Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 26 lis 2013, 22:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Jak w temacie, czyścił ktoś może smok olejowy w swojej Mazdzie? W poprzedniczce jak wiemy był z tym problem w tej generacji teoretycznie go rozwiązano dlatego zastanawiam się czy jest sens zaglądać tam przy następnej wymianie oleju i nie potrzebnie generować koszta. Najechane mam 95k mil. Co myślicie?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 07:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie rozwiązano. Nadal należy okresowo sprawdzać szczelność podkładek pod wtryskami (źródło informacji: MazVagTech).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 07:40 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No ale chyba już są stosowane pełne podkladki a nie te feralne "kwiatuszki"?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 07:57 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Tak jak napisał chmooreck - należy okresowo sprawdzać szczelność podkładek - jak jest ok to do smoka nie ma co zaglądać. Pytałem się o to niedawno w serwisie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 09:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.05.2013
Posty: 540
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: łódzki
tombien napisał(a):
Tak jak napisał chmooreck - należy okresowo sprawdzać szczelność podkładek - jak jest ok to do smoka nie ma co zaglądać. Pytałem się o to niedawno w serwisie.


A co ile należy sprawdzać szczelność podkładek ? Ja na początku tego roku profilaktycznie miałem wymienione podkładki pod wtryskami w serwisie Mazdy w Łodzi, z tego co mi pokazano to kilka Mazd z silnikiem 2.2 stało już na serwisie z dość dużym problemem polegającym na tym, że coś było nie tak z podkładkami i ich szczelnością i całość syfu została wdmuchnięta do silnika.

_________________
Właściciel Pięknej M6
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 09:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
A z takim sprawdzeniem to do ASO najlepiej jechać czy może być jakiś inny warsztat, wie może ktoś jak to sprawdzenie dokładnie wygląda?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 10:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Sprawdzenie polega na odkręceniu korka oleju i ocenie czy wydobywają się tamtędy spaliny. Może dmuchać powietrzem i kropelkami oleju, ale nie spalinami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 10:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No to świetnie bo o tym wiedziałem a myślałem że jeszcze coś więcej trzeba sprawdzić. Godzinę temu jak wracałem z pracy to zajechalem do mechanika, po zapoznaniu go z tematem i zewnętrznych ogledzinach stwierdził ze jak dla niego wszystko jest ok, choć było widać że nie do końca ogarnia temat z tym problemem Mazdy. Ja tu naprawdę mam problem ze znalezieniem dobrego mechanika a najbliższe ASO mam około 100km od domu ale myślę że zostawię to tak jak jest skoro wszystko wygląda ok.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 21:56 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja problemu nie stwierdziłem, ale profilaktycznie przeczyściłem smoka podczas wymiany oleju i wymiany uszczelnienia miski olejowej.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lis 2013, 22:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Krystian a w jakim stanie był smok, było coś na nim czy wszystko ładnie?

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2013, 16:24 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nagaru nie stwierdziłem, ale profilaktycznie przemyłem go benzyną.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2013, 16:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
…a jaki miałeś przebieg?…

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lis 2013, 22:06 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Na liczniku miałem 16000km. Ale tak jak napisałem wcześniej - czyszczenie wykonałem przy okazji wymiany uszczelnienia miski olejowej.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lis 2013, 00:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
...przy takim przebiegu to nie ma co się martwić, ciekawe jak to by u mnie wygladalo przy prawie 240000 km ;)...

Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 19:37 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
witam! czy występuje uszczelka pod miską olejową w silniku 2,0 diesel czy wystarczy silikon ? bo mam przejechane 200000 i chciałbym zajrzeć do smoka olejowego, chociaż nie dymi spod korka wlewu i nie wiem czy jest sens tam zaglądać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 21:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ja słyszałem ze nie ma uszczelki, tylko sylikon się daje. Szukam właśnie fachowca który by mi to ogarną bo tez chce wyczyścić profilaktycznie. Nie mam żadnego dymu itd.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 19 lut 2014, 21:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Silikon? Przy oleju? Lekko ryzykowne.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2014, 00:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Czyli co jest tam normalna uszczelka?

