zaraz po odpaleniu do momentu kiedy jest na ssaniu. Później dymek zanika. Nie wiem czy to nawet jest dymienie czy może zwykle spaliny, para, itp. Podczas gazowania na luzie nie widać żeby dymienie wzrastała czy pojawiało się z wyraźnie białą barwą.

Wysłane z mojego SM-J710F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 5 wrz 2018, 22:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zmień oliwę na proponowaną od naszego kolegi. Niewiadomą jest ile tak naprawdę przyjechała obecna oliwa i co to tam smaruje.
Użyj płukanki również rekomendowana od CzarnePaliwo.

Nie lej oliwy na full pod górną kreskę czyli max. Staraj się trzymać w połowie między MIN a MAX.

Obserwuj bagnet oleju w tym samym miejscu co 200km przykładowo.
Możesz sprawdzić nawet ma zimnym ale tylko aby porównać stan na bagnecie pomiędzy badaniami.
Nie porównuj poziomu z zimnego silnika do stanu oleju ciepłego silnika.

Jeśli konkretnie chcesz sprawdzać stan oleju, to oczywiście na równym terenie, 5 do 10 minut po wyłączeniu gorącego silnika.

Sprawdzaj stan oleju, może będzie dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 wrz 2018, 09:00 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
5 września 2018, o 09:51 bolcio napisał(a):
Mazda jeździ na oleju Motul 10w60, przebieg ~120kkm


Kto, dlaczego i przy jakim przebiegu zaczął wlewać 10w60 do tego silnika?

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 wrz 2018, 09:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Kto, dlaczego i przy jakim przebiegu zaczął wlewać 10w60 do tego silnika?[/quote]Niestety nie mam pojęcia.
Auto ze Skandynawii a tam w serwisie powiedzieli że nie wlewali takiego.


Ostatnio edytowano So, 8 wrz 2018, 10:04 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 wrz 2018, 09:40 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1237
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
6 września 2018, o 10:32 bolcio napisał(a):
a tam w serwisie powiedzieli że nie wlewali takiego


:roll:

Nie pozostaje nic innego jak wypłukać ten silnik płukanką, która jest bezpieczna dla uszczelnień silnika. Np. Archoil AR2820:
https://czarnepaliwo.pl/dodatki-do-olej ... 250ml.html

a następnie zalać go olejem 5w40 o niskiej odparowalności. Np. Penrite HPR 5w40:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/94-penri ... 40-5l.html

Nie wyobrażam sobie uruchamiania tego silnika zimą na 10w60... Z tego względu polecam własnie 5w40, które ma znacznie korzystniejszy CCS.

Po płukaniu i na tym oleju musisz regularnie kontrolować jego poziom. Po ok. 3 tys. km będziesz miał wyrobione zdanie o tym ile ml oleju silnik pobiera na 1 tys. km. Na podstawie tego będzie można oceniać w jakiej sytuacji się znajdujesz.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 8 wrz 2018, 10:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Ok. dzięki tak zrobię.
Ja sobie nie wyobrażam jak ktoś uruchamiał go w Skandynawii chociaż w specyfikacji to pisze że to 100% syntetyk i temp. płynięcia -39 stopni. Jakby to nie było kombi to bym pomyślał że jakiś zapaleniec sportowy, ale to jest rodzinne auto. Z informacji z serwisu wychodzi na to że auto jeszcze 15kkm temu u nich miało zalany ich olej.


Ostatnio edytowano So, 8 wrz 2018, 10:06 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 18:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Jeszcze nie mogę wiele powiedzieć o spalaniu oleju, ale czy jest możliwe aby po wymianie oleju wzrosło spalanie paliwa?
Jak wcześniej miałem średnie ok 8.6l/100km tak teraz pokazuje mi 12.2l/100km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 20:08 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
25 listopada 2018, o 18:46 bolcio napisał(a):
Jak wcześniej miałem średnie ok 8.6l/100km tak teraz pokazuje mi 12.2l/100km

o to cos jest nie tak

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 20:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Tzn? Co masz na myśli...?


Ostatnio edytowano N, 25 lis 2018, 23:08 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 20:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Remont....?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 20:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
No to mnie załamałes w tym momencie...
Przecież ten silnik ma tylko 126tys km. :(


Ostatnio edytowano N, 25 lis 2018, 23:08 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 21:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja nie wiem czy skończy się remontem, pytam tylko..
Jak z oliwą? Lepiej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 21:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Nie wiem jeszcze. Nie zrobiłem jeszcze miarodajnego przebiegu czyli min 1000km. Zauważyłem tylko wzrost spalania paliwa.


Ostatnio edytowano N, 25 lis 2018, 23:08 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 22:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 29.01.2017
Posty: 278
Rok produkcji: 2005
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
a czy to zaufany zaklad byl i czy byles podczas wymiany?

_________________
why?? - why not?!
lniane ubrania dla dzieci


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 lis 2018, 23:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.09.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: świętokrzyski
Tak zaufany.
Nie byłem podczas wymiany.


Ostatnio edytowano N, 25 lis 2018, 23:10 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6). Proszę o zapoznanie się z REGULAMINEM a w szczególności punktami 5.5 oraz 5.6. Ostatni raz poprawiamy cytaty, następnym razem będzie ostrzeżenie!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 11:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Witam wszystkich, mam problem z silnikiem. Kupiłem szóstkę 2.2d z rzekomo padniętym silnikiem. Udało mi się uruchomić motor i chodził całkiem przyzwoicie lecz wypluł cały olej z silnika. Cieknie ciurkiem na łączeniu silnika ze skrzynia, zapocona jest również druga strona od rozrządu. Wiem ze są tam uszczelniacze. Może ktoś już przechodził wymianę tych uszczelniaczy? Jaki jest powód ich rozpadu? Nie chciałbym ściągać skrzyni dwa razy. Dodam ze samochód ma na liczniku 112000km na moje oko ma więcej. pomocy!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 11:47 
Amator
Offline
Od: 22.10.2017
Posty: 79
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: wielkopolski
Wypchnęło uszczelniacze być może brak odpowietrzenia skrzyni korbowej/zatkana odma i wypalone podkładki pod wtryskami - wszystko do sprawdzenia - micha w dól kontrola smoka, wymiana podkładek - zobaczyć ile oleju jest w IC i sprawdzić stan naciągu łańcucha - ogólnie to najlepiej zaprowadzić auto do ogarniętego mechanika japońców


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sty 2019, 14:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.01.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Dzieki za szybka odpowiedz, mieszkam w Norwegii i niestety ciężko jest znaleźć tutaj ogarniętego mechanika, tym bardziej od japoncow. Zastosuje się do Twoich wskazówek

-- Dodano: 14 stycznia 2019, o 14:58 --

Nikt więcej się nie wypowie? Żaden z forumowiczów nie spotkał się z takim przypadkiem? Z tego co czytam jest to częsta bolączka, z tym ze wątki kończą się na wymianie uszczelniaczy


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.