Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 04:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 21 lip 2018, 20:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.07.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: opolski
Witam prosze o porade moja mazda 6 1.8 benzyna ma problemy z obrotami przy zimnym silniku jak zlapie temp to obroty spadaj ponizej 1000 przeczyscilem przepustnice wymienilem czujnik temp ale bez widocznej poprawy. Dzis przy rozgrzany silniku po przejechaniu 5km obroty zaczely mocno falowac do 2.5tys a auto stalo na luzie zapalone i zaswiecila sie kontrolka usterka silnika i kontroli trakcji. Kontrolka trakcji po chwili zgasla natomiast lampka usterki silnika juz nie. Pytanie czy przepustnice trzeba jeszcze ustawiac na kompie po wyczyszczeniu czy cos innego moze byc problemem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lip 2018, 18:20 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Najlepiej będzie jak sprawdzisz błędy jakimś komputerem. Przepustnicy nie trzeba ustawiać po czyszczeniu. Powinieneś jeszcze wyczyścić przepływomierz. Po odpaleniu zimnego silnika zawsze obroty stoją na około poziomie około 1700 i powoli spadają do wartości około 700, także to normalne jest. Po czyszczeniu przepustnicy i przepływomierza możesz zrobić naukę wolnych obrotów. Odłączyć akumulator i przytrzymać hamulec przez około 10-30 sekund, podłączyć aku. Odpalić zimny silnik i pozwolić popracowć mu na wolnych obrotach do pełnego zagrzania, tj aż wentylator się załączy i wyłączy. W tym czasie nie powinieneś dotykać gazu, ani włączać/wyłączać układów w samochodzie. Światła i klima powinny był wyłączone.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lip 2018, 19:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.07.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: opolski
Wielkie dzieki sprobuje to zrobic


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lip 2018, 19:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Odłączyć akumulator, w sensie odłączyć kleme masową, wcisnąć pedał hamulca na 30sek.
Podłączyć masę, uruchomić silnik (nie powinno być już żadnego błędu silnika).
Na uruchomionym silniku poczekać aż sie zagrzeje czyli wentylator się włączy (dotyczy tylko PB), jak się włączy włączamy silnik.
Po takich manewrach, powinno być już dobrze.

Ale, jeśli nie masz sprzętu do kasowania błędu, wystarczy tylko odłączyć masę i wcisnąć pedał hamulca na 30 sek, to kasuje błędy ale nie usuwa usterki. Jeśli będzie fizyczna usterka bądź parametry poza normami, dalej wywalić może błąd. Więc to takie... pomoże albo nie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lip 2018, 20:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.07.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: opolski
Ok. A jezeli dzis przy zimnym silnku nie zapalila sie kontrolka usterki silnika a dzien wczesniej na rozgrzanym silniku sie palila to czy po podlaczeniu pod kompa wyskoczy blad czy musi sie caly czas swiecic zeby komputer cos pokazal??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 lip 2018, 20:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niektóre błędy zapisują się w sterowniki a inne nie.
Musisz sprawdzić, może będzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 lip 2018, 08:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.07.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: opolski
Witam ponownie na kompie wyskoczyl blad czujnika temp a byl wymieniony na nowy dwa dni przed tym jak zapalily sie kontrolki trakcji i usterki silnika pytanie czy wkrecic spowrotem ten stary i zostawic temat?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 lip 2018, 10:26 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Dobrze byłoby sprawdzic jakie odczyty daje ten czujnik bo moze blad pojawil sie przez jakis problem z polaczeniami albo cos podobnego, a nie wadliwa prace samego czujnika. Nie napisales dokladnie jak objawiaja sie problemy z obrotami. Dobrze byloby tez wiedziec jaki byl powod wymiany czujnika.
Ogolnie objawy ktore opisales raczej nie powinny miec zwiazku z czujnikiem temperatury.
Robiles to o czym pisalismy wczesniej? Tzn, czyszcznie przeplywki i nauka obrotow.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 lip 2018, 12:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.07.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: opolski
Czujnik temp zostal wymieniony bo skoki obrotow byly tylko przy zimnym silniku ale po wymianie czujnika jest jeszcze gorzej bo wyskakuja bledy auto szarpie obroty faluja z 1000 na 2500tys i komp. Tak wiec chyba poprzedni czujnik byl ok skoro nie bylo takich problemow jak po wymianie chyba spowrotem zamontuje ten czujnik co mialem wczesniej i zobacze co sie bedzie dzialo


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 lip 2018, 15:05 
Bywalec
Offline
Od: 01.03.2018
Posty: 331
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: podlaski
Bez jakiejś diagnostyki nie będzie żadnej pewności. Możesz zmieniać na próbę, może akurat coś się uda. BTW nie wiem jaki związek mają opisane przez Ciebie objawy z czujnikiem temperatury. Nie jestem ekspertem, mam tylko podstawową wiedzę, ale mimo tego nie widzę tu związku. Skąd pomysł by zmienić właśnie czujnik? Dlaczego jeszcze nie wykonałeś procedury, którą zaproponowałem wraz z kolegą Millerkiem? Długo masz to auto? Wcześniej było ok z obrotami i błędami? Jakie błędy wyświetla komputer związane z kontrolą trakcji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lip 2018, 15:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.07.2018
Posty: 6
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: opolski
Witam odlaczylem kleme itd zrobilem co pisaliscie Panowie ale bez zmian choinka na desce rozdzielczej przt rozgrzanym silniku tzn swieci sie kontrola trakcji i usterka silnika obroty faluja szarpie podczas jazdy zachowuje sie tak jakby nie dostawal paliwa takie odniesc mozna wrazenie


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.