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2014, 01:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Pod miską olejową nigdy nie było i być nie powinno uszczelki, jedyne uszczelnienie to silikon!! tak wymyślił producent i koniec <spoko> a jak ktoś znajdzie ofertę sprzedaży uszczelki pod miskę olejową do diesla mazdy 2.0 to osobiście pojadę do niego z butelką wódeczki i w dodatku z taką jaką sobie zażyczy papa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 lut 2014, 18:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 02.12.2013
Posty: 142
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: lubelski
Dzisiaj przy zmianie oleju postanowiłem zajrzeć do smoka olejowego. Miska olejowa jest oryginalnie klejona na silikon,na smoku było trochę silikonu z montażu silnika w fabryce, całość zajęła mi ok. 2 godzin najgorzej było wyczyścić silikon z bloku.Moja rada dla innych : nie nakładajcie dużo silikonu na miskę bo nadmiar wyciśnięty zostanie do miski i znajdzie się na smoku. Poza tym zauważyłem że szybciej gaśnie kontrolka od oleju wcześniej po ok. 2 sek. po odpaleniu a teraz gaśnie od razu :D . Mam zdjęcia ale nie wiem jak wstawić :oops:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 lut 2014, 11:56 
Amator
Offline
Od: 12.09.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadzam się z przedmówca z posta wyżej - nie należy przesadzać z silikonem.
Ja jak czyściłem u siebie smoka posiłkowałem się instrukcją serwisową do RF5.
Instrukcja doskonale określa ilość silikonu i miejsce jego ułożenia na misce olejowej (wąski pasek silikonu ok 2-3 mm w wytłoczonych dla niego zagłębieniach, a w okolicach śrub od strony wnętrza silnika.
Jak na razie przejechanych 10000km - zero przecieków i pocenia na dole silnika.

_________________
http://reverseengineering.road2.me/
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 lut 2014, 17:42 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 18.04.2013
Posty: 78
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
Ja też, tzn. mój mechanik czyścił. Miałem wtedy ok. 150 tys. i była to pierwsza wymiana. Syfu było co niemiara, więc polecam co 3-4 wymiany oleju zajrzeć tam, bo może czekać niemiła niespodzianka.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 9 mar 2014, 14:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.12.2013
Posty: 5
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: kujawsko-pomorski
ja przy wymianie oleju też kazałem sprawdzić smoka był czyściutki przebieg 142000


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 mar 2014, 17:41 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
witam,czy ten smok też występuje w silnikach 2.2 i też się je czyści?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 mar 2014, 20:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W 2.2 również występują podkładki które mogą się wypalać. Sprawa identyczna jak w silniku 2.0, wiec warto!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 mar 2014, 20:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Podkładki wiem że są ,ale czy jest też smok olejowy w misce?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 mar 2014, 20:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Smok jest w kazdym aucie....no i jest zawsze w misce.

Sent from my HTC Desire C using Tapatalk

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 mar 2014, 10:14 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 24.02.2014
Posty: 27
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
przymierzam się do zmiany oleju i czyszczenia smoka,czy po odkręceniu miski olejowej da się tego smoka zdemontować, wykręcić czy czyszczenie robi się pod autem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 11 mar 2014, 16:32 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W 2.2 diesla nie ma smoka olejowego takiego jak w silnikach 2.0.
w 2.2 jest takie sitko w takim korpusie obudowie dolnej pompy czy cos takiego.
nie ma fizycznie rurki zakończonej smokiem.
Czy wartotak zagladac ? Hmmm... może nie zaszkodzi, natomiast jak to sitko się zapcha to kiepska sprawa zakończona remontem :( wazniejsze podkladki.....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 19 mar 2014, 16:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 826
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Właśnie jestem po wymianie oleju i w planach było też czyszczenie smoka. Mechanik miał endoskop, nie byłem pewny czy da radę tak podejrzeć ale poszedł bez problemu i udało się sprawdzić bez zdejmowania misy :grin: Smok czyściutki, miłe zaskoczenie bo najechane mam prawie 160k. Jak ktoś będzie miał taką możliwość sprawdzenia przed zdjęciem misy to śmiało polecam, można oszczędzić trochę czasu. Mała fotka, nie zbyt dobrej jakości,ale zawsze coś ;-)
Obrazek

Tapnięte z GT-I9300


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Daka i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.